drugsgebruik.. ja/nee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: drugsgebruik.. ja/nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:35

LimaGentle schreef:
ja.. paar jaar lang elk weekend het hele weekend door..
ik pluk er nu helaas de 'vruchten' van.. Boos!

Wil je daar misschien wat meer over vertellen? Misschien kun je op die manier andere mensen ervan weerhouden om door te slaan met drugsgebruik?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:17

Surf voor deze discussie eens naar

http://www.unitydrugs.nl/index.php?page=home

Dit is een vrijwilligers drugsvoorlichtingsproject voor en door jongeren. Ik ben ook part of the Unity clan en je kunt ons op alle grote en ook kleinere feesten vinden, dit staat ook op de website vermeld Pling

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 12:28

Citaat:
ben je er benieuwd naar en wil het zelf eens gaan proberen?
ik raad het je niet aan,kan te leuk en te verslavend zijn als jij daar gevoelig voor bent Knipoog

uhmm nee ik wil niks proberen.. ik heb er zelf 3 jaar lang aangezeten.. tot het op een geven moment fout ging.. nou wilde ik wellis van bokkers weten wat hun ervaring was! snappiej.. zelf hoef ik niks meer te probere..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:31

wat heb je zelf gebruikt dan?
ja drugs is gewoon gevaarlijk simpel zat, als je het lekker vind en om de verkeerde reden gebruikt kan het echt goed fout gaan.
ik gebruik zelf ook af en toe, moet leuk blijven vind ik. heb er zelf gelukkig geen nadelige gevolgen van omdat ik weet hoe te doseren Knipoog

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 12:34

het begon met een jaar lang blowen.. (op mijn 13de)
daarna kreeg ik de verkeerde vrienden en een hele foute vriend.. hierdoor ben ik aan de coke, speed en pillen geraakt.. en nee niet alleen op feesten maar ook door de weeks.. ik heb het zelf ook moeten verkopen.. (niet voor mezelf) nee voor me ex-vriend.. omdat ik een meisje was kon ik het altijd wel mee naar binnen smokkelen zei hij.. nou .. zo dus dat was een beetje mijn leventje Knipoog maar het gaat nu weer beter en gebruik niks meer.. heb me helemaal verpest

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:37

Ik heb nog nooit gebruikt en ben het ook niet van plan.
Ben er ook wat te mieterig voor..Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:54

coke is ook echt raar spul,heb er al zoveel mensen fout mee zien gaan.
goed van je dat je e rnu helemaal af bent Haha!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:24

Thirsa_ schreef:
hallow schreef:
Groningen.. DE stad van de xtc en het zit bomvol dealers.. echt, het kan je buurman zijn Knipoog vooral redelijk jonge dealers (kunnen zomaar 15 jaar zijn)
Je hoeft maar ergens te werken en je hebt via via contact (mijn baas dealt geloof ik ook Nagelbijten / Gniffelen )

Dit is zooo waar!!
En ik heb 't niet eens over Groningen, maar je verbaast je er echt over wie er wel eens gebruikt, en vaak heb ik me ook over dealers verbaast!!
Nou moet ik zeggen dat ik nog nooit een baas heb gehad die dealt Knipoog

inderdaad en je ziet dat mensen om die dealers heen erin meegetrokken worden. Laatst jongen van zestien die dealde voor zijn oudere broer. En dus wat Wallie had ook.. dat vind ik nou weer wat te ver gaan.. maarja alles voor geld heh..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:33

CCCCorine schreef:
LimaGentle schreef:
ja.. paar jaar lang elk weekend het hele weekend door..
ik pluk er nu helaas de 'vruchten' van.. Boos!

