runningkawa schreef:Thanks starbreeze
Ik zeg ook steeds dat het met een ongeluk van een paar jaar terug te maken heeft, maar dat kan volgens de dokter niet omdat ik toen geen last van mijn nek had.
Toch heb ik het sindsdien meer en ik heb toen wel een hele flinke optater tegen mijn hoofd gehad.
Had jij na je ongeluk wel meteen last van je schouders/nek?
Jep, alles is overstuur geraakt toen. Had daarvoor nooit hoofdpijn eigenlijk en toen dagelijks! Het is nu wel een stuk minder dan toen het net gebeurd was hoor, maar heb het zo met vlagen, ongemerkt zitten je rug en schouderspieren dan vast en dat trekt door naar je nek. Als je probeert je rug en schouders zo los mogelijk te houden door dagelijks wat oefeningen te doen als je last hebt, lukt het meestal wel weer.
Je hoofd in je nek leggen en rondjes draaien, dus richting schouders en dan naar voren en terug, en met je armen zwaaien om je schouders los te maken werkt sosm ook wel.
Nog even iets, gebruik je veel pijnstillers? Ik heb agv veel ibuprofen medicijnafhankelijke hoofdpijn gehad (soms 800mg per dag). Neem die rommel dus zo min mogelijk! Donder het 2 weken de kast in en probeer oefeningen te doen. Soms doorbreek je de cirkel!