Mensen met lang haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Mensen met lang haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:45

pff dan moet ik zoekken

maar dun en slierterig nee dat probeer ik ten alle tijden te voorkomen dan gaat er weer een stuk van af heel makkelijk

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:45

het is ook veel geld en een verslaving. Als je ze eenmaal gehad heb dan wil je nooit meer anders Haha!

mocht je ze wel gaan zetten probeer iemand te vinden die ze wel goed zet maar niet bij een kapper scheelt heel veel geld.

Ik ben geen kapper, zet alleen extensions en ben de enige in mijn zaak die extensions zet. Ik ben ongeveer de helft goedkoper als een kapper die er meer op moet verdienen als ik.

Zoek ook info over het merk haar wat je laat zetten. Er is zo ontzettend veel verschil. En goedkoop hoeft niet slecht te betekenen het gaat ook weer om het merk.

Ik zet een merk wat kwa kwaliteit bijna gelijk is aan great lengts de nummer 1 in nederland. Het haar wat ik zet is een ander merk maar wel bijna zo goed en scheeltde helft kwa prijs (als het niet meer is) Je kant het dus zo duur maken als je zelf wil, goed informeren dus!

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:46

ik had mijn haar tot onder aan mijn kont, op een gegeven moment kon ik er echt niks mee (heb heel zwaar en dik haar) toen heb ik er 20 cm!! van af laten knippen. het zit nu een cm of 5 boven mijn broekband. Ik heb het in laagjes laten knippen zodat het wat meer luchtig is. ik heb blond haar dus was het met zomerblond van andrelon. Nu met de zon dr op wordt het helemaal blond!! Lachen

ik was het 2 a 3 x per week en eens in de maand een haarmasker voor droog en beschadigd haar.

voor de rest gaat er bij mij geen gel of haarlak in. (zelde iig)

ik heb mijn haar los, in een vlecht, staart hoog/laag, knot.
heb het zelfs een keer helemaal zelf in kleine vlechtjes gedaan! pff wat was ik daar lang mee bezig hahaha Haha!

ik was mijn haar nooit na het rijden.. gewoon net wanneer het uit komt.. zoveel wassen is helemaal niet goed voor je haar..

ik kan mijn haar ook gewoon nat kammen.. maar meestal was ik me haar net voor het slapen gaan, dan met los haar slapen en de volgende ochtend kan ik het zo doorkammen!

hoe het nu is foto's in profiel. (daar 20 cm bij denken dat was het eerst Lachen
Laatst bijgewerkt door ifever op 22-06-07 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:47

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:48

Ik heb ook lang haar, to mijn middel ongeveer. Streven is om het nog een tikkie langer te laten worden, maar ook weer niet té omdat mijn haar ontzettend stijl is en niet heel erg dik.

Ik was het om de dag/ 2 dagen met andrelon winterboost en dan gaat er care & repair cremespoeling in (alleen aan de onderkant). Na het douchen spoel ik mijn haar altijd met (bijna) koud water.
Ik knijp daarna het ergste water eruit en wikkel het vervolgens in een handdoek.

Als het handdoekdroog is borstel ik vanaf de puntjes tot mn hoofd, anders kom ik er echt niet meer doorheen.

Gevolg: kerngezond, superglanzend haar!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:48

klopt elke dag wassen is niet goed. maar vind het gewoon vies om je haar niet te wassen als je hebt paard gereden. Dus dan maar wassen. Ik heb nu geen paard meer maar was het alsnog om de dag soms 2 dagen er tussen. Niet meer elke dag in elk geval.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:51

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:54

ik zal vriend eens vragen voor betere foto's
ik kan ze zelf niet echt makkelijk maken Tong uitsteken

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:05

wees niet te hard heb zelf een beetje lopen klungelen en mijn haar zit al dagen in een knotje dus heb onderaan van die permanente pijpekrullen Haha!
betere foto's krijgen jullie uiteraard
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WMJLOSZU.jpg

roxiie

Ik heb ook heel lang haar ( tot over m'n kont)
K heb t altijd in een vlecht of staart, los zit gewoon niet lekker en als ik ga zitten zit ik er dan op.
Wat ik ook heel irritant vind is dat er altijd heel veel mensen aan mn haar gaan zitten; ongevraagd.

