Vandaag spiraaltje laten plaatsen.. AUW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Re: Vandaag spiraaltje laten plaatsen.. AUW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 10:39

Ik denk ook inderdaad dat het afhangt van hoe makkelijk het spiraaltje in je baarmoeder gaat. Bij mij waren ze dus echt een kwartier aan het prutsen waardoor het steeds meer pijn gaat doen. Ik zeg dan gewoon niks.. en ik werd steeds witter, uiteindelijk zat dat ding erin en ging ik onderuit.. Vork
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen een verdoving nemen hoor! Ik had zelf een pijnstiller genomen en omdat ik bijna nooit medicijnen neem wordt ik daar al best high van, maar dat hielp ook niet. Uiteindelijk kreeg ik van de dokter nog een zakje brufen bruis en toen was het wel ietsje minder de pijn.
Maar nu is de derde dag en ik voel mij al stukken beter, hoewel ik nog steeds soms een soort van ding voel ik mijn buik en mijn buik super dik is Bloos Maar straks heb ik er alleen de voordelen van denk ik dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:19

hier ook een Mirena...
Heb hem nu ietsjes meer dan een jaar,vond het afschuwelijk toen hij gezet werd.
Zeker nog een maand of 6 last gehad van krampen,overigens werd ik direct niet meer ongesteld,maar soms merk ik nog wel een klein krampje om de 4 weken ongeveer.
Vind het verder ideaal,enige nadeel,is dat ik pukkeltjes op mijn rug heb gekregen na de plaatsing,en mijn huid is er sowieso ietsjes slechter aan toe..
Maar verder,perfecte oplossing!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:35

Ketaki schreef:
Evelli schreef:
ik heb geen verdoving gekregen
was ook heel niet nodig
vooraf wel een asperientje genomen

waarom zou je een verdoving moeten hebben.

heb zelfs geen asperiene gehad hoor.
bijna niks gevoeld.
deed geen pijn. alleen een raar( koud) gevoel , van die tang Haha! Tong uitsteken

Jongens, kom op, het is geen wedstrijdje stoerdoen!

De een heeft idd een hogere pijndrempel dan de ander, maar dan nog;
    je hebt jezelf niet gemaakt
    je pijngrens hangt af van het moment van de dag, van je conditie enz
    de ene gynaecoloog is handiger dan de ander
    het scheelt enorm of je al een baby hebt gehad
    het scheelt of je net menstrueert of niet
    het scheelt of je je kan ontspannen of niet

dus laat elkaar aub in je waarde!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:55

Anoniem schreef:
hier ook een Mirena...
Heb hem nu ietsjes meer dan een jaar,vond het afschuwelijk toen hij gezet werd.
Zeker nog een maand of 6 last gehad van krampen,overigens werd ik direct niet meer ongesteld,maar soms merk ik nog wel een klein krampje om de 4 weken ongeveer.
Vind het verder ideaal,enige nadeel,is dat ik pukkeltjes op mijn rug heb gekregen na de plaatsing,en mijn huid is er sowieso ietsjes slechter aan toe..
Maar verder,perfecte oplossing!

Idd ik heb ook ineens pukkeltjes op mijn rug, ik was altijd helemaal gaaf, en merk nu steeds vaker ook een pukkeltje in me gezicht ofzo...

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:07

ik stuit hier op dit topic en vraag me wat af.

Ik neem aan dat jullie na een aantal weken op controle moeten bij de HA.
Mijn zus heeft voor 6 weken terug ook het mirena spiraaltje laten zetten, het zetten viel haar erg mee, een dag buik pijn gehad maar daarna wel 4 weken ongi.

Nu ging ze deze week voor controle om te kijken of hij goed geplaatst was en nu bleek dat er weer wat van de draadjes afgeknipt moest worden. Wel 3 cm! Hoe is dit mogelijk? En waarom zo veel?
Ze is nu door verwezen naar het ziekenhuis voor een echo. Daar horen we meer natuurlijk. Maar is dit een teken dat haar baarmoeder het niet accepteerd?