Wil je daar misschien wat meer over vertellen? Misschien kun je op die manier andere mensen ervan weerhouden om door te slaan met drugsgebruik?

ja hoor dat wil ik wel.. en ik hoop dat er ook mensen zijn die er van leren Knipoog

het begon met een onschuldig half pilletje op mijn eerste houseparty.. het voelde zo fijn en relaxed en alles was leuk, lief en aardig

een paar maand later ging ik weer naar een houseparty.. daar ging het al bijna mis. ik had een nepleren broek aan en een strak niet luchtig shirtje.. het was bloedje heet en ik voelde me ineens heel duizelig worden.. vrienden met wie is was hebben me naar de wc gebracht en water in me gezicht gegooid want anders was ik echt out gegaan
maar hierdoor stopte ik niet.. het werd zelfs erger.. niet dat ik eraan verslaafd was.. maar toch
elke keer met uitgaan nam ik een pilletje of 3-4 soms 5-6 lag eraan hoe goed ze werkten
en meestal beginnen we (als groep) vrijdag avond en eindigden zondag middag.. meestal gingen we naar een feest op vrijdag en zaterdag avond en in de tussentijd zaten we met z'n allen bij iemand thuis te 'afteren' en daar namen we pillen, coke, blowen, ketamine.. van alles ging er in
op een gegeven moment ging ik niet meer naar school. ik was net een nieuwe opleiding begonnen (beveiliging.. hoe debiel ook Haha! ) en het eerste half jaar ben ik gewoon bijna nooit naar school gegaan.. maandag , dinsdag en woensdag was ik verrot en lag ik thuis in mijn bed te stinken, donderdag was ik er af en toe en vrijdag was ik wel op school maar omdat we maar een half dagje hadden... en vrijdag avond begon het weer..

ik heb dit zo ongeveer 2-3 jaar volgehouden en toen ben ik gaan samen wonen met mijn vriend.. kregen we huisdieren en het uitgaan vond ik niet leuk meer.. ik was er klaar mee met dat hele uitgaans gedoe en drugs gedoe.. gelukkig maar want sommigen van die groep war ik mee omging doen het nog steeds bijna elk weekend.
heeel af en toe doe ik het nog wel.. maar dat is dan 1 of 2 keer in het jaar

maar een jaar geleden ongeveer begon ik mij erg poedersuiker te voelen.. snel moe, nergens zin in etc etc
ik zit nu depressief thuis door de drugs.. die ik een paar jaar geleden zo veel heb gebruikt dat mijn lichaam het gewoon nu niet meer aan kan.. en ik kan je zeggen.. dat is niet leuk

dus mensen.. leer hier iets van.. Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:37

limagentle: klasse dat je je verhaal hier doet! en heel goed van je dat je er over praat en zelf bewust bent geworden van hoe slecht het is. OK dan!
ik hoop dat alles snel weer voor je op een rijtje is.. Ach gut

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:39

Volgens mij begint iedereen met het idee: ach, 1 pilletje kan geen kwaad. Ikzelf (moet ik toegeven) ook.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:40

Blowen deed ik vooral een paar jaar geleden wel vaker, nu heel af en toe op een feestje. Er is ook voorgesteld om een keer paddo's te nemen, maar dat zie ik niet zo zit aangezien je daarvan wel een bad trip kan krijgen. Vooral omdat ik er zelf een beetje bang voor ben lijkt het me dan geen goed idee.
Harddrugs ben ik niet van plan ooit te gebruiken, misschien wel ooit een keer, maar het kan zo erg fout gaan.
Af en toe een jointje vind ik dus niet erg, maar ligt er ook aan hoe snel je aan zoiets verslaafd raakt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:36

Limagentle: Knap dat je het hier verteld idd, hier hebben mensen wat aan !

Ik zelf ben wel zo dat ik alles geprobeert wil hebben, dus ook drugs Tong uitsteken
Mijn ervaring:
Gewoon een pilletje (nooit meer dan een halve gehad) vind ik leuk, alleen is het wel ooit verkeerd gevallen, dat ik erg misselijk werd en moest overgeven.. Alleen kwam dit er -helaas- niet uit bij mij waardoor ik dus alleen maar wilde zitten.

