Vraagje voor mensen die drugs gebruik(t)en.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Vraagje voor mensen die drugs gebruik(t)en.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:35

Ik denk niet dat het XTC of GHB was, want daar wordt je eerder heel mellow van dan agressief.
Als dat verkeerd valt dan ga je over je nek, en voel je je te lamlendig om uberhaupt op te staan.
De wc is dan toch wel de mooiste plek op aarde. Van teveel GHB kun je natuurlijk ook hartstikke fout gaan, met name als je dat nog nooit eerder gehad hebt, dan ga je geheid plat in combinatie met alcohol.

Coke lijkt me heel erg sterk. Om daar een zo'n effect mee te bereiken als jij omschrijft dan moet daar om zijn minst een gram in gegooid zijn. En dat is dan ook weer veel te duur voor een geintje...
Speed zou misschien wel kunnen, alleen kan ik het me niet voorstellen dat alleen speed die hallucinaties veroorzaakt. Maar in combinatie met te veel alcohol is vanalles mogelijk natuurlijk.

Wat wel heel goed zou kunnen trouwens is Blue 69 ook wel Original 69 genoemd. Daar zit MDMA (werkzame stof van XTC), blue curacao en speed in. Als je dat gebruikt met veel alcohol dan krijgt je lichaam wel zo veel verschillende impulsen dat je volledig de weg kwijt kan raken. Het is ook vrij hoog gedoseerd. Je koopt het in een flesje dat ong net zo groot is als een flugelflesje en de meeste mensen gebruiken maar een kwart of een half flesje.

Wat ik trouwens niet op maak uit het verhaal is of die gozer er nou wel of niet bewust van was dat er dope in zn drinken gedaan is?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:07

klinkt als iets speederigs (bb)
goede! xtc etc daar word je misschien wel actief van , maar dat maakt je als het goed is ook errug lievig ...
(komt door mdma)
maar ook met xtc weet je niet wat je slikt ...iedere jan lül kan in principe pillen maken zolang ze een pers hebben ...
en je kunt aan een pilletje nu eenmaal niet zien wat er in zit
mdma is redelijk rijzig...dus word er heel wat andere troep gebruikt...
oa speed...maar er zijn ook figuren die rattengif in pillen verwerken als opvuller om maar even iets extreems te noemen

speed kan in ieder geval wel hele agressieve buien tot gevolg hebben
dus kortaf, geirriteerd , snel boos en de rem kan er ook wat af gaan door die troep

speed kan ook een hele vette emotionele kater opleveren
hier word er af en toe nog wel eens wat gebruikt (recreatief vier kee rper jaar +-...maar laatst had iemand dus ook slecht spul...waar dus speed in zat ...
dat voel ik drie dagen later nog ...
was voor mij wel de limit en er komt hier geen pil meer in ... ik ben er klaar mee

maar door het gedrag wat je omschrijft denk ik eerder aan speed dan aan x

edit over prijzen/dure drugs...
speed is ook ontzettend goedkoop, je krijgt nog net geen grammetje bij een happymeal zeg maar

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:16

draumpje schreef:
mdma is redelijk rijzig...dus word er heel wat andere troep gebruikt...
oa speed...maar er zijn ook figuren die rattengif in pillen verwerken als opvuller om maar even iets extreems te noemen

Laatst bij het programma spuiten en slikken, gingen ze drugs proberen te regelen op straat en achteraf testen hoeveel rotzooi er in zat.... Soms was het maar 25% echt en 75% rotzooi Clown

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:20

klopt...
er word ontzettend veel troep in pillen gestopt...
je kunt aan de buitenkant niet zien wat er in zit ...
misschien wel proeven als je je pillen af gaat likken (maar goeie pillen zijn ook smerig kwa smaak dus wat dat betreft , je moet wel weten welk smaakje je zoekt)
en ook het feit dat pillen ook geen ruk meer kosten tegenwoordig , zegt ook al weer een hoop over wat er in zou kunnen zitten
al met al , pillen blijven erg risky

