Vaginale afscheiding, wat vragen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vaginale afscheiding, wat vragen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:33

wat voor "stomme"opmerkingen bedoel je?
Dat je nog niet ongesteld bent??
Je dokter is dokter,heeft geleerd voor medisch advies...vertrouw die man en ga er gewoon heen, hij zal echt niet gek of raar doen tegen jou...

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 21:06

Anoniem schreef:
wat voor "stomme"opmerkingen bedoel je?
Dat je nog niet ongesteld bent??
Je dokter is dokter,heeft geleerd voor medisch advies...vertrouw die man en ga er gewoon heen, hij zal echt niet gek of raar doen tegen jou...

mjaa.
zoiets in die richting.
trouwens even off-topic.
Vinden jullie mij niet klein?:

ben ong. 1.53 klein, weeg 43 KG en ben 14 jaar. (volgens bmi ondergewicht, terwijl ik nog 3 kg in een week bijkwam)
en mn ouders:

moeder: 1.61
vader: 1.79

ben ik niet klein?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:05

te klein? haha nee hoor! Er zijn nu eenmaal lange en korte mensen in deze wereld. Heeft niks te maken met jouw probleem.

Als je echt niet naar je eigen dokter wilt gaan, mag je een second opinion aanvragen. Dus: bij een andere arts komen voor jouw probleem. Zoals ik ook al zei: je hoeft ech niet gelijk je broekie uit te trekken hoor. Het kan zijn van wel maar bij de meesten hoeft dat toch niet gelijk.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 20:14

Mnou toch twijfel ik af en toe nog hoor Vork

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:42

Ik had dat ook in het begin!
Ik zou gewoon afwachten!
Maar bij mij betekende dat ik voor het eerst ongesteld werd

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:53

ben je al naar de dokter geweest?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 14:54

ninja2 schreef:

nee wanneer, ik heb nog geen tijd gehad. Clown

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:11

PaTriiCiiaa schreef:
ninja2 schreef:

nee wanneer, ik heb nog geen tijd gehad. Clown

daar moet je ook tijd voor maken he haha

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 00:19

Vind je niet klein, je bent nog in de groei en zo te horen ben je een laat bloeier, maar stomme opmerkingen krijg je niet, de docter weet heus wel dat sommige meiden als ze 1 of 11 zijn al ongestelt wordene en andere pas als ze 15/16 zijn! ik zou er van genieten Huilen van het lachen hoewel dit natuurlijk ook niet leuk is Scheve mond

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 00:38

Je vagina is een "klimaat apart" om het maar even zo te noemen. Ze houdt niet van zeep en ook kan ze niet tegen slechte ventilatie. Dit veroorzaakt inderdaad irritaties en soms schimmelinfecties.

1 op de 3 vrouwen heeft hier overigens wel eens last van (gehad)

Waarom je geen/niet te veel inlegkruisjes moet gebruiken:
Een inlegkruisje, zeker die met zo'n plastic-achtig laagje, ademt niet. Het ventileert niet. De warmte en het vocht kan dan niet weg en dan krijg je eigenlijk een soort broeikaseffect. Temperatuur gaat omhoog en er komt meer neerslag (afscheiding) niet doen dus!

Ditzelfde geld voor ondergoed. Je kan het beste katoenen ondergoed dragen, Andere, vooral gladde, stofjes zijn kunstmatig en ventileren niet. Een gewone onderbroek zit vaak minder strak dan een string, en daarom ventileert dit beter. Als je graag string draagt kun je ook alleen 's nachts een onderbroek aandoen. En dat hoeft heus geen oma-modelletje te zijn hoor!

Dat je veel last hebt van vaginale afscheiding komt omdat je in de puberteit zit. Je hormonen gieren door je lijf. Je lichaam maakt zich klaar voor alles wat komen gaat. Iedere vrouw heeft afscheiding, alleen de ene iets meer dan de ander.

De oplossing:
Er is helaas niet echt een oplossing voor dit probleem. Je kan proberen wat vaker naar het toilet te gaan, dan veeg je het een beetje schoon/droog. Als het echt een probleem is dan kan je wel naar je huisarts toestappen. Bereid je er wel op voor dat je binnenkort ongesteld kan worden. Ook dan raad ik je aan om snel leren om te gaan met tampons (persoonlijke mening hoor) want dat is echt veel prettiger en je hebt meer bewegingsvrijheid.

