Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karanto schreef:Ik heb heeeeel lang op mijn nagels gebeten. Had al vaak een poging gedaan om te stoppen, maar het lukte gewoon niet. 2 maanden terug sloeg de knop dus ineens om. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik geen nagels meer wilde bijten. Gewoon heel standvastig zijn.. Heb nu in al die tijd geen nagel meer stukgehapt en heb er ook geen behoefte aan.
Bokkiej schreef:Karanto schreef:Ik heb heeeeel lang op mijn nagels gebeten. Had al vaak een poging gedaan om te stoppen, maar het lukte gewoon niet. 2 maanden terug sloeg de knop dus ineens om. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik geen nagels meer wilde bijten. Gewoon heel standvastig zijn.. Heb nu in al die tijd geen nagel meer stukgehapt en heb er ook geen behoefte aan.
haha, dat heb ik ook gedacht. Maar het is een automatisme. Die bytex heb ik al een paar geproefd namelijk.
Tieneke schreef:Ik heb een idee! Als we nu eens elke week of elke twee weken onze nagels meten en dat hier posten (voor de ik-wil-graag-stoppen-mensen of voor de ik-wil-volhouden-mensen). Zo kunnen we een update maken en mekaar aanmoedigen!
Tieneke schreef:Ik denk dat het bij mij (en anderen waarschijnlijk ook) zo moeilijk is om mee te stoppen omdat het jaren mijn enige uitlaatklep is geweest als ik boos/gefrustreerd/zenuwachtig/droevig was. Als kind en tiener heb ik heel wat meegemaakt en in een situatie gezeten dat ik niemand had die naar mij luisterde en op een gegeven moment zal ik waarschijnlijk ondervonden hebben dat ik van nagelbijten rustiger werd. En dat werkte echt verslavend. Ik denk dat het ook echt een verslaving is eigenlijk... Als ik begin te bijten is mijn verstand ook helemaal weg, op nul.