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:22

Ik heb een tijd met verslaafden gewerkt en bij de gebruikersruimte konden ze precies aan de mensen zien wat voor kwalitiet drugs er in omloop is Haha! (dit gaat dan wel over de echte hardrugs natuurlijk) Was het troep dan ging iedereen en beroerd uitzien Vork

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:25

jup, het is over het algemeen vrij duidelijk te zien wat er in omloop is

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:33

Ik ben eens agressief geworden van een pilletje.
voelde me echt kl*te...
Heb toen nog ruzie gezocht met zowat heel de disco Nagelbijten / Gniffelen
Weet niet wat het was, en ja ik was jong en dom Clown
maar heb er ook wel mijn lesje uit getrokken..

Gnarkill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:51

Om maar ff een soort van "voorlichting" te geven... Ik heb een tijdje coke gebruikt (niet elke dag ofzo, maar elk weekend, dat wel....) Maar ik ben er al een tijdje mee gestopt, omdat ik door die rotzooi in het ziekenhuis ben gekomen.
Op een avond/nacht met wat vrienden iedereen behoorlijk wat lijntjes genomen in korte tijd, maar het punt was dat ik bijna evenveel kreeg als zij, terwijl ik het niet zo lang nog deed. Dus op gegeven moment lag ik in bed, en ik voelde kramp in mn borstkas, en dan specifiek in de buurt van het hart.. Je voelt 'm al aankomen. Dus een vriend van mij brengt me naar het ziekenhuis, daar hartfilmpje, bloedtest en nog wat tests gedaan. Uiteindelijk was er niks aan de hand, maar er is een kans dat als ik het nog een keer doe (wat ik dus ECHT niet meer ga doen) dat ik dan wel (ernstige) hartproblemen krijg.
Dus dat is hopelijk een waarschuwing voor mensen die coke willen proberen: wees asjeblieft niet zo dom als ik ("dat overkomt mij niet," jaja, dat dacht ik ook!) en blijf van die rotzooi af... Echt, het is het niet waard.
Plus dat je van dat spul je de volgende dag(en) echt bijna depressief gaat voelen, omdat de cocaine dus je dopamine en seratonine voorraden (stofjes die je hersenen maken waardoor je je blij voelt) op maakt, en dan voel je je dus poedersuiker met de grote K.
Ook, met cocaine, als je niet goed in je vel zit, kan je snel een soort van paranoia worden als je dat spul gebruikt. Dat is mijn ervaring althans. Je voelt je angstig, gaat je overal zorgen over maken, achterdochtig over mensen...
Speed heb ik ook wel gedaan, maar ook dat is het niet waard. De vermoeidheid die je erna krijgt is zo vervelend dat het gebruik het gewoon echt niet waard is.

Maargoed, het is wel zo dat al die drugs bij iedereen anders werken. Dus de een vind het wel leuk en de ander niet, en de een krijgt wel gezondheidsproblemen en de ander niet... Maar echt, wees er asjeblieft heel erg voorzichtig mee....

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:30

Zou idd misschien wel eens speed kunnen zijn...
Verder heb ik het zelf nog nooit genomen, maar als een goede bekende het me, bij wijze van spreken, op een zaterdagavond met het uitgaan me aan zou bieden, zou ik het niet afslaan.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:29

Zeker geen xtc/mdma maar dat heeft iedereen al gezegd hehe..

Ik zelf sta best open voor drugs maar tot nu toe heb ik alleen maar geblowd, spacecake gebruikt, paddo's gegeten. Ik wil wel eens xtc proberen maar ik zorg er iig voor dat een vriend van mij erbij is want hij weet veel van drugs en ik vertrouw heb.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:14

wij hadden ook iets heel raars op kamp,
dat is al een hele tijd terug.

we waren naar een feest.
en na een tijdje werd bijna iedereen ziek.
echt heel raar.
ik heb nog geen idee hoe dat zou kunnen.
vermoeidheid,geen idee.
maar sommige dachten ook dat er wat in het drinken was gedaan.
maarja what ever Vork .
ik heb zelf nooit drugs gebruikt.
en ben ook niet vanplan dat te gaan gebruiken.
lijkt me echt eng.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:07

Anoniem schreef:
waarom is dat dom?
En ik geloof ook niet dat iemand hier aangeeft,dat het stoer is om drugs te gebruiken.
Je mag best een mening hebben,die uiten,maar ik ben helemaal niet dom en ja,soms neem ik wel eens drugs...leg mij maar uit wat mij daar dom aan maakt?
En wat maak ik dan kapot?
Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren,mensen die drugs in andermans drankje mikken,ja,DIE maken dingen kapot....

