sexy_back schreef:@mloesje: tuurlijk is er adoptie... en dat is ook zeker een goed iets want hierdoor worden ongewenste kinderen toch liefdevol opgevoed, en kinderlose ouders kunnen zo toch een kind "krijgen'
maar ik vind niet dat je kunt zeggen (ff kort door de bocht):
je bent zwanger geworden.. en wilt het niet?? prima ga maar 9 maand zwanger rondlopen en het "uitpoepen" om het vervolgens aan iemand anders te geven... snap je??
ik wil absoluut geen kinderen, nu niet dan niet nooit niet (ik vind kinderen echt geen monsters, maar die moedergevoelens zitten er gewoon niet in bij mij) wanneer mensen al vertederend naar de baby kijken op kraambezoek, denk ik altijd... hhmmm ja leuk en wanneer kan ik weer naar huis...
als ik dus zwanger zou worden per ongeluk (ondanks pil én condoom, waarmee je dus heel veel doet om niet zwanger te worden, ontzegging gaat me echt te ver!) zou ik het weg laten halen... simpelweg omdat ik niet alleen een kind wil, maar ook absoluut niet 9 maand zwanger rond wil lopen...
ik ben dus blij dat anno 2007 de nederlandse vrouw deze keuze heeft, maar ik moet er wel bij zeggen:
die keuze maak je niet zomaar, daar moet je goed over nadenken. en niet zoals de vriendin van de ts misbruik van maken en al voor de 4de keer zijn geweest. en ik heb echt wel respect voor de mensen die besluiten het kindje te houden! want zoals ik al eerder zijn ik vind kinderen geen monsters, maar ik wil en kan ze gewoon niet een leven geven als je eigenlijk zou moeten als je een moeder wilt worden...
Wow, ik had dit zelf kunnen schrijven
Zo voel ik me dus ook. Ik wil ook geen kinderen. Als ik nu moest beslissen voor de rest van me leven (ik ben 21) zou ik zonder te twijfelen GEEN KINDEREN kiezen. Ik heb ook gewoon geen moeder gevoelens, nooit gehad. Toen ik een vriend (5 jaar lang een relatie gehad) had gebruikten slikte ik ook de pil maar we gebruikten ook condooms omdat ik gewoon ABSOLUUT geen risico wilde lopen. Kijk, en als ik dan NOG zwanger zou worden, zou ik ook abortus kiezen. Ik doe er toch alles wat ik kan doen om het te voorkomen? Om dan te zeggen 'dan moet je geen seks hebben' vind ik erg kort door de bocht. Sinds wanneer doen mensen aan seks ALLEEN om kinderen te hebben?????
En idd, adoptie zou ook kunnen maar ik heb ook geen behoefte om mn lichaam door zoveel strees te laten gaan, voor iemand anders. En IMO als je OP TIJD weg laat halen, ontneemt je ook geen leven. Dat is IMO nog geen leven, en al helemaal geen kind. Maar dan zeg ik, op tijd.
Tja ik hou het optie gewoon open. Wel als laatste optie uiteraard. In de tussentijd doe ik alles wat ik kan om het te voorkomen.