Nekwervel gebroken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Novice

Re: Nekwervel gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 18:58

vallie schreef:
Ik ben ook op de zijkant van mijn kont gevallen en doorgezwiept zeg maar. Ik voelde het krakken. Had in het begin ook last van mijn schaambeen omdat ik op het bot was gestuiterd van mijn kont.

Van de val zelf weet ik niets meer, was even van de wereld, maar in de ambulance dacht ik in eerste instantie dat mijn sleutelbeen kapot was omdat he daar vreselijk zeer deed, dat was een zenuw die kapot is.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 23:21

Zullen jullie voor me duimen! OK dan!
Vrijdag ochtend uur of 8 's ochtends is het zover.
Tot na het weekend! Doei, doei

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 23:31

heel veel sterkte, hoor, ik duim in elk geval!

Anneke2384

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:03

En ik duim natuurlijk ook mee!!!!! OK dan! OK dan! OK dan!

Heel veel succes en sterkte en we spreken je na het weekend!

groetjes, Anneke

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:32

Veel succes morgen Novice Doei!

We horen wel hoe het is gegaan!!!

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:22

Succes OK dan!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:03

Heel veel succes/ serkte morgen!
Ik zal voor je duimen! OK dan!

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:44

Ben benieuwd hoe het met Novice gaat!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:14

Daar kan ik informatie over geven Knipoog Ik ben een collega van Novice. De operatie is goed gegaan, ze heeft alleen wel weer een harde kraag om ipv een zachte. Ze is gisteren weer thuisgekomen, maar de details zal ze binnenkort zelf wel vertellen!

Goed nieuws dus! Haha!

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:33

Gelukkig Lachen

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:50

ah, das goed nieuws, wens haar sterkte!!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 18:50

Daar ben ik weer hoor!
Moest iets langer blijven dan verwacht. Ben gisteren aan het eind van de middag thuis gekomen.
Wat Myrdal al zei, de operatie is geslaagd, en er waren geen complicaties gelukkig. Moet zeggen dat het me mee is gevallen, de wond zelf doet niet echt zeer, is meer een raar gevoel van binnen in mijn hals bij mijn luchtpijp en slokdarm dan dat het echt pijn doet. Maar mijn keel.......die is echt zwaar naar de PIIIEEEP. Verward
En die kraag...dat is echt de grootste afknapper van alles. Mij was een zachte kraag beloofd na de operatie maar omdat ik in die harde al 9 weken loop zijn mijn spieren in mijn nek te slap geworden om de boel bij elkaar te houden. Nu dus weer 6 wkn met die harde kraag en daarna pas een zachte Boos!
Maar als ik nu een zachte om zou doen en de boel groeit verkeerd aan elkaar vast ben ik verder van huis want dan kunnen ze er nooit meer bij. Dus...accepteren en met de harde kraag blijven lopen
Laatst bijgewerkt door Novice op 02-05-07 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:52

Jezus meid!!!!

das geen katteplas!!!

Heel, heel veel sterkte en vooral heel snel heel veel beterschap gewenst

Anneke2384

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:32

Zo, fijn om te lezen dat de operatie goed verlopen is!

Vond het maar eng, dat ze bezig zijn in je lijf te rommelen zo dicht bij je hoofd, had ik vooraf maar niet gezegd, voor hetzelfde geld durf je niet meer...

Jammer van de kraag, komt dan weer rauw op je dak als ze je een zachte hadden beloofd, dat wisten ze van tevoren dan toch ook wel? Nou ja, als je het positief benaderd heb je iets om naar uit te kijken... Knipoog

Heb je verder nog andere klachten eigenlijk (whiplash-achtig)?

Sterkte met de revalidatie!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 13:35

Ik vond het ook eng hoor, vooral toen ze vertelde dat ik 6 uur op de verkoeverkamer zou moeten liggen ivm complicaties waar direct goede artsen voor in de buurt moeten zijn...brrrr als ik nu aan denk krijg ik er bijna kippevel van.
En het was natuurlijk geen kwestie van durven maar van noodzaak, ik moet er niet aan denken dat de boel verkeerd aan elkaar zou groeien en dat je vervolgens de rest van je leven last blijft houden. Is een beetje hetzelfde als die kraag, doe ik hem nu niet om kan ik er mijn hele leven last van houden en dat zou nu (als het goed is) niet het geval zijn. Denk dat ze tijdens het opereren pas ondekt hebben dat die spieren daar zo verslapt zijn dat ze niet alles op zijn plaats kunnen houden en dat ze toen besloten hebben om deze kraag te behouden.
Heb eigenlijk geen idee of er whiplash-achtige klachten zijn, wat ik wel weet is dat het nu allemaal heel anders voelt als voor de operatie. Heb nu bijv. voor het eerst echt pijn in mijn nek als er wat spanning op komt, dat had ik hiervoor nooit gehad.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:49

Novice, heel veel beterschap. Ik hoop dat alles netjes aan elkaar groeit en dat je snel je harde kraag door een zachte kraag mag vervangen. Heb je veel pijn, of is het uit te houden?

de keelpijn heb je ws. opgelopen van de beademingssalng tijdens de operatie, dat zijn best flinke slangen en daar krijg je een behoorlijk rauwe keel van. Lekker dropjes snoepen dan maar.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 17:28

De pijn valt mee hoor, eet nu een week na de operatie al gen pijnstillers meer! En moet zeggen dat ik geen verschil voel.
Die keelpijn komt idd van de beademingsslang maar ook heb ik een klem in mijn keel gehad om ruimte te maken (ze zijn er aan de voorkant in gegaan) en dan rusten ze met hun handen ook nog op je keel. Dropjes eten is helaas geen optie, kan nl niet zo goed slikken en van zoetigheid krijg je giga slijmvorming in je mond, net al zuivelproducten overigens, en daar moet je dan ook weer meer van slikken. Wel jammer want een snoepje op zijn tijd vind ik best lekker Vingers aflikken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:53

Fijn dat de operatie goed is gegaan en dat je verbetering merkt zeg!

