Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Kan iemand mij aub helpen, tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:46

Zij kan er niets aan doen. Die arts bij het ziekenhuis moet een schop onder zijn hol. Hij weet het dus niet! Twee dagen aanzien... ja dan verdwijnt de plek wel langzaam. Maar de bacterie is dan niet dood!!!!

De foto van je eigen plek meenemen.

Geen bloedonderzoek (komt in vroeg stadium nog niets uit). Gelijk antibiotica!!!

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:47

ok !! ja sorry ik zal toch ff moeten wachten op men moeder !! maar als de plek een beetje verdwijnt wat betekend dat dan ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:50

Anya schreef:
Zij kan er niets aan doen. Die arts bij het ziekenhuis moet een schop onder zijn hol. Hij weet het dus niet! Twee dagen aanzien... ja dan verdwijnt de plek wel langzaam. Maar de bacterie is dan niet dood!!!!

De foto van je eigen plek meenemen.

Geen bloedonderzoek (komt in vroeg stadium nog niets uit). Gelijk antibiotica!!!

daar heb jij helemaal gelijk in Knipoog
maar ik zou gelijk bellen als ik hoorde/zou lezen wat hier allemaal neer gezet word *LOL*
en echt geen minuut langer wachten
ik zou als de dood zijn dat ik mijn hele verdere leven met deze ziekte moet rondlopen!
er word niet voor niets zo gewaarschuwd voor tekenbeten dat daar niet te makkelijk over moet denken.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:52

doemaarwat schreef:
ok !! ja sorry ik zal toch ff moeten wachten op men moeder !! maar als de plek een beetje verdwijnt wat betekend dat dan ?

dat betekent niets. Dat betekent dat je bloed de eerste reactie op de bacterie aan het afvoeren is. De plek hebben betekent Lyme. En Lyme gaan nooit vanzelf over. En ook niet als de plek verdwijnt.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:03

helemaal mee eens. Ik spreek helaas uit ervaring!

Bij mij is niet direct de ziekte geconstateerd en ik ben 3 jaar lang verschrikkelijk ziek geweest. Kon eigenlijk helemaal niets meer en wilde wel dood.
Dankzij het éindelijk vinden van een superarts en DOZEN vol antibiotica (vééél meer dan jij nu zou moeten krijgen) gaat het nu weer aardig goed met mij, maar ik ben nog steeds niet genezen.

NU behandelen met antibiotica kan je een heleboel ellende besparen!!!

Besmette teken zitten in het hele land. Mijn kinderen komen met teken thuis als ze op school een potje gevoetbald hebben!
Elke avond controleren en hopen dat ik er niet weer eentje mis...

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 12:05

Nee precies !!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:10

Met een bloedonderzoek moeten ze kunnen zeggen of je besmet bent, dat moeten ze gewoon altijd doen. Waarschijnlijk is het dus WEL raak, getuige de rode plek. Dat de plek verdwijnt zegt niets.

Bloed laten onderzoeken dus!!! ALTIJD!!! Anders drama maken bij de huisarts, op internet naar info zoeken en meenemen!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:12

Die dozen antibiotica slik ik nu ook. Al dik drie maanden. En mijn klachten zijn wel wat minder geworden, maar nog steeds niet allemaal weg. Mijn spieren zijn voorgoed minder belastbaar en ik ben op hele jonge leeftijd gedotterd omdat Lyme mijn aderen had aangetast.

Ik kan nu alleen maar hopen dat het stopt, zodat het niet erger gaat worden in de toekomst.

Bloedonderzoek: nee dit is te vroeg. De bloedtesten gaan uit van antistoffen. En die moet je eerst aanmaken.
Lyme wordt volgens de CBO-richtlijnen op klinische symtomen al behandeld. Het bloed onderzoek is dus alleen nodig NA de antibiotica kuur. Om te kijken of de kuur lang genoeg is geweest en je niet nog steeds besmet bent.

Nu bloedonderzoek doen, slaat nergens op. Er komt nl. niets uit nog.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:13

Beste Ts,

Je bent echt NIET slim als je niet direct terug gaat naar het ziekenhuis/dokter. Ik weet voor 99% zeker dat dit Lyme is. Wel het beginstadium, maar zorg dat het niet erger wordt!

Mijn buurmeisje had dit ook, helaas is zij ook naar huis gestuurd en zijn inmiddels haar benen verlamd geraakt door deze ziekte. Zij is 16 jaar oud en zit in een rolstoel. Ik wil je niet nog ongeruster maken, maar volgens mij zie je de ernst er niet van in. De ziekte van Lyme is erg gevaarlijk.

Pb Wereldhummel op bokt maar eens, zij is er ook achter dat ze deze ziekte heeft.

Ts, nogmaals, kijk dit absoluut niet 2 dagen aan, maar ga van mij part nu nog van huis weg om je te laten onderzoeken.. Dokters zijn soms veel te makkelijk of zien dingen over het hoofd..

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:14

Ik denk inderdaad een tekenbeet, zoals op google te zien. Knipoog

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 12:22

Oke i kzal er echt iets mee doen ik hou jullie op de hoogte

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:22

Nu ga ik even olie VAN het vuur afhalen....

