Een borstonderzoek is dit normaal wat deze arts deed?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Re: Een borstonderzoek is dit normaal wat deze arts deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:10

Chiqa schreef:
liezzie schreef:
sorry hoor, maar wat doet dit bericht in vredesnaam op een forum omtrent paarden????????????? of ging het om de borst van je paard????????

Ja joh, ik denk neem mn paard even mee naar de dokter en laat meteen even zn bloeddruk meten,
verder alles goed met je?

Ik kom hier net even binnenvallen, maar liezzie, hoe kan je dat nou zeggen?! De ts zit hier heel erg mee, dat is wel te merken, en dan maak jij zo'n opmerking!
Bokt is niet alleen over paarden hoor, wat denk je van lzp? En dit is van ''mensenwelzijn''. Dat heeft toch niks met je paard te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:43

Hanneke84 schreef:
Maar jij had dat ook kunnen vragen i.pv. je nu zo druk te maken.

zoals ik al eerder zei heb ik een reden waarom ik mss anders reageer dan een ander Knipoog

Assistente wist niets van borstonderzoeken af, maar raadde me ook aan ermee te stoppen als het gevoel zo sterk is.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:50

Chiqa schreef:
Ik ben benieuwd hoe dat in zn werk gaat, want ik ben bang dat ik aan het doordraaien ben.
Gister een algeheel onderzoek gehad bij een natuurdokter, ik moest alles uittrekken,
behalve mn ondergoed...Mn BH moest uit.
Nou ja standaard onderzoek volgte, ben heus niet preuts dus liet het wat over me heenkomen.
Opeens begon ie dus mn borsten te 'strelen' althans...zo voelde het.
Ik zei nog, wat doe je? Ja ik kijk even of ze gezwollen zijn..
Als ze borsten onderzoeken dan voelen ze toch veel dieper en gaat dat harder? Niet strelend?
.

Dit was een alternatief genezer? Ik ben zelf ook alternatief therapeut en doe af en toe ook weleens een borstonderzoek. Dat KAN strelend aanvoelen, je voelt dan naar zwellingen, bultjes, bobbeltjes e.d., net alsof je zelf ook je borst onderzoekt. Ik had het wel correcter gevonden als hij dat eerst even gezegd had en dat hij ook even gevraagd had of je dat wel ok vond. Want dan had je nog kunnen zeggen dat je dat goed vond.

Maar op zich vind ik het niet vreemd. Hangt er ook een beetje van af waarvoor je kwam. ik doe lang niet bij elke patient een borstonderzoek bijvoorbeeld!

Al dat geroep over aangifte doen en zo, houden jullie er wel ff rekening mee dat het ook kan dat die man er helemaal niets verkeerds mee heeft bedoeld? Ik zou er dan toch ZELF eerst even op afstappen, ja toch. Ik bedoel ik ben zelf ook therapeut, stel ik doe een onderzoekje bij iemand en dat komt om de een of andere reden niet goed over. En ik krijg de volgende dag opeens de politie op de stoep. Dan denk ik toch ook: had je niet even ZELF kunnen bellen over hoe of wat (zeker als je volwassen bent), dan had ik het kunnen uitleggen waarom ik het zus en zo deed. meteen de politie inschakelen vind ik dan wel erg sterk hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:00

ZoekStalling schreef:
meteen de politie inschakelen vind ik dan wel erg sterk hoor.

Ik deel je mening, ik vind dat ook erg overdreven dat zegt imo meer over de
schrijver dan over die arts Knipoog
Bedankt voor jou bijdrage, ik laat het ook nu in het midden Lachen
Ik heb een slechte ervaring op dat gebied, dat telt mee, daar kan die dokter
ook niets aan doen.
Maar ik zie wel van verdere behandeling af, maar dat is mijn pakkie an Lachen

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:43

Chiqa schreef:
Hanneke84 schreef:
Maar jij had dat ook kunnen vragen i.pv. je nu zo druk te maken.

zoals ik al eerder zei heb ik een reden waarom ik mss anders reageer dan een ander Knipoog

Assistente wist niets van borstonderzoeken af, maar raadde me ook aan ermee te stoppen als het gevoel zo sterk is.

