Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Climax schreef:Sonja Bakker is een lieve warmhartige vrouw
tita schreef:Na ruim 5 weken goed gevolgd te hebben val ik nu ineens af en flink ook.
Sonja is geen crash dieet en heb ook geen zin om het uit te leggen....heb zelf ook voeding gestudeerd..zodoende
Ik houd vol eindelijk gaat het werken....
Pytje schreef:sonja bakker is eigenlijk een te rigoreus dieet. je kunt het beste per week 500 - 2200 kJ (dus geen calorien) minderen in je eten. Of zoveel meer energie verbruiken. Beide kan ook, maar het totaal mag daar niet over heen komen. 1 kcal = 4,3 kJ.
Het beste is om per week ong 0,5 kg tot 1 kg af te vallen.
Qua koolhydraten, eiwitten en vetten moet de verhouding ongeveer gelijk blijven. het totaal dat je minder in energie inneemt/verstookt moet dus wel in verhouding blijven. Als je erg gaat minderen in koolhydraten, zal je vooral veel water kwijt raken, hiervan is het gevolg dat het effect in de eerste 14 dagen het grootst is. Als je erg gaat minderen in eiwitten, zal dit tot een spierafbraak leiden.
Pytje schreef:van mn studie. per 600 gr glycogeen (dus opgeslagen glucose in spieren en lever) zit 2 L water 'aan vast'.
Stel je eet per dag 2000 kcal, dat is 14000 per week. Dan moet je dus tot de helft van wat je eet per week minderen. Dat is wel heel extreem lijkt me.
(mijn 500 moest 900 zijn, dus bijna 220 kcal.)
het is dus niet helemaal mijn eigen redenering, vertel alleen maar wat mij is geleerd.
Pytje schreef:ik pb je ff, anders wordt het wel erg off topic
elady schreef:Ik, als studente voeding en diëtetiek, zou moeten zeggen dat ik het niet eens met met SB omdat ze sommige dingen niet helemaal handig doet.
Wat mensen vergeten is dat SB geen dieet is, maar een advies. Adviezen zijn er om toe te passen in je eigen levensgewoonten en niet als regels.
Als mensen van SB afvallen, mits ze in de gaten houden wat hun lichaam aangeeft en daar ook naar luisteren zie ik het probleem niet!