Te dun zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:07

En ik dacht dat ik dun was....
Als ik het hier zo lees heb ik eigenlijk niks te klagen, ik ben ongeveer 1.75 en weeg 60 kg.

Ik eet ongeveer 2 keer per week friet en heel veel chocola en koeken enzo.
Af en toe baal ik er wel van dat ik zo dun ben, vooral in de zomer met al die blote lichaamsdelen enzo.
Maar ik ben zo blij dat ik echt alles kan eten wat ik wil!
ik moet er echt niet aan denken dat ik zou moeten lijnen.

En een groot voordeel vind ik is dat lange dunne mensen meestal een veel mooiere houding op een paard lijken te hebben.

Maar ik baal ervan dat ik het echt altijd koud heb, gelukkig was het vandaag lekker warm!!
En als ik 5 min op een stoel zit doet mijn kont al zeer!
Heb sinds vandaag een gelhoes over mijn zadel liggen, zit lekker zacht.

Het heeft gewoon zo zijn voor- en nadelen.
Ik weet niet wat er makkelijker is, te dik of te dun, perfect is gelukkig (bijna) niemand.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:09

katiavl schreef:
De maten in de winkel zijn juist kleiner aan het worden, vroeger was grootste maat 42-44 nu 38-40 en gemiddelde maat 34-36 lijkt me dus makkelijker aan het worden voor de dunnere Lachen

Dan hebben ze in Belgie andere maten dan hier.
Bij ons hebben ze ook gewoon 42, 44, 46 enz.

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:10

Hier ook hoor Clown

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:19

Hier nog iemand die regelmatig opmerkingen krijgt.
Ben 1.69 lang en 50 kilo zwaar(licht).
Ik eet heel veel, snoep veel......
als ik zit te bunkeren is het, zo jij eet veel , maar tsja jij kan het hebben......zo.n gratenbaal (met jaloerse blikken). Eet ik niet, sla ik een taartje of iets lekkers af, dan is het....tja nu weten we waarom je zo dun blijft Koe Koe

Vroeger baalde ik van die opmerkingen, tegenwoordig niet meer zo. Ben ik te oud voor denk ik Tong uitsteken
pas geleden was er een lieve vriend die tegen me zij, jij bent niet te dun, maar gewoon een mooie vrouw....en dat heeft me wel geholpen.

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:43

Ik ben ook erg licht.
Ik ben 13 jaar, 1.69 en 45 kilo. Ik moet 47 wegen om goed op gewicht te zijn. Maar van die opmerkingen kan ik soms wel bijna janken. Dan gaan mensen voor de grap zeggen: 'Anorexia patientje.' Of van die opmerkingen met 'Wat ben jij dun zeg, ik kan zo je ribben tellen.' Ik denk dan van ja, het is erg om tegen dikke mensen vetzak en dat soort dingen te zeggen, waarom vinden sommige mensen het dan niet erg om tegen dunne mensen van die nare opmerkingen te maken?

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:45

Ik ben ook al mijn hele leven "vrij slank" zullen we maar zeggen Haha!
Ik ben 1.70 en ong. 53 kilo op dit moment. (met 28 jaar)
Een paar jaar geleden woog ik op een slecht moment 47 kilo, dan voel je je echt niet goed hoor! Op mijn hoogste gewicht heb ik 56 kilo gewogen.
Ik heb er nooit echt van die rotopmerkingen over gehad, of ik heb ze het ene oor in laten gaan en het andere oor weer uit...meestal weet je wie het zegt Knipoog Wel is het zo dat als je in de zomer in een korte broek loopt je mensen toch wel naar die spillenpootjes ziet kijken, ben er ondertussen aan gewend.
Het probleem is ook dat ik snel afval maar slecht weer aankom dus als je een keer ziek bent geweest duurt het weer een tijd eer dat het gewicht er weer aan zit. Voor vele mensen is dat zeer moeilijk te begrijpen omdat het voor hun andersom juist moeilijk is.
Met kleding heb ik niet zo veel problemen omdat ik met mijn lengte nog wel in een normale maat val maar vroeger was het wel moeilijker. Toen ik een jaar of 15 was waren er nog niet zoveel kleine maten als nu, vaak waren broeken toen te kort of te groot.
Vroeger ben ik wel eens bij een dietiste geweest, die heeft toen een 5 maaltijden per dag schema opgesteld voor me, en wat denk je?? Ik viel gewoon af van dat schema!! Dus ben snel weer van dat plan afgestapt.
Vaak zei men tegen mij: als je ouder wordt komen de kilo's vanzelf...
En waar andere mensen mee aankomen zoals gebruik van de pil, stoppen met roken enz. nou ik ben geen kilo aangekomen hoor!
Wat me ook bekend voorkomt is dat mensen me altijd jonger inschatten dan dat ik ben.

