Altijd moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jana_en_Ik

Re: Altijd moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:04

Hier nog een heel vaak moe figuur... No Cheer Mijn moeheid uit zich dus vooral wanneer ik niet bezig ben. College volgen is dus echt vervelend. Ongeacht het tijdstip weet ik gewoon zeker dat ik na 10 minuten begin te suffen en ook echt knikkebol en mijn ogen dichtvallen. Het maakt niet uit of ik dan wel of niet goed heb geslapen, het gebeurt gewoon. Leren voor tentamens is dus ook erg moelijk. Zelfs als ik net ben opgestaan en 10minuten in een boek heb gelezen, val ik in slaap. Tijdenlang heb ik een middagdip gehad en moest ik een middagdutje doen. Vroeger heb ik bloedarmoede gehad, dus ik probeer nog steeds (zeker in een moe-periode) voldoende ijzer tot me te nemen. Ik kan me trouwens ook goed vinden in het vermoeid zijn door denken. Ik ben zelf een plannertje. Woon op mezelf (ben 22) en regel mijn hele dag en de week vooruit (paard, vrienden, school e.d.) Denk denk denk de hele dag door. Als ik dit nu doe, ga ik dat dadelijk doen en ik moet dat nog leren en wat eet ik straks Clown

Terwijl ik dit schrijf heb ik al 5 keer zitten gapen (en dat terwijl ik net fris gedouched ben, een raam open heb staan, gegeten heb en toch al actief ben geweest) Ziek zucht...

Mijn vader is trouwens een apart geval Haha! Denk dat ik veel van hem heb ook. Hij is de hele dag actief bezig buiten, slaapt 7-8 uur maar meestal wel slecht (ze hebben zelfs Tempur om beter te liggen (ik heb trouwens de reismatrassen om te testen Haha!)). Pap kan dus gewoon midden in een gesprek ofzo in slaap vallen. Vooral savonds, maar ook overdag en als hij niet al moe was. Bij hem zijn ook al veel onderzoeken gedaan naar zijn slaapgedrag. Hoop dat ik het niet georven heb Nors opkijken

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:59

angel_moby schreef:
volgens mijn ''nieuwen'' dokter ben ik moe omdat ik te veel zou doen en hoofdpijn omdat me nek vast zit ofso. als het niet over gaat moet ik weer trug komen.

Nou ik ben benieuwd.
Ik ben verhuisd dus heb ook een nieuwe huisarts.
Eerdaags maar eens het 1e bezoekje maken.
Nieuwe ronde, nieuwe frisse kijk hoop ik!

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 11:27

angel_moby schreef:
volgens mijn ''nieuwen'' dokter ben ik moe omdat ik te veel zou doen en hoofdpijn omdat me nek vast zit ofso. als het niet over gaat moet ik weer trug komen.

Dat zei mijn dokter eerst ook(te veel doen).
Ze zei dat ik gas terug moest geven.
Dat gaat een beetje moeilijk als je voor je idee al niet veel doet.

Hopen dat het bij jou wel gaat werken.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:33

wendjuh schreef:
Ik heb daar ook last van, ben echt heel erg moe, dat ik gewoon ooit geen puf meer heb om iets te doen, en dan ga ik ok tijd naar bed, en sochtends zie ik zo tegen de dag op geen zin, en moe, en dan kan ik alleen maar denken aan de avond dat ik weer kan gaan slapen, de dagen duren ooit zo lang voor mij, ik weet niet wat ik heb, maar voelt gewoon niet prettig en lijkt me niet gezond, maar My_Lady sterkte ermee!

Ik ben ook zo'n zelfde geval... al heb ik er ook nog rugpijn en een scheve heup bij.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:42

Hey ik herken je klachten wel.

Ik probeer volgens een strak en regelmatig schema te leven (dit lukt niet altijd).
Wordt dit schema verstoord, dan ben ik vaak helemaal van slag en nog vermoeider.
Maar ook met het schema blijf ik altijd moe.
Het is belangrijk om niet te veel hooi op je vork te nemen, zorg dat het gevoel van tijdsdruk minimaal blijft.
En probeer regelmatig te leven en desnoods met een schema, zorg dat je weet waar je aan toe bent met afspraken etc.
Dit helpt een beetje, maar de vermoeidheid en spanningen blijven verschijnlijk wel, het wordt hooguit minder als je met een schema werkt.
Ik leef zo al jaren en heb moeten accepteren dat het bij me hoort, maar hiermee wil ik niet zeggen dat het bij een ander niet over kan gaan, depressies zijn namelijk wel te genezen.
Het is soms moeilijk omdat je niets aan de buitenkant ziet en mensen begrijpen je daardoor ook vaak niet altijd.
Sporten en leuke dingen proberen te doen, zijn ook erg belangrijk, probeer te blijven "genieten"

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:04

Hier meldt zich nog iemand.

