Wat werkt er tegen gespannen spieren in de nek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re: Wat werkt er tegen gespannen spieren in de nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:50

runningkawa schreef:
Thanks starbreeze

Ik zeg ook steeds dat het met een ongeluk van een paar jaar terug te maken heeft, maar dat kan volgens de dokter niet omdat ik toen geen last van mijn nek had.
Toch heb ik het sindsdien meer en ik heb toen wel een hele flinke optater tegen mijn hoofd gehad.

Had jij na je ongeluk wel meteen last van je schouders/nek?

Jep, alles is overstuur geraakt toen. Had daarvoor nooit hoofdpijn eigenlijk en toen dagelijks! Het is nu wel een stuk minder dan toen het net gebeurd was hoor, maar heb het zo met vlagen, ongemerkt zitten je rug en schouderspieren dan vast en dat trekt door naar je nek. Als je probeert je rug en schouders zo los mogelijk te houden door dagelijks wat oefeningen te doen als je last hebt, lukt het meestal wel weer.

Je hoofd in je nek leggen en rondjes draaien, dus richting schouders en dan naar voren en terug, en met je armen zwaaien om je schouders los te maken werkt sosm ook wel.

Nog even iets, gebruik je veel pijnstillers? Ik heb agv veel ibuprofen medicijnafhankelijke hoofdpijn gehad (soms 800mg per dag). Neem die rommel dus zo min mogelijk! Donder het 2 weken de kast in en probeer oefeningen te doen. Soms doorbreek je de cirkel!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:50

Ik vind het verhaal van je dokter (de huisarts?) ook nogal kortzichtig. Dus omdat je niet meteen pijn had na je ongeluk, kan er niet alsnog iets beschadigd of gevoelig zijn, zodat je deze klachten hebt???
Nou, daar geloof ik dus helemaal niets van.... Het is jouw hoofd en als jij het wel zo ervaren hebt (dat het na het ongeluk erger is geworden of zelfs ontstaan is), dan moet hij jouw klachten wel wat serieuzer nemen, hoor....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:51

runningkawa schreef:
Ja dat heb ik dan ook, van die knopen...heel fijn als ze daar aan komen Haha!
Al zitten er ook knopen bij mijn schouderbladen zonder hoofdpijn..krijgt fysio ed ook niet los....altijd handig...

Ik slik ook liever niks, maar het kan mij vaak net verlossen van overgeven...slik ik niks is het zeker raak.

Mijn ervaring bij migraine is juist, dat als ik overgeef, de hoofdpijn juist afzakt......

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:52

Ik lees net dat je veel aleve slikt, dat is naproxen geloof ik? Kun je ook medicijnafhankelijke hoofdpijn van krijgen, google maar eens even!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:55

Wel toevallig dat iedereen na het hebben van zo'n ongeluk zulke pijn heeft. Ik ben ook over de kop geslagen van mijn paard, sleutelbeen gebroken waardoor ik mijn nek nog niet echt merkte. Mijn ik had zo'n pijn ook in mijn schouderbladen, ik kan er nog steeds niet echt op drukken.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:56

patjelisa schreef:
runningkawa schreef:
Thanks starbreeze

Ik zeg ook steeds dat het met een ongeluk van een paar jaar terug te maken heeft, maar dat kan volgens de dokter niet omdat ik toen geen last van mijn nek had.
Toch heb ik het sindsdien meer en ik heb toen wel een hele flinke optater tegen mijn hoofd gehad

Mijn moeder is met paard en al over de kop geslagen en hun denken dat het daar ook van komt en erna heeft ze nog een auto ongeluk gehad dus ze denken dubbele whiplash.

Bij mij werd ook de diagnose whiplash gesteld... maja en dan ? Ze doen er toch niks aan! Bij mij werd de hoofdpijn ook wat minder toen ik eenmaal geaccepteerd had dat het nou zo eenmaal was.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:59

bij mij komt het dus ook van het zandhappen ... nooit iets echt ergs gehad, maar wel vaak lelijk terecht gekomen waardoor ik al op me 10de last van me rug had! en op me 17de thuis zat omdat ik niet meer kon lopen Ach gut HA heeft dit ook altijd als overbelasting en in de groei afgedaan Boos! gelukkig heeft de chiropractor alles weer rechtgezet en samen met die zalf is mijn spierspanning aardig te doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:00

hoho, ik slik het niet veel, niet wekelijks ofzo Lachen
En al helemaal niet dagelijks.
Alleen als ik het echt niet meer vol kan houden.
Dus daar kan het denk ik niet van komen.

Ik word idd misselijk van de pijn, ik krijg het niet heet maar juist ijskoud, ga ook klappertanen wat ik dan niet tegen kan houden

Ja dat heeft de HA nu al 2x gezegt.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:02

ok, nee dan lijkt me die kans idd klein, dat is als je het dagelijks gebruikt over langere periode Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:03

Paardrijden is toch maar een gevaarlijke sport Haha!
Allemaal na zandhappen enzo Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:07

runningkawa schreef:
Paardrijden is toch maar een gevaarlijke sport Haha!
Allemaal na zandhappen enzo Tong uitsteken

ja en we zijn allemaal weer zo dom om er gewoon mee door te gaan Haha! we hebben dan trouwens wel doorzettingsvermogen Cool

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:09

Even serieus, ik heb het niet van het zand happen (ik val dan meestal op mijn kont of op mijn zij/arm Clown). Bij mij lijkt het meer hormonaal te zijn en bij teveel stress en oververmoeidheid.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:10

Ik ook niet met zandhappen, wel door omgang met een paard... Haha!