Omdat het gewoon dom is. Ik ga helemaal met haar mee. Als ik hier lees dat sommige mensen het heel normaal vinden af en toe drugs te nemen dan denk ik echt van, waar ben je mee bezig. Ik scheer ze allemaal over 1 kam en ik vind dat ik daar groot gelijk in heb. Vieze rotzooi!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:37

Jij vind dat het dom is, wil nog niet betekenen dat het dom is...

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:26

Ikzelf heb een paar keer een pilletje geslikt, gewoon rustig thuis. Ik vond het wel relaxed. Ik heb ook een paar keer speed gesnoven maar dat ga ik zeker nooit meer doen, ik voelde me daarna heel slap kreeg geen hap door mijn keel en de hele tijd misselijk. Ik heb ook 2x paddos gegeten, vond ik ook wel grappig.
Ik vind dat mensen zelf moeten weten of ze drugs gebruiken, ik vind het alleen zonde dat zoveel mensen hun grenzen niet kennen en het toch doen. Een vriendin van mij is nu 16, ik ken haar sinds ze 14 is. De eerste keer dat ik haar zag was ze al een week wakker, echt een lijk. Ze was toen net uit huis geplaatst en ik heb een jaar samen met haar ieen crisisopvang gewoond en met haar heb ik de eerste keer een pilletje geslikt en gesnoven. Ze woonde net een half jaar weer thuis en dat ging nu al niet meer goed. Ze gebruikte vroeger echt elke dag, nu nog af en toe maar het probleem is dat als je nou eenmaal verslaafd bent geweest dat het moeilijk is om het bij af en toe te houden. Mijn buurjongen heb ik ook zien basen en heroine zien roken, hij doet het af en toe en er woonde hier eerst een jongen die elke dag speed snoof.
Ik vind het niet normaal als iemand drugs geeft aan iemand zonder dat diegene het weet. Verder vind k dat als je drugs wil gebruiken dat je moet WETEN waar je mee bezig bent, wat er fout kan gaan en wat je daartegen doet. En als je je grenzen niet kent moet je er gewoon af blijven. Met cocaine bijvoorbeeld is het zo dat als je 1 snuif of hijsje neemt ben je voor volgens mij de komende 10 minuten verslaafd.
Bij mij is het nog nooit fout gegaan en heb nog nooit iemand fout zien gaan maar wel genoeg verhalen gehoord.
Ik vind het altijd zonde als mensen veel drugs gebruiken omdat het wel degelijk dingen kapot maakt. Voor je hersenen is het niet goed, en als je VEEEL pilletjes slikt is dat ook niet goed voor je maag.

Maar steeds meer mensen gaan gebruiken en verkopen, en ik dacht eerst dat cocaine €50 voor een gram was, maar ik zie ook steeds vaker €20 voor een gram en voor heroine €10.
Van mij mogen ze die prijzen met zn alle wel weer omhoog doen, is het minder aantrekkelijk en zien mensen het meer als iets voor af en toe.

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:38

Ik vind het prima als mensen drugs gebruiken, het is hun eigen leven,
Als ze mij of mn vrienden er maar niet mee lastig vallen..

In drinken kunnen ze alles gooien.. Maar je kan het wel zien soms, als je even omdraait en daarna je drinken wil pakken, en het bruist heel erg.. zou ik het lekker laten staan.