Sim0ne

voorbij je schouder heet dat, bh-bandje is wel een beetje een vreemde beschrijving lijkt mij...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:08

je schouder zit een stuk hoger als je bh bandje.
rommulus vind het niet mooi sorry.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:12

roxiie schreef:
Ik heb ook heel lang haar ( tot over m'n kont)
K heb t altijd in een vlecht of staart, los zit gewoon niet lekker en als ik ga zitten zit ik er dan op.
Wat ik ook heel irritant vind is dat er altijd heel veel mensen aan mn haar gaan zitten; ongevraagd.

zelfde verhaal
erger vind ik als ik terug kom van het uitgaan er dr zit kaugom in wat een hell

Breitling geeft niet Haha!
het ziet er nu ook niet uit maar ik ben er tevreden mee Haha!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:18

Ik heb ook vrij lang haar, tot precies het midden van mn rug (het is wel gekruld dan).Ik kan er werkelijk álles mee, ik heb het bijna altijd in krulletjes zitten,en kan het dan los doen, opsteken, in een paardenstaartje, een schuin staartje, een stuk samenpakken en omhoogdoen, vlechtje(s), echt gewoon alles.Ook kan ik het goed uitkammen en 1x stijlen en dan blijft het helemaal mooi stijl, en kan ik er ook alles mee doen.

Ik was het elke dag of om de 2 dagen met nivea fitness douchegel body & hair. en 's ochtends doe ik er L'Oreal mousse in om de krulletjes goed te krijgen Lachen En dan valt het altijd perfect Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:29

@Rommulus; dat is echt heel lang! Wow! Heb je dan niet veel last van dode punten?

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:32

Breitling schreef:
dit is echt onzin.
Ik heb zelf extensions en ik zet zelf extensions. Denk dat dat aan het kwaliteit haar en/of zetten ligt.

Mijn vorrige extensions heb ik er bijna 6 maanden in gehad. Mijn extensions waren nog prima maar als ze te ver uit zakken krijg je dread vorming bij de waxjes wat niet goed is voor je eigen haar en 6 maanden is ook wel de max om ze in te houden. Gemiddeld staat er 4 tot 6 maanden voor.

Als ik vertel dat ik extensions heb geloven ze het vaak nog niet omdat het gewoon niet te zien is. Dan moet ik echt een plukje met waxje laten zien en dan is de reactie jeeeeeetje he dat zie je helemaal niet. Nee duh dat is ook de bedoeling Haha!

ik vind het ideaal, heb zo lang gewacht op mijn mooie haar! wel raad ik aan om niet steeds direct weer opnieuw te laten zetten 1 keer achter elkaar kan wel maar daarna echt je haar even rust geven. (mocht je het wel gaan zetten) ik heb het er nu in totaal 8 maanden en kan al huilen bij het idee ze er straks weer uit gaan Vork

mijn haar zijn nu een 6 tal cm lang kan er echt niks mee mijn hanenkam is het te lang voor geworden omdat het ook nog eens abnormaal hard krult *zucht*
en als ik er geen gel in heb staat het gewoon baaaf rechtomhoog geweet wel gelijk negermensen hebben Verdrietig
ik haat mijn haren en wil het echt trug lang maar het moet zeker eerst ook zonder gel naar beneden kunnen vallen eerdat ik extensions kan ?? en het is zo donsachtig haar dus zeer irritant net alsof dat niet snel water opneemt... moet altijd gel nemen met de hoogste sterke van die freeze gel eer dat ik het plat krijg Boos!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:34

ik heb ook lang haar en heb net de lang en levendig lotion van andrelon ontdekt, dat werk super!

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:35

Ik heb ook redelijk lang haar.. net onder mn bhbandje
Ik heb wel dat het bovenop snel vet wordt, maar onderaan juist pluizig..
Ik heb krullen, steilen doe ik het niet meer, dan krijg ik gespleten haarpunten, zelfs mét speciaal spul ervoor..

Ik heb het niet in laagjes ofzo, want dan wordt de pluis en krul nog erger..

Hier was ik net bij de kapper geweest, toen was het rond mn gezicht wat korter geknipt
En het was hier gesteild..
Afbeelding
Zo zit het normaal ongeveer
Afbeelding

Ik was het nu met Cair&Repair van Andrélon, maar ik heb geen vaste shampoo..
Ik heb het heel lang met Glad&Steil gewassen van Andrélon, tegen het pluizen en dan deed ik er ook de creme in na het wassen. Ook gebruik ik weleens de Temmer van Andrélon?? Het heeft een oranje dop en dan hou je wel je krullen, maar dat gaat het pluis tegen.

