suze_ schreef:ik kan je niet helpen met je beslissing, maar wie weet beetje geruststellen over die schuld..
ik heb ook een schuld van rond de 9000.. tenminste daar ben ik mee begonnen zit nu rond de 7000.. Je hebt een vast bedrag wat je betaald per maand daarvoor. Ik betaal 59 euro.. dus dat is een maandelijks bedrag wat wel te doen is en waar je je denk ik niet echt zorgen over hoeft te maken. Kijk geen schuld is natuurlijk fijner, maar met kind en die schuld hoef je echt niet ontzettend in de financiele problemen te komen.
Als je straks afgestudeerd gaat dat makkelijk... en de IB-groep stuurt vaak genoeg brieven rond dat je in één keer een groot bedrag kan aflossen en je daarna schuldvrij bent en er is genoeg te regelen wat dat betreft.
Denk ook niet dat je jezelf druk hoeft te maken over je sociale leven.. ik denk dat of je vriendinnen of je moeder dolgraag een paar keer op een klein hummeltje willen passen (of de paps als het mee zit). Je moet jezelf gewoon afvragen wil ik een mama worden of wil ik daar nog mee wachten.