Ongezond melk versus limonade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Re: Ongezond melk versus limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:37

maar ik heb nu al die stukjes eens zitten lezen he... Maar niet 1 van die stukken tegen melk melden precies wat er nou zo vreselijk slecht aan is, wat er nou precies in zit wat melk slecht voor je maakt.. en wat dan precies de gevolgen zouden zijn (bot ontkalking en dergelijke... dat krijg je hoe dan ook als je ouder word lijkt mij) hoe weten ze zo zeker dat die gevolgen door de melk komen en niet door ouderdom... (mn oma leeft tenslotte al 85 jaar op melk, die drinkt weinig anders dan melk en koffie met melk Vork )

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:37

Een vriendin van mij studeert pharmacie en die heeft een heel blok over voeding gehad... daar word je dus niet goed van he. In alle voedingsmiddelen zit wel een stof die (in meer of mindere mate) een schadelijk effect heeft op ons lichaam. Zij nam zich elke keer voor: okee, ik drink dus geen light frisdrank meer... eet geen sla meer... oh vlees is ook niet goed... Maar uiteindelijk bleek dat het enige waar NIETS slechts in zit tomaten zijn (en dan nog liefst tomatenketchup) en frambozen... Nou als ik op tomatenketchup en frambozen moet leven, dan zie ik het niet meer zitten hoor!

Kortom, er is zoveel schadelijk.. is melk dan echt schadelijk genoeg om niet meer te moeten drinken?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:38

Ronja schreef:
Een vriendin van mij studeert pharmacie en die heeft een heel blok over voeding gehad... daar word je dus niet goed van he. In alle voedingsmiddelen zit wel een stof die (in meer of mindere mate) een schadelijk effect heeft op ons lichaam. Zij nam zich elke keer voor: okee, ik drink dus geen light frisdrank meer... eet geen sla meer... oh vlees is ook niet goed... Maar uiteindelijk bleek dat het enige waar NIETS slechts in zit tomaten zijn (en dan nog liefst tomatenketchup) en frambozen... Nou als ik op tomatenketchup en frambozen moet leven, dan zie ik het niet meer zitten hoor!

Kortom, er is zoveel schadelijk.. is melk dan echt schadelijk genoeg om niet meer te moeten drinken?

ja precies, dan zou je dus inderdaad eigenlijk niets meer moeten eten omdat alles tegenwoordig zo bewerkt is dat het allemaal kankerverwekkend en dergelijke is

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:38

Moirsa schreef:
dan vind ik het helemaal onzin..
hoe kunnen kalfjes dan gezond zijn Vork ?

De bouwstoffen die kalfjes (en koeien) nodig hebben zijn heel anders dan die wij mensen nodig hebben. Alleen het verschil tussen herbivoor en omnivoor. Verder zijn kalfjes baby's, en melk is goed voor baby's. De vraag is meer 'is melk ook goed voor volwassen'?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:39

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 15:39

Melk is gemaakt om een kalf in lactatieperiode in een kleine periode onwijs veel te laten groeien. Kalveren stoppen dan ook met drinken, net als andere dieren Lachen

Zo kan je het over alles, er zijn honderden mensen die slechte levenswijze hebben en oud worden, gaat dat op in een discussie neen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:40

Frouk schreef:
maar ik heb nu al die stukjes eens zitten lezen he... Maar niet 1 van die stukken tegen melk melden precies wat er nou zo vreselijk slecht aan is,

Lees het stuk van Trosradar (uit het Parool) maar eens op pagina 2 van dit topic.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:41

katiavl schreef:
Melk is gemaakt om een kalf in lactatieperiode in een kleine periode onwijs veel te laten groeien. Kalveren stoppen dan ook met drinken, net als andere dieren Lachen

Zo kan je het over alles, er zijn honderden mensen die slechte levenswijze hebben en oud worden, gaat dat op in een discussie neen.

nee, maar vraag je je dan wel eens af op welke groep mensen ze het getest hebben, hoelang ze die mensen gevolgd hebben?
Kijk voor het zelfde geld hebben ze een bepaalde groep mensen neem man/vrouw tussen de 20 en 25 jaar 10 jaar gevolgd, dan weet je van die 10 jaar wel iets, maar daarna niets meer

