Even een routine-check... en dan krijg je DIT te horen.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Re: Even een routine-check... en dan krijg je DIT te horen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:02

Heel veel sterkte morgen. Krijg je de uitslag meteen mee of moet je daar nog een tijdje op wachten? Hoe dan ook, ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:05

Sterkte morgen Barbara
Ik ben benieuwd wat hij je kan vertellen Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:25

Jeetje zeg, ik heb al niet zo'n hoge pet van artsen in NL maar dit slaat echt alles (en nog meer verhalen in dit topic).
Prijs je gelukkig dat je in DL wel goede artsen hebt. Die kunnen meer voor je doen en gooien niet alles meteen op stress Rolleyes

Veel sterkte... Je hebt wat tijd nodig om te verwerken maar je komt er weer bovenop hoor Ja

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:57

Heel veel sterkte morgen.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:59

jeetje meis, schrok ervan:O
die artsen in nederland worden ook steeds erger:S
vooral het ziekenhuis bij mij id buurt ( De heel, ook wel de Hel genoemd, nu zmc) is verschrikkelijk:s kennis van mij heeft kanker, en bij het zmc wisten ze ervan, maar hebben ze gewoon niets tegen haar gezegd:S tot ze er laatst bij het amc achterkwamen.... egt belachelijk gewoon:S maja heel veel sterkte iig en kleef met je mee

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:01

Ik wilde je nog even sterkte wensen voor morgen, probeer een beetje te slapen zodat je morgen fit bent en alles goed in je op kunt nemen wat de arts te melden heeft. Ach gut

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 07:07

Thnx allemaal Lachen

Heb redelijk geslapen hoor, meestal ben ik zo moe dat het vanzelf wel goed komt, die slaap. Wel veel enge dromen gehad maar ja, dat kan gebeuren he...

Ik hoop ook dat men iets kan zeggen, duidelijkheid kan scheppen of in ieder geval eerlijk is.
En dat het meevalt... dat ook natuurlijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:21

Succes dadelijk!!
En we duimen mee dat het meevalt Ja

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 09:06

grrr, net terug gekomen, hadden ze vandaag geen plaats meer! Boos!

Tenzij er iemand uit valt vandaag, dan kan ik pas dinsdag terecht, wel om 8 uur maar toch.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:07

Oh lekker dan! Had je geen afspraak dan?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 09:12

Nee, dat niet. Ik was gisteren snel nog bij hen langsgegaan, maar de assistente kwam nét naar buiten gelopen en zei "oh sorry, maar ik heb nét de computer afgesloten". Ze keek naar mijn verwijskaart en wat er op de brief stond en zei toen... "Oh, in dit geval kom maar gelijk morgenochtend als eerste langs, dan zullen we kijken wat we direct voor je kunnen doen".

De sjaggerijnige dikke kenau die ik vanochtend trof was echter een stuk minder toegeeflijk en aardig voor mij - en kon niet eerder dan dinsdag iets plannen ("Want we hebben nóg dertig man op de lijst staan hoor") Waarop ik zoiets had van "en hebben die ook allemaal een hersenbloeding gehad op hun 33e?" Maar goed, had geen zin in discussie op dat moment.... Dus dinsdag dan maar... fijn, moet ik nóg een keer verzuimen van mijn werk... en ze weten het niet eens!

Waarheid zeggen is het eerlijkste en makkelijkste, maar niet handig als je in je proeftijd zit.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:15

Dat is vervelend zeg. Raar dat je moet wachten terwijl het toch niets niks is.

Wat heb je op je werk gezegd? Gewoon vrijgenomen?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 09:17

"gewoon" vrijnemen was niet echt een optie... dus ik heb wat verzonnen en ik voel me er slecht onder, heeeeeeeellll slecht Verdrietig

Maar ik kan niet blijven verzinnen aangezien ik dinsdag ook weer moet, en wie weet wat nogal niet meer....

Dus ik zit werkelijk met mn handen in het haar wat ik moet zeggen of doen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:19

Nou ja zeg, ben je voor jan joker naar het ziekenhuis gegaan en mag je nog langer wachten. Leuk die assistentes die denken dat ze heel wat zijn.

Ik zou wel de waarheid zeggen op je werk. Beter de waardheid nu dan over een poosje als ze gemerkt hebben dat je hebt gelogen. Het is iets dat je niet wist en waar je ook niet gemakkelijk over kunt doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:21

Tot hoe laat moet je werken? Kun je anders niet een afspraak maken voor na je werk?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 09:22

Tja, met het risico dat ik ontslagen word natuurlijk... werkgevers zitten hier niet op te wachten en geef ze eens ongelijk. Verdrietig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:26

dat risico loop je altijd in je proeftijd. maar ik heb geen idee als je nu niks zegt en na jeproeftijd komen ze erachter dat je wat verzwegen hebt, kunnen ze je ook ontslaan wegens leugens. En dan heb je niet eens recht op een uitkering. Dat risico lijtk me groter.

