verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:01

Bij mijn man moesten ze er ook uit hadden ze gezegt, en nu met een andere tandarts zeggen ze niks.Dus zomaar er uit laten halen zou ik nooit doen, stel dat het niet nodig is?

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:28

Meld zich ook, bij mij is mijn linker verstandskies getrokken. Hij wou er helemaal niet uit. Volgens de kaakchirurg wou hij niet bevallen :S. Naar lang porren hebben ze hem er omgekeerd uitgekregen. Het was een stuitbevalling Tong uitsteken. Maar nu loop ik met een super dik wang, echt pijn doet het niet, maar vervelend is het wel.

Iedereen bij wie de verstandskiezen nog getrokken moet worden succes Vork .

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 16:51

marleen_usar schreef:
Bij mijn man moesten ze er ook uit hadden ze gezegt, en nu met een andere tandarts zeggen ze niks.Dus zomaar er uit laten halen zou ik nooit doen, stel dat het niet nodig is?

Als je er geen last van heb zou ik hem er ook niet uithalen.
Het kan is eigenlijk nutteloos.
Maar je kunt er wel problemen van krijgen..
(lees : ontsteken/doorgroeiproblemen/tanden verschuiven)

Edit : SUCCES MORGEN HC !

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:06

De tijd is echt voorbij gevlogen! 10 mei leek nog zo ver weg en dan is het morgen al zover...

Morgenochtend ben ik nog even op Bokt, daarna nog even langs mijn pony. Ze staat nu op de wei, dit jaar wordt ze 4 jaar, maar ik weet niet precies wanneer ze is geboren, misschien wel in het najaar van 2003, dus ik doe het lekker rustig aan met haar. In september ga ik weer aan de slag met haar.

Weer ontopic! Ik betrap me er zelf op dat ik van onderwerp verander, ik wil het niet meer over de kaakchirurg hebben. ONTKENNING!! Haha!

Nou ja 3x is scheepsrecht, misschien valt het de 3e keer wel reuze mee en kan ik morgen verslag uitbrengen!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:07

pff sucses morgen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:20

joh als ze er door je tandarts uit gehaald kunnen worden, moet het een eitje worden ( ben je moed aan het inpraten )
Heb ze ook alle 4 laten verwijderen door de tandarts. de laatste aan de linkerkantboven had op een nacht het laatste drukkertje gekregen en mijn hele bovenkaak stond op slot. Kon niet meer eten of de tanden op elkaar krijgen.
Ook een panisch persoon voor de tandarts maar toch maar heen, de pijn was niet te harden.
Tja daar aangekomen wist ik het al, die moest er uit. Direct gevraagt of hij die aan de onderkant ook direct wilde doen. Dan ben je er sneller vanaf toch?
Verdoving...... niks van gevoeld terwijl ik wel een persoon ben die onderuit gaat van naalden, maar dit vondt ik een eitje. Even wachten misschien 5 minuten en tja ze waren er al uit.
Geen getrek en gedoe.....
Ze maken hem eerst los aan de zijkant en toen lagen ze bij mij al los in de mond. Geen hechting alleen een of ander watje die ze in je holte stoppen. Een dag heb ik ibuprofen geslikt maar dat was meer de pijn van de tanden die opslot hadden gestaan. De volgende dag was ik alweer aan het eten. Tja en een tip rijst en doperwten werden bij mij wel eens als vermist op gegeven.
Een half jaar na het hele drama moest ik weer voor een controle. Goh ik was zo dapper heb direct een afspraak gemaakt voor de volgende sessie van de rechterkant van mijn kaak. Want ja daar zaten ook nog 2 van die krengen.....
Dat was een soort gelijk verhaal alleen mijn onderste aan de rechterkant daar zaten 5 wortels aan. Mocht niet door de tandarts getrokken worden vertelde hij mij ( toen ze er al uit waren uiteraard )
Maar hier bij helemaal geen pijnstiller aangeraakt. Appeltje eitje zoals ze dat noemen.
Ik hoop dat je nu een beetje positiever bent door mijn verhaal.

