Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nelis schreef:maar kennelijk was het niet erg genoeg om bij je buren aan te bellen, als de nood echt hoog is bel je aan bij die mensen ook al ken je ze niet.
ik krijg hier gewoon een beetje meer het idee dat het een topic is om drama en medelijden op te wekken
SONY schreef:nelis schreef:maar kennelijk was het niet erg genoeg om bij je buren aan te bellen, als de nood echt hoog is bel je aan bij die mensen ook al ken je ze niet.
ik krijg hier gewoon een beetje meer het idee dat het een topic is om drama en medelijden op te wekken
Pff waarom zo gigantisch bot reageren? Ik heb een vriendin die is geestelijk niet helemaal in orde zogezegd heel impulsief en naief denken en borderline. Zijn woont ook begleid moet rond komen van 20 euri in de week, moet ze alles van betalen, de rest van al haar geld word in beslag genomen omdat ze hoge schulden heeft.
Zij heeft ok nooit BTG en wist nog niet dat ze suikerziekte had, werd heel ziek s,avonds en ja die belde ook 112 want de leiding kon ze niet bereiken en ja ze is impulsief o.a. daarom woont ze begleid! Dat is niet voor niks. Dr kwam een ambulance en het was maar goed dat ze gebeld had anders was het slecht afgelopen met dr.
@ de TS ik snap best dat je 112 gebeld hebt, en mensen het is niet zo dat er maar 1 lijn is bij 112 dat als iemand een hartaanval krijgt dat je hoort: één moment er zijn nog enkele wachtenden voor u. Natuurlijk niet!
En ja wat is belangrijker je gezondheid of de mening van sommige mensen. Voor hetzelfde geld loopt het heel vervelend af...
Sucses nog en snap een beetje hoe rot het is voor je, dat gedoe met verzekering op je geld moeten wachten etc. een goede vriendin heeft dezelfde problemen als jou en die word er vaak best radeloos van.
Best sneu dat sommige mensen zo reageren als: je kan nog bokken dus echt ziek ben je ook niet, niet ziek genoeg voor 112. Veel mensen schijnen alles beter te weten van achter hun schermpje, lekker veilig. Vraag me toch af of je ook echt zo zou reageren in real life. De meesten mensen doen zich stoerder en beter voor dan dat ze in werkelijkheid zijn.
Als je het belachelijk vind, prima je eigen mening, en ja die mag je uiten, maar moet dat dan meteen zo bot en zwaar negatief? Vind dat persoonlijk erg zielig als je zo doet... getuigt toch van onvolwassenheid. Sommige weten het misschien niet wat het is om in het nauw te zitten en je geen kant op kan.
Het is niet zo dat je alleen 112 mag bellen als je op sterven na dood bent hoor. Kijk als je gaat bellen voor een griepje,hoofdpijntje etc. ja dat is niet de bedoeling maar als je iets ernstigers hebt en je kan even niet anders tsja dan moet je wat hé.
Napie schreef:Als je nog kan Bokken dan ben je geen patient voor 112. Wat denk je dat een ambulanceritje kost. Toch al zo'n 800 euro. En jij houd een ambulance bezet terwijl misschien iemand anders hem wel nodig heb.
Gewoon naar de huisartsenpost. De pijn zal wel wat meevallen als je nog kan bokken.
faye schreef:Bellen bij een ongeluk vind ik toch wel wat anders. 112 is er gewoon niet voor bedoeld om een arts te bellen terwijl je geen beltegoed hebt. Of je moet echt heel heel ernstig ziek zijn.
nelis schreef:Sylke schreef:Ik had geen beltegoed omdat mijn geld (weer) te laat is overgemaakt, had het de 26e moeten hebben. Ik heb 112 gebelt, en werd doorverbonden met Zwolle in plaats van Zaandam. Die man die deed heel bot, en zei dat ik de huisarts moest bellen. Ik vertel dat ik dus geen beltegoed heb en dat was dan maar mijn eigen probleem. En ben vandaag de hele dag bezig geweest om mijn verzekering te regelen die ik al een tijdje geleden aangevraagd heb, en heb uiteindelijk een polisnummer los weten te peuteren. Vervolgens kon ik met de huistelefoon (begeleid wonen, ik had geluk dat er vandaag leiding was!) een dokter bellen. Bij de huisartsenpost zeiden ze dat ik te ver woonde, en kon ik een ander nummer bellen. Daar kon ik wel langskomen, maar zou ik gelijk contant moeten betalen wat dus ook niet lukte. Toen de sociale dienst gebelt, en mijn geld was dus nog niet overgemaakt. Ze zeiden dat ik mijn RMF niet had ingestuurt. Mijn geld was afgelopen maand te laat, dus heb die ook niet op tijd op kunnen sturen omdat ik hem pas veel te laat binnen had maar had hem wel op de post gedaan. Moest ik langskomen, op internet stond tot 19.00 op donderdag. Kwam ik daar om 5uur, was de balie waar ik moest zijn al dicht dus moet morgen weer daarheen, ookal heb ik gezegt dat ik ziek ben. Nu heb ik eindelijk een dokter gevonden, en ik moet morgen ochtendurine langsbrengen maar heb geen idee waar ik het in moet doen. Maar ik ben blij dat ik in ieder geval ergens terecht kan. Ik heb er nu wat minder last van dan toen ik dit topic plaatste, toen zat ik echt al een paar uur gewoon te huilen van de pijn.
ik snap echt niet hoe je het in je hoofd haalt om met iets als dit 112 te bellen....
ik snap best dat dat die man bot doet. 112 is voor levensbedreigende dingen niet voor dit soort gezeur.
ik snap zo ie zo niet waarom je niet gewoon naar een huisartsen post gaat.