Edit typfout

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:35

Hmmm...

Het kan misschien zijn dat de HA (???) er niet helemaal goed bij kon en dus de draadjes nog niet goed genoeg af kon knippen. Het kan ook zijn dat het spiraaltje wat meer gezakt is en dus dat de touwtjes weer meer eruit zijn komen steken. Maar goed ik ben geen arts, dus ik zou het zo ook niet kunnen zeggen, maar ik denk niet dat je gelijk hoeft te zeggen dat de baarmoeder het spiraaltje afstoot.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:46

Hoi!
Ik wil ook binnekort een Gynefix laten zetten, 'nieuw' soort, nog niet heel bekend, maar zonder hormonen en blijkbaar minder pijnlijk en wordt minder vaak afgestoten dan een normaal koperspiraaltje. Ik vraag me alleen echt af of jullie vriend/man er niks van voelt..? Hoor je namelijk vaker en dat lijkt me wel vervelend..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:07

Dat de touwtjes "ineens" langer zijn, kan komen doordat ze na het zetten nog een beetje gekruld lagen. Als ze eenmaal gewoon lang liggen, kunnen ze dus te lang zijn en opeens een stukje lager te voelen zijn. Dit had ik ook, mijn man voelde ze ineens meer. Toen heeft de gyn ze wat afgeknipt. De mirena zelf zat nog altijd perfect op zijn plaats.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 12:06

bij mij was dat ook zo, Daarna zijn de touwtjes iets te kort afgeknipt waardoor ze als twee stekeltjes mijn partner prikten in bepaalde posities.
Uiteindelijk heb ik hem eruit laten halen (hij is toch niet meer nodig)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 12:46

Dat zei mijn gyn inderdaad ook, dat dat kon gebeuren.

Ik ben vrijdag geopereerd aan mijn baarmoedermond, en de gyn heeft de touwtjes mee afgesneden. Dat kon helaas niet anders. Met uithalen hoop ik niet dat dat problemen geeft, en ik ben nu ook wel een beetje bang dat het 2 stekende puntjes zijn..

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:47

oke bedankt voor de info. We moeten maar afwachten wat ze in het ziekenhuis zeggen met de echo....

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:24

Ik heb mijne bij de gyn laten plaatsen, en ik heb 2 echo's gehad.. Veder geen pijn gehad bij het zetten, en ook helemaal geen last gehad van nabloedingen.
Ik ben een van de gelukkige bij de mirena, je hoort ook vaak negetieve verhalen.
(btw de touwtjes rollen zich bij mij op om me baarmoedermond)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:35

Lottew schreef:
Hoi!
Ik wil ook binnekort een Gynefix laten zetten, 'nieuw' soort, nog niet heel bekend, maar zonder hormonen en blijkbaar minder pijnlijk en wordt minder vaak afgestoten dan een normaal koperspiraaltje. Ik vraag me alleen echt af of jullie vriend/man er niks van voelt..? Hoor je namelijk vaker en dat lijkt me wel vervelend..

Mijn vriend voelt ze heeeeeeeeel af en toe. En om eerlijk te zijn vinden we dat beide niet zo erg. Dat zit ie er tenminste nog Clown Ik kan namelijk de touwtjes niet zo makkelijk voelen.
Meestal als hij ze voelt wisselen we naar een ander standje, en dan voelt ie er niets meer van.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:17

Heb er geen ervaringen mee, en zou het ok absoluut niet durven laten zetten.. vind t maar niks Clown ben afgelopen vrijdag met de prikpil begonnen.. wat ze me dus niet hadden verteld was dat die in je kont moest.. dus ik die prik opgehaald en de assistente bij de huisarts zo: je mag je broek even omlaag doen.. waar ik dus op reageerde met pardon? en zij: ja, hij moet in je kont..

dacht echt even dat ze een grapje maakte..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:34

MissBambi schreef:
Heb er geen ervaringen mee, en zou het ok absoluut niet durven laten zetten.. vind t maar niks Clown ben afgelopen vrijdag met de prikpil begonnen.. wat ze me dus niet hadden verteld was dat die in je kont moest.. dus ik die prik opgehaald en de assistente bij de huisarts zo: je mag je broek even omlaag doen.. waar ik dus op reageerde met pardon? en zij: ja, hij moet in je kont..

dacht echt even dat ze een grapje maakte..

