Pro- Ana leefstijl???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Re: Pro- Ana leefstijl???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:16

Volgens die manier is mijn BMI dan: 19,71 dus bijna goed..
Ik vind het allemaal prima, ik kijk niet naar getalen, ik kijk naar m'n lichaam.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:21

Gewicht is niet alles je hebt ook een spiermassa dat weegt

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:22

als je t precies wilt weten moet je bij (ons) special sports laten wegen zei zien ook metteen hoeveel kilo je spiermassa is mijn moeder is bijv. 3 kilo afgevallen en 2 kilo spiermassa erbij!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:23

gewoon gezond eten en als je je lekker voelt is het prima toch!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:34

whaaaa foto 41 van die link, en dan bij thinspiration kijken.
niet te geloven dat dat nog kan staan, triest gewoon, ik vind het echt zielig voor ze Ach gut

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:44

Lukt het bij jullie wel om die uitzending terug te kijken?

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:49

Volgens mij klopt het niet helemaal met die BMI, omdat het ook aan je leeftijd ligt. Ik heb eens op een site gezeten waar je ook je leeftijd in moest vullen. Maar ik kan zo even niet op die naam komen..

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:58

Ja, je moet je ook niet helemaal vastpinnen op die BMI index hoor. Als je 2 mensen hebt van elk 1.70m en 65 kilo, kan de een veel zwaarden tonen dan de ander. Dat heeft ook te maken met spiermassa (want volgens mij wegen spieren zwaarder dan vet), zware botten, etc...

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:11

Roxy13 schreef:
Lukt het bij jullie wel om die uitzending terug te kijken?

Ja

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:39

Heb net even de site bekeken... Walgelijk zeg. Sla je zelf in je maag als je honger hebt? Dingen in je ondergoed doen zodat je zwaarder weegt als je bij de dokter komt.. Hoe verzinnen ze het! Dit soort dingen moeten ze verbieden! Anarexia is een ziekte die al lastig is te overwinnen. Dit soort site's helpen daar niet echt bij.. Heb bij Oprha wel eens een gezien dat zelf meisjes van 11 dit soort dingen doen of zelfs papier eten om het hongergevoel te stillen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:16

Marcella_e schreef:
Dingen in je ondergoed doen zodat je zwaarder weegt als je bij de dokter komt..

Eigelijk zou je juist denken die mensen trots zijn op hun lichte gewicht en juist nog lichter willen lijken voor de buitenwereld, want dat is toch hun doel? Dun zijn.
Het klinkt zo misschien raar, maar stel jij hebt als doel knap zijn en je vind dat je knap bent met make up, dan ga je toch niet juist geen make up op doen naar de buitenwereld.

Dus wat dat betreft zegt wel weer dat die mensen niet geestelijk echt ziek zijn (ze weten dat dun zijn slecht is, anders zouden ze waarder willen lijken), dus ze weten dat ze zichzelf dood aan het maken zijn, dát vind ik het meest domme.

(Snappen jullie me nog? Tong uitsteken )

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:20

Ik snap je, maar ik denk dat hun gedachte gang eerder zo werkt dan hun denken dat dun goed, maar dat ze wel weten dat de buiten wereld dat niet zo vind en het daarom voor de buiten wereld verstoppen. Ze weten dat als het ontdekt word wat ze doen dat ze moeten stoppen en dat willen en kunnen ze niet. Het is gewoon een soort dwangnurose. Voor hun hoort het bij het leven. Eigenlijk is het zelf meer zo dat dat het enige is waar hun hele leven om draaid

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 16:27

Hm mijn bmi is gelukkig 23 Lachen maar goed, over dat pro-ana gedoe... tis idd een psychische ziekte. Lijkt me ook vreselijk voor die ouders. Je kind wel willen helpen maar het niet kunnen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:30

Ik heb het ook gezien. Echt vrezelijk.
Ook van dat meisjes waarvan haar lichaam geen voedsel meer kon verdragen en die uiteindelijk is overleden.

Natuurlijk weten deze mensen dat dun zijn ongezond is en dat je eraan dood kunt gaan. Maar ze kunnen er echt niets aan doen. Het gevoel dat ze krijgen als ze afgevallen zijn en honger hebben is voor hun gewoon vele malen sterker dan het feit dat het niet goed voor ze is.

Anorexia is een ziekte die waar je aanleg voor hebt of niet. Het heeft niks te maken met aanstellerij of aandachttrekkerij.
Voor de omgeving is het idd ook heel erg zwaar

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 16:34

Vind het ook geen aanstellerij, of aandachttrekkerij. Ik vind het gewoon vreselijk dat er uberhaupt zo'n ziekte bestaat en dan deze meiden dit zichzelf aandoen! Zoals je zegt, het gevoel dat ze krijgen als ze maar dunner en dunner zijn vinden ze vele malen fijner en is sterker dan dat het niet goed voor ze is. Ze zien dat helaas niet. Echt zo'n zonde!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:34

Lenneke_ schreef:
Anorexia is een ziekte die waar je aanleg voor hebt of niet. Het heeft niks te maken met aanstellerij of aandachttrekkerij.

