zijn er meer mensen zo verlegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 16:49

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:25, in het totaal 1 keer bewerkt

car0linee

Re: zijn er meer mensen zo verlegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:58

hier nog een verlegen iemand!
of tenminste, vroeger was ik echt verlegen!
tot ik een vriendin kreeg die alles zei wat ze dacht, en dat heeft mij ook behoorlijk geholpen.
praat nu wel makkelijker met vreemde mensen.
maar zelf een gesprek beginnen.. niet echt..
ook hou ik niet van vreemde mensen bellen, vervelend!

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:47

moonsparkle schreef:
Bij jongens heb ik ook vaak zoiets van, ze zijn knap..maar die kan ik toch nooit krijgen. Tja verlegen zijn gaat nou eenmaal vaak samen met onzekerheid.

Dat zeg ik dus ook altijd!!!!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:52

Narya schreef:
Jotee schreef:
Bellen is bij mij ook een hel; Tegen bekenden durf ik wel te bellen, maar zodra ik naar mensen die ik minder persoonlijk of helemaal niet ken (b.v de kapper, huisarts etc) moet bellen dan durf ik dat niet eens, en bel dan meestal ook niet zelf... Vork

Ik laat het in de meeste gevallen ook door mijn mams doen. Slecht van me Bloos

Lekker makkelijk!!! Haha! Vork

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:53

Ik doe het ook soms Bloos.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:24

Soms ben ik ook wel verlegen, maar soms ook niet. Ligt een beetje aan de situatie.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:36

Meldt zich*

Ik zit mezelf vaak echt in de weg met mijn verlegenheid zeg, vind het echt heeel irritant.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:37

Jotee schreef:
Narya schreef:
Ik laat het in de meeste gevallen ook door mijn mams doen. Slecht van me Bloos

Lekker makkelijk!!! Haha! Vork

Heb ik ook last van, bij de echt rare dingen bellen, ivm porblemen enzo, hoef ik soms niet te bellen, doen mn ouders het..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:45

Denise_Perla schreef:
Jaa, opzich kan ik met sommige klanten leuk l.ullen gewoon de vaste klanten. Maar de eerstek keren in de winkel was echt een drama. Als ik daar na terug kijk ben ik toch best behoorlijk verander in een jaar tijd

Hier thuis zeggen ze ook wel dat je ermee om leert gaan, maar ik vind het zó moeilijk...
Trek het me ook enorm aan als mensen boos zijn/vervelend zijn. (om vervolgens helemaal dicht te klappen en niet meer te weten wat te doen)
Heb nu een erg leuke baan aangeboden gekregen waar ik nu stage loop, maar denk erover het af te slaan, gewoon alleen omdat ik het zó moeilijk vindt om met klanten om te gaan Verdrietig
Terwijl het eigelijk juist hartstikke leuk is, alles er rondom heen..

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:49

Mazzel-meid schreef:
Denise_Perla schreef:
Jaa, opzich kan ik met sommige klanten leuk l.ullen gewoon de vaste klanten. Maar de eerstek keren in de winkel was echt een drama. Als ik daar na terug kijk ben ik toch best behoorlijk verander in een jaar tijd

Hier thuis zeggen ze ook wel dat je ermee om leert gaan, maar ik vind het zó moeilijk...
Trek het me ook enorm aan als mensen boos zijn/vervelend zijn. (om vervolgens helemaal dicht te klappen en niet meer te weten wat te doen)
Heb nu een erg leuke baan aangeboden gekregen waar ik nu stage loop, maar denk erover het af te slaan, gewoon alleen omdat ik het zó moeilijk vindt om met klanten om te gaan Verdrietig

Ik trek het me ook altijd gelijk aan als iemand boos of vervelend doet. Gelijk denken van: Vinden ze me niet aardig dat ze zo doen? ofzoiets. Of als er meisjes achter je fietsen en je hoort ze smoezen en dan keihard lachen, voel ik me ook gelijk aangesproken.

Wat die baan betrefd, ik denk niet dat ze het jou gevraagd hadden als ze dachten dat jij die baan niet goed zou kunnen uitvoeren. Dus als je het leuk vindt gewoon doen, ik weet haast zeker dat je wel loskomt!! Dan kan je altijd nog zeggen, als het je niet bevalt ik stop ermee Knipoog.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:19

Ik heb het ook Nagelbijten / Gniffelen maar niet in de vorm van bellen, maar van met onbekende mensen praten Tong uitsteken tenminste... ik durf niet zo snel op vreemde mensen af te stappen om dingen te vragen Tong uitsteken

Maar ik zit sinds een aantal weken ook op een soort training daarvoor Tong uitsteken daar proberen we nu wat verandering te brengen in de verlegenheid Tong uitsteken
Ik ga iig wel vooruit Haha!

