Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:13

@Djoena: ze komt er vanzelf nog wel achter dat dit geen goede manier is... maar sommige mensen zien pas hoe ver het water spat als ze in de plas getrapt hebben.
Jij weet hoe het voelt een kind te verliezen, zij niet... daarom is het voor jou niet te begrijpen en doet het haar weinig. Als ze nu gewenst zwanger wordt en dan haar kind verliest, dan komen al die abortussen misschien wel weer boven...
Jij in ieder geval veel sterkte gewenst en probeer niet anderen te overtuigen, ze willen het vaak niet horen omdat ze ook niet weten hoe het voelt. Ga jij jou weg, dan weetjij in ieder geval dat je het goed doet Lachen Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:31

Het is heel makkelijk om te zeggen: ben je niet klaar voor een kind dan ben je ook nog niet klaar voor de seks.

Maar helaas is dat niet zo makkelijk, dus als de moeder het kind niks te bieden heeft ben ik vóór abortus.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:24

Roseane schreef:
Het is heel makkelijk om te zeggen: ben je niet klaar voor een kind dan ben je ook nog niet klaar voor de seks.

Maar helaas is dat niet zo makkelijk, dus als de moeder het kind niks te bieden heeft ben ik vóór abortus.

Het valt me op dat heel veel mensen in dit topic dit zeggen.. Maar er is ook nog een adoptie mogelijkheid. Er zijn echt veel vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen, maar dat wel heel graag zouden willen. Dan komt het kind bij iemand terecht die het kind juist wel wat te bieden heeft, hoef je ook geen abortus te laten plegen, en je maakt er anderen gelukkig mee!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:35

@mloesje: tuurlijk is er adoptie... en dat is ook zeker een goed iets want hierdoor worden ongewenste kinderen toch liefdevol opgevoed, en kinderlose ouders kunnen zo toch een kind "krijgen'

maar ik vind niet dat je kunt zeggen (ff kort door de bocht):
je bent zwanger geworden.. en wilt het niet?? prima ga maar 9 maand zwanger rondlopen en het "uitpoepen" om het vervolgens aan iemand anders te geven... snap je??

ik wil absoluut geen kinderen, nu niet dan niet nooit niet (ik vind kinderen echt geen monsters, maar die moedergevoelens zitten er gewoon niet in bij mij) wanneer mensen al vertederend naar de baby kijken op kraambezoek, denk ik altijd... hhmmm ja leuk en wanneer kan ik weer naar huis...

als ik dus zwanger zou worden per ongeluk (ondanks pil én condoom, waarmee je dus heel veel doet om niet zwanger te worden, ontzegging gaat me echt te ver!) zou ik het weg laten halen... simpelweg omdat ik niet alleen een kind wil, maar ook absoluut niet 9 maand zwanger rond wil lopen...

ik ben dus blij dat anno 2007 de nederlandse vrouw deze keuze heeft, maar ik moet er wel bij zeggen:
die keuze maak je niet zomaar, daar moet je goed over nadenken. en niet zoals de vriendin van de ts misbruik van maken en al voor de 4de keer zijn geweest. en ik heb echt wel respect voor de mensen die besluiten het kindje te houden! want zoals ik al eerder zijn ik vind kinderen geen monsters, maar ik wil en kan ze gewoon niet een leven geven als je eigenlijk zou moeten als je een moeder wilt worden...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:02

Roseane schreef:

Mee eens. In sommige/veel gevallen denk ik dat het voor het kind beter is, als het niet op de wereld komt, omdat de ouders 'm niet genoeg aandacht en zorg kunnen geven die het verdient. Dit zal binnen christelijke kringen e.d. wel verkeerd worden opgevat, omdat elk leven er één is.
Van de andere kant zorgt abortus er misschien wel voor, dat 14-jarige meisjes denken: 'Oh, abortus, ik hoef niet voorzichtig te doen tijdens de seks'. Bij zulke mensen zou je geneigd zijn zoiets te weigeren, zodat zo'n iemand de gevolgen eens merkt, maar dat vind ik eigenlijk niet verantwoord tegenover de baby... je zult maar zoiets als moeder hebben, toch?

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:50

Ik zal abortus niet veroordelen. Het is natuurlijk ergerlijk als iemand abortus pleegt door nalatigheid in voorbehoedsmiddelen, dat vind ik eigenlijk niet kunnen. MAar ik zal het niet bij voorbaat veroordelen. Er zijn kinderen die vreselijke ouders hebben, die alleen maar narigheid kennen. WAren die maar nooit geboren, dan hadden ze die narigheid ook niet hoeven doorstaan.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:05

sexy_back schreef:
@mloesje: tuurlijk is er adoptie... en dat is ook zeker een goed iets want hierdoor worden ongewenste kinderen toch liefdevol opgevoed, en kinderlose ouders kunnen zo toch een kind "krijgen'

maar ik vind niet dat je kunt zeggen (ff kort door de bocht):
je bent zwanger geworden.. en wilt het niet?? prima ga maar 9 maand zwanger rondlopen en het "uitpoepen" om het vervolgens aan iemand anders te geven... snap je??

