Wie nog meer in de wacht voor een operatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylyco

Re: Wie nog meer in de wacht voor een operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 13:51

Maar weer eens een up-date. Ik heb een beetje een rot week achter de rug. Was heel erg moe en kreeg in de nacht van dinsdag op woensdag een ontstekking in mijn mond. Hierdoor kon ik met de rechterkant van mijn mond niks eten. We dachten eerst dat het gewoon een aft(wondje in de mond) was. Alleen vond ik het raar dat die opgezet was. Uiteindelijk ben ik vrijdag naar de dokter geweest die mij direct een antibioticakuur voorschreef. Gelukkig heeft die gehopen en is de ontsteking zo goed als weg. Dus dat was een erg vermoeiend weekje.

Verder ben ik gisteren bij de arts geweest. En hij gaat inderdaad met een kijkoperatie mijn banden strakker maken en het kapsel weer goed leggen. Het zit allemaal nogal ingewikkeld in elkaar dus dit is de vereenvoudigde uitleg Knipoog . Verder is hij zo handig geweest om mij direct na de operatie alvast weer aan de lijst toe te voegen. Daardoor sta ik dus nu alweer drie week in de wacht. En hoelang de wachttijd is dat is onbekend. Maar oke ik zie wel. En ik ben al blij dat ik de eerste drie week er alweer op heb zitten. Want hij had me natuurlijk ook nu pas erop kunnen zetten.

Verder gaat het hier weer aardig. Mindy(mijn paard)moet weer even leren dat het vrouwtje toch echt graag wil dat ze weer braaf doet wat gevraagd wordt. In plaats van te vechten. En ook staan er zeer binnenkort een paar wedstrijden in het verschiet. Dus allemaal positief.

@ Sannuhh: jou operatie komt ook al aardig dichterbij!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:54

@ Kylyco:

Vervelend van de ontsteking in je mond, gelukkig gaat het nu weer beter!
Het zal waarschijnlijk veel schelen dat je kijk- operatie krijgt ipv een open operatie.
Nu weer wachten, dat duurt het langst! Vork
Leuk ook dat je binnenkort weer een paar wedstrijden hebt, houdt er wel een klein beetje rekening mee, dat je weer zo opgeropen kan worden! Knipoog Mijn operatie komt ook steeds dichterbij, gelukkig! Over 2 weekjes, dus dat wordt nu bijna echt aftellen! Knipoog

@ Angel_Moby:

Succes/sterkte morgen met je operatie!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 07:57

@ sannuhh: ik denk dat de wachttijd langer is als vorige keer. Daarnaast heb ik 25 juni-pre-operatief onderzoek. De orthopeed vond het niet nodig die afspraak te vervroegen. Dus voor 25 juni zal ik niet opgeroepen worden. Dus dan kan ik nog mooi twee wedstrijden rijden. Knipoog

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:25

@ sannuhh: Morgen is de grote dag voor jou! Ik wens je super veel succes en sterkte. Ik hoop dat je dan eindelijk bezig kan met herstel en van je pijn af bent! Wel even zeggen hoe het gegaan is he. Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:54

Hey,

Dank je! Omdat hier al een poos niet meer gereageerd was had ik even een ''eigen'' topic geopend.
viewtopic.php?f=136&t=787880&hilit=

Maar ik zal hier ook wel even laten weten hoe het gegaan is! Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:47

Tja, ik wacht ook op 2 (!) operaties.

Ergens oktober (denk ik, maar het duurt dus nog effe) krijg ik nieuwe kruisbanden. En ja, in die tussen tijd word ik nog aan mijn buik geholpen (ik wil graag een maagband/gastric bypass om af te vallen. Ben nu bij de dokter om daarover te praten enzo. Waarschijndelijk is dit voor oktober gebeurt)...

