Voorgevoel van geslacht van kindje..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Voorgevoel van geslacht van kindje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:52

Heel leuk dat gegok allemaal maar je kan er ook gruwelijk naast zitten... Clown

M'n ouders en iedereen erom heen waren er heilig van overtuigd dat er een jongetje geboren werd. Alles netjes in wit/blauw, namen hoefden niet bedacht te worden (ivm vernoemen), maar toen de dokter na de bevalling met "wat een prachtig meisje" kwam was het einige wat mijn ouders konden uitbrengen "MEISJE Bloos! ". Dit had tot gevolg dat ik het eerste halfjaar altijd "de baby" genoemd werd en pas daarna mijn naam te horen kreeg Ach gut

Mocht ik ook ooit kinderen kringen gok ik dat mij net zoiets als Joycke boven het hoofd hangt Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:48

-> MW

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:49

Dubbelpost, ik tem.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:52

Ik reageer toch maar even. Ik vind het eigenlijk best gemeen, en dan een half jaar geen naam hebben... je weet het bij een bevalling nooit zeker of het een jongen of een meisje is.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:58

Ze zal heus wel een naam gehad hebben, aangezien je je kindje binnen 3 dagen moet aangeven op het gemeentehuis.
Ik denk dat haar ouders in het begin moeite hadden om haar met een meisjesnaam aan te spreken, omdat ze een jongetje verwachtten.
Kan ik me ook best voorstellen hor. Ik moet er niet aan denken dat mijn jochie een meisje was uiteindelijk. Dan zou ik best teleurgesteld zijn.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:30

Ooh jahoor, een naam had ik wel. Mijn vader wilde graag vernoemen. Eerste meisje wordt naar moeder van moeder vernoemd, Ilsemarie dus, en eerste jongen naar vader van vader, Roelof zou dat geweest zijn. Dus een naam had ik sowieso wel, alleen werd ik altijd gewoon de baby genoemd Nagelbijten / Gniffelen Clown
Maar inmiddels ben ik gewoon Ilsemarie en in sommige gevallen met mijn bijna 18 nog altijd "de kleine" Vork

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:35

iedereen riep bij mijn zwangerschap heel hard het word een meid.....
zelf mijn verloskundige zei het nog tijdens de bevalling, want dat kon ze horen aan de hartslag Verward
totdat ie geboren werd..............en warempel het was een jongen Haha! ,
mijn moeder doe 100% er van overtuigd was dat het een meisje zou worden, had zelfs al
een prachtig spijkerstof jurkje liggen.
die kon ze dus aan mijn zus geven die een maand daarvoor was bevallen van een dochter Clown .
toch heb ik ergens diep van binnen geweten dat het een jongen werd....
misschien onbewust, het kamertje was meer een jongens kamer dan een meiden kamer,
kleertjes die ik al had waren meer voor een jongen dan voor een meisje.
en wat de naam beterfd........voor een jongen waren wij er al uit, de meisjes naam, mijn echtgenoot,
had een totaal andere naam in gedcahten dan ik, daar kwamen we maar niet echt uit

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:28

bij mij beginnen ze ook alweer te roepen dat het een meisje wordt, en dat gevoel had ik in het begin dus zelf ook maar nu niet meer. eerste keer riep ook bijna iedereen dat het een meisje werd, maar lekker niet Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:18

Mijn zus was overtuigd dat ze een meisje zou krijgen en had alleen een meisjesnaam. Ze heeft moeite gedaan om een naam te zoeken zonder "R" er in, partner was chinees en die kunnen de "r" niet goed uitspreken. Het werd een jongen. Gevolg, in het ziekenhuis moest ze accuut een naam verzinnen en het enige waar ze op kon komen was Robin Hood. Dus toch met een "r".
Hij heet Robin en dan een chinese naam, geen hood. Maar het blijft een leuk verhaal.

Ik wist dat het een jongetje zou worden, maar naar mij werd niet geluisterd...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:21

mijn vriend hield stug vol dat hij een zusje zou krijgen toen zijn moeder zwanger was (hij was 5 jaar ofzo)
en het werd idd een zusje

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:34

Ik ben nu 27 weken zwanger en vanaf dat ik de test postief zag worden dacht ik dat het een jongetje was. Alleen werd ik al snel heel rond en had een hele slechte huid waardoor iedereen zei O jij krijgt een meid. Met 20 weken een echo gekregen in het ziekenhuis en maar even gevraagd of dat ze konden zien wat het is en ja hoor het is een JONGEN! Ik ben zo blij! Hoewel ik een meisje ook wel heel leuk had gevonden hoor maar was al helemaal aan het idee van een jongetje gewend. Nog 13 weekies en dan weet ik het echt zeker!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:19

Mijn ouders en de artsen dachten 9 maanden lang dat ik een jongen was... Huilen Vandaar dat ik Nikki heet denk ik...

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:23

Ik heb dat ook heel vaak.. ik heb altijd goed wat een ander voor kind krijg.. bijv. op de tv kreeg iemand een 3 ling.. aangezien ik het altijd goed had vroeg mijn zusje wat ik d8 dat het zou worden.. ik zij 2 jongetjes en een meisje.. dat d8 ik en het was ook goed.. bij mijn tantes heb ik het ook altijd goed.. dit keer denk ik dat het een jongejte word

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:25

dan gok eens wat ik krijg Knipoog

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:02

Ik wou heel graag een meisje,maar wist ergens al dat het een jongetje word/werd.
En ja het is een jongetje,ben er nu aan gewent en blij dat die helemaal gezond is.Dus vind het niet eens erg,maar vond het wel 'raar' even wou gewoon graag een meisje..

Misschien ooit de volgende Knipoog
Nu eerst deze kleine,en groot brengen en genieten van hem.

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:53

Zelf klopte mijn voorgevoel, want vanaf het begin dacht ik dat het een jongetje zou worden.
Heb er zelfs over gedroomd, totdat de verloskundige dacht dat het een meisje zou waorden (aan de hand van baker praatjes), in de eerste instantie had ik zoiets leuk een meisje (dacht altijd meer een meidenmoeder te zijn) en had zoiets van mijn voor gevoel is toch niet juist, maar het bleef voor mij toch een jongen.

Het eerste wat ik ook deed dat Niels geboren was is gekeken wat het was en mijn voorgevoel was inderdaad juist, ondanks dat iedereen om me heen dacht dat het een meid zou worden.