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:44

ik heb nogal last van bronchites en als ik veel melk gebruik merk ik dat gelijk. dan kon ik 's nachts wakker worden met het gevoel dat ik stikte in mn slijm (klinkt echt heerlijk).
ik gebruik dus eigelijk nooit melk, zeker omdat mn moeder er al sinds 20 jaar geleden achter is gekomen dat t idd niet gezond is. (mijn broer had ook last van bronchites en dat werd ook versterkt door melk)
ik vind het heel logies, het is bedoelt voor kalfjes, niet voor mensen. Er zitten zoveel bacterieen in die wij helemaal niet kunnen verteren.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:45

Citaat:
De Amerikaanse professoren hameren er ook op dat het drinken van veel melk de kans op hart- en vaatziekten verhoogt, omdat er verzadigde vetten inzitten die het cholesterol verhogen. Campbell concludeert uit zijn onderzoek China Study dat mensen die een dierlijk en eiwitrijk dieet volgen, tot zeventien keer meer kans hebben op hart- en vaatziekten dan bijvoorbeeld Chinezen, die vooral veel groenten en fruit eten.

uit dat radar stuk

Ik vraag mij dan direct af over welke melk we het hebben? Volle melk is inderdaad veel vet... Maar wij drinken thuis allen maar halfvolle of magere melk en dat geld ook bij kaas en andere zuivelproducten... Hier kun je dus zelf ook voor een deel voor kiezen lijkt mij?

Ja en over die Lactose reactie, daar zou ik me dan nog ergens in kunnen vinden.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:47

Ronja schreef:
Maar uiteindelijk bleek dat het enige waar NIETS slechts in zit tomaten zijn (en dan nog liefst tomatenketchup) en frambozen.

Behalve als ze bespoten zijn Tong uitsteken

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:49

Inderdaad, ik drink ook alleen magere melk, dus de dierlijke vetten zitten daar iig niet in... Ik denk dat vet vlees en alles wat gefrituurd is iig 100 keer slechter is dan melk

Ir111

Ronja schreef:
Maar uiteindelijk bleek dat het enige waar NIETS slechts in zit tomaten zijn (en dan nog liefst tomatenketchup) en frambozen.

Daar zit suiker in, en dat is slecht... Haha!

Zesiram

Je hoort tegenwoordig overal van dat het slecht is.
ik kan me best voorstellen dat melk voor bepaalde mensen niet goed is, dat die er zelfs ziek van worden. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het over het algemeen wel mee zal vallen. Ik drink zelf ook melk, heel veel ( bijna een liter per dag ), en mijn gezondheid is er niet van achteruit gegaan. Aangezien ik zeer regelmatig helemaal wordt doorgelicht ( incl. bloedonderzoek ), zou ik dat waarschijnlijk snel genoeg merken. Geen last van bloedarmoede ( in tegenstelling zelfs, het gaat sinds ik veel melk drink juist uitstekend ), geen diarre etc. etc.
Als hartpatiënt, die zelfs mee doet aan wetenschappelijk onderzoek, heb ik werkelijk nog nooit van een cardioloog gehoord dat melk slecht zou zijn voor hart en vaten ( en wees er maar van overtuigd dat ze zuinig op me zijn ).

Gisteren was op t.v. een wetenschapper die zij dat het inademen van lucht ook zeer schadelijk is voor je lijf. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat zuurstof verantwoordelijk is voor bijna alle ouderdomsverschijnselen.
Om in zijn woorden te blijven: Als je gezond wilt blijven, kan je het beste stoppen met ademen.
Ik blijf lekker melk drinken en ademen als jullie het niet erg vinden Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:50

Sim0ne schreef:
Inderdaad, ik drink ook alleen magere melk, dus de dierlijke vetten zitten daar iig niet in... Ik denk dat vet vlees en alles wat gefrituurd is iig 100 keer slechter is dan melk

ja dat denk ik ook, als je iig spreekt over magere melk en halfvolle melk is ook al een halve keer zo gezond als volle melk Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 15:51

Maar dit is dus wat ik bedoel, de reacties die nu komen. Mensen trekken hun conclusie en daaruit komt dat melk eigelijk niet zo slecht is. Of toch half volle melk. En op basis van?