Heb ook wel is ghb geprobeert, beviel me eigenlijk heel erg goed. -voelde me erg gelukkig, kon heel de wereld aan, en alles en iedereen is leuk en mooi- grootste nadeel was toch wel dat ik me de volgende dag -eerste keer dat ik het deed- erg rot voelde, ik werd letterlijk huilend wakker.
En het gevaar van overdosis blijft er.
Combineren is ook wel erg stom, slecht om te doen. Maar verder ben ik er niet echt op tegen zolang er verantwoordelijk (met mate) mee om word gegaan.

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:07

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:11

ik heb alleen meerdere keren geblowd, maar had ik niet veel effect van. alleen een keer toen we met school naar de dierentuin (in duitsland! waar het verboden is) waren geweest. toen waren we wel erg vrolijk in de bus. hahaha die leraren dom kijken.

Edit; ik doe er niet meer aan hoor. heb een goed leven.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:13

zoals de meeste mensen heb ik ook wel eens geblowd, zowel wiet als hasj. ik heb gemerkt dat ik niet goed tegen hasj kan, dus dat doe ik niet meer.

ik blowde nooit vaak, misschien 1 keer per 2 maanden ofzo. nu nog heel zelden als ik bij een stel vrienden thuis ben.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:16

MisMartine schreef:
argonlover schreef:
ik vind het ook dom om je problemen (er tijdelijk) mee op te lossen, maarja,... een keer kan geen kwaad (ik bedeol je kan precies het zelfde zeggen over alcohgol.)

Mensen doen het niet alleen om problemen mee op te lossen!! Ook gewoon voor de gezelligheid!!

Tjah je zou maar voor de gezelligheid je gezondheid willen verkl*ten...

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:19

met roken en drank verkloot je, je gezondheid ook hoor.. en zelfs bij rokers staan verkloot je het ook.. dusja

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:27

Hm, heb idd wel eens drugs gebruikt. Het begon in een keer in een lamme bui ergens en toen af en toe als iemand had. Ik ben een keer half knock-out gegaan van de combinatie alcohol met waterpijp en jointje.. Niet echt een aanrader dus.

De laatste tijd gaan we vaak borrelen met een aantal gasten en dan is er ook hasj & weed enzo. We hebben dan de mooiste gesprekken dus waarom niet. Sommigen hebben ook coke of pillen bij zich, maar daar blijf ik vanaf.

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:36

ik vidnt regelmatig een jonko niet verkeerd Clown , zowel Hasj als Wiet.
Ga ook binnenkort een keer Paddo's en spacecake proberen, puur voor de lol, ik ben veel te nieuwschierig voor zo'n dingen, maar ik ga zeker niet aan de Harddrugs, daar blijf ik echt allemala van af!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:41

Essiie schreef:
Ik heb het nog nooit gebruikt en ben het ook niet van plan..

Ook nooit alcohol gedronken?

Alcohol is wel HARDdrugs.

En ik heb alcohol, wiet/hasj (spacecake + blowen), paddo's gebruikt en ik wil wel eens xtc/mdma/coke/speed proberen.
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 23-05-07 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:42

PrinCessRomy schreef:
Tjah je zou maar voor de gezelligheid je gezondheid willen verkl*ten...

dan zou je niks meer mogen, ik heb liever een leuk leven dan een ubergezond leven waarin je minderlol hebt

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:43

MoonChloe schreef:
Essiie schreef:

En ik heb alcohol, wiet/hasj (spacecake + blowen), paddo's gebruikt en ik wil wel eens xtc/mdma/coke/speed proberen.

wat deden paddo's met jou?.... ben we is benieuwd wat dat nou precies doet Clown

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:45

MoonChloe schreef:
Essiie schreef:

Avontuurlijk tiepje ben jij Tong uitsteken Je hebt nogal wat items om te proberen Nagelbijten / Gniffelen

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:46

: O ik dacht dat mbda het stofje in xtc was waar je high van werd Tong uitsteken