Meningen: Een ziek lichaam word veroorzaakt door...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Meningen: Een ziek lichaam word veroorzaakt door...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:57

Smurfie schreef:
Dat is mijn mening.. maar dat gaat er niet over dat reiki alles kan genezen Lachen dat zijn jou woorden niet de mijne

Kun jij naar de oncologie gaan en mensen in de ogen zien en zeggen
tegen iemand die terminale leukemie heeft zeggen, dat het is door stress, angst want daardoor word een ziek lichaam veroorzaakt
Ga jij zeggen aan iemand met een hersentumor, het is omdat je opa angst had om...

Spijtig dat ik geen commentaar krijg op men case die ik gegeven heb, hopelijk kom je het niet tegen maar dat is gewoonweg ook al gebeurd.... niet bij jou maar wel bij andere die zo overtuigd waren

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:58

Quellian schreef:
Smurfie schreef:
haha ik ken het. Ik ga graag naar paranormale beurzen om tussen de zweefkezen te lopen hoor :d helemaal geweldig Haha! vorige keerk wam der zon idioot die zei dat me broertje bezeten was Haha!

Beurzen zijn zo commercieel als de pest Knipoog

Als jij je ware ik kent en een Indigo beweert te zijn, dan voel je dat zelf ook Knipoog Niets zweefkezen aan, geldklopperij bij goedgelovige mensen.

Tuurlijk beurzen zijn commercieel. maar der zitten ook een hele hoop mensen die niet eens weet waar ze over praten. Zitten ook wel goede mensen tussen hoor.

Bijvoorbeeld: Aurafotos leuk maar klopt niets van aura's veranderen elk moment.
Koffiedik kijken.. Grootste onzin die er is. enz enz :p wel humor en leuk maar is het waar? ik heb het een keer laten doen koffiedik maar der kwam de grootste onzin uit die ik ooit heb gehoord :p hehe...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:59

Smurfie schreef:
Bijvoorbeeld: Aurafotos leuk maar klopt niets van aura's veranderen elk moment.

Je weet blijkbaar niet hoe aura-foto's worden gemaakt? Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:00

dus koffiedik kijken is onzin maar
Smurfie schreef:
Jawel hoor in alle gevallen. Dat hoeft niet bij jou gebeurt te zijn. Bijvoorbeeld kanker dat in de famile zit.. kan in de genen worden door gegeven door de voorouders die misschien de oorloghebben meegemaakt of iets dergelijks noem maar een voorbeeld.

is wel logisch?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:00

Op zoek naar je eigen ik.. Volgens mij wordt je "ik" bepaald door je genen én door je ervaringen.. Ik vraag me dan af waarom je jezelf níet zou zijn met een grote bek en veel verdriet.. Dat ben jij, zo ben je gevormd.. Als je er niet blij mee bent, moet je er zeker iets mee doen.. Maar ik begrijp dat er mensen zijn die de invloed van buitenaf, de omstandigheden, de ervaringen en leermomenten willen wegwerken en terug willen naar hun onbezoedelde zieltje?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:01

katiavl schreef:
Smurfie schreef:
Dat is mijn mening.. maar dat gaat er niet over dat reiki alles kan genezen Lachen dat zijn jou woorden niet de mijne

Kun jij naar de oncologie gaan en mensen in de ogen zien en zeggen
tegen iemand die terminale leukemie heeft zeggen, dat het is door stress, angst want daardoor word een ziek lichaam veroorzaakt
Ga jij zeggen aan iemand met een hersentumor, het is omdat je opa angst had om...

Spijtig dat ik geen commentaar krijg op men case die ik gegeven heb, hopelijk kom je het niet tegen maar dat is gewoonweg ook al gebeurd.... niet bij jou maar wel bij andere die zo overtuigd waren

Tuurlijk ga je dat niet tegen iemand zeggen... Want wat valt er aan te doen? Je kan ondersteuning geven thats all. Je kan familie opstelling geven maar die ziekte is er al. En nee het valt niet te bewijzen. En nee je kan ht niet met 100 procent zekerheid constateren. Je kan wel miljoenen oorzaken gaan bedenken waardoor het komt of door wat ht is veroorzaakt. of weet ik veel wat.. maar die ziekte hebben ze al. En niet alle ziektes word door natuurlijke geneeswijze gehealt want er is soms gewoon dokterswerk nodig... Je kan het natuurlijk wel proberen te voorkomen dat men ziek word.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:01