Dat zijn dus de reacties dat ik bedoel, niet slecht bedoeld he Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door lesilla op 28-08-07 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:52

nee, maar ik snap je punt gewoon niet helemaal en uit onderzoek zie ik ook niet welke melk ongezond is. Aangezien ze in dat radar stuk beginnen over vetten en die zitten amper in magere melk... anders is het ook geen magere melk.

Die lactose allergie-en kan ik me nog wel wat bij voorstellen

en ik zie gewoon nog niet waarom melk nou precies zo slecht is Clown maar misschien omdat ik blond ben en te veel melk drink Knipoog (geintje)
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 28-08-07 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:52

In Nederland zijn generaties en generaties opgegroeid en oud geworden met koemelk. Dat is voor mij echt van meer waarde dan een onderzoek onder enkele ( want dat zijn het ) proefpersonen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:53

De stelling: "dieren drinken na de babytijd ook geen melk meer, dus het is onnatuurlijk" klopt natuurlijk niet. Dieren hebben nou eenmaal geen keus. Mamadier stopt met melk geven want melk alleen voldoet op den duur niet meer. Daarna hebben dieren nou eenmaal geen supermarkt waar ze ter aanvulling van hun dieet nog lekker een litertje melk kunnen halen.

Het zou pas onnatuurlijk zijn voor mensen als je je hele leven op alleen maar melk zou blijven leven.

Daarnaast zijn wij ook zo'n beetje de enige soort (1 of 2 uitzonderingen daargelaten bijv dolfijnen) die seksen voor de lol, zonder voortplanting. Dat doet ook geen enkel ander dier.

Zullen we daar dan ook maar mee stoppen omdat het zo onnatuurlijk is?

Ik heb heeeeel lang geen melk gedronken, maar nu heb ik de gesteriliseerde melk (her)ontdekt. Volgens mij gruwelt heel NL ervan, maar ik vind het zoooo lekker!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:53

@ simOne en ir111: bedankt he Vork ik zet m'n bakje met frambozen in tomatenketchup nu ook maar aan de kant.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:54

Ja, maar dat is toch ook logiosch. Uiteindelijk zitten overal schadelijke stoffen in maar het gaat om de mate waarin ze schadelijk zijn. Bijvoorbeeld dierlijke vetten zijn slecht voor je, maar roken is nog 100 keer slechter. Suiker is heel slecht voor je, maar de suikervervangende zoetjes ook. Ik denk dat je zodra je met mate dierlijke vetten en suikers binnenkrijgt, je al een heel eind bent... Dan nog veel groente en fruit en hoppa, gezond genoeg...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:55

Ronja schreef:
@ simOne en ir111: bedankt he Vork ik zet m'n bakje met frambozen in tomatenketchup nu ook maar aan de kant.

haha, sorry. Gewoon goed afspoelen, dan kun je lekker frambozen met ketchup eten :R

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:55

Ronja schreef:

Neem je toch lekker een glaasje magere melk. Voorlopig zijn we in dit topic er nog niet over uit of het nou ECHT ongezond is! Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:56

erleyne schreef:
In Nederland zijn generaties en generaties opgegroeid en oud geworden met koemelk. Dat is voor mij echt van meer waarde dan een onderzoek onder enkele ( want dat zijn het ) proefpersonen!

ja dat is precies wat ik aldoor probeer te vertellen a.h.v mn ouwe omaatje Lachen alleen jij verwoord het veel beter Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 15:56

erleyne schreef:

Enkele? Sorry maar hoe weet jij dat nu?
Maar goed Lachen ninja heeft gelijk bij deze excuseer ik mij, en dan doe ik ook geen moeite meer. De voorbijgaande generaties zijn allemaal vrij van prostaat tumor, diabetes, en osteoporose.........