Kan je wel een tip mee geven: moren even je moeder naar de drogist sturen voor bolcasan. Dit is een poedertje van oral b, dit zorgt ervoor dat alles goed gereinigt word in je mond. Smaakt nergens na en je moet het even door je mond spoelen. Vooral even door de 'gaten' heen laten lopen.

Ennuh veel succes

Edit even heel wat typfouten weg gewerkt

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:24

Wendel schreef:
joh als ze er door je tandarts uit gehaald kunnen worden, moet het een eitje worden ( ben je moed aan het inpraten )
Heb ze ook alle 4 laten verwijderen door de tandarts. de laatste aan de linkerkantboven had op een nacht het laatste drukkertje gekregen en mijn hele bovenkaak stond op slot. Kon niet meer eten of de tanden op elkaar krijgen.
Ook een panisch persoon voor de tandarts maar toch maar heen, de pijn was niet te harden.
Tja daar aangekomen wist ik het al, die moest er uit. Direct gevraagt of hij die aan de onderkant ook direct wilde doen. Dan ben je er sneller vanaf toch?
Verdoving...... niks van gevoeld terwijl ik wel een persoon ben die onderuit gaat van naalden, maar dit vondt ik een eitje. Even wachten misschien 5 minuten en tja ze waren er al uit.
Geen getrek en gedoe.....
Ze maken hem eerst los aan de zijkant en toen lagen ze bij mij al los in de mond. Geen hechting alleen een of ander watje die ze in je holte stoppen. Een dag heb ik ibuprofen geslikt maar dat was meer de pijn van de tanden die opslot hadden gestaan. De volgende dag was ik alweer aan het eten. Tja en een tip rijst en doperwten werden bij mij wel eens als vermist op gegeven.
Een half jaar na het hele drama moest ik weer voor een controle. Goh ik was zo dapper heb direct een afspraak gemaakt voor de volgende sessie van de rechterkant van mijn kaak. Want ja daar zaten ook nog 2 van die krengen.....
Dat was een soort gelijk verhaal alleen mijn onderste aan de rechterkant daar zaten 5 wortels aan. Mocht niet door de tandarts getrokken worden vertelde hij mij ( toen ze er al uit waren uiteraard )
Maar hier bij helemaal geen pijnstiller aangeraakt. Appeltje eitje zoals ze dat noemen.
Ik hoop dat je nu een beetje positiever bent door mijn verhaal.

Kan je wel een tip mee geven: morgen even je moeder naar de drogist sturen voor bolcasan. Dit is een poedertje van oral b, dit zorgt ervoor dat alles goed gereinigt word in je mond. Smaakt nergens naar en je moet het even door je mond spoelen. Vooral even door de 'gaten' heen laten lopen.

Ennuh veel succes

Edit even heel wat typfouten weg gewerkt

Edit 2 nog meer typfouten. Het word laat ik ga op bed

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:44

Wendel bedankt.

Maar volgens mij heb je niet het hele topic doorgelezen. Als je mijn berichten terugleest, zul je zien dat ik (helaas) al de nodige ervaring met verstandskiezen heb...

Maar evengoed bedankt voor het moed inpraten. Ach gut

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:24

Het moment is gekomen, ik ga nu naar de kaakchirurg...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:27

Succes OK dan!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 14:59

HC, hoe heb je het ervanaf gebracht?
Deed het nog zeer ?
Ik moet straks naar de dokter, waarschijnlijk oorontsteking Verdrietig
Misschien staat het wel in verband met mn kiezen, zal t zo horen!
( brrr ben bang voor tandarts én dokter, vooral die van mij )

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:58

Ik leef nog!

Racheltjj, oorklachten is ook 1 van de redenen waarom die kies er bij mij uit moest, ook hoofdpijn en bijholteontsteking.

Sterkte Racheltjj!!!