Ik wil later ook heel erg graag dierenfysiotherapie gaan doen, waar je dus bijna alleen maar met vreemde mensen in contact komt Tong uitsteken dus dan is het wel nodig dat je je niet helemaal terugtrekt en verlegen overkomt Bloos Clown

Ik ben ook op sommige plekken heel erg normaal, maar de andere keer heel erg verlegen Tong uitsteken
bij hockey en op de manege ben ik helemaal niet verlegen Tong uitsteken maar als het in een onbekende omgeving is vind ik het een beetje 'eng' om vreemde mensen aan te spreken Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door 1234 op 23-05-07 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:22

Ik kan ook ontzettend verlegen zijn Scheve mond
Maar het vreemde is dat ik soms ontzettend bijdehand kan zijn en de andere keer niet eens iets durf te zeggen. Net alsof iets me in die omgeving verlegen maakt. Ik denk dat ik me dan ook meer op me gemak voel op de plaats waar ik nogal bijdehand kan doen Vork
Ik word trouwens ook vrij vaak aangesproken door jongens en ik krijg ook veel aandacht, maar hier durf ik helemaal niet op in te gaan. En mensen bellen is idd een enorm groot drama.

Edit: toevallig heb ik ergens gelezen dat verlegen mensen als arrogant door andere worden gezien, omdat wij verlegen mensen hun niet durven aan te spreken of iets terug durven te zeggen. En die mensen denken dat wij ons te goed voelen voor hun. Dat klopt wel ergens, ik word heel vaak als arrogant gezien, terwijl ik dat echt niet wil zijn.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:51

Mazzel-meid schreef:
Denise_Perla schreef:

Trek het me ook enorm aan als mensen boos zijn/vervelend zijn. (om vervolgens helemaal dicht te klappen en niet meer te weten wat te doen)Heb nu een erg leuke baan aangeboden gekregen waar ik nu stage loop, maar denk erover het af te slaan, gewoon alleen omdat ik het zó moeilijk vindt om met klanten om te gaan Verdrietig

Heb ik ook, ik vind het enorm belangerijk dat mensen niet boos op mij zijn, anders lig ik daar nachten over wakker en wordt ik half depri de hele dag, omdat ik bang ben dat iemand pissig is omdat ik iets vergeten ben/verkeerd gedaan heb .. Af en toe zeg ik tegen mezelf, boeiend, kan jou dat schelen.. Koe Maar het halpt niet echt..

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:03

ik vind iemand heel leuk..maar ik durf ook niets tegen em te zeggen . op msn wel ofzo.. maar ik heb heel vaak dat ik dichtklap ofzo

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:09

imd schreef:
Heb ik ook, ik vind het enorm belangerijk dat mensen niet boos op mij zijn, anders lig ik daar nachten over wakker en wordt ik half depri de hele dag, omdat ik bang ben dat iemand pissig is omdat ik iets vergeten ben/verkeerd gedaan heb .. Af en toe zeg ik tegen mezelf, boeiend, kan jou dat schelen.. Koe Maar het halpt niet echt..

echt preciés zoals ik me altijd voel, kan daar echt de hele dag van ondersteboven zijn als mensen onaardig doen/boos op me zijn oid.
Vandaag ook iemand; het ging niet zo goed, ben net begonnen op deze stage, dus ik verontschuldig me dat ik een stagiare ben, zegt ze zo heel bot; "ja, dat had ik al wel gemerkt" echt gewoon kwaad was ze. En dan denk ik echt; oooow hellup, zie je wel, dit kan ik niet...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:11

Ja,a ik ook. Op werk was een meisje met pauze en ik wist niet hoe de post werkte.. Dan moest ze in dr pauze iemand gaan helpen, en zat ze te klagen. Dan voel ik me vet schuldig.. Koe Echt stom, dat weet ik, want ik kan er niets aan doen, maar toch.. Lotgenootje *LOL*

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:14

Ik ben ook vaak verlegen, ik weet nooit wat ik moet zeggen.. bang dat ik iets stoms zeg ofzo.. Bloos Maar bij vrienden kan ik wel helemaal mezelf zijn Lachen, gelukkig.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:20

Marijkjuh schreef:
Edit: toevallig heb ik ergens gelezen dat verlegen mensen als arrogant door andere worden gezien, omdat wij verlegen mensen hun niet durven aan te spreken of iets terug durven te zeggen. En die mensen denken dat wij ons te goed voelen voor hun. Dat klopt wel ergens, ik word heel vaak als arrogant gezien, terwijl ik dat echt niet wil zijn.

