Zwanger.....afstuderen en financien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Zwanger.....afstuderen en financien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:35

Ik ben ook niet gepland zwanger geraakt, voor mij was het direct duidelijk dat het kindje zou blijven. Ik ben tenslotte zo groot om die dingen te doen dan moet ik ook maar zo groot zijn de gevolgen te accepteren. Dit is nu inmiddels ruim 2 jaar geleden, ik zal eerlijk zijn het is niet altijd even makkelijk en leuk maar ik zou het voor geen goud meer willen missen! Ik ben na de bevalling een dagopleiding gaan doen, het was niet makkelijk de afgelopen jaren met naar school gaan, leren en dan vooral de stageperiode was lastig. Maar het was zeer zeker ook niet onmogelijk. Waar een wil is is een weg Knipoog Er zijn momenten geweest dat ik dacht dat ik er financieel gezien nooit uit de ellende zou komen (mede door de vader van mijn kind) Overigens was het de vader van mijn kind die ook begon over een abortus maar ik heb toen direct laten weten dit niet te accepteren, of we doen het samen of ik doe het alleen maar ik laat niet het kind weg halen omdat het hem "toevallig" niet uit komt. Denk heel goed na wat je doet, een beslissing nemen kun je maar 1 keer doen. Zeker als je het weg laat halen zal het de rest van je leven bij blijven. Meid heel veel sterkte je zit in een rot periode. Laat je zeker niet door je vriend dwingen tot dingen die jij niet wil! Je mag me altijd een pm sturen Ach gut

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:38

IceQueen schreef:
Ylana schreef:
Je bent 6 weken zwanger, maar het vruchtje is 4 weken oud.
Verder moet je doen wat je gevoel je ingeeft.
Laat je niets aan praten, en laat je niets uit je hoofd praten.
Jouw lijf, jouw keuze.
Tuurlijk heeft je vriend mede zeggensschap, maar de uiteindelijke beslissing ligt toch bij jou...

Dat snap ik niet helemaal je bent toch pas zwanger als het vruchtje er is....

Je zwangerschap "gaat in" vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
Zeg dat dus op 1 mei is. Je cyclus duurt 28 dagen. Op 28 mei ben je "officiëel" 4 weken zwanger maar het vruchtje is (vanaf je eisprong gerekend) 2 weken oud.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:41

Zo zie je maar dat ze in een arbortuskliniek het tegenovergestelde zeggen als bij de VK..

Icequeen.. je ziet nu al (na een paar dagen) dat je gevoel gaat veranderen of niet? In je eentje een kind opvoeden is niet makkelijk maar niet ondenkbaar.. Je kunt je vriend niet dwingen tot een keuze... Maar zo kan hij jou ook niet dwingen tot een keuze..!

Ik hoop dat jullie er samen uit komen.. En wat iemand hier al eerder zei... straks laat je het kindje weghalen omdat je vriend dat wil... en gaat het vervolgens uit.. dan kan je het niet meer terugdraaien..

En ik houd mijn mond verder..want ik zit je al weer te veel in 1 hoekje te duwen... Sterkte!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:39

Ik voed mijn dochter ook alleen op daarnaast heb ik nog 2 paarden en zelfs een sociaal leven want dat zijn tenslotte ook de wilde verhalen die je hoort. Zodra je een kind hebt heb je geen sociaal leven meer. Nogmaals veel sterkte ga anders eens langs bij je huisarts, deze kan je goed helpen bij het nemen van de juiste beslissing!

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:24

Ik ben bij de huisarts geweest vorige week maar die kon me ook niet verder helpen als doe wat jou goed lijkt en laat je niet dwingen tot en keuze.

Heb vannacht onwijs lopen spoken. Kon maar niet slapen en was zo misselijk (eerste keer) vond het gelijk allemaal een stuk minder leuk.

Mijn vriend en ik hebben even een time out. FF allebei rustig de tijd nemen. Ben benieuwd of daar een oplossing uit voort komt.

Mistral94: Woon je gewoon op jezelf en dan alleen je een kindje opvoeden en twee paarden onderhouden?
Laatst bijgewerkt door IceQueen op 31-05-07 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:27

IceQueen schreef:
Ik ben bij de huisarts geweest vorige week maar die kon me ook niet verder helpen als doe wat jou goed lijkt en laat je niet dwingen tot en keuze.