Ja dat denk ik ook. Want ze zeggen allemaal wel dat ze een zware jeugd (of tijd) hebben gehad, maar ik weet zeker dat 5 vd 10 mensen een zware jeugd of tijd heeft gehad. En die krijgen ook niet allemaal anorexia of andere psychische ziekte.

Even korte inschattig hier op bokt.. Wie heeft er hier ooit een moeilijke periode mee gemaakt?
Ik in ieder geval wel. (Je hoeft niet in detail te treden uiteraard, ja of nee is voldoende. (even checken of m'n 50% ongeveer klopt)

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:36

mmm voor wat betreft de BMI kan ik zo bij de Pro-ana club.. Verward 16,6 zo dun ben ik nou ook weer niet, en als ik kijk wat ik allemaal eet?? Vork Nou ja, als je je maar goed voelt denk ik dan maar.

Voor wat betreft die moeilijke periode: Ik ken twee mensen die annorexia hebben (en gehad) en zij hebben allebei een moeilijke periode meegemaakt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:37

Ja ik vond het quite chocking. Het blijft toch een stoornis...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 16:38

IEDEREEN maakt moeilijke periodes mee. Dat kan zijn van ouders die gescheiden zijn, tot een overleden huisdier, tot zwaardere zaken zoals aanranding of verwaarlozing. Denk niet dat het erom gaat WAT er is gebeurd maar dat het erom gaat HOE iemand ermee omgaat.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:40

Dinger schreef:
mmm voor wat betreft de BMI kan ik zo bij de Pro-ana club.. Verward 16,6 zo dun ben ik nou ook weer niet, en als ik kijk wat ik allemaal eet?? Vork Nou ja, als je je maar goed voelt denk ik dan maar.

Voor wat betreft die moeilijke periode: Ik ken twee mensen die annorexia hebben (en gehad) en zij hebben allebei een moeilijke periode meegemaakt.

16,6 weet je het zeker? Tong uitsteken Ben nou best benieuwd naar jou lengte en gewicht..
Maar inderdaad zolang je je er goed bij voelt en niet verder wil afvallen en eigelijk liever wilt aan komen, dan is het goed!

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:41

Miss_Blimm schreef:
IEDEREEN maakt moeilijke periodes mee. Dat kan zijn van ouders die gescheiden zijn, tot een overleden huisdier, tot zwaardere zaken zoals aanranding of verwaarlozing. Denk niet dat het erom gaat WAT er is gebeurd maar dat het erom gaat HOE iemand ermee omgaat.

Ik vind dat er nogal een verschil zit in 'moeilijk' en 'moeilijk'.. Met sommige mensen gaat het ALTIJD slecht en ze hebben het altijd moeilijk. Anderen staan veel positiever in het leven, ookal hebben ze wel degelijk iets verselijks meegemaakt. Ik ben het wel met je eens dat er erom gaat hoe je er mee omgaat.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:42

Ik heb ook wel moeilijke periodes meegemaakt. Iedereen wel.

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:45

ThaGirl schreef:
Dinger schreef:

16,6 weet je het zeker? Tong uitsteken Ben nou best benieuwd naar jou lengte en gewicht..
Maar inderdaad zolang je je er goed bij voelt en niet verder wil afvallen en eigelijk liever wilt aan komen, dan is het goed!

Nou als ik het goed heb begrepen van die BMI uitleg die hierboven staat, dan is het je gewicht (58 kg) delen door 2 x je lengte (1.74)= 3.48. dus: 58:3.48= 16.6
Ik ben niet aan het afvallen en heb ook nooit gelijnd maar ben gewoon zo..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:46

Miss_Blimm schreef:
Denk niet dat het erom gaat WAT er is gebeurd maar dat het erom gaat HOE iemand ermee omgaat.

Anorexia heb je aanleg voor of niet, hier wordt je mee geboren. Het is een ziekte. Maar dit komt niet altijd naar boven.
Net als depresief zijn, dat is ook een ziekte die ook nog eens erfelijk is.

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:48

http://thevault.punt.nl/?id=291952&r=1

http://fabulousprincess.web-log.nl/fabu ... o_ana.html

en deze foto is echt erg (staat op de site hierboven):

http://www.aplaceofhope.com/images/anorexia_woman.jpg

Verder is er nog een site die ik nu even niet kan vinden, waar al die fotos uit die rtl 5 reportage uit kwamen (voornamelijk) + er is nog een filmpje.. Maar als ik dat kan vinden post ik wel, als dat niet tegen de regels is Knipoog

Zelf ben ik tegen, dit is echt erg.. iedereen is onzeker maar dit is wat anders..