Oververmoeidheid..als ME/CVS-er wil dat helaas wel...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:12

Maar zijn jullie ook zo vaak moe? Ik ben vrij snel mooi eigenlijk, en dan krijg ik dus hoofdpijn door mijn nek

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:14

Lastig om iets aan te doen dan, he, RK.....

Ja, Noah, heb ik ook last van. Ik ben iemand met weinig energie doordat ik hooggevoelig ben en borderline heb, waardoor teveel prikkels al te veel met me doen. Zie in het dagelijkse, drukke leven daar maar iets aan te doen. Moet ik toch mijn kind en paard de deur uit doen en een huishoudster nemen, dan heb ik alle rust. Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:15

Nadya schreef:
Even serieus, ik heb het niet van het zand happen (ik val dan meestal op mijn kont of op mijn zij/arm

ik ben dus wel een keer op me bovenrug/nek gevallen Ach gut
ik verwacht dat het daardoor komt, maar goed ik heb ook een keer een zware hersenschudding gehad dus daardoor zou het ook nog kunnen komen Clown echt lieve paardjes Haha!

Anoniem

Ja helaas wel....noah
En ook dat speelt bij mij mee.
Maar die ME heb ik helaas al lang, maar sinds de klap op mijn hoofd is de hoofpijn die ik daarvoor ook wel had, wel meer geworden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-07 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Djulitaa

Reflex is een erg goede oplossing, in belgie te koop!
werkt erg goed tegen spierpijn, gespannen spieren enalles wat met je spieren te maken heeft.
in alle apotheken te koop geloof ik wel

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:18

heyy, Heb je al een wondelmiddel gevonden??
Voor gespannen of overbelaste spieren gebruik ik altijd spiergel van simicur. Het werkt echt!!
Is voor paarden maar dezelfde inhoud wordt ook verkocht voor mensen, alleen in een andere fles omdat sommige (niet)paarden mensen geen spul willen wat eigenlijk bedoeld is voor paarden.
Hij kost 12,50 per fles en is een echte aanrader!
(hebben hier zelf hele goeie ervaringen mee zowel bij paarden als bij mensen Knipoog)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:18

Rianneke schreef:
Nadya schreef:
Even serieus, ik heb het niet van het zand happen (ik val dan meestal op mijn kont of op mijn zij/arm

ik ben dus wel een keer op me bovenrug/nek gevallen Ach gut
ik verwacht dat het daardoor komt, maar goed ik heb ook een keer een zware hersenschudding gehad dus daardoor zou het ook nog kunnen komen Clown echt lieve paardjes Haha!

Brrrr, klinkt eng. Ik ben heel vaak van een paard afgeknald, maar heb er nog nooit iets aan overgehouden (afkloppen). Toevallig een paar weken geleden nog zand gehapt, omdat mijn jonge paard schrok van iets en begon te rennen en aangezien hij rennen en mijn gewicht op zijn rug niet kon begrijpen (ben hem aan het inrijden), begon hij maar te bokken. En ik zat op een bareback padje zonder beugels. Tja...... Viel op mijn zij en arm in het zand, niets aan de hand.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:19

Leuk, al die wondermiddeltjes, en heel fijn als het helpt. Maar ik geloof bij mij dat het echt iets van binnenuit is, hoor......

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:21

Nadya schreef:
Leuk, al die wondermiddeltjes, en heel fijn als het helpt. Maar ik geloof bij mij dat het echt iets van binnenuit is, hoor......

Uhm.. ik had het niet tegen jou hoor...
je had t tegen mij toch haha?
en trouwens een verlichting van de pijn is toch ook fijn Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:25

AaronYve schreef:
Uhm.. ik had het niet tegen jou hoor...
je had t tegen mij toch haha?
en trouwens een verlichting van de pijn is toch ook fijn Knipoog

Hihihi, ik weet dat je het niet tegen mij persoonlijk had, hoor, ik reageerde gewoon spontaan.
Natuurlijk is het fantastisch als het iemand helpt!!! Maar ik geloof in mijn geval dat het echt iets hormonaals is, die migraine. In combinatie met vermoeiheid en stress. Acupunctuur zou ik nog wel willen proberen, omdat dat me ook met andere klachten erg geholpen heeft.....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:30

AaronYve schreef:
heyy, Heb je al een wondelmiddel gevonden??
Voor gespannen of overbelaste spieren gebruik ik altijd spiergel van simicur. Het werkt echt!!
Is voor paarden maar dezelfde inhoud wordt ook verkocht voor mensen, alleen in een andere fles omdat sommige (niet)paarden mensen geen spul willen wat eigenlijk bedoeld is voor paarden.
Hij kost 12,50 per fles en is een echte aanrader!
(hebben hier zelf hele goeie ervaringen mee zowel bij paarden als bij mensen Knipoog)

wat voor bestanddelen zitten daar in? want een soortgelijke zalf als die van mij gebruiken ze ook voor koeien Clown

Nadya schreef:
Brrrr, klinkt eng. Ik ben heel vaak van een paard afgeknald, maar heb er nog nooit iets aan overgehouden

toen was het helemaal niet eng ofzo...ben gewoon weer opgestapt en verder gereden! de ellende kwam pas later (zoals bij de meeste gevallen)
maar moet wel zeggen dat je er wel voorzichtiger van word!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:34

wij hebben thuis een massage kussen.
Ik vind het een uitkomst. Mijn opa verkoopt die dingen.
Hij kan verwarmt worden wat al goed is voor je spieren.
Hij kan in 3 standen. Altijd als ik van mn paard geknalt was of spierpijn heb of gewoon last van mn rug of nek ga ik tegen dat kussen zitten en dan word het een stuk minder.

Edit hij kan in 3 standen trillen, was beetje onduidelijk Haha!