Ik krijg een beetje de kriebels van deze stelling....Iedereen weet zo onderhand wel dat wanneer je niet lekker in je vel zit je weerstand verminderd. Maar sommige dingen die hier gezegd worden maken me een beetje boos.....Het zou wel verrekte makkelijk zijn als alles met Bach en Reiki op te lossen was.
Maar dat is natuurlijk niet zo. Eergisteren zat ik naast een stervende vrouw van nog geen 60, vol met kanker én levenslust terwijl ze schreeuwde van de pijn wou ze toch door blijven leven, ik ken weinig mensen die zo positief in het leven stonden. Stonden want een aantal uren na mijn vertrek is ze toch gestorven....Wat een gezwets om (dodelijke) ziektes af te doen als geestelijke kwaaltjes.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:02

Chubby schreef:
Op zoek naar je eigen ik.. Volgens mij wordt je "ik" bepaald door je genen én door je ervaringen.. Ik vraag me dan af waarom je jezelf níet zou zijn met een grote bek en veel verdriet.. Dat ben jij, zo ben je gevormd.. Als je er niet blij mee bent, moet je er zeker iets mee doen.. Maar ik begrijp dat er mensen zijn die de invloed van buitenaf, de omstandigheden, de ervaringen en leermomenten willen wegwerken en terug willen naar hun onbezoedelde zieltje?

Je word gevormt door andere en de buitenwereld maar betekend dit gelijk dat dit je ware ik is?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:02

Smurfie; heel eigenlijk denk ik dat je te onervaren en onwetend bent om in dit topic te spreken of je alle ervaring van de wereld bezit.

Ik lees erg tegenstrijdige posts, dingen die niet kloppen en waar jij geen antwoord op weet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:04

dus moeten mensen maar preventief reiki gaan doen? Want stel je toch eens voor dat je ziek wordt?
Mijn schoonvader heeft toen ie een jaar of 20 was waarschijnlijk een licht hartinfarct gehad, wat toen verwaarloosd is (zal wel mee vallen) maar toch een litteken heeft achter gelaten wat uiteindelijk een heel scala aan problemen met zich mee bracht, en waar hij uiteindelijk aan overleden is.
Dan had ie maar Reiki moeten volgen? Dan had dat misschien niet gebeurt? Want dan was ie 1 met zijn eigen ik Verward en dus had ie dan geen hartproblemen gehad?
Je beseft echt niet wat je zegt geloof ik he?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:05

Tuurlijk weet ik niet overal antwoord op zou gek zijn als ik dat wel wist.
En onervaren tuurlijk ben pas 21 wat wil je Lachen al zou ik alles hebben geleerd dan ben ik misschien wel 120 of ouder zolang is me leven niet eens.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:06

Misschien word je wel 130 met die reiki van je!
Gewoon positief blijven denken en dan is er niks aan het handje!

050206051012

Smurfie schreef:
En onervaren tuurlijk ben pas 21 wat wil je Lachen al zou ik alles hebben geleerd dan ben ik misschien wel 120 of ouder zolang is me leven niet eens.

Verdiep je dan eerst eens in de indigo's aka nieuwetijdskinderen, die 'weten' het wel en dat heeft niets met leeftijd te maken.

LadyMadonna

Stel je dan niet op alsof je al jaren reikimaster bent

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:07

negativiteit / doom denken en stress kunnen zeker wel
klachten veroorzaken

positiviteit / vrolijk denken en leuke dingen doen
kunnen zeker wel positeif bijdragen

maar niet alle ziektes kunnen door een poitieve instelling genezen en niet alle ziektes kunnen door een negatieve instelling veroorzaakt worden

veel klachten zullen nooit verdwijnen , met negatief zijn zullen deze er niet beter op worden
door een positieve instelling worden deze er ook niet beter op maar kan je er wel
beter mee omgaan

de geest doet en kan een hoop ... maar niet toveren Knipoog

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:07

stef schreef:
dus moeten mensen maar preventief reiki gaan doen? Want stel je toch eens voor dat je ziek wordt?
Mijn schoonvader heeft toen ie een jaar of 20 was waarschijnlijk een licht hartinfarct gehad, wat toen verwaarloosd is (zal wel mee vallen) maar toch een litteken heeft achter gelaten wat uiteindelijk een heel scala aan problemen met zich mee bracht, en waar hij uiteindelijk aan overleden is.
Dan had ie maar Reiki moeten volgen? Dan had dat misschien niet gebeurt? Want dan was ie 1 met zijn eigen ik Verward en dus had ie dan geen hartproblemen gehad?
Je beseft echt niet wat je zegt geloof ik he?

Waarom praat je elke keer over reiki? Heb je soms een reiki tic? want ik zie geen enkele post ergens anders over gaan en ik praat echt niet alleen over Reiki.