Dat hoor ik ook wel eens, dat mensen mij daarom arrogant vinden. Dat is echt niet de bedoeling, maar ja, ze weten niet hoe dat komt en trekken weer meteen conclusies.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:23

Mazzel-meid schreef:

Ohhh, dit is allemaal zo herkenbaar (helaas)
Maarre niet afslaan die baan.... Ik zou het echt wel aannemen. ALs ze niet positief over je waren hadden ze het je al nooit aangeboden Knipoog

Ik heb t vooral in groepen dat ik me verlegen voel.
En ik ben zoo vreselijk onhandig dat ik soms al bang ben om dingen te doen met andere mensen....
Ook heb ik zoiets dat ik met bij sommige mensen echt voor de volle 100% op mijn gemak voel maar soms weet ik me ook geen houding te geven..

Toch probeer ik wel zo veel mogelijk overal op af te stappen. T leven is te kort om je onder te laten sneeuwen...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:37

Bij vreemden voel ik mij totaal niet op mn gemak, het liefst zou ik aleen nog maar dingen gaan doen met bekenden..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:41

imd schreef:
Ja,a ik ook. Op werk was een meisje met pauze en ik wist niet hoe de post werkte.. Dan moest ze in dr pauze iemand gaan helpen, en zat ze te klagen. Dan voel ik me vet schuldig.. Koe Echt stom, dat weet ik, want ik kan er niets aan doen, maar toch.. Lotgenootje *LOL*

ik voel me ook echt enorm schuldig als ik iets moet vragen, idd als iemand pauze heeft ofzo Bloos
En heel vaak denk ik "oow, dat kan ik echt niet" en dan lukt het ook echt niet. En als ik positiever denk, dan lukt het ook veel beter Ja maar het is erg moeilijk om positief te denken. Omdat ik steeds denk dat ik toch niet leuk/goed/aardig genoeg ben.

Jellie; dat is ook zo, het leven is ook veel te kort om je onder te laten sneeuwen, maar het is echt verdomd moeilijk om positiever te denken, en inderdaad in groepen jezelf op je gemak te voelen. Ik ben ook echt een stresskip Bloos en als ik echt ga stressen dan wordt het meteen blanco in m'n hoofd en dan kan ik niks meer

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:00

Ik heb t vaak met paardrijden, als ik door heb dat iemand naar me kijkt klap ik ook dicht. Of met les, gaat t lekker en lesgeefmens zegt: goed zo en gelijk is t weer mis Clown

T is zo jammer dat veel mensen al moeilijk doen als je een vraag stelt.
Alles moet je leren en als je dan afgeblaft wordt, doe je t een volgende x minder makkelijk...
Maar soms zie je ergens tegenop en vallen dingen juist reuze mee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:05

Volslagen vreemde en vrienden kan ik best bellen. Maar zodra ik iets van iemand gedaan wil hebben durf ik niet meer. Vind het vreselijk als mensen die mij niet goed kennen mij moeten helpen.

Probeer ook altijd van te voren te bedenken wat ik moet zeggen. Ruim van te voren alles uit denken gaat het nog wel, mist de andere mee werkt. Maar spontaan even iemand bellen of in een 'live' gesprek struikel ik over mijn woorden, vormen ze samen en stik ik er half in. Erg fijn....

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:08

Nog meer lotgenoten zo te zien...
Ik durf niet te bellen naar vreemde mensen, heb moeite om iets in een winkel te vragen en laat daarom meestal iemand anders afrekenen... Bloos

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Tegen vrienden/vriendinnen en goede bekende ben ik niet verlegen en erg open. Lachen

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:03

Pff.. gelukkig zijn er ook nog meer mensen die er de hele nacht van wakker kunnen liggen als mensen gemeen zijn, of als ze iets fout doen zich schuldig voelen Lachen.
Misschien ben ik daarom wel verlegen, omdat mensen altijd zo snel onnodig onaardig doen.