Heb vannacht onwijs lopen spoken. Kon maar niet slapen en was zo misselijk (eerste keer) vond het gelijk allemaal een stuk minder leuk.

Mijn vriend en ik hebben even een time out. FF allebei rustig de tijd nemen. Ben benieuwd of daar een oplossing uit voort komt

Ach gut Het is ook niet niks wat er nu allemaal op je afkomt. Ik kan je alleen maar heel erg veel sterkte wensen met je moeilijke besluit. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:29

ik kan je niet helpen met je beslissing, maar wie weet beetje geruststellen over die schuld..
ik heb ook een schuld van rond de 9000.. tenminste daar ben ik mee begonnen zit nu rond de 7000.. Je hebt een vast bedrag wat je betaald per maand daarvoor. Ik betaal 59 euro.. dus dat is een maandelijks bedrag wat wel te doen is en waar je je denk ik niet echt zorgen over hoeft te maken. Kijk geen schuld is natuurlijk fijner, maar met kind en die schuld hoef je echt niet ontzettend in de financiele problemen te komen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:34

suze_ schreef:
ik kan je niet helpen met je beslissing, maar wie weet beetje geruststellen over die schuld..
ik heb ook een schuld van rond de 9000.. tenminste daar ben ik mee begonnen zit nu rond de 7000.. Je hebt een vast bedrag wat je betaald per maand daarvoor. Ik betaal 59 euro.. dus dat is een maandelijks bedrag wat wel te doen is en waar je je denk ik niet echt zorgen over hoeft te maken. Kijk geen schuld is natuurlijk fijner, maar met kind en die schuld hoef je echt niet ontzettend in de financiele problemen te komen.

Als je straks afgestudeerd gaat dat makkelijk... en de IB-groep stuurt vaak genoeg brieven rond dat je in één keer een groot bedrag kan aflossen en je daarna schuldvrij bent en er is genoeg te regelen wat dat betreft.
Denk ook niet dat je jezelf druk hoeft te maken over je sociale leven.. ik denk dat of je vriendinnen of je moeder dolgraag een paar keer op een klein hummeltje willen passen (of de paps als het mee zit). Je moet jezelf gewoon afvragen wil ik een mama worden of wil ik daar nog mee wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:32

je krijgt gewoon een nummer van de IBG en onder dat nummer mag je altijd extra geld storten Ja als je maar iig dat mininum bedrag per maand betaald. wat dus echt mee valt Lachen

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:52

sterkte met je moeilijke beslissing!

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:13

Heel veel sterkte met deze zeer lastige beslissing. Je moet doen waar je jezelf het fijnst bij voelt, of dat nu met of zonder de steun van je vriend/familie/vrienden is. Jij hebt iets in je groeien en alleen jij voelt hoe dat is, niemand anders.

Wat betreft de financien, ik heb geen idee wat alles gaat kosten, maar als wij helemaal schuldvrij zouden moeten beginnen kan ik pas op mijn 50e aan kinderen gaan beginnen te denken, ik bedoel, de hypotheek zal ook betaald moeten worden plus dat mijn vriend ook een studieschuld heeft van ik weet niet hoeveel geld. Ach, dan bezuinigen we wel wer op de dure senseo-koffiepads of zo.....er valt uit geld altijd iets te halen.

Ik snap jou beredenering, ik zou nu graag zwanger willen worden, alleen ik heb vorig jaar gekozen voor een opleiding, vooral voor mijn toekomst, dus die wil ik eerst afronden, ik zie het nu aan een meisje uit mijn klas, die is ook ongepland zwanger, bevalt in het midden van het schooljaar, is dus bijna klaar, maar kan het niet meteen afronden. Zij heeft de keuze gemaakt het te houden, omdat ze na erover nagedacht te hebben het toch leuk vond, en ach, de opleiding kan altijd nog.

Beetje raar verhaal van mij, maar kijk gewoon naar jezelf, wat jij wilt en denkt te kunnen of niet te kunnen. Stel dat je zegt het weg te laten halen, zullen veel mensen over je heen vallen, maar het is gewoon altijd je eigen keus.

Sterkte met dit alles....

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:42

Citaat:
Dat klopt niet omdat je niet zwanger bent geworden op de eerste dag van je laatste menstruatie maar ong twee weken erna. Ben gister in de abortuskliniek geweest voor een ego en die arts zei ook 4 weken. En adoptie vind ik echt geen optie.