REIKI GENEEST NIET ALLES! en dat mogen we ook niet zeggen als reiki ingewijde. en zulke uitspraken heb ik ook niet gemaakt. misschien dat je die conclusies zelf inbeeld.

nickyu

Quellian schreef:
Smurfie schreef:

Verdiep je dan eerst eens in de indigo's aka nieuwetijdskinderen, die 'weten' het wel en dat heeft niets met leeftijd te maken.

Haha! Vork

lesilla

Jij spreekt over symptoom bestrijding, wat is het verschil tussen reguliere en alternatieve dan. Beide doen iets voor de mentale gezondheid van de persoon, dat het symptoom is.
Maar de oorzaak word daar niet mee weggepakt, zoals pestgedrag, overuren enzo

Dus vertel me wat is dan het verschil Lachen Of reiki edelsteen, bach jij die oorzaken ook weg?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-08-07 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:08

Indigo's weten niet alles... Knipoog Ik weet niet hoe je daar bij komt? Indigo's zijn gewoon nieuwe tijds kinderen hoor.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:08

Laten we het wel gezellig houden hier...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:09

Kan iemand mij vertellen wat Indigo's zijn, of war ik daar Informatie over kan vinden?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:10

Smurfie schreef:
Indigo's weten niet alles... Knipoog Ik weet niet hoe je daar bij komt? Indigo's zijn gewoon nieuwe tijds kinderen hoor.

IK weet wel dat indigo's nieuwetijdskinderen zijn, maar ik denk dat jij het niet weet. Ik denk -bijna zeker te weten n.a.v. dit topic- dat jij niet weet wat het inhoudt. Ik kan je wel verklappen dat je geen indigo bent Knipoog

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:10

katiavl schreef:
Jij spreekt over symptoom bestrijding, wat is het verschil tussen reguliere en alternatieve dan. Beide doen iets voor de mentale gezondheid van de persoon, dat het symptoom is.
Maar de oorzaak word daar niet mee weggepakt, zoals pestgedrag, overuren enzo

Dus vertel me wat is dan het verschil Lachen Of reiki edelsteen, bach jij die oorzaken ook weg?

Heb jij ook een homeopaat een operatie zien doen dan?

Pestgedrag van andere naar het persoon haalje niet weg. Maar je kan iemand wel positief benaderen. en die negatieve gedachtes om laten zetten in postieve gedachtes. coaching. Bij een behandeling komt meer kijken dan alleen even je handen ergens op leggen het is ook een stukje psycholisch werk.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:10

Dat vraag ik...

Wat of wie ben ik?
Allereerst zul je "ik" moeten definieren..

Volgens mij bestaat ik uit genotype + omgevingsinvloeden, uit jouw posts haal ik dat volgens jou het ware ik bestaat uit slechts genotype. Met je rebirth enzo wil je je omgevingsinvloeden wegnemen.

Maar m.i. zijn omgevingsinvloeden niet alleen negatief, integendeel!

Smurfie schreef:
Chubby schreef:

Je word gevormt door andere en de buitenwereld maar betekend dit gelijk dat dit je ware ik is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:11

Smurfie schreef:
Waarom praat je elke keer over reiki? Heb je soms een reiki tic? want ik zie geen enkele post ergens anders over gaan en ik praat echt niet alleen over Reiki.

REIKI GENEEST NIET ALLES! en dat mogen we ook niet zeggen als reiki ingewijde. en zulke uitspraken heb ik ook niet gemaakt. misschien dat je die conclusies zelf inbeeld.

Omdat ik betreft Reiki een beetje weet waar ik het over heb, omdat ik daar wat ervaring mee heb. Ik ga niet over dinken spreken waar ik niks van weet.

Reiki geneest niet alles, nee, en dat zeg ik ook al 10 keer, maar daar lees je voor het gemak maar overheen.
je hebt echter wél gezegt dat (zucht, nogmaals)
Smurfie schreef:
Jawel hoor in alle gevallen. Dat hoeft niet bij jou gebeurt te zijn. Bijvoorbeeld kanker dat in de famile zit.. kan in de genen worden door gegeven door de voorouders die misschien de oorloghebben meegemaakt of iets dergelijks noem maar een voorbeeld.

Alles op de geest terug te leiden is. Noem het dan reiki, noem het natuurgeneeswijze, noem het back, het kan me niet schelen hoe je het noemt, het is gewoon onzin, en dat probeer ik je duidelijk te maken, dat je met die ene quote heel veel mensen pijn kan doen, en er heel erg veel naast zit