jonge meisjes zwanger..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: jonge meisjes zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:33

Vind 16 toch echt te jong.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:39

Uthrick schreef:
SweetMellie schreef:
Hallo, ik ben 18 jaar en heb een zoontje van 3 jaar.
Ik ben op mijn 15e verkracht (door onbekend persoon) en op mijn 16e werd hij geboren.

Ik heb nu 2,5 jaar een vriendje en het gaat super goed tussen ons. HIj gaat echt heel leuk om met jaimy (mijn zoontje)
Ik heb nu

Jemig, vond/vind je het niet heel moeilijk om er voor te kiezen je kindje te houden? Ik bedoel het is geen kindje dat "door de liefde gemaakt is"om het zo maar even te zeggen. Denk je nu niet rgelmatig aan de verkrachting terug als je je zoontje ziet? Ik denk dat ik het niet zou kunnen/willen. Niet aanvallen of vervelend bedoeld trouwens hoor, maar dat is gewoon iets wat ik me afvraag!

Toen ik in het ziekenhuis lag en moest kiezen ofik hem wilde houden of laten adopteren, keek ik naast me hoe hij lag te slapen en zei gelijk dat ik hem wilde houden. Ook dacht ik aan films waarin je vaak ziet dat moeders later spijt krijgen enzo, dat wilde ik niet!
God, soms denk ik wel eens, had ik hem toh maar laten adopteren, al klinkt het hard, maar het is nu zo moeilijk, financieel en alles. Ik red alles echt nog maar net. Thuis gaat het ook niet goed (tussen mij en mijn vader) mijn vader is 60 en heeft flink met zijn gezond heid te kampen, hernia , en zijn hart. Hij word door de drukte van mijn zoontje erg chagerijnig en kijkt mij er erg op aan . Dat doet erg pijn. Ik ben nu bezig met een eigen woning, al weet ik niet of ik het ga redden op mezelf, maar ik ga mijn best doen.
Ik en mijn zoontje redden het wel, voor hem doe ik alles, daar heb ik voor gekozen en als je alles op en rijtje zet; HIJ IS HET WAARD Lachen

edit: typ fout

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:23

Adoptie lijkt mij veeeeel moeilijker dan abortus.

En idd een kind krijg je en het lijkt mij al een stuk lastiger als je een kinderwens hebt en het risico loopt onvruchtbaar te worden, maar dat is tegenwoordig toch niet meer zo'n groot risico? Maar vroeg een kind en laat een kind zit zo'n verschil in. Iemand die ik ken heeft op d'r 20e abortus laten plegen, later had ze ontzettend veel moeite een kind te krijgen, werd ook een IVF kind. Toen vroeg ik haar of ze in die periode geen spijt kreeg van de abortus van toen, toen zei ze nee, op die leeftijd was een kind voor mij geen optie, dat heeft er verder dus niets mee te maken, punt.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:14

Knoffer schreef:
Adoptie lijkt mij veeeeel moeilijker dan abortus.

Opzich snap ik wel dat adoptie soms moeilijk is dan abortus, want je hebt het kind altijd bij je gedragen en dan zie je z'n mooi klein wezentje. Die van jou is maar die je toch weggeeft om welke reden dan ook.

Maar als je van een andere kant bekijkt. Bij abortus beslis je over het wel of niet blijven leven van een mens. Bij adoptie blijft het kind leven en je maakt een ander gezin gelukkig.

Hoe je het ook went of keert, je kunt altijd spijt krijgen van deze moeilijke beslissing. Alleen kun je na abortus niets meer terug draaien. Na adoptie kun je misschien ooit weer contact proberen te leggen. hoe moeilijk het ook is.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:56

Je maakt het jezelf dan wel erg moeilijk. Je gaat veel meer last van je hormonen krijgen als je het kind eenmaal hebt. De situatie kan op verschillende manieren uitpakken, naar welk gezin gaat het? Misschien wil je het dan toch terug? Enz. Ik zou er bij zo'n beslissing geen rekening mee houden of er mss gezinnen op mijn kind zitten te wachten. Er zijn veel kinderen, laten ze wat aan bureaucratie doen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:45

Oud collegatje van mij was 20/21 toen ze 'per ongeluk' zwanger raakte. Vriend studeerde nog en zij werd werkeloos. Nu is ze gepland weer zwanger....?
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 14-06-07 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:47

Nalatjuh schreef:
Als je wel voor adoptie gaat heb je nog altijd drie maanden de tijd om van gedachte te veranderen. Na die tijd kan je alleen maar wachten totdat hij/zij jou op komt zoeken, als dat al gebeurt. Het is een moeilijk onderwerp en het verschilt zo ontzettend per persoon en per situatie

De kans dat je het toch houdt is denk ik dan ook vrij groot.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:11

Dus het is echt mogelijk dat je gewoon ongesteld word terwijl je zwanegr bent??