Verder ga ik niet slapen als het nat is Clown En ik doe het zo snel mogelijk in een staart als het nog nat is. Ik kam het dan ook gewoon.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:39

Ik was m'n haar iedere dag met L'oreal schampoo met parelmoerextracten.
2 keer in de week gebruik ik een conditioner (ook van L'oreal)
En 1 keer inde week een haarmaskertje van scharwzkoph (of hoe je het ook schrijft Haha! )
Mijn haar is gewoon steil van zichzelf, maar zou er graag eens van die grote krullen laten insteken Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:49

amosje schreef:
mijn haar zijn nu een 6 tal cm lang kan er echt niks mee mijn hanenkam is het te lang voor geworden omdat het ook nog eens abnormaal hard krult *zucht*
en als ik er geen gel in heb staat het gewoon baaaf rechtomhoog geweet wel gelijk negermensen hebben Verdrietig
ik haat mijn haren en wil het echt trug lang maar het moet zeker eerst ook zonder gel naar beneden kunnen vallen eerdat ik extensions kan ?? en het is zo donsachtig haar dus zeer irritant net alsof dat niet snel water opneemt... moet altijd gel nemen met de hoogste sterke van die freeze gel eer dat ik het plat krijg Boos!

je haar moet toch wel 10 tot 12 cm zijn om er extensions in te laten zetten waarvan gegarandeerd kan worden dat het blijft zitten en dan krijg je ook het mooiste resultaat.
Dus dan moet je nog even geduld hebben Lachen

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:53

bij mij is het nu weer tot mn bh bandje (joepie!) ik heb het heel lang gehad maar ik heb het in december vorig jaar laten afknippen tot me schouders.. kheb nog nooit zo'n spijt gehad.. het was een tijdje terug weer wat langer dan nu , maar ik moest weer zo nodig naar de kapper ( nieuw meisje deed het ) en jahoor daar ging mn haar weer voor een stuk,, maar het groeit gelukkig door Tong uitsteken ik laat er nix meer af knippen dan alleen de puntjes

oh ja ik was het ongeveer 2x in de week met john frieda brilliant brunette en daar ben ik echt super te vreden over

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:07

ik heb best wel lang haar denk ik
tot op mijn kont..
voor foto's chek mijn profiel Knipoog

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:11

Breitling schreef:
ik heb mijn eigen haar tot mn bh bandje maar heb mijn extensions tot ver over mijn bh bandje Haha!
Als het net is komt het bijna tot mn kont.

Ik was/verzorg en styl het met producten van nioxin.

Dit verzorgt je haar al vanaf de haarwortel waardoor je haar gezonder word en gezond naar buiten groeit.

De meeste shampoo's zijn op basis van water zeep en alcohol alles heeft alleen een andere naam / merk.

nioxin is totaal hyperallogeen en is tegelijkertijd een huid product.

mensen met hoofdhuid problemen zijn ook gebaad hij het product.

Ik vind het heerlijk spul. Ruikt lekker fris door het mint wat er in zit. Mijn haar is er een stuk van opgeknapt.

denk alleen niet dat veel mensen het product kennen, het is alleen te krijgen bij de betere kapperszaken.
En ik verkoop het zelf dan in mijn salon.

ik doe eigenlijk van alles met mijn haar.
stijlen/krullen los/vast op gestoken
uit gemak zucht heb ik het wel meestal in een rommelige (floep) knot Haha!

Die nioxin shampoo is die sodium laureth sulfate, sodium lauryl sulfate en ammonium lauryl sulfate vrij?

Zoiets zoek ik namelijk nog.

daantje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:22

Ik heb mijn haar vroeger tot broekrand gehad, tegewoordig is het net onder mijn schouderblad.

Ik was mijn haar 2 a 3 x per week met gliss kure liquit silk shampoo daarna cremé spoeling (schwarzkopf doorkammer).. Dit gebruik ik al heel lang, en mijn haar blijft er mooi door..

Ik laat het mijn haar gemiddeld 2 a 3 keer per jaar knippen (wanneer het minder mooi wordt), meestal haal ik er voor de zomer een wat groter stuk af, tegen de warmte Bloos Het groeit bij mij toch zo weer aan.. Pling

Verder doe ik er weinig bijzonders mee, ik kan het los doen, halve staart, hele staart, opgestoken net waar ik zin in heb..

ps. Weet iemand oplossing tegen statisch, pluizend haar? dat doe mijn haar namelijk als ik het los draag wanneer ik het net gewassen heb, dag daarna is het weer normaal... Iemand een oplossing hiervoor?

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:23

Sannuh schreef:
Die nioxin shampoo is die sodium laureth sulfate, sodium lauryl sulfate en ammonium lauryl sulfate vrij?

Zoiets zoek ik namelijk nog.

Laat maar, heb het zelf al gevonden op de site Knipoog. Best een agressieve shampoo