Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ronja schreef:Een vriendin van mij studeert pharmacie en die heeft een heel blok over voeding gehad... daar word je dus niet goed van he. In alle voedingsmiddelen zit wel een stof die (in meer of mindere mate) een schadelijk effect heeft op ons lichaam. Zij nam zich elke keer voor: okee, ik drink dus geen light frisdrank meer... eet geen sla meer... oh vlees is ook niet goed... Maar uiteindelijk bleek dat het enige waar NIETS slechts in zit tomaten zijn (en dan nog liefst tomatenketchup) en frambozen... Nou als ik op tomatenketchup en frambozen moet leven, dan zie ik het niet meer zitten hoor!
Kortom, er is zoveel schadelijk.. is melk dan echt schadelijk genoeg om niet meer te moeten drinken?
Moirsa schreef:dan vind ik het helemaal onzin..
hoe kunnen kalfjes dan gezond zijn?
Frouk schreef:maar ik heb nu al die stukjes eens zitten lezen he... Maar niet 1 van die stukken tegen melk melden precies wat er nou zo vreselijk slecht aan is,
katiavl schreef:Melk is gemaakt om een kalf in lactatieperiode in een kleine periode onwijs veel te laten groeien. Kalveren stoppen dan ook met drinken, net als andere dieren
Zo kan je het over alles, er zijn honderden mensen die slechte levenswijze hebben en oud worden, gaat dat op in een discussie neen.
Citaat:De Amerikaanse professoren hameren er ook op dat het drinken van veel melk de kans op hart- en vaatziekten verhoogt, omdat er verzadigde vetten inzitten die het cholesterol verhogen. Campbell concludeert uit zijn onderzoek China Study dat mensen die een dierlijk en eiwitrijk dieet volgen, tot zeventien keer meer kans hebben op hart- en vaatziekten dan bijvoorbeeld Chinezen, die vooral veel groenten en fruit eten.
Ronja schreef:Maar uiteindelijk bleek dat het enige waar NIETS slechts in zit tomaten zijn (en dan nog liefst tomatenketchup) en frambozen.
Ronja schreef:Maar uiteindelijk bleek dat het enige waar NIETS slechts in zit tomaten zijn (en dan nog liefst tomatenketchup) en frambozen.
Sim0ne schreef:Inderdaad, ik drink ook alleen magere melk, dus de dierlijke vetten zitten daar iig niet in... Ik denk dat vet vlees en alles wat gefrituurd is iig 100 keer slechter is dan melk
Ronja schreef:@ simOne en ir111: bedankt heik zet m'n bakje met frambozen in tomatenketchup nu ook maar aan de kant.
Ronja schreef:@ simOne en ir111: bedankt heik zet m'n bakje met frambozen in tomatenketchup nu ook maar aan de kant.
erleyne schreef:In Nederland zijn generaties en generaties opgegroeid en oud geworden met koemelk. Dat is voor mij echt van meer waarde dan een onderzoek onder enkele ( want dat zijn het ) proefpersonen!
erleyne schreef:In Nederland zijn generaties en generaties opgegroeid en oud geworden met koemelk. Dat is voor mij echt van meer waarde dan een onderzoek onder enkele ( want dat zijn het ) proefpersonen!