We hebben beide gelijk, idd het kindje is nu 4 wkn groot, want meestal is de eisprong rond de 14e dag na de 1e dag menstruatie en 14 dagen voor de volgende menstruatie (cyclus 28 dgn), maar als je zwanger bent en je gaat naar een verloskundige, huisarts of gyn wordt je gevraagd naar de 1e dag laatste menstruatie en vanaf die dag wordt de zwangerschapsduur berekend, dit wordt op die manier gedaan omdat je vaak niet precies weet wanneer de eisprong is geweest.
Als je iets verder in de zwangerschap bent kunnen ze met een echo precies zeggen hoever je bent, en soms is dat dan langer of korter dan je dacht (oorzaak vroege of late eisprong), maar die 2 weken worden er wel altijd bijgerekend, ze praten immers ook altijd over een zwangerschapsduur van 40 weken en niet van 38 weken.
Ik denk dat alle moeders of aanstaande moeders dit kunnen bevestigen, ben zelf 17 wkn zwanger van de 2e, maar ben in totaal 5 keer zwanger geweest (3 miskramen) en weet ondertussen wel waar ik het over heb.

Waar je ook voor kiest ik wens je heel veel sterkte en hoop dat jullie relatie dit zal overleven, maar dat moet de tijd uitwijzen.
Ben blij dat ik nooit in deze situatie heb gezeten, vind je vriend erg onverantwoordelijk wel sex willen maar niet de evt. gevolgen ervan willen dragen en als het nu een 1 malige vrijpartij was geweest dan was het nog wat anders.
Als hij nu beslist geen kinderen wilde had hij zelf ook nog voor bescherming moeten kiezen, nu heeft hij het helemaal aan jou overgelaten en nu er iets is misgegaan moet jij het probleem uit de weg ruimen en dan gaan we daarna weer vrolijk verder, ja hij wel denk ik maar of jij ook zo vrolijk verder zult gaan dat betwijfel ik, bij iedere baby die je ziet denk je aan je eigen kindje wat er niet meer is.

Heel veel sterkte meis, ik heb erg met je te doen want je hebt het niet makkelijk op dit moment.
Je moet een beslissing nemen en wat je ook kiest je leven zal nooit meer zijn zoals het was, maar laat de beslissing de jouwe zijn dan kun je nooit iemand verwijten je iets te hebben opgedrongen.
Misschien zou in jouw situatie een miskraam een uitkomst zijn, dat is ook erg maar dan hoef je zelf geen beslissing te nemen.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:11

Ik kan alleen maar zeggen neem de beslissing zelf en laat je niet overhalen door je vriend of andere. Jij moet er mee leren leven hoe dan ook.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:42

Heb alles doorgelezen en wil allereerst de TS sterkte en wijsheid toewensen met haar beslissing.

Ik ben zelf 32 en ben op mn 31e bevallen van onze zoon (na ruim anderhalf jaar 'oefenen'). Dus geheel gepland, eigen huis,een man, allebei een baan (ik ook in het onderwijs trouwens) en dan NOG is het een emotionele aardbeving hoor, die eerste paar weken!
Maar ik moet zeggen: dat is ook het ENIGE wat ik eraan onderschat heb! Ik was er niet op voorbereid dat zo'n kindje zo'n emotionele (en hormonale Knipoog ) invloed op je zou hebben. 'Tuurlijk is het verder zwaar me de slapeloze nachten in het begin, maar met een beetje mazzel wordt dat minder na een week of 12 en je vindt je ritme, je leert je kindje steeds beter kennen en je GENIET! Lachen
Geloof mij; je doet het gewoon. En later weet je al niet eens meer hoe zwaar het was, die onderbroken nachten Knipoog

Zoals gezegd zit ik dus zelf ook in het onderwijs (wel alweer ruim 10 jaar geleden dat ik afstudeerde) en ik weet dat de PABO nog steeds niet super moeilijk is, maar wel super veel werk. Ik heb niet helemaal inzicht over hoe jouw 'rooster' dan is, maar als je na je verlof weer aan de slag gaat, zorg ervoor dat je kindje dan op gezette dagen op bijv het KDV is of bij een oppas; dan heb jij de rust aan je hoofd om te studeren en werkstukken/verslagen/scripties etc te maken.
En financieel...tjah...het is al eerder gezegd: je kunt de aanschaf van spullen zo duur maken als je zelf wil en in het onderhoud van je kindje ook eigenlijk (TIP: flesvoeding van het Kruidvat kost maar 5,79 per pak ipv de ruim 9 euro van de duurdere merken).
Wij hebben ook wat stappen terug moeten doen die kinderloze stellen moeilijk te geloven vinden: niet meer 2 tot 3x per jaar op vakantie, niet meer vaak uit eten, niet meer naar de manicure elke 4 weken etc....maar dat is allemaal zo NIET belangrijk als je eenmaal je kindje hebt Knipoog