Je kunt hier niets aan doen, je hebt het net pas gehoord en het overvalt je ook. Ik kan me niet voorstellen dat werkgevers daar moeilijk over kunnen doen? Maar ik kan me natuurlijk ook gruwelijk vergissen. Mijn eerste oogzenuwontsteking kreeg ik ook in mijn proeftijd. Ik heb het meten aangekaart bij de werkgever en ben er toen ook lang uitgeweest. Maar zij waren blij dat ik het gemeld had.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 09:28

Dat klopt wel wat je zegt maar toch... ik wil geen verkeerde indrukken wekken bij mijn nieuwe werkgever, misschien valt het uiteindelijk wel mee en is er heel goed mee te leven, misschien zelfs wel zonder medicijnen! het is nog zo onzeker!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:29

Wanneer is je proeftijd afgelopen?
Kun je niet gewoon zeggen dat je naar de HA moet dinsdag omdat je vaak tintelingen hebt in je linkerarm... Dan lieg je niet echt vind ik...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:38

Goh is er onzekerheid dan waar? Clown Logisch dat je niet weet wat je te wachten staat. Maar dat weet niemand in zijn leven eigenlijk. Het is al beroerd genoeg dat je tot dinsdag moet wachten. Denk er even rustig over na en wie weet loopt het op je werk zo dat je het opeens hebt verteld. Maar een andere vraag. Zou je willen werken voor een werkgever die als iemand eerlijk meldt wat er is de persoon er meteen uittrapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:40

Barmat sterkte. Mijn buurvrouw heeft ook een hersenbloeding gehad toen ze 23 was, nu is ze 45. Ze werkt fulltime in de bejaardenzorg, niet het lichtste werk. Ik weet niet of ze medicijnen slikt, maar ik weet wel dat ze na haar avonddienst een lekker pilske pakt met haar man.

Ze mocht toen geen kinderen krijgen, hoe dat zit weet ik niet, wellicht de persweeen? Maar dat moet je met je arts bespreken hoe dat zit, ik zou dan denken een keizersnede.

Iig leeft ze een vrolijk (hele vrolijke meid) en normaal, zou zeggen gezond leventje.

Heb je last van de epilepsie, ik bedoel insulten gehad? Je hebt 2 soorten insulten, heb ik begrepen, misschien gaat de lichtere vorm die ik denk dat je hebt, langzamerhand wel over. Iig met medicijnen is dat goed onder controle te houden.

Je bent iig in goede handen daar in Duitsland. Wat is er toch met onze gezondheidszorg aan de hand de laatste jaren, ooit behoorden onze gezondsheidszorg tot een van de besten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:43

Barmat schreef:
Dat klopt wel wat je zegt maar toch... ik wil geen verkeerde indrukken wekken bij mijn nieuwe werkgever, misschien valt het uiteindelijk wel mee en is er heel goed mee te leven, misschien zelfs wel zonder medicijnen! het is nog zo onzeker!!

Als het nog zo onzeker is, zou ik het heel vaag houden. Tot nu toe ging je functioneren toch goed, dan zal dat ook zo blijven. En er zijn legio mensen die elke dag medicijnen moeten slikken, dat went. Niet op zaken vooruit lopen, als het toch niet meevalt is het vroeg genoeg om je werkgever daarvan op de hoogte te stellen. Nu zou ik het op onderzoekjes houden, een soort alles in kaartbrengen onderzoek.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:54

karuna schreef:
Goh is er onzekerheid dan waar? Clown Logisch dat je niet weet wat je te wachten staat. Maar dat weet niemand in zijn leven eigenlijk. Het is al beroerd genoeg dat je tot dinsdag moet wachten. Denk er even rustig over na en wie weet loopt het op je werk zo dat je het opeens hebt verteld. Maar een andere vraag. Zou je willen werken voor een werkgever die als iemand eerlijk meldt wat er is de persoon er meteen uittrapt?

Soms heb je er niet zoveel over te zeggen of je wel of niet voor een bepaalde werkgever wil werken. Misschien is ze wel blij dat ze werk heeft?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:58

Barmat, wat een heftig verhaal zeg. Logisch dat je geschrokken bent als je er later achter moet komen dat je een hersenbloeding hebt gehad. Ik hoop dat je in het ziekehuis meer duidelijkheid krijgt.
Over je werk...je kan zelf het beste je baas/leidinggevende inschatten denk ik. Het is vervelend om in je proeftijd al vaak weg te zijn of ziek te zijn, maar dit is niet iets wat even snel weg is. Misschien hoef je niet het hele verhaal te vertellen, maar ik zou ze wel inlichten dat er iets met je aan de hand is. Dan kunnen ze rekening met je houden....in ieder geval veel sterkte en beterschap!!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 10:04

Diablo schreef:
karuna schreef:

Soms heb je er niet zoveel over te zeggen of je wel of niet voor een bepaalde werkgever wil werken. Misschien is ze wel blij dat ze werk heeft?

Precies....

Raak ik nu mijn werk kwijt (ben hoofdkostwinner) dan ben ik zuur... natuurlijk krijg ik wel een uitkering dan, maar mijn lasten blijven hetzelfde.... en dan moet ik echt op een houtje gaan bijten vrees ik, want op eten kun je wel bezuinigen, op rekeningen niet helaas.

Maar goed, eerlijk is eerlijk, een werkgever die je er uit knikkert omdat je toevallig iets hebt gekregen waar je sec gezien niks aan kon doen, is ook wel slecht....