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:01

klinkt er herkenbaar meisje 333
ben ook 28, wordt altijd jonger geschat dan ik ben.......en inderdaad zelfs van de pil en alles kom ik ook niet aan Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:33

Annet_ schreef:
Ik ben ook erg licht.
Ik ben 13 jaar, 1.69 en 45 kilo. Ik moet 47 wegen om goed op gewicht te zijn. Maar van die opmerkingen kan ik soms wel bijna janken. Dan gaan mensen voor de grap zeggen: 'Anorexia patientje.' Of van die opmerkingen met 'Wat ben jij dun zeg, ik kan zo je ribben tellen.' Ik denk dan van ja, het is erg om tegen dikke mensen vetzak en dat soort dingen te zeggen, waarom vinden sommige mensen het dan niet erg om tegen dunne mensen van die nare opmerkingen te maken?

wie zegt dat het niet erg is om tegen een dun iemand opmerkingen te maken?
dat is net zo naar,imo.
of je tegen een dik iemand vetklep roept of tegen een dunne anorexiapatient,het is allebei even kl*te.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:34

ik kne het ook ben 1,67 en weeg 46 kg, ben trouwens 17 jaar Tong uitsteken

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:08

Ik ben 1.83 of iets groter, en weeg 64 kilo. Ik vind zelf dat ik een keurig gewicht heb, en wil het ook graag zo houden, maar zeker niet dunner. Het probleem is bij mij alleen dat op mijn rug, buik, en heupen echt geen vet te vinden is, waardoor ik op bed vaak niet lekker kan liggen, of mijn huid doorlig door uitstekende botten. Mijn bovenbenen daarentegen zijn wel weer 'normaal' en mijn kuiten zijn 'dik' (zeker in verhouding tot de rest van mijn lichaam) geen paardrijbroek te vinden die past bij mijn kuiten.

Broeken vind ik erg makkelijk, heb eergisteren nog een broek gekocht met lengtemaat 36 en om breedte maat ook 36. Eindelijk hebben winkels door dat er ook lange, maar dunne mensen bestaan. Lachen

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 11:10

Meissie17 schreef:
Bombarie schreef:
rokje draag en mijn benen zijn te zien zeggen mensen uit het niets "whohw wat ben jij dun" Nou dat hoef je bij een dikkerd niet te proberen. En ik moet het allemaal pikken.

Groetjes van Sarah.

Waar slaat deze opmerking eigenlijk op :s

Mensen zeggen vaak tegen dunne mensen recht in hun gezicht, zonder schroom zoiets als "wat ben jij mager zeg"... terwijl er bij dikke mensen naar mijn idee wat milder mee omgegaan wordt. Ik zou het iig niet in mijn hoofd halen om tegen een dik persoon te zeggen "wat ben jíj dik zeg"... en als ik erg beledigd reageer op een opmerking als "jeetje wat ben jij ontzettend mager".. dan wordt ik nog vreemd aangekeken ook. Dus dat bedoelde ik met die opmerking.

Ik begrijp ook echt niet waarom mensen sowiezo tegen anderen zeggen van "jij bent TE dun" of "jij bent TE dik"... op zich vind ik iemand niet te dun of te dik als diegene zich gezond voelt bij zijn gewicht. Maar als je als dikkerd moeilijk kan sporten en weinig conditie hebt of als je als dunnerd weinig weerstand hebt en nauwelijks energie, pas dan kun je het woordje "TE" in de mond nemen.

Over die kledingmaten, het gaat er om dat als je ook lang bent, dat broeken dan lastig zijn. Het is niet zo dat ik maat 34 moet hebben want ik ben wel gewoon groot, en een maat 36/38 daar zit ik al gauw aan. Helaas zijn de broeken alleen dan meestal te kort. Dan moet je dus naar een merk grijpen die aparte lengtematen heeft, zoals diesel, miss sixty, indian rose, ik heb nu drie broeken van nudie, die gaan tot 34, zitten ook mooi.. maar helaas vind je zo'n broek meestal niet onder de 100 euro Boos! Terwijl mijn vriendinnen blij in kleding van de H&M rondlopen, dat pas ik gewoon niet!