Meisje uit me klas die is 18 en werd ook gewoon ongesteld totdat ze buikpijn kreeg en dikke buik ze zei dat het stress was maar had niet door dat ze zwanger was. Dus van de één op de andere dag een kind.

Pfff... moet er niet aandenken zeg dat je gewoon ongesteld word niks aan het5 handje,denk je, en je word langzaamaan steeds dikker totdat je denkt hey hier klopt iets niet en dan blijkt het dat je zwanger bent en heb je geeneens meer de optie om het weg te laten halen...

Als ik erachter zou komen dat ik zwanger was zou ik het zeker laten weghalen...

Brrr...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:13

@Nalatjuh
Dat verschilt ook per persoon denk ik.
Mij lijkt abortus niet moeilijk, adoptie echter wel. (Met nadruk op lijkt, want heb beide nooit mee gemaakt en je weet pas echt wat het is als je het eens hebt mee gemaakt.)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:48

Er zijn gevallen bekend waar een vrouw zwanger was zonder dat ze het wist, maar dit komt zó weinig voor, dat het negen van de tien keer een broodje-aap-verhaal is. Zeker dat je de volle negen maanden uitdraagt en het niet zou weten...

Verder vind ik dat een kind van bijv. 16 jaar, ongeacht hoe volwassen ze zichzelf vindt, geen kind moet krijgen. Maar ja, abortus gaat in mijn ogen dan ook weer ver. Ik vind dat "de jeugd" eens beter moet nadenken over sex en de (mogelijke) gevolgen. Maar dat is weer een andere discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:49

je hebt inderdaad buiten baarmoederlijke zwangerschappen en dan merk je dus helemaal niks, geen buik, nog wel ongesteld e.d. maar volgens mij worden die kindertje's meestal te vroeg geboren..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:03

chevax schreef:
Er zijn gevallen bekend waar een vrouw zwanger was zonder dat ze het wist, maar dit komt zó weinig voor, dat het negen van de tien keer een broodje-aap-verhaal is. Zeker dat je de volle negen maanden uitdraagt en het niet zou weten...

Verder vind ik dat een kind van bijv. 16 jaar, ongeacht hoe volwassen ze zichzelf vindt, geen kind moet krijgen. Maar ja, abortus gaat in mijn ogen dan ook weer ver. Ik vind dat "de jeugd" eens beter moet nadenken over sex en de (mogelijke) gevolgen. Maar dat is weer een andere discussie.

Een kind Krijg je inderdaad.
Ondanks een goede anticonceptie kan het dus wel fout gaan.
Tuurlijk wil je helemaal geen kans op zwangerschap, dan moet je geen sex hebben.
Maar ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen, 'kinderen' van 16 moeten geen kinderen krijgen...
Nee idd, het is niet verstandig om er zelf voor te kiezen, maar het kan altijd gebeuren.
Ik vind dat mensen die het niet overkomen is altijd zo makkelijk praten...
Wil wel eens zien wat ze doen, als hun ineens ongepland zwanger zijn...
Kijken of ze dan nog zo 'hard' zijn.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:07

Shanna, bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap worden helemaal géén kindjes geboren!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:10

Pascal schreef:
chevax schreef:

Een kind Krijg je inderdaad.
Ondanks een goede anticonceptie kan het dus wel fout gaan.
Tuurlijk wil je helemaal geen kans op zwangerschap, dan moet je geen sex hebben.
Maar ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen, 'kinderen' van 16 moeten geen kinderen krijgen...
Nee idd, het is niet verstandig om er zelf voor te kiezen, maar het kan altijd gebeuren.
Ik vind dat mensen die het niet overkomen is altijd zo makkelijk praten...
Wil wel eens zien wat ze doen, als hun ineens ongepland zwanger zijn...
Kijken of ze dan nog zo 'hard' zijn.