Van mij dus een best wel positief verhaal, maar uiteindelijk ligt de beslissing bij jou en je vriend.
Nogmaals: heel veel sterkte en wijsheid !!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:46

sterkte met je beslissing uiteindelijk moet jij de keuze maken ik vind wel dat je vriend zich niet solidair opstelt

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:04

Heel veel sterkte met je moeilijke beslissing!

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:38

Bedankt voor alle lieve reacties!!

De beslissing is nog niet gemaakt, maar gelukkig kan ik er nu met mijn vriend goed over praten. Hij is van de eerste schrik bekomen er wordt nu weer redelijk Tong uitsteken

Ben van de week voor het eerst flink misselijk geweest en kan zeggen dat op dat moment de twijfel flink toesloeg. Ik heb zo een hekel aan misselijk zijn. Als ik er nou voor had gekozen dan neem je het voor lief maar nu......

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:25

Dat snap ik niet helemaal je bent toch pas zwanger als het vruchtje er is....[/quote]

Je zwangerschap "gaat in" vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
Zeg dat dus op 1 mei is. Je cyclus duurt 28 dagen. Op 28 mei ben je "officiëel" 4 weken zwanger maar het vruchtje is (vanaf je eisprong gerekend) 2 weken oud.[/quote]

Tja.. dat is bij iedereen weer anders he.. Ik heb laatst mijn echo gehad, en ik ben precies zwanger geworden op de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Elk lichaam is anders, wat jij zegt is wel de richtlijn, maar verschilt per vrouw.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:57

Naar is die misselijkheid he? Maar kom vooral es aan in ons zwangeren en mama topic mocht je het willen houden, dan zijn er genoeg mensen die je steunen in een soortgelijke situatie Ja

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 00:23

Heb even het topic doorgelezen, maar wij kunnen dit niet voor jou bepalen.
Zoals al meerdere malen is gelegd; luister naar je gevoel!
Wel fijn dat je vriend een beetje is bekomen van de schrik, hopelijk kunnen jullie er nu eens samen rustig over praten.

Heel veel succes en sterkte gewenst met deze moeilijke beslissing!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:36

IceQueen schreef:
Bedankt voor alle lieve reacties!!

De beslissing is nog niet gemaakt, maar gelukkig kan ik er nu met mijn vriend goed over praten. Hij is van de eerste schrik bekomen er wordt nu weer redelijk Tong uitsteken

Ben van de week voor het eerst flink misselijk geweest en kan zeggen dat op dat moment de twijfel flink toesloeg. Ik heb zo een hekel aan misselijk zijn. Als ik er nou voor had gekozen dan neem je het voor lief maar nu......

Fijn dat jullie nu tenminste weer kunnen praten. Lachen Dat lijkt me al een stuk prettiger in deze moeilijke situatie.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 14:32

ok de kogel is door de kerk... Na heel lang piekeren en alle voors en tegens tegen elkaar af te hebben gewogen heb ik besloten tot abortus.

Ik snap absoluut dat ik met deze beslissing bij sommige mensen veel weerstand op zal roepen, maar ik ben op het moment echt nog niet toe aan een kindje. Het klinkt misschien egoistisch maar heb mijn leven eindelijk na een hele zware periode op de rit ik kan er nu geen kindje bij gebruiken...

Iedereen heel erg bedankt voor alle lieve reacties, de steun en alle tips
Laatst bijgewerkt door IceQueen op 04-06-07 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:34

sterkte hoor meid en ik kan je goed begrijpen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:34

Meid, als dat gevoel jou ingeeft, dan zal dat het juiste gevoel zijn. Zo simpel is that. Veel sterkte met de ingreep en daarna.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:37

IceQueen, veel sterkte met deze beslissing.
En als dit júllie besluit is, is er helemaal niemand die kan zeggen dat het niet de goede is!