Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Uthrick schreef:SweetMellie schreef:Hallo, ik ben 18 jaar en heb een zoontje van 3 jaar.
Ik ben op mijn 15e verkracht (door onbekend persoon) en op mijn 16e werd hij geboren.
Ik heb nu 2,5 jaar een vriendje en het gaat super goed tussen ons. HIj gaat echt heel leuk om met jaimy (mijn zoontje)
Ik heb nu
Jemig, vond/vind je het niet heel moeilijk om er voor te kiezen je kindje te houden? Ik bedoel het is geen kindje dat "door de liefde gemaakt is"om het zo maar even te zeggen. Denk je nu niet rgelmatig aan de verkrachting terug als je je zoontje ziet? Ik denk dat ik het niet zou kunnen/willen. Niet aanvallen of vervelend bedoeld trouwens hoor, maar dat is gewoon iets wat ik me afvraag!
Knoffer schreef:Adoptie lijkt mij veeeeel moeilijker dan abortus.
Nalatjuh schreef:Als je wel voor adoptie gaat heb je nog altijd drie maanden de tijd om van gedachte te veranderen. Na die tijd kan je alleen maar wachten totdat hij/zij jou op komt zoeken, als dat al gebeurt. Het is een moeilijk onderwerp en het verschilt zo ontzettend per persoon en per situatie
chevax schreef:Er zijn gevallen bekend waar een vrouw zwanger was zonder dat ze het wist, maar dit komt zó weinig voor, dat het negen van de tien keer een broodje-aap-verhaal is. Zeker dat je de volle negen maanden uitdraagt en het niet zou weten...
Verder vind ik dat een kind van bijv. 16 jaar, ongeacht hoe volwassen ze zichzelf vindt, geen kind moet krijgen. Maar ja, abortus gaat in mijn ogen dan ook weer ver. Ik vind dat "de jeugd" eens beter moet nadenken over sex en de (mogelijke) gevolgen. Maar dat is weer een andere discussie.
Pascal schreef:chevax schreef:Er zijn gevallen bekend waar een vrouw zwanger was zonder dat ze het wist, maar dit komt zó weinig voor, dat het negen van de tien keer een broodje-aap-verhaal is. Zeker dat je de volle negen maanden uitdraagt en het niet zou weten...
Verder vind ik dat een kind van bijv. 16 jaar, ongeacht hoe volwassen ze zichzelf vindt, geen kind moet krijgen. Maar ja, abortus gaat in mijn ogen dan ook weer ver. Ik vind dat "de jeugd" eens beter moet nadenken over sex en de (mogelijke) gevolgen. Maar dat is weer een andere discussie.
Een kind Krijg je inderdaad.
Ondanks een goede anticonceptie kan het dus wel fout gaan.
Tuurlijk wil je helemaal geen kans op zwangerschap, dan moet je geen sex hebben.
Maar ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen, 'kinderen' van 16 moeten geen kinderen krijgen...
Nee idd, het is niet verstandig om er zelf voor te kiezen, maar het kan altijd gebeuren.
Ik vind dat mensen die het niet overkomen is altijd zo makkelijk praten...
Wil wel eens zien wat ze doen, als hun ineens ongepland zwanger zijn...
Kijken of ze dan nog zo 'hard' zijn.
Nalatjuh schreef:@SONY volgens mij kan het wel, maar gebruikelijk lijkt het mij niet![]()
@Knoffer ja daarom is het ook zo'n moeilijk onderwerp, het is per persoon/situatie zo verschillend . . .
loves_lutin schreef:ik heb abortus laten plegen . ik vond dat heel erg . maar ik ben pas 13 dus ik moest wel eigenlijk
Pascal schreef:Chevax, denk jij nou echt dat zulke dingen niet kunnen gebeuren???
Jah idd, ik vind dat de maatschappij wel wat positiever naar tienermoeders kan kijken.
Het is niet makkelijk maar het kan zeer zeker wel.
Ik geloof dat ik jou ook maar met een korreltje zout neem.
Hoop niet dat het je ooit zelf overkomt en dan nog zo bent.. dan sta je ineens met een bek vol tanden als jij dan de keus moet maken...