Ik heb het ook mee gemaakt dat ik werd betast en ik dat niet wilde als je dat bedoelt. Voor mij zou dat een reden zijn om juist mijn mond open te trekken, omdat ik dat nooit meer laat gebeuren. Wat wel heel waar is, is dat iedereen anders reageerd. En dat het makkelijk praten is achteraf. Wel naar dat je nu nog steeds niet weet of die man jou aan het strelen was of dat hij gewoon zijn werk deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:50

Wat vervelend voor je dat dit gebeurd is...
Achteraf kun je het natuurlijk niet meer terugdraaien. Ik heb zelf ook eens iets dergelijks mee moeten maken. Sindsdien vraag ik voor ieder onderzoek (van welke aard dan ook, en ongeacht het type dokter) gewoon heel duidelijk wat ze precies met me gaan doen. Zo kom ik niet meer voor verassingen te staan Knipoog

Ik hoop dat je het op kunt lossen met deze dokter... Ach gut

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:33

By the way, bij mijn eigen huisarts heb ik regelmatig zelf een borstonderzoek (omdat ik mastopathie heb). Deze dokter heeft zulke zachte voorzichtige handen, dat het heel makkelijk vergist zou kunnen worden voor strelen. Eigenlijk IS het dat gewoon maar hij bedoelt daar verder niets mee. Ik heb daar verder niet zo´n last van dubbele gedachten omdat ik deze dokter echt 300 vertrouw en een heel goed contact met hem heb. Zou het een vreemde dokter geweest zijn, had ik me misschien anders gevoeld.

Maar snap je, het kan zo makkelijk verkeerd overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 00:42

Bedankt voro het begrip meiden, en idd iedereen reageerd anders...
Weet je ik had mn zus al een jaar niet gezien, zij zat in de kamer erachter,
ik was blij, opgelucht dat er iendelijk naar me werd gekeken, mn klachten mss eindelijk aangepakt konden worden....
En het was mooi weer....Ik voelde me veilig.
Tot dat gebeurde, ik voelde me nog veilig want mn zus zat achter het muurtje...
Dus daarom...kon ik mn mond niet opentrekken,
Hanneke84 schreef:
Voor mij zou dat een reden zijn om juist mijn mond open te trekken, omdat ik dat nooit meer laat gebeuren.

Volgende keer vraag ik gewoon wat er allemaal gaat gebeuren, is ook beter voor mn bloeddruk Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 01:01

Hm...klinkt niet echt fijn. Kan me best voorstellen dat je dan ff schrikt en rare dingen gaat denken Ach gut
Gelukkig was je bloeddruk bij de assistente van de huisartst goed Lachen

Ik moest laatst ook een soort van borstonderzoek (echo foto op borst) en toen gingen ze bij eerste onderzoek ook niet heel hard drukken op de borst maar ook meer in de richting van strelen...ja vond ik ook raar maar hij legde het ook gelijk eerlijk uit bij mij..zo kon die voelen of er ontstekingen zouden zitten zeg maar. Dus zo onderzoeken zou in principe nog wel kunnen, maar ik zou ook mn twijfels hebben bij die dokter waar jij was.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 07:16

liezzie schreef:
Chiqa schreef:
Ik ben benieuwd hoe dat in zn werk gaat, want ik ben bang dat ik aan het doordraaien ben.
Gister een algeheel onderzoek gehad bij een natuurdokter, ik moest alles uittrekken,
behalve mn ondergoed...Mn BH moest uit.
Nou ja standaard onderzoek volgte, ben heus niet preuts dus liet het wat over me heenkomen.
Opeens begon ie dus mn borsten te 'strelen' althans...zo voelde het.
Ik zei nog, wat doe je? Ja ik kijk even of ze gezwollen zijn..
Als ze borsten onderzoeken dan voelen ze toch veel dieper en gaat dat harder? Niet strelend?

Mijn zus (Zelfde klachten) ging daarna...Zij hieldt dr BH aan want ze houd er niet van om hem uit te doen, bij haar zat hij er ook niet aan.
Ik zit hier nu al de heel tijd aan te denken, het maakt me angstig...
Zou dit écht bij het onderzoek gehoort hebben (Waarom niet bij mn zus?) en waarom op die strelende manier?
Wie kan me weer even met beide benen op de aarde zetten. Verdrietig
Uit het onderzoek kwamen ook nog eens hele nare dingen.

sorry hoor, maar wat doet dit bericht in vredesnaam op een forum omtrent paarden????????????? of ging het om de borst van je paard????????

even reactie op reactie;
Mijn broertje heeft in een sneaky ogenblik op mijn Pc gezeten en toen stond dus zeer waarschijnlijk dit onderwerp open, omdat ik dit verhaal wel gelezen heb.

Sorry voor dit stomme bericht, want ik vind het echt heel naar wat er gebeurt is. Ik heb bij de HA een borstonderzoek gehad en dat ging heel anders. Dat was echt een onderzoek, en werd er niks gestreeld!

edit:
ik zie dat dit bericht om 12 uur snachts is geplaatst, toen lag ik allang te slapen en lijkt het mij sterk dat mijn broertje dit gedaan heeft...
Ik weet echt niet wat er aan de hand is. Nogmaals mijn excuus voor dit loze bericht dat onder mijn naam is geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:58

Ik zou maar meteen mijn password gaan veranderen.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:13

gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:40

T is je vergeven hoor, mss de volgende keer even helemaal uitloggen...
Want het kan je je account kosten.