ontsteking alvleesklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: ontsteking alvleesklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:32

he he, dat is fijn zeg, een goed teken dat hij geopereerd mag worden Lachen nog een paar stresserige weken, maar het schiet nu op idd.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 12:35

Ja zeg dat wel,natuurlijk staan er een paar spannende weken te wachtten maar we weten nu wel waar we aan toe zijn.Zoals zijn bloed er nu uitzag was de ontsteking weg,gelukkig.
Mijn vader vond het erg lang duren en ik had hem al uitgelegd dat die ontsteking er heel lang zou kunnen zitten.Maar hij dacht dat dat wel mee zou vallen omdat hij zich heel erg goed voelde.
Maar dat wil niet zeggen dat alles ook goed was.Nu maar hopen dat hij heel vlug geholpen kan worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:19

@ Dwertje,

Fijn voor je vader dat hij zich beter voelt en dat er binnenkort een oproep van het ziekenhuis is.
Laat hem wel een beetje kalm aan doen tot aan die tijd.
Wees ook voorzichtig in de omgang met mensen die verkouden e.d. zijn.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 21:51

Misschien moet jij eens een keer naar brabant komen,want hij is best eigenwijs. Haha!
Wij zeggen steeds dat hij rustig aan moet doen,maar dat wuift hij allemaal weg.Natuurlijk snap ik dat wel want ik ben ook zo.Ziek zijn dat kennen wij niet.
Maar er is 1 geluk,het weer werkt ontzettend mee zodat er op dit moment niet veel emnsen verkouden zijn.Maar ik zal proberen om hem deze tip toch mee te geven.Bedankt voor je hulp

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:20

Hij mag rustig bellen met de ervaringsdeskundigen die wij thuis hebben zitten.
Als het goed is heb je het nummer nog wel.
Ik denk dat met name mijn moeder, dus de partner van de patiënt hem wel het in en ander duidelijk kan maken.
Als patiënt ben je nu eenmaal eigenwijs Schijnheilig spreek uit eigen ervaring Bloos Schijnheilig

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 19:00

ja ik heb je nummer nog,maar ik weet niet of mijn vader dat op dit moment wil.Hij voelt zich beter en wil zo snel mogelijk geholpen worden.Hij denkt ook zo op de been te zijn.
Ik zal het er van de week eens met hem over hebben.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 12:22

Ik denk dat het kwartje begint tevallen bij mijn vader.Vanmorgen moest hij papieren af gaan geven in het ziekenhuis,en toen moest er weer bloed geprikt worden,ook moest hij een hartfilmpje laten maken.Hij begint nu toch wel te beseffen dat het niet zomaar iets is.Net waren we op een begrafenis en toen zagen we heel veel oude bekenden en toen moest hij toch echt wel toegeven dat het niet zo goed gegaan was de afgelopen weken.Iedereen vond dat hij mager was en er slecht uitzag.Ja dan kun je natuurlijk niets meer ontkennen.Volgende week moet hij de narcotiseur bellen.Dus ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:06

Tja, mensen die wat verder van de patiënt afstaan, kunnen vaak het best een spiegel voor houden.

Meestal duurt het niet zo gek lang voordat de opname er is, als je een gesprek hebt met de narcotiseur.

Als je vader het eraan toe heeft, mag hij ten allen tijde bellen.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 15:31

Ja oke dat gesprek heeft hij a.s vrijdag.Dus dat wil zeggen dat hij nu echt geholpen gaat worden binnen 2 a 3 weken.
Hij ziet er wel tegen op maar meer omdat hij dan weer in het ziekenhuis moet blijven.De dagen duren daar heel erg lang.Maar ja we zullen wel zien.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:56

Das mooi dat het al zo rap kan he...even kiezen op elkaar voor je pa, voor hij het weet is hij weer lekker thuis Lachen

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:25

Nou mijn schoonzusje is nu weer helemaal thuis en gaat nu nog maar 1 x per week naar het Zhuis.. verder blijven de waarders van ontsteking hoog.. ze is heel rustig weer 2 dagen 2 urutjes begonnen met werken, zolang het gaat gaat het..

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 16:40

james100 schreef:
Nou mijn schoonzusje is nu weer helemaal thuis en gaat nu nog maar 1 x per week naar het Zhuis.. verder blijven de waarders van ontsteking hoog.. ze is heel rustig weer 2 dagen 2 urutjes begonnen met werken, zolang het gaat gaat het..

