Spiraaltje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Re: Spiraaltje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:16

Ik hoop het ook voor je, maar meestal gaat dat toch wat moeilijker dan ze er aan krijgen. Haha!
Ben nu ook bezig om wat af te vallen, maar het valt me niet mee hoor. Verdrietig

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:22

pubelia schreef:
Wendy schreef:
Onder narcose? Die heb ik nog niet eerder gehoord. Was dat bij de gynacoloog of de huisarts?

helemaal onder narcose? vind dit wel erg vreemd, normaal doen ze het onder een ruggeprik...

Ben via de dagopname even naar de OK geweest. Daarna even bijkomen en weer naar huis.
Denk dat de procedure met een ruggeprik ook via de OK gaat. Neem aan de de betreffende wel weet wat hij doet.
En hoel lang duurt het voor een ruggeprik is uitgwerkt? ik mocht na een uurtje ofzo weer naar huis.

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:22

de betreffende gyn natuurlijk

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:33

COSMIC77 schreef:
pubelia schreef:
helemaal onder narcose? vind dit wel erg vreemd, normaal doen ze het onder een ruggeprik...

Ben via de dagopname even naar de OK geweest. Daarna even bijkomen en weer naar huis.
Denk dat de procedure met een ruggeprik ook via de OK gaat. Neem aan de de betreffende wel weet wat hij doet.
En hoel lang duurt het voor een ruggeprik is uitgwerkt? ik mocht na een uurtje ofzo weer naar huis.
ja maar ben je nu volledig onder narcose geweest of heb je een rugge prik gehad.

Ik heb liever een dag pijn van het spiraaltje zetten, dan iedere 3 maanden een prik in mn kont

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:39

Ik heb ook een spiraaltje laten zetten omdat ik op de een of andere manier iedere keer de pil vergat Gestoord Stom natuurlijk!
Het zetten deed mij ook heel erg pijn, vooral de dag zelf en de dag erna. Ik word wel nog steeds ongesteld, dat zal wel temaken hebben met een niet hormonaal spiraaltje denk ik!
Het is zelfs een stuk erger geworden!
Toch zou ik niet meer terug kiezen voor de pil, daar is het risico me veel te groot voor Ja

Edit, ik ga toch maar eens kijken voor die mirena spiraal, misschien dat dat wel iets voor mij is!

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:45

Hey!
Ik heb een jaar geleden ook voor de keuze gestaan van wat nu... Ik was spontaan 19 week aan een stuk door ongesteld, mijn huisarts en gynacoloog zatten met hun handen in het haar. Want ik was geen makkelijke patient, en ze wisten het niet meer. Mijn gynacoloog en huisartst stelden een Mirena spiraaltje voor of een gewone. Nou spiraaltje op zich leek mij al niks. Dus ik thuis even beetje gezocht op google en ik was helemaal genezen en wist zeker dat ik zo iets niet in mijn lijf wil. Hoe vaak je niet leest dat het spiraaltje in je baarmoeder groeit, dat deze verwijderd moet worden of blijvende schade oploopt. Nee hoor voor mij geen spiraaltje. Als ik jou was zal ik dus ook goed nadenken, en even beetje zoeken op het internet, naar forums. Zo ben ik toch heel duidelijk tot mijn besluit gekomen. En mijn gynacoloog gaf later toe dat dit soort dingen wel degelijk vaak voor kwamen.

Ik wens je veel succes met het maken van jou keuze.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:51

Mleen schreef:
Hey!
Ik heb een jaar geleden ook voor de keuze gestaan van wat nu... Ik was spontaan 19 week aan een stuk door ongesteld, mijn huisarts en gynacoloog zatten met hun handen in het haar. Want ik was geen makkelijke patient, en ze wisten het niet meer. Mijn gynacoloog en huisartst stelden een Mirena spiraaltje voor of een gewone. Nou spiraaltje op zich leek mij al niks. Dus ik thuis even beetje gezocht op google en ik was helemaal genezen en wist zeker dat ik zo iets niet in mijn lijf wil. Hoe vaak je niet leest dat het spiraaltje in je baarmoeder groeit, dat deze verwijderd moet worden of blijvende schade oploopt. Nee hoor voor mij geen spiraaltje. Als ik jou was zal ik dus ook goed nadenken, en even beetje zoeken op het internet, naar forums. Zo ben ik toch heel duidelijk tot mijn besluit gekomen. En mijn gynacoloog gaf later toe dat dit soort dingen wel degelijk vaak voor kwamen.

Ik wens je veel succes met het maken van jou keuze.

Klopt, bij mij was het spiraaltje ook vergroeit met mijn baarmoeder. dat is ook de reden dat ik dmv een ruggeprik heb moeten verwijderen. Is nu bijna een jaar geleden, en in eerste instantie wilde mijn verzekering niks betalen. Nu heb ik het via de huisarts gedaan en we wachten nog steeds op reactie!

