Angst om te telefoneren...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Angst om te telefoneren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:02

Doei! hier nog zo één, bij de mensen waarmee ik een goede band heb ( moeder, stiefpa, zus en oma ) bel ik zonder problemen. Maar instanties vind ik verschrikkelijk,...ook als ik door een privénummer gebeld wordt durf ik haast niet op te nemen Scheve mond
Ik zou ook niet weten hoe ik eraf kom,...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:04

Stom is dat het terwijl je weet dat mensen niet bijten ofzo maar toch..ik ben ook bang dat ze dingen gaan vragen waar ik geen antwoord op weet ofzo

Waikiki

Ik ben er zo juist goed vanaf gekomen Clown
Het zit zo er belde iemand van het ziekenhuis of ik voor haar 10 informatieboekjes kon opsturen van het verzorgingstehuis.
Dus ik heel vrolijk ja is goed gezegd.
Was het even stil en toen hoorde je, moet je mijn adres niet hebben?
Uhm... ja is goed...
Maar aangezien ik die stomme boekjes niet had moest ik een man op bellen die er meer over wist.
Ik had hem dus gebeld en hij zou het regelen, maar ik had niks meer van hem gehoord.
Nu kwam hij net langs met die boekjes en hij doet ze gelijk op de brievenbus Bloos

Ronja

Ik heb het ook een beetje, vroeger was het erger. Toen durfde ik ook niet naar de huistelefoon van vrienden te bellen uit angst dat er een ander gezinslid op zou nemen. Nu kan me dat niet zoveel meer schelen, alleen het bellen naar instanties (mensen die je dus écht niet kent) vind ik afschuwelijk.

Gebeld worden vind ik niet erg, die mensen willen mij kennelijk spreken dus kom maar op met je verhaal! Op mijn werk werd ik ook om de haverklap gebeld door mensen met onmogelijke vragen die soms amper Nederlands spraken.

In de tijd dat ik echt veel telefoonangst had stelde ik me altijd voor wat er mis kon gaan; mensen verstaan mij niet of ik versta hun niet, ik draai het verkeerde nummer of krijg één of andere botte zak aan de lijn of ik kom zelf niet uit mijn woorden... Stomme is dat die dingen ook altijd écht gebeurden, sja, dan kom je ook niet echt van je angst af natuurlijk Haha!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:05

O dat is idd geluk hebben zeg casperrr
scheelt weer bellen

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:05

Tieneke schreef:
Als ik ziek ben en ik kan niet naar school bijvoorbeeld, laat ik mama bellen Clown Heb dat echt nog noooooit zelf gedaan, dan doe ik het liever gewoon niet.

Herkenbaar *LOL*
Maar helaas moet ik zélf naar m'n werk bellen als ik eens ziek ben... Echt één groot drama... Nagelbijten / Gniffelen

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:06

roosje84 schreef:
Stom is dat het terwijl je weet dat mensen niet bijten ofzo maar toch.ofzo

Nee idd het zijn gewoon ook mensen ( of soms een compu ) aan de andere kant van de lijn en je kan idd ook ten alle tijden de hoorn eropleggen..
Maar toch die stap om te bellen die blijft groot

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:07

Shaar schreef:
Tieneke schreef:
Als ik ziek ben en ik kan niet naar school bijvoorbeeld, laat ik mama bellen Clown Heb dat echt nog noooooit zelf gedaan, dan doe ik het liever gewoon niet.

Herkenbaar *LOL*
Maar helaas moet ik zélf naar m'n werk bellen als ik eens ziek ben... Echt één groot drama... Nagelbijten / Gniffelen

dat is bij dus ook echt een ramp Bloos dat haat ik echt!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:07

Nee, mijn werk afbellen durf ik ook rustig,... het is al wel wat minder maar vooral met vacatures durf ik het niet Clown

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 16:08

Ronja schreef:
...ik draai het verkeerde nummer...

Je wilt niet weten hoeveel keer ik check of ik het juiste nummer wel ingetoest heb Clown

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:08

Maar zolang ik voor iemand bel geef ik er niks om.
Doe op mijn werk niks anders dan de telefoon opnemen en overal heenbellen
maar dan bel ik namens mijn werk... dat vind ik niet eng
Maar bijvoorbeeld naar iemand bellen die iets verkoopt op Marktplaats,
of een pizza bestellen no way!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:10

Ja echt wel, af en toe moet je die mazzel eens hebben *LOL*
*neemt de telefoon op die ineens gaat rinkelen* Clown

edit: als ik ziek ben laat ik mijn moeder ook áltijd opbellen Bloos
en ik controleer 100.000 keer of ik écht het goede nummer heb gekozen! Clown

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:26

Ik had het vroeger ook. Geowon doen nadat je moed verzamelt hebt en het wordt elke keer gemakkelijker.
Ik ben nu al weer jaren heldpesk medewerker, dus het komt echt goed.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:46

Gelukkig heb ik dat probleem niet iemand opbellen doe ik eigenlijk niet graag maar toch doe ik het wel en eens dat ik ermee in gesprek ben probeer ik zo vlot mogelijk over te komen dat lukt meestal ook wel.
Zelf repeteer ik ook wel in mijn hoofd wat ik ga zeggen, welke mogelijke vragen ze me gaan stellen + antwoord dat ik dan ga geven. Heb ook helemaal geen moeite met het bellen van iemand vreemd op basis van een advertentie op marktplaats ofzo.
Toch begrijp ik wel wat jullie 'eng' vinden aan het telefoneren, ik had het vroeger ook wel een beetje vooral om zelf iemand op te bellen maar ik ben iemand die zichzelf op dat vlak niet wil teleurstellen dus ik heb me er op de een of andere manier toch overheen gezet