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 09:49

Nou ik heb net gebeld met het ziekenhuis. En waarschijnlijk gebeurd het ergens in augustus pas! Dus tja ik moet nog even geduld hebben Huilen

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:35

Balen Kylyco Ach gut Ik had liever een datum geweten dan dat ze zeggen 'ergens' in augustus.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 13:59

@Javelin:tja ikzelf had gehoopt ergens in juli aan de beurt te zijn. Maar ik kreeg dus te horen dat de othopeed dan weg is. Maar oke mijn ouder gaan straks wel wat rustiger op vakantie.

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:14

ik stond in de wacht voor schouder operatie ik heb hem 2 weken geleden gehad kreeg voorang omdat we via zilverenkruis iets hadden gedaan ander was ik pas in augustis aan de beurt

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 14:09

angel_moby schreef:
ik stond in de wacht voor schouder operatie ik heb hem 2 weken geleden gehad kreeg voorang omdat we via zilverenkruis iets hadden gedaan ander was ik pas in augustis aan de beurt

Wow beter zeg. Tja het vervelendste voor mij is dat de kans om werk te vinden zo wel heel klein wordt. Ik studeer hopelijk over twee week af. Kan dan aan de slag als sportdocente. Maar wie neemt nu een sportdocente aan die direct in de ziektewet zit wegens een operatie?
Voor de rest heb ik geen pijn ofzo. Dus is wachten niet zo erg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:28

Wij kunnen niks meer zeggen zonder dat mijn dochter het hoort, toen van de week het laatse watje uit haar oor viel, wist ze niet wat haar over kwam.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 12:46

marleen_usar schreef:
Wij kunnen niks meer zeggen zonder dat mijn dochter het hoort, toen van de week het laatse watje uit haar oor viel, wist ze niet wat haar over kwam.

Oke, dat klinkt heel positief Knipoog . Mooi

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:56

Hey, hier ben ik weer even!

De operatie is weer achter de rug.
Ze hebben gedaan wat ze wilde doen, of het echt gelukt is, kunnen we pas over paar maanden zeggen. Dus dat duurt nog even.
Verder heb ik erg veel pijn, ik kan nog niet lang zitten. Zolang ik lig, gaat het redelijk.
De komende 6/8 weken mag en kan ik niks. Lekker saai dus!

@ Kylyco: Augustus pas!! Dat duurt nog even, vervelend!!!!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 11:16

@ sannuhh: Ik leef met je mee. Dat zal inderdaad en hele saaie tijd zijn. Ik neem aan dat je binnen die zes week niet alleen op bed hoeft te liggen? Hoop dat je gauw weer wat kan lopen. Dan kan je tenminste nog een wandelingetje maken.

Augustus is inderdaad nog ver weg. Dus ik richt me nu eers op het volgende medische opstakel. Een voet die vanaf febrauri al een peesontsteking heeft die niet weg wil. En die dus wel pijn doet. Hiervoor ben ik niet naar de orthopeed gestuurd maar naar een poli voor sportgeneeskunde. Dus hopen dat die iets kunnen vinden. Want dan ben ik misschien over een paar maand weer fit met schouder en voet. Knipoog
Maar ook daar sta ik nu nog in de wacht. Dus elke dag hoop ik op een brief met oproep.

Jij kan in ieder geval eerst weer beginnen met revalideren.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:36

@sannuhh heel veel beterschap en sterkte..
mag ik vragen welk ziekenhuis je ligt.