Maar ondanks dat heb ik nog steeds een spiraaltje en zweer ik er bij!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:15

Ach, de kans dat je zo'n horrorscenario krijgt is vast niet groter dan de kans op trombose (of wat voor bijwerkingen dan ook) bij de pil.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:16

Mijn gynacoloog vertelde me naderhand dat de kans op dat soort troep toch behoorlijk aanwezig waren. Ieder zijn eigen keuze maar ik vond het meteen van af dat moment rommel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:28

ProudJustify schreef:
, maar het idee om zelf te gaan controleren of dat ding nog goed zit spreekt me ook al niet aan en het zetten van zo'n spiraaltje ook niet eigenlijk, maar als ik hier lees dat het allemaal wel meevalt ga ik toch weer twijfelen of het misschien toch een idee is om het wel te doen. Bloos

ik moest na 6 weken naar de gyneacoloog om het te laten checken ??
nooit zelf hoeven doen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:31

draumpje schreef:
ProudJustify schreef:
, maar het idee om zelf te gaan controleren of dat ding nog goed zit spreekt me ook al niet aan en het zetten van zo'n spiraaltje ook niet eigenlijk, maar als ik hier lees dat het allemaal wel meevalt ga ik toch weer twijfelen of het misschien toch een idee is om het wel te doen. Bloos

ik moest na 6 weken naar de gyneacoloog om het te laten checken ??
nooit zelf hoeven doen

Dat stond in het foldertje wat ik van de huisarts mee kreeg Bloos . Ik weet het verder ook niet hoor. Haha!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:49

Er is natuurlijk wel een verschil tussen een gewoon spiraaltje, en een Mirena. Ik ken iemand die idd ook een vastzittend "gewoon" spiraaltje had, dat eruit moest. Later ging ze aan de Mirena, na het inbrengen was ze blij dat haar man haar heeft opgehaald met de auto...Dat viel blijkbaar tegen. (Die mevrouw had al 3 koters gebaard)
Wat ik flauw vindt, is dat in de folder idd staat dat je verdoofd kunt worden, maar ik heb nog geen enkele vrouw gehoord die verdoofd werd, dat vonden al die huisartsen niet nodig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:30

Nee, je KAN zelf voelen of ie er nog zit, je voelt gewoon als je met je vingers de vagina ingaat, de touwtjes zitten (als het goed is), maar dat HOEF je dus niet te doen!

Zoolgangster: Ik vond het ook verrekte pijn doen, maar ik vind een verdoving toch wel enigzins overdreven!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:36

Robijntjah schreef:
Nee, je KAN zelf voelen of ie er nog zit, je voelt gewoon als je met je vingers de vagina ingaat, de touwtjes zitten (als het goed is), maar dat HOEF je dus niet te doen!

Zoolgangster: Ik vond het ook verrekte pijn doen, maar ik vind een verdoving toch wel enigzins overdreven!

Aha, had begrepen dat je dat zelf af en toe moest checken om te kijken of het allemaal nog goed zat, maar is dus niet nodig. Hmm, tja vind het nog steeds eng hoor. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:12

Ik heb in augustus mijn spiraaltje laten zetten, vond het zeer pijnlijk en was vreselijk gespannen.Op een gegeven moment vroeg mijn huisarts of ze moest stoppen,ze kreeg de touwtjes niet goed afgeknipt,ik werd steeds nauwer en moest echt huilen.
Drama dus,hahah.

Nu ben ik gelijkj nooit meer ongesteld geworden,alleen de eerste 4 dagen na plaatsing.
Wel heb ik af en toe krampen...

Laten jullie je Mirena elk jaar controleren ofzo?Mijn huisarts vind dat niet nodig,maar ik zou het wel erg fijn vinden..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:46

ik heb eigenlijk maar in de 3 jaar dat ik de mijne heb, 2 x laten controleren.
het zit goed.
verder ook geen last mee.
je kunt het zelf ook voelen of die goed zit.
als je die draadjes voelt.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 21:49

Ik ga denk ik eerst informeren of ik een verdoving kan krijgen. Ik ben vrij angstig als iemand aan mijn lichaam zit. O.a door eerdere gebeurtenissen. En zeker deze huisarts, vind het zo'n rare. Het lijkt me geen fijn gevoel als ik daar met mijn benen wijd lig..
Als het eenmaal zit, lijkt het ideaal.. Alleen de plaatsing.. dat is voor mij het enige..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:54

Als je je niet prettig voelt bij je HA misschien vragen over je naar een (vrouwelijke) gynocoloog kan.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:03

Ja, misschien is dat wel beter. Is dat niet lastiger kwa verzekering. Dekt de verzekering de mirena eigenlijk wel?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:04

Als je je door laat verwijzen via je HA is het volgens mij geen probleem. Maar zeker weten doe ik het niet.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:27

Oké, ik vraag het nog wel even na bij mijn huisarts.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:30

nee de mirena word niet vergoed. Is nml anticonceptie. dat is nu dus ook de reden dat ik in de clich met mijn verzekring zit.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:33

Mmmm..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:36

pubelia schreef:
nee de mirena word niet vergoed. Is nml anticonceptie. dat is nu dus ook de reden dat ik in de clich met mijn verzekring zit.

Bij mij is de mirena wel vergoed Ja
Hangt denk ik ook grotendeels van de verzekering af.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:41

cz Ach gut