Hij moet niet in je kont, maar in je BIL!!!
En zelfs dat moet niet, maar dat mag.
Nou doe mij m maar in mijn bil, daar zit tenminste wat vet dus voel je er bijna niks van!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:39

Ik heb zelf (nog) geen spiraal maar heb van mijn schoonzusje begrepen dat het inderdaad nogal zeer doet de eerste twee dagen. Dit schijn je alleen te hebben als je nog geen kinderen hebt gehad hè? Mijn moeder had bijvoorbeeld geen centje pijn ervan.

Nou, neem een lekkere warme kruik en niet teveel inspannen. Een voordeel: je bent de komende jaar ff van al het gedoe af.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:40

ja kont, bil whatever.. Clown is voor mij hetzelfde.. heb nu wel spierpijn.. en t loopt tot mijn been door Nagelbijten / Gniffelen.. nee idd .. het deed ook geen pijn.. voelde de vloeistof wel lopen.. maar was gewoon wat koude vloeistof die je voelde lopen echt geen pijn oid..
en nee.. het mocht ook in de bovenarm .. maar dat deed zij liever niet .. ach, kan nu tenminste zeggen dat ik een spuit in mn kont heb gehad ROFL

het voordeel is wel dat ik dalijk niet meer ongesteld word na een tijdje Ja

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 11:02

Ik heb nog steeds last van dat ellendige ding :S. Gister bij de gyn geweest en die heeft gekeken en alles zag er netjes uit. Ze heeft alleen de touwtjes wat bijgeknipt Haha!. Nu lig ik met koorts en buikpijn op bed, weet niet of het ermee te maken heeft maar als het aanhoudt moet het eruit werd er gezegd. Verder heb ik nog geen last van puisten of zo, maar de rest van de kwalen mogen nog even wachten van mij Nagelbijten / Gniffelen

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:06

Aaaahhh ik moet woensdag heen voor een spiraal. Maar ik geloof dat ik er niet zo veel
zin meer in heb, al die mooie verhalen hier, ik durf niet meer Verdrietig Tong uitsteken

Ik laat een koperspiraal zetten, want ik mag niet te veel hormonen hebben ivm te hoog
cholesterol. Heeft iemand ervaring met dat koperding, ik hoor iedereen alleen maar over de
Mirena.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:02

weet iemand toevallig,hoe dat zit,als je de mirena 5 jaar hebt zitten,dan moet het eruit,maar krijg je daar automatisch bericht van,of moet je dat zelf bijhouden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:03

denk dat je dat zelf wel bij moet houden

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:07

ikkemetwikke schreef:
weet iemand toevallig,hoe dat zit,als je de mirena 5 jaar hebt zitten,dan moet het eruit,maar krijg je daar automatisch bericht van,of moet je dat zelf bijhouden?

Dat moet je inderdaad zelf bijhouden Ja

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:39

Niemad ervaring met dat koperding? Tong uitsteken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:54

Jawel, niet persoonlijk, maar mijn moeder heeft er 1 gehad. Beviel wel, behalve dan dat ze wat heftiger ongesteld werd.

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:47

Ik heb de mirena nu een half jaar. Bij het plaatsen veel pijn gehad, maar daarna niet meer. Af en en toe een krampje in het begin.
Ik heb nog een maand doorbraakbloedingen gehad, maar nu niet meer.
Bevalt mij super!