ik wil absoluut geen kinderen, nu niet dan niet nooit niet (ik vind kinderen echt geen monsters, maar die moedergevoelens zitten er gewoon niet in bij mij) wanneer mensen al vertederend naar de baby kijken op kraambezoek, denk ik altijd... hhmmm ja leuk en wanneer kan ik weer naar huis...

als ik dus zwanger zou worden per ongeluk (ondanks pil én condoom, waarmee je dus heel veel doet om niet zwanger te worden, ontzegging gaat me echt te ver!) zou ik het weg laten halen... simpelweg omdat ik niet alleen een kind wil, maar ook absoluut niet 9 maand zwanger rond wil lopen...

ik ben dus blij dat anno 2007 de nederlandse vrouw deze keuze heeft, maar ik moet er wel bij zeggen:
die keuze maak je niet zomaar, daar moet je goed over nadenken. en niet zoals de vriendin van de ts misbruik van maken en al voor de 4de keer zijn geweest. en ik heb echt wel respect voor de mensen die besluiten het kindje te houden! want zoals ik al eerder zijn ik vind kinderen geen monsters, maar ik wil en kan ze gewoon niet een leven geven als je eigenlijk zou moeten als je een moeder wilt worden...

Wow, ik had dit zelf kunnen schrijven Scheve mond

Zo voel ik me dus ook. Ik wil ook geen kinderen. Als ik nu moest beslissen voor de rest van me leven (ik ben 21) zou ik zonder te twijfelen GEEN KINDEREN kiezen. Ik heb ook gewoon geen moeder gevoelens, nooit gehad. Toen ik een vriend (5 jaar lang een relatie gehad) had gebruikten slikte ik ook de pil maar we gebruikten ook condooms omdat ik gewoon ABSOLUUT geen risico wilde lopen. Kijk, en als ik dan NOG zwanger zou worden, zou ik ook abortus kiezen. Ik doe er toch alles wat ik kan doen om het te voorkomen? Om dan te zeggen 'dan moet je geen seks hebben' vind ik erg kort door de bocht. Sinds wanneer doen mensen aan seks ALLEEN om kinderen te hebben?????

En idd, adoptie zou ook kunnen maar ik heb ook geen behoefte om mn lichaam door zoveel strees te laten gaan, voor iemand anders. En IMO als je OP TIJD weg laat halen, ontneemt je ook geen leven. Dat is IMO nog geen leven, en al helemaal geen kind. Maar dan zeg ik, op tijd.

Tja ik hou het optie gewoon open. Wel als laatste optie uiteraard. In de tussentijd doe ik alles wat ik kan om het te voorkomen.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:42

Liedje schreef:
Ik ben voor abortus. Je zal maar een kind zijn dat ongewenst is...
Lijkt me niet makkelijk hoor. Of je moeder is zelf nog een kind en/of heeft nauwelijks geld voor je... ben wel tegen abortus als anticonceptie-middel. Lachen

Agree 100% Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:00

Ik ben blij dat het in Nederland is toegestaan! Liever een abortus dan een kind die op moet groeien bij ouders die hem/haar niet eens willen... of niet capabel genoeg zijn ervoor. Welzijn van een kind gaat voor en als het voor een kind beter is om niet geboren te worden: so be it.
Maar: als je jezelf verantwoordelijk genoeg vind voor s*ks, dan moet je ook de gevolgen ervan accepteren.

(uitzondering zwakbegaafden, verkrachtingen etc)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:02

Tegen, alleen als het bij voorbaat niet levensvatbaar is.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:08

Ik ben er tegen... want je maakt toch iets dood.
Ik zie het echt als je het kind vermoord (niet verkeerd bedoelt maar toch)
Het zit toch in je en het leeft. Waarom een kind vermoorden als je er later toch weer eentje neemt?
Ik ken iemand en die had een arbortus genomen... niet kort daarna was ze weer zwanger en die houd ze... Wat heeft een abortus dan voor zin.

Maar als je er zelf niet kan voor zorgen.. zou ik m zeker niet met een abotus weg halen maar voor adoptie plaatsen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:38

Eerst had ik altijd zoiets van "als ik zwanger raak, gaat het er meteen uit" .
Maar als ik nu zwanger zou raken, zou ik het kindje wel houden denk ik !

Maargoed, als je 14 jaar oud bent, snap ik dat je het niet wilt houden.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:46

Ik ben blij dat we in Nederland de keus hebben, een kind opvoeden is niet iets wat makkelijk is. Dat moet je je wel goed realiseren, anders is uiteindelijk altijd het kind de dupe...En het is ozo simpel gezegd dat die meisjes dan maar geen sex hadden moeten hebben maar die jongens zijn meestal ook al lang gevlogen en daar hoor je geen mens meer over. Daar komt nog bij dat een arbortus een zware pijnlijke ingreep is die je (als je goed bij je verstand bent) niet zomaar even tussendoor laat 'uitvoeren'.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 04:20

marijkje1990 schreef:
Ik ben er tegen... want je maakt toch iets dood.
Ik zie het echt als je het kind vermoord (niet verkeerd bedoelt maar toch)
Het zit toch in je en het leeft. Waarom een kind vermoorden als je er later toch weer eentje neemt?
Ik ken iemand en die had een arbortus genomen... niet kort daarna was ze weer zwanger en die houd ze... Wat heeft een abortus dan voor zin.

