Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Re: Spanningshoofdpijn, of toch migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 15:22

Michelle, ik weet 't ook niet, maar zou zeker door zoeken idd tot ze iets hebben! Tot er zekerheid is.

vlooiebaal: die pillen die ik nu heb moeten nog gaan werken, ik barst nu ook weer van de hoofdpijn, hele dag al.. gelukkig een paar meelevende leraren, een toets hoef ik niet meer te maken, andere moet ik zo proberen te leren, gaat 't niet, mag ik 'm of volgende week nog maken of laten zitten.. erg lief Lachen

nienke: sterkte meis! Ach gut
ik herken het héél goed, ik kan mezelf ook heel zielig vinden, maar begin nu, alsnog, steeds meer te leren me een schop onder mn kont te geven en door te lopen..
maar fijn is het niet, ik zou veel liever hoofdpijnvrij zijn dan dit, het is voor mij ook vooral heel erg frustrerend.. Scheve mond

maargoed.. dit een maandje proberen nog, dan neem ik voglende keer mn mams wel mee naar de dokter weer en dan zien we wel verder Lachen

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:10

Tja, ik weet gewoon dat het onder andere met me nek te maken heeft. Ik heb er nu ook last van. Ik moet zeggen dat mijn moeder ook al vanaf kleinsaf last van migraine heeft, zij heeft het weer van haar moeder. Misschien gaat dit wel gepaart met die nekpijn. Het heeft zo en zo wel met mijn nek te maken zegt de fysio, de aanhechtingen van de nek naar de schedel die lopen over het hoofd heen, naar het voorhoofd. Dus dat moet de pijn veroorzaken zeg maar. Aldus de fysio.
Maar als ik al zo veel behandeld ben, waarom gaat het dan niet over... Ik snap er echt niets van.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:13

Heb je al eens een osteopaat geprobeerd? Ik ga daar eens in de paar maanden heen en daar heb ik wel baat bij, ook voor mijn rug en nek.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:15

ilsie: Hoe is je eet en drink gedrag? Drink je voldoende? veel koffie/cola etc?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:35

ik drink heel bewust geen koolzuur meer, en zéker geen cola (ben vorig jaar bij een homeopatisch genezer geweest, die heeft toen doorgemten wat ik echt NIET mag hebben, onder andere dus cola)
verder drink ik voldoende, 1,5 liter (water) per dag! (mag ook geen sinaasappelsap, ik drink voornamelijk appelsap enzo) en verder helemaal geen koffie (ben 15,5, vind dr niets aan)

ik eet ook gewoon voldoende, geen chocola of andere migraine triggers; brood, soms een koekje, weinig snoep.. en 's avonds gewoon wat de pot schaft, aardappelen groente en vlees!

Pfff als ik dit zo lees, wat 'mag' ik eigenlijk veel niet dan! geen chocola, koolzuur.. mja liever dat niet dan hoofdpijn Lachen

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:19

Hoi, ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij een manueel therapeut en er blijken blokkades te zitten in mijn wervels, waardoor ik dus nek en hoofdpijn heb. Ik ben gisteren voor de tweede keer geweest, het is wel even een eng gevoel als je dat gekraak hoort, maar pijn doet het niet.
Ik hoop echt dat dit iets opleverd!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:28

Er is wel vanaf te komen maar dan betaal je er wel voor. Mijn moeder had eerder jaren lang iedere week verschrikkelijk zware aanvallen. Mijn opa is chiropraktiker (of zo iets) en deed regelmatig haar nek masseren en kraken. Daarbij ging ze naar een dokter in duitsland eerst elke week daarna elke 2 weken en dan steeds langer uit elkaar. En hier kreeg ze spuiten. 2 onder haar hals, 1 in haar arm, 1 inhaar onder buik en 1 in haar voet geloof ik. Sinds ze daar heen ging werd het steeds minder. En nu heeft ze alleen nog maar migraine als ze te veel gespannen is verder is ze er zo goed als vanaf!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 17:48

Oke.. Ja..

Maar die metoprolol, die ik nu dus al 3 weken slik, helpen ook niet, hoofdpijn komt er gewoon doodleuk doorheen, dus ga ook hier weer aan twijfelen.. volgende week moet ik weer op controle, dus dan neem ik m'n mams mee en ga dan denk toch doorverwijzing vragen..

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:02

Hoeveel mg slik je, Ilsiie?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 18:13

50 mg..

ik heb het er gister met m'n moeder over gehad, die zegt ook; afbouwen, het zijn toch je genen.. En we hebben samen besloten om dan niet meer naar het ziekenhuis te gaan enzo..

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:00

Ik weet niet of ik als mosterd na de maaltijd kom (heb niet alles gelezen) maar migraine is aan te tonen d.m.v. onderzoek en spanningshoofdpijn niet. Dat jouw dokter je zware pillen heeft gegeven voor zgn spannigshoofdpijn vind ik sowieso al raar: heb zelf een tijdje bij een neuroloog gelopen en die zei 'begin niet met medicijnen, het heeft nauwelijks nut en bovendien heb je alleen maar steeds meer nodig'. Voor migraine heb je dan wel weer medicijnen die goed werken, maar ook die zou ik vooral niet te vaak nemen.

Als je zeker weet dat het geen migraine is zou je eventueel kunnen denken aan een houdingstherapie (dit om je spieren te leren ontspannen). Denk dan aan bijvoorbeeld Mensendieck/Ceasar of Osteopathie. Je kunt controleren of het vergoed wordt door je verzekering en het kan zeker geen kwaad (vooral Osteopathie vind ik aan te raden, loop op dit moment zelf bij een Osteopaat en dat bevalt). Manuele therapie is al een goed begin maar mocht dat nou niet helpen...