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:29

ja, allemaal heel herkenbaar.
Ik ben zelf 27, 1.75 en weeg rond de 55 kg. Ik eet goed en gezond (wel al bijna 20 jaar vegetarier). Geef mij maar lekker salades en bloemkool,spruiten enz. Ook snoep ik veel. Ik ben een echt snoepmonster en een zak is bij mij binnen no time leeg.
In mijn middelbare schooltijd zeiden mijn vrienden altijd dat ze jaloers waren op mijn buikje enz.Eigenlijk dus geen negatief commentaar. Op een gegeven moment kreeg ik vaker uit mijn omgeving van o,wat ben jij dun. Of als je ergens eet,krijg je altijd een extra, 2de portie, die ik dan ook maar gewoon opeet. Nu ben ik van mezelf al erg verlegen/onzeker en trek ik mij heel erg aan wat de omgeving van mij vindt. Zoals gister,vraagt mijn vriend waarom ik geen rokje aan heb. Dat is dus gewoon omdat ik me niet zeker voel hierin en dan het idee heb dat mensen me gaan bekijken. Nu heb ik een heel lief vriendje ,die altijd zegt dat ik juist mooi ben en dat mensen misschien gewoon naar me kijken om die reden, of dat het jaloezie is en dat vrouwen nu eenmaal vals kunnen zijn, maar ik voel me toch onzeker hierdoor. En over het feit dat vrouwen vals kunnen zijn, tja dat is inderdaad zo. Ik bedoel daar zijn we allemaal schuldig aan,want roddelen en elkaar bekritiseren zit op de een of andere manier in ons Haha! Zijn schoonmoeder wil me ook altijd maar voeren. Heb ik bijv net thuis geluncht met vriend en gaan we bij zijn ouders langs en vraagt ze wil je een boterham. Dan zeg ik dus van,nee ik heb net gegeten. Meestal zeg ik trouwens ja doe maar een boterham.
Kijk het is en blijft gewoon vervelend als je door je omgeving onzeker wordt gemaakt, of je nu dun of dik bent. En ik denk ook dat mensen helemaal niet door hebben dat een opmerking als eet je wel genoeg, erg kwetsend kan overkomen.
De hele wereld draait om het slankheidsideaal, wat is dit ideaal eigenlijk? Ik heb zelf maat 36, soms 34 en ik zou best een paar kilo willen aankomen,maar dit lukt me gewoon niet en ik heb me dan ook gewoon hierbij neergelegd. Mijn gewicht is ook al lange tijd stabiel.
O ja ,ik word trouwens ook altijd jonger geschat. Ik ben zelf geneeskundestudent en doordat ik telkens was uitgeloot, ben ik gem. 5 jaar ouder dan mijn studiegenoten en dat ziet niemand. Ze denken zelfs dat ik jonger ben dan hun Ach gut

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:38

ik schrik hiervan... iedereen hier is korter en zwaarder dan ik .... (schaam)

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:02

OneDesire schreef:
Ik zie dun zijn (echt mager dus) nog steeds als minder erg dan te dik, want dikke mensen doen het zich zelf toch aan? Zeggen ze....

Juist omdat "dikke mensen" het meestal zichzelf aan doen, en er dus ook zelf iets aan kunnen doen, is het "te dun zijn" in mijn ogen erger.
Lees: ik heb het over mensen die het zichzelf aan doen!

Ik kan eten zoveel ik wil. als ik 3 tot 5 x per dag eet, val ik af.. als ik stress heb val ik af.. als ik alleen 's avonds eet val ik af.. kortom wat ik ook doe aankomen gebeurd niet!
Ofterwijl ik krijg opmerkingen naar mijn kop geslingerd waar ik zelf niks aan kan doen.. als het nou mijn eigenschuld was, zou ik er nog iets mee kunnen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:10

je hebt ook dunne mensen die het zichzelf aandoen,vergeet dat niet.
maar de mensen in dit topic niet,heb ik het idee.

en ik denk dat te dun niet perse erger is dan te dik.
voor beiden erg vervelend

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:11

Dun zijn is volgens mij ook minder erg dan dik zijn Knipoog
de TS heeft een BMI van 19 dus denk dat dat nog redelijk moet meevallen Lachen
Ik heb zelf een BMI van 16 en vind dat ook nog allemaal oké, ik vind niet dat ik hoef aan te komen, ik krijg ook niet naar mijn hoofd geslingerd dat ik een lat ofzo ben hoor.
Of je zoiets naar je hoofd geslingerd krijgt of niet is denk ik niet alleen het dun/dik zijn maar ook de manier waarop je er mee omgaat.
Als je ineengedoken rondwandelt gaan ze makkelijker zoiets zeggen tegenover als je vol zelfvertrouwen rondwandelt,
hiermee bedoel ik niet dat je er iets aan kan doen hoor Knipoog

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:17

Snoevie schreef:

Dan heb je het over mensen met een eetziekte..
En dat bedoel ik niet.. heb het simpelweg over mensen die van eten houden, dit veel doen, aankomen en gewoon te dik worden..