Heel veel sterkte nog met verder herstellen...

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 13:00

Moest maandag op controle komen, ze zouden de hechtingen eruit halen maar die zat zo vast dat ze de uiteinde eraf geknipt hebben en de rest moet oplossen! Moet over 4 weken terug komen dan krijg ik mijn zachte kraag (ik hoop nu echt) en moet ik fysio gaan volgen. En...dan mag ik al weer heel gauw van alles doen...joepie Go jij! Go jij!

En Una heeft de volgende breuk ook al weer op haar naam staan.
Het verhaal:
Gisteravond ging Judith (1 van de meiden die haar rijd) haar longeren, en Una heeft de hele slechte gewoonte om heel hard weg te rennen als ze weg mag lopen met longeren. Judith had hierbij de longeerlijn niet goed vast waardoor haar vinger in de lijn kwam en.....knak vingerkootje in tweeën! Zit nu dus in het gips en mag ook de
eerst komende weken niet rijden. Kruk en Krak verzorgen een paard!

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:08

Wat fijn dat je de goede kant weer opgaat Lachen

Maar ai, die vinger is ook geen pretje!

Anneke2384

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:10

Hey Novice,

Hoe gaat het nu met je? Is er al vooruitgang en mag je al over naar een zachte kraag?

Groetjes, Anneke

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 15:10

He Anneke,

helaas moet ik nog even geduld hebben...nog 5 dagen vandaag. en de dagen duren lang hoor op het moment, hoe meer het eind nadert hoe langer de dagen duren.
Maar verder mag ik niet klagen hoor, het gaat eigenlijk hartstikke goed met me, ik zeg al een week of 2 dat die kraag er wel af kan dat hij er alleen nog voor de sier om zit, maar ik denk dat het straks vies tegen zal vallen.
Zie wel erg op tegen de fysio, moet daar dinsdag uit het ziekenhuis vandaan direct heen. Kan me nog herinneren van 3.5 jaar terug dat de fysio me meer pijn deed dan dat gebroken been ooit gedaan had. Ben dus benieuwd.....

Hoest met jouw tegenwoordig?

Anneke2384

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:00

Fijn te lezen dat je je een heel stuk beter voelt! Dat dat maar zo moge blijven over 5 dagen!
Je klinkt ook positief, die instelling heeft je vast ook een heel stuk geholpen!

Denk dat het wel raar aanvoelt als de kraag af is, dan zal een zachte wel fijn zijn voor de overgangsfase. Pff, lijkt me toch geen pretje met deze warmte....

Tja, als je zulke ervaringen hebt met de fysio is het goed voor te stellen dat je tegen de fysio op ziet, zou ik ook hebben Bloos! Laat het een beetje over je heen komen, misschien valt het mee, en als je aangeeft dat je het moeilijk vindt houden ze daar misschien wel rekening mee.

Heb het zelf erg druk en ben minder op Bokt geweest. Is ook heel druk op mijn werk (waar ik nu ook zit Boos! ) omdat er een paar collega's vrij zijn, en dat blijft ook wel even zo...

Maar gelukkig nog wel tijd om af en toe te rijden, begint het bij jou niet te knagen?

Groetjes, Anneke

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 15:28

Moet zeggen dat het nog erg mee valt, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik me er vanaf het begin op in heb gesteld dat ik pas in september weer zal rijden. (Heb in oktober de eerste wedstrijden al gepland hoor Bloos , in de hoop dat dat gaat lukken) Ach je moet iets hebben om na te streven..... Haha!
Waar ik veel meer naar uitkijk nu is autorijden. gewwon weer lekker weg kunnen gaan als ik dat wil en niet meer afhankelijk hoeven zijn van anderen. Maar er zijn wel heel veel lieve mensen die me af en toe eens meenemen hoor Ja

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:27

Zo, al mijn plannen zijn in duigen gevallen.......
Ik heb tintelingen in mijn arm en soms in mijn bovenbenen gekregen.
Ben naar het ziekenhuis geweest en waarschijnlijk is mijn ruggemerg toch beschadigd door de val. Met als gevolg dat het allemaal nog heel lang gaat duren. Mijn harde kraag heb ik nog steeds om en mag hem nu beetje bij beetje afbouwen met een zachte kraag. Daarna die weer afbouwen dus ik denk dat ik blij mag zijn als ik in 2008 weer op een paard kan zitten
Zit er dus ook heel hard over na te denken om Una te verkopen Huilen Of ik moet iemand kunnen vinden die haar voor een half jaar fulltime wil leasen dan houd ik haar