Als het goed is kunnen ze in het ziekenhuis zien wat de vriend van de TS in zn drinken heeft gehad.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:58

Ik hou mijn drinken altijd lekker in mijn hand, meestal sta ik toch te drinken of ik zit in de lounce hoek ewn staat het recht voor mijn neus. Ik vertrouw het ook nergens.
Hier in zaandam heb ik gehoord over een meisje, was een vriendin van iemand die ik ken. Dat meisje had anorexia maar dat wist bijna niemand, en iemand had GHB in haar drinken gedaan. Mocht ze dus lekker naar het ziekenhuis en ze stond gewoon bloed te kotsen enzo...
En ik heb ook gehoord over een politie agente die in Hemkade uitging. En daar is overleden aan een overdosis XTC. Het was haar eigen keus dat ze het nam, ze had het echt zelf gekocht enzo...Goed voorbeeld voor de maatschappij hr Slapen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:00

Sfiejj schreef:
Omdat het gewoon dom is. Ik ga helemaal met haar mee. Als ik hier lees dat sommige mensen het heel normaal vinden af en toe drugs te nemen dan denk ik echt van, waar ben je mee bezig. Ik scheer ze allemaal over 1 kam en ik vind dat ik daar groot gelijk in heb. Vieze rotzooi!

Drink jij wel eens wat, of rook je?

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:59

Ik weet absoluut zeker dat die niet iets als xtc of ghb was, daar heb ik al iets te veel voor gezien. Deze persoon had waarschijnlijk een psychedelische drugs gehad en kreeg een bad trip. Ik heb zelf ook wel eens wat halicunerends geëxperimenteerd en als je niet stevig in je schoenen staat is het echt geen pretje. Verder heb ik nogal een hevige experimentele fase gehad dus heb wel veel geprobeerd, zowel soft als harddrugs. Nu ben ik een rustige, brave student geworden haha!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:07

Hm hier ook een af en toe gebruiker Lachen gebruik zo'n ehm 5 x per jaar? denk ik... praat het niet goed maar weet zelf heel goed hoe ik er mee om moet gaan en wat ik aankan. Daarbij is het gewoon een happy feeling, wat op dat moment zomaar een avondje nog leuker kan maken (daarbij zeg ik niet dat een avondje zonder niet leuk is!)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:31

Ik heb alleen vroeger hash en wiet gerookt, meer zou ik ook écht niet willen proberen, simpelweg omdat ik bang ben voor mijn psychische gesteldheid. Ik heb al eens een verschrikkelijke badtrip gehad na een slecht gevallen jointje.

Ik denk trouwens aan LSD, vanwege de hallucinaties. GHB en coke absoluut niet, aangezien GHB een verdovend paardenmiddel is en coke veel te duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:56

Kaiya schreef:
Ik weet niet of het hier goed staat, zo niet: mijn excuses.

Laatst toen ik uit was gegaan met een vriendin, werd er iets van drugs in iemands drinken gedaan die bij ons zat. (Wrsl. XTC). Diegene kreeg toen dus toen een vette trip.
Ik vond het eng om te zien hoe die persoon toen deed, hij wist echt niet wat 'ie deed enzo.
Die vriendin waar ik mee was & ik, konden er ook echt niet met ons hoofd bij waarom iemand zoiets vrijwillig zou willen slikken. Natuurlijk, het kan onder de juiste omstandigheden misschien lachen zijn, maar dát was gewoon echt niet grappig. Geloof ook dat die persoon het zelf ook niet zo leuk vond, want die werd hondsagressief. Nagelbijten / Gniffelen

Nou is mijn vraag aan mensen die vaker drugs hebben gebruikt, of vrienden hebben die drugs gebruiken (en dan bedoel ik niet mensen die af & toe een jointje roken), wat voor hen of hun vrienden de reden is dat ze zoiets gebruiken of gebruikt hebben, en of het ooit fout is gegaan en wat er toen gebeurde.
Ik zal mensen echt niet gaan veroordelen ofzo, ik ben gewoon benieuwd wat voor hen de reden is. Dus, kom maar op!

zal wel aanstellerij zijn geweest, van XTC krijg je echt geen trip, als je een gram coke of speed in je drinken doet krijgt het een heel doffe kleur en het smaakt smerig.
Waarschijnlijk idd veel verschillende soorten alcohol gezopen.