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:19

Snoevie schreef:
Annet_ schreef:
Ik ben ook erg licht.

wie zegt dat het niet erg is om tegen een dun iemand opmerkingen te maken?
dat is net zo naar,imo.
of je tegen een dik iemand vetklep roept of tegen een dunne anorexiapatient,het is allebei even kl*te.

Ja, dat vind ik ook. En van deze zin 'sommige mensen vinden het niet erg om tegen dunne mensen van die nare opmerkingen te maken, maar sommige mensen vinden het wel erg als je tegen iemand die dik is opmerkingen maakt.'
dat van 'sommige mensen' bedoel ik dus niét mensen uit dit topic. Knipoog Maar ik heb het over mensen die ik ken in RL.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:08

amberp schreef:
Snoevie schreef:

Dan heb je het over mensen met een eetziekte..
En dat bedoel ik niet.. heb het simpelweg over mensen die van eten houden, dit veel doen, aankomen en gewoon te dik worden..

je hebt ook dikkerds met een eetziekte.
het is alleen moeilijk aan iemand af te zien waarom ie dan dik is.

maarja niet oordelen voor je er iets vanaf weet.
of iemand nu dun of dik is.

je kan wel speculeren over wat er erger is of iemand zijn eigen schuld,maar niemand vind het leuk(of bijna niemand)om te dun of te dik te zijn.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:13

Weet dat er ook dikkerds zijn met eet ziektes.. maar die mensen bedoel ik dus NIET

het enige dat ik bedoel is dat, imo, iets waar je zelf iets aan kunt doen altijd minder erg is, dan iets waar je zelf geen controle over kunt krijgen..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:15

dat snap ik,maar je weet van iemand niet,of er wel iets aan te doen is.
in theorie wel,maar de praktijk is altijd anders(hierbij denk ik aan mezelf)want ik heb geen ziekte,gelukkig.

maar daarom is het imo nog niet minder erg,maar dat vind ik.
het lijkt me ook niet leuk om mager te zijn,en moeite te hebben met aankomen.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:21

Nou, ik ben 1.81m, 57kg en echt niet te dun hoor! Krijg er (behalve van paps en mams, maar die zijn toch altijd overbezorgd hè) ook nooit opmerkingen over. 21jaar trouwens Lachen

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:57

Ik heb ook zo'n probleem: Ik vind zelf dat ik veel te dik ben, en te zwaar, maar ik ben 1.76 en ik weeg 50. Volgens dat geval met die zegt hoe zwaar je mag zijn, ik mag 65 wegen voor mijn leeftijd+lengte (13 jaar).

Iedereen zegt jij hebt anorexia, vooral omdat ík vind dat ik te dik ben, terwijl anderen echt blijven volhouden dat ik te dun ben.

Wat nu?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:02

tja dat is moeilijk DeEiken!
misschien kan je eens een afspraak met je huisarts maken om er eens over te praten?

ik kan wel roepen dat je een prima gewicht hebt,maar een huisarts zal je misschien ook tips kunnen geven en je evt. kunnen doorverwijzen

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:06

Hier nog een die alles herkent!
Ik ben 17 jaar, en hoe groot ik ben weet ik niet precies Tong uitsteken Mijn gewicht weet ik trouwens ook niet precies, maargoed!
Ik ben denk ik inmiddels boven de 1.80m en de laatste keer dat ik me gewogen had woog ik 59 kilo.
Maar ik weet van mezelf dat ik nu dunner ben als toen. Dus het zou nu wel wat minder zijn..
Laatst mijn mentor ook.
Ik moest een proefwerk laten zien, dus ik was dat proefwerk uit mijn o-zo-geörganisteerde-tas aan het halen. Zegt ze uit het niets:
Marion, eet jij wel genoeg?? Nagelbijten / Gniffelen Relax haha!
Daarna dus een gesprekje over anorexia gehad! Clown
Maar, ik eet verder redelijk veel enzo, maarja alles wat ik eventueel aankom, is er na een dag wat meer bewegen weer af dusja.. Clown