gevolgen van stoppen met de pil, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Re: gevolgen van stoppen met de pil, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 01:12

ik ga maandag naar de dokter,moet er zowieso heen voor vitamine spuit,ik ga eens wat meer uitleg vragen over de nuvaring Ja wil ook van die pil af

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:25

Pellie schreef:
zit zo'n nuvaring niet aan het eind van je vagina, rond je baarmoedermond rebeltje??

Ehm.. geen idee?? Zo ver mogelijk zodat je hem niet voelt oid. Daarom ook de vraag of je hem er wel weer makkelijk uit krijgt..

Nicole85 schreef:
Tampon zit gewoon naast nuvaring oid.. Dus wordt niet verder geduwd...Tenminste bij mij niet.
Ik ben echt tevreden gebruikster Ja

Er naast dus.. geen problemen dus mee? Vandaag ga ik hem testen ben benieuwd. Ik hoop iig niet teveel bijwerkingen te hebben. Te druk nu om rare buien te krijgen Knipoog

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:44

Ik zit ook te twijfelen over de nuvaring, ben nu een tijdje met de pil gestopt maar heb het gehad met die condooms.
Door het stoppen met de pil heb ik last gekregen van bultjes, niet heel ernstig maar toch stoor ik me eraan.
Weet iemand of die weer weggaan bij het gebruiken van de nuvaring??

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:00

Nog een vraagje: gebruikers van de nuvaring: hoe stond jullie huisarts hier tegenover? Kon je gewoon om een receptje vragen en klaar of was dit lastiger? Ik hoor namelijk weleens dat er huisartsen zijn die niet zo meewerkend zijn als het wat "nieuwere" anticonceptiemethoden betreft.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:54

Nuvaring.nl
Ik weet niet of ik site door mag geven maar staat heel veel info op heb het zelf gelijk gelezen!

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:37

Ik ben na 7 jaar slikken nu een half jaar gestopt.

Ik ben dunner geworden, heb véél minder last van de menstruatie; minder bloedverlies, minder buikpijn, minder hoofdpijn, een langere cyclus (en dus minder vaak ongesteld Haha!)

En het allerbelangrijkste voor mij; ik zit beter in m'n vel. Heb minder last van stemmingswisselingen, ben minder gevoelig in m'n period. Lachen

Het enige nadeel voor mij is dat ik meer last heb gekregen van puistjes. Ik had nooit maar dan ook nooit puistjes. Nu heb ik sinds ik van de pil af ben, pukkeltjes op m'n rug (bovenin) en op m'n borst.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:38

Die site ken ik ja, maar ik was meer op zoek naar praktische info van mensen zelf. Want tips voor het gesprek met de dokter heb ik niet nodig Haha! Dat lukt nog wel. Ik ben eigenlijk benieuwd naar hoe het gesprek bij anderen verlopen is.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 00:27

ehm ik belde en zei dat ik de pil zat was en al een tijdje aan het kijken was naar wat anders en dat de Nuvaring me wel wat leek. Het enige wat ze zei was dat hij waarschijn lijk niet helemaal vergoed werd. En dat ze hem dan voorschreef, mocht het niet goed gaan moest ik bellen..

Bij mij werd de Nuvaring maar gedeeltelijk, ong 35% vergoed. Hoe is dat bij jullie?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 00:43

Nicole85 schreef:
Tampon zit gewoon naast nuvaring oid.. Dus wordt niet verder geduwd...Tenminste bij mij niet.
Ik ben echt tevreden gebruikster Ja

Moet de ring er niet een week uit? hoe kan je anders ongesteld worden?

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 10:48

Ja maar netals bij de Pil slik je weer en dan ben je nog ongesteld toch? Volgensmij werkt het zo Knipoog

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:19

rebeltje schreef:
ehm ik belde en zei dat ik de pil zat was en al een tijdje aan het kijken was naar wat anders en dat de Nuvaring me wel wat leek. Het enige wat ze zei was dat hij waarschijn lijk niet helemaal vergoed werd. En dat ze hem dan voorschreef, mocht het niet goed gaan moest ik bellen..

Bij mij werd de Nuvaring maar gedeeltelijk, ong 35% vergoed. Hoe is dat bij jullie?