bij mij ging het zo.
Ik was het weekend al heel erg ziek en was maandags gewoon naar school gegaan, ik weet niet waarom had gespuugd * bloed* wij dachten dat het de pizza was van die avond daar voor. en had al1 nog hoofdpijn.
eenmaal de schoolbus uit, rende ik naar binnen en spuugde ik weer bloed.
Werdt ik opgehaald inplaats van dat ze de ambulance belde.
toen hebben we het zieknhuis gebeld, en ben ik met spoed naar het sophia kinderziekenhuis gegaan.
Daar was van alles aan de hand, ik lag daar maar te wachten, ondertussen weer teveel bloed verloren.
toen hebben ze in me linkerarm een unfuus geplaatst en na de operatie nog een infuus in me rechterarm, dus 2 bij elkaar.
die ene was gaan ontsteken, en ze moesten eruit het deed echt super zeer.
Vanaf die tijd altijd een unfuus in me hand gehad.
Ik schat ff ik dacht dat ik 10 jaar was, dus heb het al 6 jaar.
paar weken in het ziekenhuis gelegen met elke week wel een paar operaties heel veel achter elkaar gehad.
het schijnt wat ik heb er niet veel mensen hebben minimaal 3 tot 5 mensen, er is er al 1 aan overleden.
Ze haddne het nog nooit meegemaakt dus ik was *proefkonijn*.
Met me verjaardag lag ik er nog had telkens koorts en pijn natuurlijk.
en ik zou naar centerparcs gaan met de family helaas ik kon niet mee het was te riskant.
Ik was nog maar net optijd anders was ik ja weg *overleden*.
dus het was ook erg zwaar voor me moeder, ze stond op heit punt mij kwijt te raken.
Maar ik kreeg bloed uit zakjes toe gevoegd en ging me beter voelen.
Het was spatadertjes op me keel die je op of in je benen hebt.
gewoon van die losse kleine dingen.
Die groeide groeide en bracht uit tot steeds meer spataders, het was ook altijd teveel om het in 1 operatie te behandelen, vandaar meerdere operaties.
dan spoten ze met wat in en ze werden kleiner kleiner en kleiner en uiteindelijk weg.
ik moest elk jaar terug komen, om weer behandeld te worden, want die spataders bleven maar terug komen.
na een paar jaar zijn ze niet al1 op me keel te vinden maar ook in me buik, zelfs in me lever.
ze wouden leverbiopsie laten doen maar gingen wat anders doen.
zo spuitje in je lies *auw* en dan gingen ze fotos maken, dat spul moest erdoorheen gespoten worden dan werden de fotos beter en duidelijker.
ik hebnu nog steeds geen uitslag want ze nemen niet op bij het zh.
We hebben een afspraak bij het zh gemaakt voor in julli, maar aangezien ik al bijna een jaar meerdere klachten heb beld me moeder vanmiddag naar het zh * als we ze te pakken krijgen* om van de week al langs te komen.

Ik heb een goedaardige tumor/kiester in me linker eierstok.
hij was 3 cm en ze konden hem eruit halen en me eierstok bespaard blijven.
maar aangezien ze het niet nodig vinden hem eruit te halen is hij al gegroeid natuurlijk.
dus ben bang dat me linker eierstok niet bespaard blijft nu.
ik heb last van me rug, al1 me rugspier is te korrt, maar dat is niet de enige reden lijkt me,
door die tumor heb ik blijkbaar ook last van me rug.
heupen
buik
via me heupen gaat het naar je rug en naar je buik lijkt mij.
van de week hoop ik meer nieuws te hebben want ben al weer een tijdje ziek, ik loop echt te kwakkele, het is moeilijk uit te leggen aan je vrienden want het lijkt alsof ik dit natuurlijk verzin maar hoe zou ik dit moeten verzinnen.

igg denk ik dat deze zomervakantie.
loeverbiopsie gedaan wordt.
de behandeling die ik elk jaar heb.
en hoop me tumor eruit.
ik weet het van de week allemaal pas zeker.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:48

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:25

Kylyco schreef:
@ sannuhh: Ik leef met je mee. Dat zal inderdaad en hele saaie tijd zijn. Ik neem aan dat je binnen die zes week niet alleen op bed hoeft te liggen? Hoop dat je gauw weer wat kan lopen. Dan kan je tenminste nog een wandelingetje maken.

Augustus is inderdaad nog ver weg. Dus ik richt me nu eers op het volgende medische opstakel. Een voet die vanaf febrauri al een peesontsteking heeft die niet weg wil. En die dus wel pijn doet. Hiervoor ben ik niet naar de orthopeed gestuurd maar naar een poli voor sportgeneeskunde. Dus hopen dat die iets kunnen vinden. Want dan ben ik misschien over een paar maand weer fit met schouder en voet. Knipoog
Maar ook daar sta ik nu nog in de wacht. Dus elke dag hoop ik op een brief met oproep.