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 03:41

Hier nog een! Ik baal zo van mezelf dat ik steeds dingen uitstel omdat ik niet durf te bellen, maar ik kan er niks aan doen. Ja, vaker bellen, dat helpt wel, maar als ik dan een tijdje weer niet zo veel hoef te bellen dan durf ik het niet meer zo goed. Bij mensen die ik goed ken heb ik er gelukkig geen last van.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:20

ik ken het... ik heb het vroeger ook gehad... Scheve mond

Ik durfde alleen met mijn ouders en mijn oma te bellen, andere mensen durfde ik niet te bellen... als er kans bestond dat iemand anders de telefoon aan zou nemen (bv. huis vol visite) durfde ik ook niet te bellen... stel je voor dat...

Ik durfde ook vroeger nooit de deur voor iemand open te doen... geen idee waarom niet... ik durfde het gewoon niet...

ik ben er vanaf gekomen doordat mijn ouders mij een keer "dwongen" om een klasgenootje te bellen... als er roosterwijzigingen waren (1e uur vrij ofzo) werd de eerste van de lijst gebeld door een leraar, die moest dan de volgende bellen, etc... uiteindelijk weigerden mijn ouders te bellen, dus MOEST ik wel bellen... anders zou de ketting bij mij zijn onderbroken... toen was ik er doorheen..

Sterkte iig! je mag me altijd pm'en, of via msn (smithsgirl@planet.nl) aanspreken als je wil... Lachen

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:48

Mijn vriend merkt net op dat 't ook wel z'n voordelen heeft. We hebben via marktplaats een dressoir gekocht. We hadden €150 geboden, de vraagprijs was €200. Kregen we mail van die man, dat 200 al zo'n lage prijs was, maar vooruit, voor €175 mochten we 'm hebben. "Bel maar of je het hiermee eens bent."

Goed, wij vonden €175 ook een goede prijs, dus we bellen hem wel. Euhm, ja... Wie gaat 'm bellen.
En nadat we het een week hadden uitgesteld, kregen we een mail: "ok, dan maar €150. Wanneer komen jullie 'm ophalen?"

Haha! Staat ie bij ons in de hal, vinden we het prijskaartje waarmee het dressoir op 'n beurs had gestaan: €1195,- Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:49

Tieneke schreef:
@takkie_muis: Maar er zijn situaties waar je het wel echt moet of ooit zult moeten. Bijvoorbeeld de hulpdiensten. Wat zou je dan doen?
dan moet ik echt alle moed zien te verzamelen

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:50

O god, ik moet van m'n pa bellen voor m'n puk code. Scheve mond
En ik durf het écht niet.. Scheve mond en ik doe het niet ook, en en en.. Boos!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:51

Ik heb het niet zo erg als jullie, maar als bijvoorbeeld een jongen belt ofzo, dan durf ik echt niet op te nemen, duw ik altijd af! Ik bel niet graag!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:54

Ja Komt me bekend voor. Gelukkig heb ik het wel in mindere mate dan jij.
Voordat je telefoneerd kun je het beste desnoods het hele gesprek op een briefje zetten of bv wat steekwoorden, zodat je niets vergeet.
Daarna een paar keer het briefje hard oplezen, een paar keer diep ademhalen en dan bellen.
Zelf heb ik er soms ook wel last van, maar ben zelfs zover gegaan dat ik een cursus receptioniste/telefoniste en zelfs een tijdje als receptioniste/telefoniste heb gewerkt.
En toch heb ik soms momenten dat ik het eng blijf vinden. Bloos
Sterkte en succes met telefoneren.
enneh...... de mensen aan de andere kant van de lijn zien je niet en kunnen je ook niet bijten hoor! Knipoog
Laatst bijgewerkt door foetsie op 02-08-07 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:55

Gellukig ik ben dus niet de enige...

Voel me nu tog nog een stuk opgeluchter Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:57

heel eerlijk belt mn moeder altijd voor mij,zonet ook ik moest even weten of ik rijles had op de manege en toen heb ik mn moeder eventjes gevraagd ik krijg alleen al de kriebels als ik eraan denk om te bellen

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:13

Heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben met dit 'probleem'!
Mn ouders bellen vind ik niet eng, maar verder.. Moet nu al een paar weken de dokter bellen voor een herhalingsrecept maar blijf het maar uitstellen..

Het stomste is dat ik op mn werk nergens last van heb, werk als administratief medewerkster/telefoniste en heb soms wel 150 telefoontjes per dag Haha!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:32

rare angst is het eigenlijk ook Verward maarja dat is met de meeste angsten wel zo denk ik. Mn zus vindt ook dat ik me aanstel als ik weer ns niet gelijk iemand opbel ergens voor. Maar zij is weer doodsbang voor spinnen, durft er nog op geen 5 meter afstand in de buurt te komen, en dan heb ik weer zoiets van Scheve mond stel je toch niet zo aan Vork

En erg fijn idd om te lezen dat er een hele hoop meer mensen zijn met dit probleem Ach gut