Ik heb ook vorige week mijn huisarts gebeld, kreeg de assistente en legde het verhaal uit. Mijn dokter staat negatief tegen alternatieven als implanon en de prikpil en het spiraaltje (als je nog niet zwanger bent geweest). Maar de nuvaring mocht ik wel proberen. Kreeg gewoon een recept uitgeschreven en kan dat van de week halen bij de apotheek. Simpel als dat Knipoog

Wordt bij mij niet vergoed, maar eerst maar eens zien of en hoe het bevalt en dan zien we verder wel..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:39

Love_Blinkey schreef:
Ja maar netals bij de Pil slik je weer en dan ben je nog ongesteld toch? Volgensmij werkt het zo Knipoog

azo,mss ja,dat is bij mij nooit. ben maar 3 of 4 dagen ongesteld en dan is het altijd al gedaan tegen dat ik terug mijn pil moet nemen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:45

Zinn schreef:
Love_Blinkey schreef:

azo,mss ja,dat is bij mij nooit. ben maar 3 of 4 dagen ongesteld en dan is het altijd al gedaan tegen dat ik terug mijn pil moet nemen.

Heb altijd nog 1 menstruatiedag als ik de nuva erin doe.. dus vandaar dat ik dan nog 1 dag tampon gebruik.

Overigens deed mijn HA totaal niet moeilijk over nuvaring, moedigde het alleen maar aan.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:04

Ik ben ook een tevreden nuvaringgebruikster Ja
Heb 'm nu sinds december, en vind het beter dan de pil.
Nog steeds heb ik wel íets stemmingswisselinen door de hormonen, daar ben ik gewoon gevoelig voor.
Bovendien is m'n menstruatie wel heftiger geworden, maar die was al heel heftig dus dat beetje pijn extra kan ik ook wel mee leven Clown

Ik vind het vooral heel fijn dat je er niet iedere dag aan hoeft te denken en dat het principe wel hetzelfde is als de pil. Bij mij zijn trouwens m'n pukkeltjes minder geworden, maar dat kan ook komen omdat ik gewoon ouder en dat (eindelijk) ontgroei Knipoog
Je voelt 'm niet zitten (ik niet tenminste) en je kunt 'm er makkelijk uithalen.
Ik heb overigens op http://www.nuvaring.nl een speciaal klokje gratis besteld, die geeft na 3 weken precies om het tijdstip dat je 'm eruit moet halen om de zoveel minuten een piepje Lachen

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:10

Pellie schreef:
een vriendin van me had het ook toen ze een tijdje stopte, ook 10 maanden niet ongesteld geworden. kreeg een nieuw vriendje, weer aan de pil en hup, ook weer ongesteld Verward

natuurlijk, als je de pil slikt, heb je een kunstmatig opgewekte ongesteldheid.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 20:16

dat is het vreemde ook niet in het verhaal, maar die 10 maanden uitblijven wel Ja

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:39

Even een vraag voor de nuvaring- gebruikers.

Komt je vriend dat ding niet tegen bij de seks? Dat hij met een ring om zijn ding terugkomt na het buitenspelen zeg maar Clown

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 00:00

*LOL* ROFL géweldig... ik zie het al helemaal voor me... Huilen van het lachen schatje, eeeuhm... een soort van ringsteken ofzo...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 01:06

Ik volg dit topic even.
Ik voel me de laatste jaartjes redelijk belabbert, altijd moe(vooral geestelijk) enz, heb mijn bloed laten trekken enz maar alles blijkt tiptop in orde.
Misschien ligt het aan de pil? wie weet...
OOk heel irritant dat mijn libido enorm gezakt is van de pil.
En dit alles is vooral gekomen toen ik een zwaardere pil begon te nemen.(diane 35).
Daarvoor had ik een hele lichte pil, en veel minder problemen.(was overgeschakelt omdat diane ook werkt voor acne).
Die nuvaring lijkt me wel wat Bloos
ik heb trouwens ook zo'n domme vraag, tijdens de sex, "duuwt" je vriend die dan niet dieper? zodat de ring verdwaalt geraakt in de baarmoeder ofzo? haha, lijkt me wel een beetje eng..
Ik denk dat ik morgen wel eens naar de genycoloog bel...
Misschien dat ik dan eindelijk eens de oplossing gevonden heb voor mijn 'mentale vermoeidheid', ik wou zoiezo al terug overschakelen naar een lichtere pil

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 09:03

je mag de ring er elke dag een bepaalde tijd (weet niet meer hoelang juist,moet je ff op de site kijken,daar staat het wel) uit doen, bv als je het lastig vind (of niet vertrouwt) bij de sex. dus dat is op zich geen probleem,je mag em er alleen niet vergeten terug in te doen Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:17

Nashke schreef:
ik heb trouwens ook zo'n domme vraag, tijdens de sex, "duuwt" je vriend die dan niet dieper? zodat de ring verdwaalt geraakt in de baarmoeder ofzo? haha, lijkt me wel een beetje eng..