Vanaf de middelbare school al extreem moe.
Mijn dagen daar bestonden uit opstaand naar school, tweede uur al als een vaatdoekje in stoel hangen, thuis komen, slapen, wakker worden voor eten, in bed eten en vervolgens verder slapen om de dag erna precies hetzelfde te herhalen.
Dit was toen ik 13 a 14 jaar oud was, inmiddels wordt ik volgende week 29 en kan ik zeggen het wil maar niet weg gaan!

Ik ben toen de tijd al bij een internist geweest en op alles getest ( o.a. leukemie en dergelijke) maar NOOIT hebben ze iets bij mij kunnen vinden behalve een lage bloeddruk.

Uitgaan is iets wat ik al jaren niet meer doe en mijn sociale contacten worden ook steeds minder omdat ik er de fut niet voor heb... ik werk 37.5 uur per week en als ik thuis kom dan wil ik gewoon slapen!!
Af en toe is boodschappen doen of de vuilnis buiten zetten al een hele beproeving laats staan ergens op een bankje mooi moeten zitten.

Ik kan altijd en overal slapen.. zo moe ben ik.
Sinds 10 jaar heb ik er ook nog eens basilar migraine bij wat zich steeds frequenter voor lijkt te gaan doen.

Ik was al moe... maar ik wordt er ook zo moe van dat ik niet begrepen wordt, dat mensen niet snappen wat het is om altijd moe te zijn, en het meest moe wordt ik toch wel van het feit dat ze nooit iets kunnen vinden en dat je in deze maatschapij je maar aansteldt als je er geen stickertje op kan plakken.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:38

Ik ga mijn eetpatroon verbeteren en vitaminepil slikken. hoop dat het invloed heeft.
Nu eet ik best ongezond, ik sla soms het middageten over waardoor je sneller tussendoortjes gaat eten..

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:01

Ik heb op jonge leeftijd Pfeiffer gehad (zo'n 16 jaar geleden). Ik heb het idee dat de vermoeidheid nooit weg is gegaan. Mensen begrijpen vaak niet, dat je voldoende slaap moet hebben. Ze vinden me vaak een watje, als ik om tien uur wil gaan slapen.

Maar het punt is: wat doe je er aan?

Regelmatig leven, dat probeer ik wel.
Maar als ik de woensdagavond naar de verenigingsles ben geweest, dan ben ik om half tien thuis, dan ben ik de volgende ochtend/dag niet vooruit te branden. Dat is toch niet normaal?

Regelmatig sporten doe ik ook, ik heb wel het idee dat dat helpt.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:53

Hier nog een moe iemand!

Ben net terug van een weekje Kreta (gisteravond teruggekomen), maar zou nu alweer m'n bedje in willen duiken. Op Kreta ook nauwelijks iets gedaan eigenlijk, behalve wat later naar bed gegaan elke dag en weer vroeg wakker.

Aangezien er niks uit mijn bloedonderzoek kwam, ben ik van plan om binnenkort eens bij een homeopaat langs te gaan. Daarnaast ga ik proberen een paar kilo kwijt te raken, om ook wat beter in mijn vel te zitten.
Heb ook inmiddels iemand gevonden die mijn paardje zo'n 2 á 3 x per week wil gaan verzorgen; dat scheelt alweer een paar keer een "moetje" per week. Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:21

mensen denken inderdaad vaak dt je je aansteld als je zegt dat je moe bent, of dat het je eigen schuld is. of gewoon een watje bent

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:59

Hier nog één met fikse vermoeidheid..ook al jaren (even afgezien van mijn zwangerschap nu Knipoog )
Ik heb een ongeluk gehad en mijn rug en bekken staan niet goed mischien kan het daarmee te maken hebben? hier ook als ik smiddags thuis kom uit mijn werk moet ik eerst een half uurtje gaan liggen anders functioneer ik gewoon haast niet meer. (vroeger was dat vanuit school precies hetzelfde). Ik lig s'avonds vroeg in bed....sta ook op tijd weer op voel me dan ook uitgerust maar na een paar uur kak ik zo weer in. Verder heb ik een regelmatig leven. bloed is getest en daarmee is niets aan de hand....heb wel een wat snel wisselend suikergehalte ...maar dat verklaard niet alles. Irritant is het wel, soms stuit je op veel onbegrip...ik ben beslist niet lui aangelegd..maar ik kan echt geen dag volmaken zonder een slapie tussendoor Lachen ik voel me soms echt een bejaarde en schaam me er best voor.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:55

Ik wil mezelf niet aanleren om een middag dutje te doen (in mijn vakantie). Maar ook nu ik vakantie heb, ben ik 's avonds doodop. Ik snap er niks van. Het maakt niet uit of ik werk of niet.
Ik heb weer bruistabletten gekocht van supradyn, ik ga die 's midddags nemen. Ik ben benieuwd of die dingen helpen.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:13

ik doe wel een dutje.. kan het wel zonder maar kak dan echt helemaal in na 16:00 en wordt er ook erg chagarijning van wat dan ook niet meer weggaat. Dus ik slaap gewoon van 17:00 tot 19:00, dan ben ik om 19:30 weer opgeladen en wakker en kan ik toch nog een beetje wat aan mijn avond hebben.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:39

Ben ik gelukkig ook niet de enige.
Ik heb hier dus ook al een hele tijd last van, en idd als ik uit school kom (net als vandaag heb maar 4 uurtjes les gehad) moet ik altijd even op me bed liggen en me ogen dicht doen.
Iedereen denkt ook dat ik me aanstel, maar heb de laatste tijd ook elke dag hoofdpijn en voel me op een of andere manier niet lekker in me vel (waarom geen idee).