Wat fijn dat het met haar ook al wat beter gaat.Mijn vader werkte al niet meer dus die kan het lekker rustig aan doen.Hopelijk blijft het zo goed gaan met je schoonzusje.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 23:08

Het ziekenhuis heeft vanavond gebeld,a.s woensdag word mijn vader geopereerd.Hij moet in de ochtend om 8 uur binnen zijn en moet 1 nachtje blijven.Nu word het toch wel spannend,want het komt dichterbij.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:50

sjee, das snel he dwertje, maar komt allemaal goed hoor..knapt hij vast gauw op daarna en zal je snel weer een fieke man zien Lachen

Fijn James dat je schoonzusje wat beter gaat en weer wat deel kan nemen aan de maatschappij he. Hopelijk zal het stes beter gaan met dr en dat ze maar goed naar dr lichaam luisterd..Sterkte voor jullie beide.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 11:14

Ja ik hoop dat hij snel hersteld,want het is niet niks als er iemand van je familie toch zo ziek is.Ik zie de toekomst in ieder geval weer zonnig tegemoet. Pling

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:03

Hartstikke mooi dat je vader zo snel aan de beurt is.
Als het verwijderen van de galstenen bij hem net zo voorspoedig gebeurt bij hem als bij mij, dan is het een fluitje van een cent.

@ james100,

Vanwege mijn auto-immuunziekte had/heb ik soms ontstekingswaarden in het bloed zonder koorts e.d. te hebben.
Maar ik neem aan dat de artsen bij je schoonzusje ook al wel getest hebben op auto-immuunziektes.

Sommige zijn te testen, bij andere is het een kwestie van optellen en wegstrepen van symptomen voordat er een diagnose kan worden gesteld.
Het grote probleem is dat er tig auto-immuunziekten zijn.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:33

@ Dwertje sterkte.. Fijn dat het loopt..
@Tienus63, ik neem aan dat ze haar nu op verschillende dingen hebben onderzocht.. maar ze zijn nog wel aan het zoeken hoor. ik zal eens roepen aan haar dat ze moet navragen of het iets qua autoimmuun hebben getest...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:13

De grotere ziekenhuizen in Nederland denken er meestal wel aan om op dit soort ziekten te testen.

Kijk anders eens op de site van de FWS, link staat geloof in mijn profiel.
Maar ook sites over ziekten als SLE, Lupus etc.
Of google eens op auto-immuunziekte(s).

Je leest dan wel patiëntenervaringen en dan kom je er wel achter wel ziekenhuizen beter gemeden kunnen worden, omdat zij dergelijke aandoeningen niet herkennen.

Universitaire ziekenhuizen houden er meestal wel rekening mee.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 20:24

ja morgen is de grote dag,mijn vader moet morgen om 11 uur binnen zijn in het zieknhuis en word morgenmiddag geopereerd.Dus het is best spannend de komende dagen.Morgen weet ik meer en hou ik jullie op de hoogte.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:21

Ik moest toevallig vandaag aan je denken, wist net meer of het nou vandaag of morgen was, oops..
Heel veel sterkte en succes morgen. Wordt spannend, maar onthoud maar zo, het is een gigaroutineklus. Na wat hij recent heeft meegemaakt zal dit ongetwijfeld een piece of cake voor hem zijn..alleen vervelend dat hij even aan bed gekluisterd is en een narcose is nadien nooit fijn he.
Nogmaals veel sterkte, ik zal voor jullie duimen Lachen

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 21:41

dank je wel dat je zo meeleeft,vind het echt super. Haha!
Gelukkig ziet mijn vader niet tegen de operatie op .Als alles goed gaat is hij binnen een paar dagen weer thuis.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:27

Sterkte voor morgen en een spoedig herstel toegewenst.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 18:15

net even kort telefonisch contact gehad met mijn vader.Alles is voorspoedig verlopen.De galblaas is eruit en ze hebben ook een galsteen verwijderd.Er waren gelukkig geen verklevingen,maar zoals het er nu uitziet moet hij wel tot tenminste zaterdag blijven.We gaan nu op visite in het ziekenhuis,straks weet ik wat meer

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:37

Hartstikke mooi!!
Krijgt je vader ook nog foto's van de binnenzijde van z'n lichaam?
Heb ik destijds wel gekregen.
De galstenen kreeg ik mee in een potje. Clown

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:19

Oh wat ontzettend fijn nieuws voor jullie, dat je hem ook al meteen hebt gesproken.
Laat ze hemliever maar tot zaterdag houden, dan dat ie morgen al naar huis gaat he, beter het zekere voor onzekere..mijn zusje moest bij haar galsblaasoperatie 3 dagen blijven, was laproscopisch oid gedaan en kreeg een urinepotje vol met behoorlijk grote 'kiezelstenen' mee naar huis Tong uitsteken

he wat fijn zeg dat dat achter de rug is..