Jij kan in ieder geval eerst weer beginnen met revalideren.

Jij ook sterkte met alles!
Ik hof idd niet al die tijd op bed te liggen, wanneer het lukt mag ik er weer uit.
Ik mag min. de 1e 6 maanden niet rijden. Bloos!
Zelf heb ik het ingekort naar 3 maanden! Vork
Nu de komende 2 maanden wordt het heel saai, maarja niets aan te doen!
De pijn is nog steeds heel erg, maar dat zal nog wel even aanhouden.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:28

Citaat:
@sannuhh heel veel beterschap en sterkte..
mag ik vragen welk ziekenhuis je ligt.

Ik LAG in het Meander Medisch Centrum. Ben nu thuis! Lachen

Wat een verhaal zeg van jouw! Dat is allemaal niet niks!
Sterkte ermee!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 16:16

sannuhh schreef:
Ik mag min. de 1e 6 maanden niet rijden. Bloos!
Zelf heb ik het ingekort naar 3 maanden! Vork

Wow, 6 maanden Bloos!
Ik moest wel erg lachen toen ik jou eigen interpretatie ervan las Haha! . Maar ik hoop dat dat inderdaad kan.

@ like_peres: Volgens mij heb ik je verhaal eerder gelezen. Best shoking. Ik hoop voor je dat ze goede medicijnen vinden/ontdekking. En dat je in ieder geval die operatie krijgt en dat die helpt. Sterkte!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:16

Ik heb geen goed nieuws gehad vandaag,de oor operatie van mijn dochter is niet goed verlopen.Althans toen zij bij kwam viel er een stuk tampon uit haar oor(kreeg een trommelvlies)maar dat was niet erg werd er gezegd op de uitslaap kamer.Thuis viel er nog 2 keer een stukje uit haar oor, en toen gaf ze aan alles veel harder te horen.Dus wij dol blij natuurlijk, maar vandaag bij de kno arts geweest.Die vroeg he waar is de tampon gebleven die ik in je oor heb gedaan? Afijn ik kan op een scherm meekijken en zag haar binnen oor, met een half vast trommel vlies.Dat is nou jammer zegt de arts,dus ik baalde als een stekker.Nu zit ze nog 2 weken thuis en mag niks doen,ze moet druppelen en dan moet ze terug komen.Omdat er een verse wond zit kan het nog vanzelf vast groeien, maar dat is over 4 weken pas zeker.En is het niet vast gegroeid dan moet ze nog een keer voor een operatie.Dus dat was voor ons beiden een domper toen we het hoorde.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 17:40

@ Marleen_usar: Dat is zeker een domper. Balen zeg. Ik duim voor je dat ht nog weer vast groeit.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:07

Citaat:
Wow, 6 maanden
Ik moest wel erg lachen toen ik jou eigen interpretatie ervan las . Maar ik hoop dat dat inderdaad kan.

Ja zeg, wat denken die mensen wel niet zeg! Ik heb nu al een paar maanden niet gereden, ik sta te popelen om er weer om te klimmen. Dus ik dacht we nemen de gulden middenweg! Knipoog

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 16:53

sannuhh schreef:
Citaat:
Wow, 6 maanden
Ik moest wel erg lachen toen ik jou eigen interpretatie ervan las . Maar ik hoop dat dat inderdaad kan.

Ja zeg, wat denken die mensen wel niet zeg! Ik heb nu al een paar maanden niet gereden, ik sta te popelen om er weer om te klimmen. Dus ik dacht we nemen de gulden middenweg! Knipoog

Hahah tja je merkt wel of het wel of niet Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:46

Mijn dag is verpest!!!!!!!
Ik heb zonet een gips korset aangemeten gekregen....
Mijn hele arm en bovenlichaam zit in het gips!!!!
Ja en nu komt het...... gelukkig maar moet ik 'm minstens 6 weken om!!!!!