Nou meid, succes/sterkte ermee. Vrouw worden valt nou eenmaal niet mee...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:14

Ik heb ook altijd wat afscheiding, een beetje geel als het is opgedroogd. Ik durf eigenlijk niet met allerlei smeerseltjes aan de gang, ben bang dat ik het verstoor. Ik ben trouwens 19 en sinds mijn 13e ongesteld en aan de pil. Het is idd erg vervelend, een oplossing heb ik ook niet.

lovelymoon0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:34

Hee,, niets ergs,,
Ik had het ook op mijn 11e,, en op mijn 13/14e ben ik pas ongesteld geworden.
En ik leef nog Haha!
Dus niets dodelijk, ik heb niet dat me hele string ofzo ermee vol zit,, maar ik heb het ook wel.
Nu nog steeds zelfs een beetje.. Vork

xxx

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 12:37

ooh wat een gedoe Tong uitsteken

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:46

zou toch even naar de HA gaan... misschien een schimmelinfectie of een bacteriële infectie

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:06

Kan btw een schimmelinfectie vanzelf overgaan? Clown
Ik ben sinds mijn 13e ongesteld ( jaja ongesteld geworden op 5 december Vork ) en ben nu 17, bijna 18. Had ook best veel vaginale afscheiding, en soms nu nog. Vrouw worden is idd niet makkelijk....

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:20

Een schimmelinfectie kan inderdaad vanzelf overgaan. Als je niet wast met zeep e.d en katoenenondergoed draagt (geen strings, die dingen schuiven en nemen bacteriën mee van de anus en die wil je nou eenmaal niet in je vagina hebben).

@dorientjuh: door de pil kan je ook wat meer afscheiding krijgen, dat heeft met de hormonen te maken.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 21:02

en nu..? gister had ik tussen mijn afscheiding een beetje bloed zitten (weinig) en vandaag ook.. maar het is wel weinig.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:06

Hier iemand die al 9 jaar ongesteld is en nog steeds last heeft van behoorlijk wat afscheiding Misselijk
Ik ga denk ik eens die Clearblue Vaginal Balance Active Gel halen!

@TS, best kans dat je ongesteldheid door gaat zetten...

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 00:33

dankje maar wat is dat dan van mijn laatste reactie?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 00:38

Helpt dat spul dan ? want ik heb er ook last van

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 00:43

Als je zoveel afscheiding hebt is dat toch niet helemaal normaal, vooral als het al zo lang is. Normaal gesproken zou een vrouw bijna geen afscheiding moeten hebben, je ziet het wel veel rond de eisprong bijvoorbeeld (dat heb jij dus nog niet) en voor de menstruatie maar als het wat meer wordt, duidt dat er toch vaak op dat het niet helemaal in balans is. Dat veel vrouwen wel afscheiding hebben, wil naar mijn idee niet zeggen dat dat dan optimaal zou zijn trouwens. Er zijn ook veel mensen die last van hun buik hebben, maar dat houdt toch ook niet in dat het dan normaal is? Afscheiding betekent vaak dat je vaginale flora echt uit balans is. Sommige vrouwen die vloed hebben hebben bijvoorbeeld een schimmel- of bacteriele infectie. Schimmelinfecties gaan doorgaans NIET zo makkelijk uit zichzelf over hoor dames! Het is vaak juist een uiting van een probleem met de bacteriele flora ter plaatse. Sommige vrouwen merken er niet meer van dan alleen die afscheiding.

Wat je zou kunnen proberen is een speciaal product dat je vaginale flora helpt herstellen. B.v. `lacto-intiem` van AOV, dat is er eentje die ik toevallig ken, er zijn misschien nog wel meer middelen op dit gebied. Dit zijn zetpillen die je in je vagina kunt inbrengen en die helpen de flora weer goed op te bouwen. Je moet dit dus wel inbrengen, net als een tampon dus.

De middelen die in de handel zijn om geurtjes weg te nemen e.d. in deze link ook genoemd, daar ben ik zelf niet zo enthousiast over omdat ze in principe niets doen aan het probleem, de afscheiding blijft, je maskeert het alleen en voelt je frisser ok, maar het verstoort eerder je flora dan dat het erbij helpt! (ik ken b.v. wel dames die juist vatbaarder werden voor schimmelinfecties e.d. juist DOOR spoelen met die middelen). Spoelen/wassen met verdunde molkosan is dan beter denk ik.

Ik zou sowieso eerst naar de huisarts gaan (als je daar al niet geweest bent tenminste), want als je een schimmelinfectie hebt, kun je die beter EERST bestrijden met een anti/schimmelkuurtje, en DAARNA dan pas een week daarna de lacto-intiem starten.

Als je me wilt PB-en kan dat hoor.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 20:40

oke Lachen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:11

Je bent niet te klein hoor, ik was toen ik veertien was 1.75 en woog 55 kilo.. ik was superdun en droeg een legging onder mijn broek om dikker te lijken. En nu ben ik 1.78 en week ik bijna 70 kilo..Nagelbijten / Gniffelen . Wees maar blij, want later wil je die kilo graaag weer kwijt!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:14

Ik heb ook last van afscheiding. Volgens mijn huisarts komt dit onder andere door het gebruik van de pil.
Het ene moment is het wat meer dan het andere...
Maar volgens mij, als het geen infectie is, kan het geen kwaad.