Maar als je er zelf niet kan voor zorgen.. zou ik m zeker niet met een abotus weg halen maar voor adoptie plaatsen.

Maar dit geldt dus niet voor iedereen hoor Knipoog Ik wil geen kinderen. Nu niet, straks ook niet. Als ik nu zwanger zou raken (ondanks correct gebruikte voorbehoudsmiddelen) zou ik zonder twijfel een abortus hebben. Ik wil gewoon geen kinderen, klaar. Ik ken ook iemand die, net zoals wat jij al zei, eerst een abortus had en daarna weer zwanger raakte, om vervolgens het kindje te houden. Tja, wat kun je ervan zeggen. Op het moment was het het laatste wat ze nodig had. Daarom heeft ze het gedaan. En met veel pijn en moeite hoor, ze liep er ook steeds voor weg, wou die beslssing niet maken. Maar het ' kon niet anders' omdat moment kon het gewoonweg niet. Ze had teveel wat gebeurede in haar leven op dat moment. Toen later weer zwanger werd, ging het al beter. School was bijna klaar, ze woonde samen met haar vriend. Nu kon ze rustig nadenken en een plan maken. En dus heeft ze haar kindje idd gehouden.

Tja, ik kan niet negatief naar haar kijken. Ik heb wel zoiets van waarom heb je geen voorbehoudsmiddelen gebruikt, maar goed, dat gaat mij verder niets aan, eigenlijk.

Ik weet alleen dat ze en haar vriend ontzettend blij is met hun zoontje Lachen

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:15

Miryamk schreef:
Daar komt nog bij dat een arbortus een zware pijnlijke ingreep is die je (als je goed bij je verstand bent) niet zomaar even tussendoor laat 'uitvoeren'.

Inderdaad. Mensen doen echt geen abortus voor hun lol en ze gaan ook heus niet over 1 nacht eis.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:28

tamorka schreef:
Miryamk schreef:
Daar komt nog bij dat een arbortus een zware pijnlijke ingreep is die je (als je goed bij je verstand bent) niet zomaar even tussendoor laat 'uitvoeren'.

Inderdaad. Mensen doen echt geen abortus voor hun lol en ze gaan ook heus niet over 1 nacht eis.

Reken maar dat er genoeg zijn die het wel doen!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 12:30

komt jammer genoeg erg vaak voor ja.... Misselijk

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:31

Ik ben niet fel tegen abortus

Stel dat een heroine-hoertje zwanger word, die kan zo een kind geen waardig bestaan geven lijkt mij. Abortus vind ik een goeie oplossing, net als bij verkrachting of een eventuele aandoening waardoor het kindje niet normaal kan leven.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:40

Skitter schreef:
En idd, adoptie zou ook kunnen maar ik heb ook geen behoefte om mn lichaam door zoveel strees te laten gaan, voor iemand anders.

Ik ben verbaasd dat er zo makkelijk over adoptie gesproken wordt. Als ik moet kiezen tussen adoptie en abortus kies ik voor abortus. Niet omdat ik geen 9 maanden zwanger wil zijn (wil ik trouwens ook niet, lijkt me vreselijk) maar omdat je met adoptie een kind vanaf de geboorte een trauma meegeeft. Mama en papa willen jou niet, dus ik geef je weg.

Ik snap wel dat dat heeel kort door de bocht gezegd is maar realiseer je goed wat je een kind aandoet door hem 'af te staan'. Ik snap ook dat als de ouders een kind geen goed leven kunnen bieden dat adoptie dan een oplossing kan zijn. Maar naar mijn mening is adoptie vele malen heftiger dan abortus, je besluit namelijk een kind te baren wat je met een achterstand op de wereld zet, daar heb je lef voor nodig.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:48

Ik vind het wel goed, alleen moet er geen misbruik van gemaakt worden.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:14

MISTRAL94 schreef:

Genoeg? VOlgens mij zijn die in de minderheid hoor!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:54

tamorka schreef:
MISTRAL94 schreef:

Genoeg? VOlgens mij zijn die in de minderheid hoor!

Ze zijn wel in de minderheid (mag ik in ieder geval hopen) maar dan nog, zijn het er nog teveel die dat doen

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:55

En wat kun je daar dan tegen doen? Abortus afschaffen zodat bij de meerderheid zowel moeders als kinderen de dupe zijn?

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:56

Afschaffen kan je het nooit, en denk dat het altijd wel zou gebeuren, maar neem aan dat ze van die mensen een dossier bij houden, dus als ze geregeld komen voor een abortus dan zal er wel een belletje gaan rinkelen neem ik aan, en dna kan je idd wel stappen ondernemen..

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:58

Ik weet het niet. LIjkt me nog vrij ingewikkeld. Ik vind het trouwens wel heel erg slordig als 1 persoon meerdere abortussen ondergaat. Het getuigt van weinig respect voor het leven.