Pascal, dat is toch geen kwestie van "hard"zijn. Moeten we het dan maar maatschappelijk volledig accepteren, omdat het voor de kinderen (want dat zijn het nog: kinderen!) vervelend is als iemand daar een in jouw ogen "hard" standpunt over inneemt? Als je jezelf oud genoeg vindt om sex te hebben, moet je ook oud genoeg om de pil te slikken en niet te vergeten. De verhalen van mensen die door de pil heen zwanger worden, neem ik ook altijd met een korreltje zout!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:13

Nalatjuh schreef:
@SONY volgens mij kan het wel, maar gebruikelijk lijkt het mij niet Haha!

@Knoffer ja daarom is het ook zo'n moeilijk onderwerp, het is per persoon/situatie zo verschillend . . .

Ik lees dit nu pas allemaal. ik vind het echt knap van je dat je op zo`n jonge leeftijd toch nog heb besloten het kindje te houden en niet af te staan voor adoptie. Ik zou het denk ik ook niet kunnen afstaan als het eenmaal uit je is laat maar zeggen. Ik vind het echt moedig van je en ook mooi dat het nu jaren later gewoon nog steeds goed gaat en jij het nu als je zoontje ook aanvoelt inplaats van zien als een broertje.

loves_lutin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:15

ik heb abortus laten plegen . ik vond dat heel erg . maar ik ben pas 13 dus ik moest wel eigenlijk

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:17

Chevax, denk jij nou echt dat zulke dingen niet kunnen gebeuren???
Jah idd, ik vind dat de maatschappij wel wat positiever naar tienermoeders kan kijken.
Het is niet makkelijk maar het kan zeer zeker wel.
Ik geloof dat ik jou ook maar met een korreltje zout neem.
Hoop niet dat het je ooit zelf overkomt en dan nog zo bent.. dan sta je ineens met een bek vol tanden als jij dan de keus moet maken...

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:18

loves_lutin schreef:
ik heb abortus laten plegen . ik vond dat heel erg . maar ik ben pas 13 dus ik moest wel eigenlijk

Dat lijkt me moeilijk mag ik vragen waardoor je zwanger bent geraakt ? pil vergeten of gedaan zonder of vraag ik nu teveel ?

loves_lutin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:19

ik ben niet aan de pil. wel met condoom , maar hij was gescheurd.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:22

Dat is dan vervelend om het zo te zeggen weet niet wat ik erop moet zeggen. Lijkt me zo moeilijk dan.. is het pas geleden?

loves_lutin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:24

ja het is nu ongeveer 2 maanden geleden. maar ik had het kindje natuurlijk ook niet kunnen houden . ik zit nu in de 2e van de middelbare school.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:25

Pascal schreef:
Chevax, denk jij nou echt dat zulke dingen niet kunnen gebeuren???
Jah idd, ik vind dat de maatschappij wel wat positiever naar tienermoeders kan kijken.
Het is niet makkelijk maar het kan zeer zeker wel.
Ik geloof dat ik jou ook maar met een korreltje zout neem.
Hoop niet dat het je ooit zelf overkomt en dan nog zo bent.. dan sta je ineens met een bek vol tanden als jij dan de keus moet maken...

Pascal, je hebt werkelijk géén idee wat ik al voor beslissingen hierover heb moeten nemen de afgelopen jaren en nog minder welke ellende ik allemaal heb gezien. Dus zou je alsjeblieft op een fatsoenlijke wijze kunnen reageren?

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:26

Nee daar heb je gelijk in. vind ik dan ook de juiste beslissing je bent nog zoo jong en zit met school enz. Lijkt me wel zwaar heb je de moeite mee gehad of nog steeds?

Meiden, kunnen we het even aardig houden hier?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:27

Dat jij dat nog durft te zeggen, kijk eerst naar je eigen posts.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:29

Omdat ik zeg dat ik niet vind dat het een wenselijke situatie is dat kinderen van 16 jaar een kind krijgen? En dat ik vervolgens zeg dat abortus toch ook wel heel erg is. Snap niet wat daar erg aan is, dat ik dat zeg. Maar goed, jij bent géén persoon waarmee ik wens te discusseren.