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:58

Als ik uit school kom ben ik ook altijd "op". Dan zit ik het liefst alleen op m'n kamer en lig ik in mijn zitzak wat te lezen/dagdromen.
Dat doe ik de hele middag (heb er niks aan, kan niets anders doen) 's avonds gaat het dan wel weer, tot ong. helf 10, ga dan naar bed.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:19

Het gaat de laatste tijd wel beter nu.
*Afkloppen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:43

ik ga vanmidag ook even naar de dokter, niet speciaal daarvoor maar ik loop met meerdere klachten Bloos

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:25

Ik heb net iets gelezen over lactose-intollerantie. Als je dat hebt kan je daar ook heel erg moe van worden en allerlei andere verschijnselen hebben (bijv. jeuk).

Ik zou zeggen google er eens op en leg het eventueel voor aan je huisarts!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:05

Volgens mij is een avondje doorzakken ook geen succes.
Ik drink wel regelmatig een biertje, en daar word ik zo slaperig van.

Misschien toch maar stoppen met alcohol?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:32

Schoot mij ineens te binnen gister; zou het ook overprikkeling kunnen zijn? Volgens het boek van Aaron ben ik een zogenaamde HSP (hoog sensitief persoon).. ? Heeft iemand daar weleens van gehoord?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:33

Nee, dat boek ken ik niet. Staat er ook iets van op internet?

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:38

e_horse schreef:
Schoot mij ineens te binnen gister; zou het ook overprikkeling kunnen zijn? Volgens het boek van Aaron ben ik een zogenaamde HSP (hoog sensitief persoon).. ? Heeft iemand daar weleens van gehoord?

ik ken het ook idd...heb ook wel eens gedacht dat ik dat had. Ik ben ook super gevoelig voor omgevingsfactoren en gevoelen en sferen van (bij) anderen.

Overigens drink ik geen alcohol (eigenlijk ook nooit gedaan) en daar wordt het ook niet beter van Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:03

Zo gisteren drukke dag gehad, naar school geweest en 3 uur flink bij de paarden beziggeweest en er heen en terug naar gefietst.
Ik was echt gesloopt. Heb heel de aaf op de bank gehangen, lekker zo'n watterig gevoel.
Ook vandaag.. pff.. khad school tot 1 uur, toen ik 3 uur thuis was ben ik echt gaan pitten, zo beroerd voelde ik mij ( moe, hangerig, beetje bonzende hoofdpijn, watterig gevoel. )

Dan kan ik vanaaf iig weer een proefles paardrijden.

@Carrie79 ik heb daar over gehoord en veel over gelezen. Ik heb het boek van Aaron over HSP hier thuis en ook ik vind mij bij dat beeld passen. Zo ontzettend herkenbaar dat boek!
Maar om daar nou zo verrekte moe van te worden....
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 26-09-07 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:03

Morris schreef:
Nee, dat boek ken ik niet. Staat er ook iets van op internet?

Zoek maar op HSP, kom je er veel over tegen.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:38

o0marije0o schreef:
Ik ben vanaf de 3e klas bijna onafgebroken élke dag moe geweest. Hoe dit kwam? Geen idee. Ik heb een lange tijd erg slecht in mn vel gezeten. Maar of dat een oorzaak van de vermoeidheid was?
De vermoeidheid was bij mij soms zo erg dat ik gruwelijke pijn achter mn ogen kreeg. Extreem misselijk werd, moest braken ervan. Zo beroerd werd ik van de moeheid.
At altijd gezond. Heb tijden extra vitamines geslikt, ook bruistablet kuurtjes. Hielp allemaal geen steek. Bleef elke dag moe.
Heb sinds ik examen gedaan heb geen last meer gehad van extreme vermoeidheid *afkloppen*.
Ik heb ruim 4 jaar met extreme moeheid rond gelopen. De HA zei dat moeheid een veel voorkomde "vage"klacht is waar hij neits mee kon. Alleen een bloedtest, maar de kans dat daar iets uit zou komen was volgens hem klein. Dus die heb ik nooit gedaan ( ben er ontzettend bang voor).

Helaas, deze week is het weer begonnen. Maandag avond was het zo erg dat ik geen licht en geluid meer verdragen kon en kotsmisselijk was. Zo vervelend is dat. Ogen open/dicht...rechtop zitten/liggen..t ene is nog beroerder dat t ander en t ander is nog beroerder dan t ene...Was blij toen k in slaap gevallen was!
Zit nu weer aan de vitaminepillen en ga morgen maar weer beginnen met een supradine kuur..(bruistabletten)