Nou het viel mee, ik had natuurlijk niet zulke goede ervaringen vorige keer. Herstel duurde heel lang en er moest gehecht worden. Nu niet, maar ja verdoving werkt nog, en het bloed nog, maar heb al twee pijnstillers met ontstekingsremmer ingenomen.

Ging vrij snel, hierna kon ik meteen door naar de kraamafdeling mijn vriendin was in hetzelfde Ziekenhuis vandaag bevallen!! En ik had het zelfs voorspelt dat we op 10 mei allebei tegelijk in dat ziekenhuis zouden zijn! Het is een jongen en ik ben bevallen van een kies! Haha!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 17:17

haha toch wel grappig Haha! ! En natuurlijk gefeliciteerd he !
Maar is het niet gehecht?

Ben net terug van de dokter,ik moet morgen een BSE test doen (nee geen gekkekoeienziekte) maar een bezinkingtest ofsoiets?
Dus ben benieuwd.

Goed dat het wel 'goed' is afgelopen, vrees voor de mijne!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:28

Ze hoefde niet te hechten, de vorige 2x wel.

BSE is een test voor bezinkingssnelheid, kunnen ze a.o. ontstekingen en bloedarmoede vaststellen. Ik weet niet precies hoe of wat. Ik dacht in eerste instantie ook aan gekke Koe Koe Koe ziekte.

Ik hoop dat het voor jou ook allemaal gaat meevallen. Laat je morgen weten hoe het is gegaan? Sterkte! Vriendjes zijn?

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 20:50

Ja als ik nog puf heb dan zal ik het even posten.
Moet morgen daar om half 9 zijn ( fijn , onder schooltijd ) en dan zeiden ze iets over een uur, ik weet niet of ik daar nou een uur moet blijven, ofdat ik een uur moet wachten op de uitslag.
Moet iig in 't verloop van de dag terugbellen.
Phoe het is me mijn maand wel, dokter en tandarts.
Er zijn trouwens erg veel mensen die kijken naar dit topic, maar weinig reageren!

ALLEMAAL ONTKENNINGSFASE ? Vork
ACH REAGEER MAAR GEWOON HOOR ! Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:35

ik ben blij dat ik ze nog alle 4 gewoon in mn mond heb zitten en dat ze er volgens mn tandarts voorlopig nog niet uit hoeven Lachen
Mn moeder moet morgen wel naar de kaakchirurg om stuk kies te laten verwijderen die de tandarts er niet uitkreeg nadat de kies was afgebroken(vaak gevult door gaatjes, was gewoon niks meer van over)

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:36

Frouk schreef:
ik ben blij dat ik ze nog alle 4 gewoon in mn mond heb zitten en dat ze er volgens mn tandarts voorlopig nog niet uit hoeven Lachen
Mn moeder moet morgen wel naar de kaakchirurg om stuk kies te laten verwijderen die de tandarts er niet uitkreeg nadat de kies was afgebroken(vaak gevult door gaatjes, was gewoon niks meer van over)

Oei dat lijkt me ook niet fijn, eerst naar de tandarts en daarna omdat het niet gelukt is, door naar de kaakchirurg. Sterkte voor je mams!

Citaat:
ALLEMAAL ONTKENNINGSFASE ?
ACH REAGEER MAAR GEWOON HOOR !

Ik zag ook al dat veel mensen kijken, daarna klikken ze het topic weg om niet meer aan verstandskiezen te denken! Maar ja ik heb nu makkelijk praten, ik heb er nu echt geen 1 meer in mijn mond, tenzij nummer 6 wordt ontdekt... Clown

Nou vanmorgen vroeg met toch wel wat pijn wakker geworden, heb alweer een pijnstiller ingenomen. Ik heb niet alleen pijn waar de kies is verwijderd, maar mijn nek doet ook pijn. Ze hebben best wel hard aan die kies lopen duwen en trekken. Mondhoek is ook wat uitgescheurd, maar ja ik heb wel een grote bek, maar toch wel een kleine mondopening... Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:37

ik heb op mn 29e de eerste eruit gehad, onder verdoving, was zo gebeurd, stelde verder niet veel voor.