Je baarmoeder heeft een ingang ter grootte van een speldenknopje dus wees daar maar niet bang voor. Ik weet niet of je bekend met de anatomie van de vrouwelijke vagina maar de Nuvaring kan echt niet verdwalen hoor. Je vagina is geen oneindig gat ofzo. Knipoog

Wel deed het bij mij pijn bij het vrijen (schuren), maar je kunt hem er ook gerust even uithalen. Je verliest hem verder echt niet zomaar, de diameter is best groot. Als je hem goed inbrengt zit hij als een rondje tegen je baarmoeder.

Verder vond ik persoonlijk de Nuvaring verschrikkelijk, het verschilt dus per persoon. Ik werd er labiel van en kreeg borsten als meloenen en hoofdpijn (wat ik bijna nooit had!). Het voelde absoluut niet goed aan.

Dat de Nuvaring zoveel minder hormonen bevat dan de pil is een leuk verkooppraatje maar zo ligt het niet helemaal. De hormonen worden weliswaar gelijkmatiger afgegeven en hoeven je maag niet te passeren maar qua samenstelling is de Nuvaring vergeleken met een lichte pil als bijv. de Microgynon 20/ Lovette echt niet veel lichter.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:24

Ja zeg, dat is net zo leuk als een condoom omdoen voor het vrijen. Schat, even wachten. Ik moet even mijn ring uitdoen....wat? nee ik bedoel echt uitdoen.

(of je moet je vriend voor je karretje spannen. Zoek, zoek)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:06

Mja, niet iedereen heeft daar last van hoor, maar ik had dat dus wel. Tezamen met de andere bijwerkingen ben ik er al snel weer mee gestopt. Sommige gebruiksters zijn weer uitermate tevreden over de Nuvaring hoor, maar het is dus geen 'wondermiddel' en iedereen reageert er weer anders op.

Ik ben trouwens iemand die zich mét pil juist iets beter voelt dan zonder (slik microgynon 20, één van de lichtste), ben vorig jaar 3/4 jaar pilloos geweest.
Ik zou natuurlijk ook liever hormoonloos door het leven gaan maar weet zo even geen goed alternatief.

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:20

Erg interessant om al jullie racties te lezen! Ik ben nu zo'n 10 maanden gestopt met de pil, op zich ook positief, zit inderdaad beter in mijn vel. Heb ook wel wat last gehad van pukkeltjes enzo, maar dat wordt nu wel beter. T 'probleem' is alleen dat in die 10 maanden ik nog maar 1 normale menstruatie heb gehad! Volgens de HA is dit normaal en kan het wel een jaar duren, maar er werd mij dus wel aangeraden om pas met nieuwe anticonceptie te beginnen als dit allemaal weer op orde is. Er schijnen ook een soort kuurtjes te zijn om dit te stimuleren, hebben jullie daar ook ervaring mee?

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:36

Ik heb het net even aan mijn vriend gevraagd... wel, tijdens seks heeft hij er geen last van, dus niet zo dat hij hem echt voelt zitten... Als je de nuvaring goed inbrengt zit hij volledig tegen de rand van je vagina, tevens is de rand van je vagina langs de binnenkant ook lichtjes "geribbeld" dus is er niet echt een merkbaar verschil. Voorwaarde is dus wel dat je hem goed inbrengt, in dat geval hoef je hem dus echt niet uit te halen voor of tijdens het vrijen. Wel zegt mijn vriend dat je hem goed voelt zitten bij manueel bevredigen (jaaaaaa ik ga er echt geen tekening bij maken lol) maar hij stoort zich daar niet echt aan!
Ik heb het er met mijn dokter ook over gehad (het leek mij ook nogal een afknapper) en het is echt een kwestie van goed inbrengen... nuvaring moet vrij diep zitten en dit kan je heel gemakkelijk bereiken door hem al liggend in te brengen... dan floept hij direct op de juiste plaats!
Nou, mijn pm staat open voor alle vragen!

groetjes,

Tevreden Nuvaring gebruikster