Bevallen, wie erbij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Bevallen, wie erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:17

Urielle schreef:
Ach, na een bevalling ben je alle schaamte te boven is mijn eigen ervaring Bloos

Dat klopt idd Haha!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:20

LCharlotte schreef:
Ik wil beide ouders wel in de buurt zodat ze meteen kunnen komen kijken. Dat stukje wil ik zo wie zo met ze delen. Maar wellicht wil ik de bevalling toch het liefste samen doen. Het lijkt me toch een heel speciaal iets om mee te maken saampjes..

Wij hebben het ook met zijn tweetjes gedaan (met de VK en de KV) Tijdens de bevalling zelf had het me ook niet uitgemaakt wie er bij stond, maar na de bevalling, de kraamzorg en de VK die zich even terugtrokken en ons even met ons drietjes in bed lieten genieten.... dat was toch wel enorm geweldig!! Wij hebben bijna een uur gewacht met iedereen bellen, we wilden het bewust nog even ons geheimpje houden, nog even van ons alleen voordat we hem met de rest van de wereld moesten delen!

Je moeder heeft ervaring met een bevalling en zou je misschien wel kunnen helpen in de periode van ontsluitingsweeen, washandjes tegen je hoofd duwen of wat tegendruk in je rug geven, maar met de bevalling zelf staat er de VK of gyn als ervaren persoon, dan heb je de aanwezigheid van je moeder niet meer persee nodig (tenzij het je erg geruststeld uiteraard) Ik weet niet of je van plan bent om thuis of in het ziekenhuis te bevallen, maar thuis kan het aardig krap worden als je vent, de VK, de KV, je moeder en je schoonmoeder om het bed gaan staan hoor!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:23

alleen mn mannetje is erbij hoor!
mn moeder was er ook niet bij toen we kleine purk verwekten zeg maar!!!!
we doen het gewoon samen!Vorige keer ook gedaan gaat prima!
(nou ja samen: alle mensen op de verloskamer van het ziekenhuis niet meegerekend dan he?!?! )

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 15:29

Wat fijn al die reacties!

Nou, mijn vriend had zijn moeder gevraagd of zij erbij wilde zijn, hij had haar aangegeven dat ik het fijn vond om mijn moeder bij de weeen te hebben ter ondersteuning. Ze vond dit totaal geen punt als alleen mijn moeder erbij was en zij niet en voelde zich dan ook niet gepasseerd. Wat een opluchting! Nu heb ik de optie om mijn moeder erbij te vragen in de weet dat het ok is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:30

Ahhh wat fijn voor je! Lachen

Weer een zorg minder Knipoog

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:30

Oo dat is super fijn!
Een hele opluchting idd!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 15:30

Ja weer een zorg minder Lachen Is wel heel fijn om te weten...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:33

fijn dat je het besproken hebt en dat ze zo reageerd
kan je weer rustig slapen

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:53

Charlotte, als jij je schoonmoeder er niet bij wil hebben, dan is dat pech voor haar!!
Jij bent aan het bevallen, jij hebt pijn en jij weet aan wie je wel en aan wie je geen behoefte hebt!!
Dus ook al wordt ze boos... Ze komt er wel weer overheen Knipoog

* Leest nu verder dan dr neus lang is Tong uitsteken Fijn dat ze zo reageerde!! *

Als ik alleen zou zijn, dan zou ik mn 2 van mn beste vriendinnen erbij willen hebben...
Zoals ik er nu tegenover sta zou ik mn moeder er niet bij willen hebben...

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:02

hey LC,

Ik had bij Terence ook mijn moeder erbij hoor. Ik vond het echt fijn en ze was een echte steun voor me. Mijn schoonmoeder had ook wel gewild, maar daar heb ik geen zin in. een schoonmoeder is niet 'eigen' dus gewoon weigeren als je dat niet wilt.
Nu ben ik ook 5 maanden Haha! en mijn moeder moet er gewoon weer bijzijn hoor. Ik wil niks liever en zij gelukkig ook niet.
gelukkig pakt je schoonmoeder het goed op. de mijne was een beetje gepikeert (pech voor haar)
Maar ik heb dan ook echt zo'n bemoeial en een betweter als schoonmoeder. Lips are sealed

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:10

Ik had bij de eerste bevalling zowel mn man,moeder en schoonmoeder erbij.
Vond het eigenlijk wel gezellig Haha!
Bij de tweede heb ik ervoor gekozen het alleen met mn man te doen en ook dat was ook prima.
Maar als ik diep in mn hart kijk vond ik de eerste keer gezelliger Knipoog
Had ik echt het gevoel gesteunt te worden door twee vrouwen met ervaring.
Die wisten wat ik doormaakte en me daar ook wel goed in gesteund hebben.
Tevens hebben zij ook goed ingegrepen toen de bevalling uit de hand liep en zij uit ervaring wisten dat het niet op die manier hoorde te gaan.
Ben uiteindelijk nog met spoed naar de operatiekamer gereden maar als zij niet hadden ingegrepen was het helemaal een bloedbad geworden met nog grotere gevolgen.
Voor mijn man was het ook de eerste keer en die wist ook niet wat wel of niet normaal was,deze greep dus ook niet in.
En ja dan ben je blij met twee mammies aan je bed Knipoog
En ach het schaamte gevoel? nooit last van gehad Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:16

Schaamtegevoel welnee dat boeit je totaal niet. Wel heb ik achteraf gedacht er zijn wel heel veel gynaecologen geweest die liepen te voelen en te graaien Clown

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:18

schaamtegevoel, dat heb ik gelukkig nooit gehad,maar anders ben je dr na n bevalling gelijk vanaf! Clown

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:23

peetje82 schreef:
schaamtegevoel, dat heb ik gelukkig nooit gehad,maar anders ben je dr na n bevalling gelijk vanaf! Clown

haha, ja idd.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:29

Maar het merendeel van de vrouwen voor de bevalling kunnen zich niet voorstellen dat ze zich daar niet druk om zouden maken. Ging voor mij ook op, nee hoor ik wil er echt niemand bij hebben die continu staat te kijken. Of douchen na die tijd nou reken daar maar niet op ja alleen met niemand erbij Clown Net als het wilde verhaal over dat uitscheuren wat scheet ik hem bagger daarvoor. Toen het zover was en de ontsluiting niet wilde vorderen bleef ik maar roepen al scheur ik uit tot op mijn enkels dat kind moet eruit nu ben er spuugzat van Clown

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:22

bij mn eerste bevalling was iemand, waar ik de opleidning van ziekenverzorgende mee gedaan had!
Ze vroeg netjes of ik wilde dat er n ander bij was!
Van mij mocht ze boijven hoor, ze heeft me ook nog gedouched trouwens!
Wat maakt mij het uit! Tong uitsteken

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:53

Mijn moeder heeft mij gemaakt dus ze mag mij gerust helpen, voor haar zou ik mij niet schamen.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:59

LCharlotte schreef:
Mijn moeder heeft mij gemaakt dus ze mag mij gerust helpen, voor haar zou ik mij niet schamen.

precies, LC. Je moeder heeft je wel vaker zonder kleding enzo gezien Knipoog