Tuurlijk, ik ben geen medicus en kan dus niet oordelen of dit nu wél of niet een tekenbeet is... maarrrrrr....

Ik heb een allergie voor Dazen en als ik gestoken wordt door een daas, dan krijg ik precies dezelfde plekken als TS! Heel pijnlijk, rood, warm, enorm groot en met een kring er om heen. Ik krijg koorts, ga overgeven en voel me heel beroerd.
Even checkend op mijn lichaam heb ik nu....8 plekken.

Zou het niet zo kunnen zijn dat TS door een daas gestoken is? Tis maar een idee hoor, ik herken de plek die zij heeft namelijk zó goed, dat dit het eerste is waar ik aan dacht Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:30

Barmat schreef:
Nu ga ik even olie VAN het vuur afhalen....

Tuurlijk, ik ben geen medicus en kan dus niet oordelen of dit nu wél of niet een tekenbeet is... maarrrrrr....

Ik heb een allergie voor Dazen en als ik gestoken wordt door een daas, dan krijg ik precies dezelfde plekken als TS! Heel pijnlijk, rood, warm, enorm groot en met een kring er om heen. Ik krijg koorts, ga overgeven en voel me heel beroerd.
Even checkend op mijn lichaam heb ik nu....8 plekken.

Zou het niet zo kunnen zijn dat TS door een daas gestoken is? Tis maar een idee hoor, ik herken de plek die zij heeft namelijk zó goed, dat dit het eerste is waar ik aan dacht Lachen

dan nog ,het zekere voor het onzekere nemen !!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:32

Dan kan het alleen maar meevallen Barmat.. ik zou ook geen enkel risico nemen hoor TS!! Laat het maar uitgebreid nakijken!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:35

De gemiddelde dazenbeet heeft niet van die duidelijke ringen zoals ts ook heeft.

Afbeelding

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:38

doemaarwat moeder al thuis ????
gaat ze ook actie ondernemen ????

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:39

Ik bedoel er alleen maar bij te zeggen... niet in paniek raken voordat iets vastgesteld is Knipoog

Overigens zijn bij mij de kringen nog wel groter als die bij TS op de foto Knipoog maar goed, ik ben dan ook góed allergisch er voor en dus altijd bang in de zomer Boos!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:41

heb je een foto van jou plekken barmat? ik ben wel benieuwd Lachen

Anya

Paniek is iets anders als het advies van een sukkel van een arts opvolgen Barmat. Ik en net even teveel Lyme patienten (waaronder ikzelf) die netjes naar hun arts hebben geluisterd en nu invalide zijn. Als ik dat iemand kan besparen....

linky

Gelukkig Barmat, eindelijk iemand die niet gelijk in paniek raakt..... dit is echt een dazenbeet, vreselijk vervelend, gaat langzaam weg maar als je krabt komt-ie ook weer...... maak die arme meid niet zo vreselijk bang! Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut
Ik heb ook net 6-8 dazenbeten bij mezelf gehad, allemaal dezelfden als doemaarwat. Je merkt totaal niet dat je door zo'n kreng gebeten wordt, en het zijn er dit jaar echt onwijs veel. Even een bloot stukje rug/heup en HEBBES!
Hindert niks om er als voorzorg even naar te laten kijken, maar geen paniek zaaien ..........

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:44

Nessah schreef:
heb je een foto van jou plekken barmat? ik ben wel benieuwd Lachen

euhmmm... ik had al geprobeerd het op de foto te zetten... maar:

1.) ze zitten op delicate plekken die ik nu even niet ga delen met bokkers Haha!
2.) degenen die niet op delicate plekken zitten zijn maar klein - komt omdat ik na de eerste "auw" gelijk de daas er afgemept had, dan valt het maar mee en zijn ze "maar" zo'n 4 cm in doorsnee, dus dat valt -zeker voor mij - erg mee...

Ik zal nog eens kijken of ik het er goed op krijg, maar met dit licht enzo valt het niet mee

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:44

@linky, een dazenbeet heeft geen duidelijke ringen om de beet, dat komt voor bij een tekenbeet..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:45

Linky: een dazenbeet geeft een duidelijk beet in het midden en geen duidelijke ringen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:46

Barmat schreef:
niet in paniek raken voordat iets vastgesteld is Knipoog

Dan moet het idd wel vastgesteld worden Ja En dan moet je niet met een kluitje in het riet gestuurd worden ...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:47

linky wat nou als ze dus wel lyme krijgt
ga jij je het jezelf vergeven als ze over een paar maanden vergaat van de pijn of in een rolstoel beland ????
dat alleen maar omdat jij zegt valt wel mee ????

als het mijn kind was geweest was ik direct op pad gegaan is het wel een dazen of what so ever beet dan zou ik blij zijn was het lyme heb ik teminste mijn best gedaan als het niet meer 100% weg trekt

nee dan liever moord en brand om iets pietlittigs dan niets doen en mijn kind zien weg kwijnen