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:33

Ik heb gister rontgenfoto's van mijn kaak gezien, en mijn verstandskiezen moeten er alle 4 zoiezo uitgehaald worden. Door de kaakchirurg... Dr is in mijn kaak al bijna geen plaats voor alle gewone kiezen Het lijkt me zo eng Nagelbijten / Gniffelen

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:40

Het valt mij op dat het gros z'n verstandskiezen laat trekken. De meeste tandartsen adviseren dat idd ook vaak. Toch zou ik er niet klakkeloos van uit gaan dat verstandskiezen getrokken moeten worden als ze verschijnen. Als ze natuurlijk problemen geven of wat dan ook ligt het natuurlijk anders. Dan heb je weinig keus. Ik ben nu 37 en had ze alle vier al tegen m'n 20e. Er is nog maar één getrokken omdat die problemen gaf. De andere drie zitten er nog gewoon en ik heb er gelukkig nooit last van. Ga er dus niet van uit dat als een tandarts het zegt dat je verstandskiezen eruit MOETEN, die keus ligt nog altijd bij jezelf en als ze geen problemen geven, waarom zou je?

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:05

Genezing van het kaakbot gaat sneller voor je 25ste, dus als je tandarts voor je 25ste adviseert om ze er uit te laten halen, zou ik hier naar luisteren.

Daarbij is ook nog kans op abcessen en ontsteking van het kaakbot.

Ik heb het hier over verstandskiezen die niet zijn doorgekomen, horizontaal in het kaakbot zitten en/of verstandskiezen met haken eraan.

Bij mij zaten ze ongeveer zo, maar dan nog met haken eraan:
Afbeelding
In deze stand, kunnen de kiezen dus nooit meer netjes recht doorkomen en zullen alleen maar gaan drukken tegen je achterste kiezen, wat gaatjes in de wortels van je achterste kiezen kan opleveren, en dus gaat rotten.

Als ze gewoon netjes doorkomen, geen druk veroorzaken tegen je andere kiezen, dan hoeven ze er ook zeker niet uit.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 22:24

Citaat:
Als ze gewoon netjes doorkomen, geen druk veroorzaken tegen je andere kiezen, dan hoeven ze er ook zeker niet uit.

Ben ik niet met je eens ;ze kunnen nog zo netjes doorkomen en geen druk tegen je andere kiezen geven, maar als je er last van heb of ze zijn ontstoken moeten ze er ook uit ! ( Tong uitsteken )

Ben trouwens vandaag naar dokter geweest voor dat bse-bloedprik-geval, heb geen ontstekingen.
Das wel positief dus. Moet nu alleen voor 1 week een zoutneusspray voor 6x per dag gaan gebruiken!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 00:37

Ik had er inderdaad nog even bij moeten vermelden dat als je ontstekingen hebt en als je er last van hebt, ze er wel uit moeten. Je hebt helemaal gelijk Racheltjj! Bloos

Dat was in mijn laatste geval ook: kies zat netjes recht, maar had wel altijd last van mijn bijholtes, hoofdpijn en ook last van mijn oor.

Ik heb veel geslapen vandaag, pijnstillers ingenomen en het is goed te doen. Kon ook normaal eten vandaag.

Goed nieuws Racheltjj! Gelukkig maar dat er niets naars uit die test is gekomen! OK dan!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 00:42

Ik heb nu weer tijdelijk een beugel.Mijn boventanden waren verschoven, waarschijnlijk dus te wijten aan mijn verstandskiezen. Maar sinds vorig jaar zijn ze er wel allemaal uit.

Moest ze er ook uit laten halen vanwege pijn, geen doorgroeiruimte en problemen met poetsen.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:23

Dat is waar, ook je tanden kunnen verkeerd gaan staan omdat de verstandskiezen tegen de rest van je gebit aan drukken.

Ik zag donderdag een mal van een gebit liggen bij de kaakchirurg, waarbij de voortanden helemaal dwars stonden.