Goede en slechte shampoo? Kappers in de zaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Re: Goede en slechte shampoo? Kappers in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:53

Ellebel schreef:
inderdaad tussen je handen laten schuimen en dan in je haar smeren. Hij gaat erg lang mee, 2 maanden met gemak en ik heb haar tot over mn schouders.

Ik heb die dingen dus ook, de Godiva (gele met jasmijn) en zo'n andere ik geloof jeneverbes.
Ze ruiken heerlijk en mn haar ziet er veel beter uit!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:54

Een van de zachtste shampoos is Inecto. Zitten helemaal geen chemische dingen in 100% natuurlijk. Kan je in de tuinen kopen. Ruikt trouwens lekker naar kokos Vingers aflikken

De hema basic shampoo is trouwens ook heel erg goed! (een nog korter lijstje dan zwitsal Haha! )

kom anders eens kijken op http://www.longhair.be daar zitten de experts...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:59

ik gebruik altijd andrelon shampoo en creme spoeling.

heb een tijdje Herbal Essences gebruikt, maar dan kreeg ik echt heel slap haar van. meteen weer overgestapt naar andrelon dus..

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:14

dwaallicht schreef:
Afbeelding

En dit gebruik ik voor mijn haar Lachen shampoo bars van de Lush.. zijn wel 7,95 per stuk maar ik wil niks anders meer! Lush gebruikt bijna alleen maar natuurlijk ingredienten en is dierproefvrij, en het ruikt heeerlijk Lovers

De bovenste shampoobar heet "Godiva" en daar zit jasmijn in..je gebruikt het gewoon als zeep, beetje nat maken en stukje tussen je handen wrijven en dat doe je dan op je haar.

Het mooie is dat sinds ik deze producten gebruik mijn haar veel mooier glanst, het wordt minder snel vet en mijn hoofdhuid is niet meer kriebelig en droog met schilfertjes. En de geur is ook lekker, heb al heel wat mensen snuffelend bij mijn haar gehad (okee dat kan ook een nadeel zijn haha)

Ik heb een fles bij de kapper gekocht van Sebastian (zwarte fles, roze dop) die je haar echt volume geeft van hier tot aan Tokio, goed spul, echt waar alleen die prijs he.... Verdrietig . Aan de andere kant heb ik echt compleet drama haar met garantie tot aan de deur vd kapper en ik ben nou niet zo handig met mn haar dus waarom dan die peper dure shampoo ????

Dwaallicht, ik heb die site opgeslagen en ga m eens lekker morgen bekijken en wieweet bestellen want eigenlijk wil ik ook zoveel mogelijk dierproefvrije spullen.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:23

Ik heb altijd van Niveau.
Mijn haar wordt daar veel zachter van dan van andere
shampoos.. Lachen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 00:49

Ik moet zeggen dat die shampoo-bars ook wel aanlokkelijk zijn.

Welke zijn de echte aanraders?

Ik begrijp de Godiva en welke nog meer?

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:47

Ik kan helemaal niks met shampoos uit de winkel.... Mijn haar is snel statisch, en vrij dun, dus ik zweer bij shampoo die van de kapper afkomt. Heel duur, maar goed, je ziet het wel af aan mijn haar!...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:04

Girl In The Mirror schreef:
Raar dat de kapper Zwitsal aanbeveeld. Dit is namelijk helemaal niet zo goed als wordt beweerd. Er zit veel parfum in en natriumlaurylsulfaat, dit veroorzaakt irritatie. In de goedkopere huismerken (van Etos, kruidvat e.d.) zit dit niet.
Wat wel goed is, is Sanex. Ze hebben behalve douchegel e.d. ook shampoo en conditioner. Nadeel is alleen dat het slecht verkrijgbaar is. Maar het is echt heel vriendelijkvoor je huid en niet duur. Ik kan niet tegen gewone shampoos, krijg allemaal schilvers op m'n hoofd, met Zwitsal is het iets beter, maar met Sanex heb ik nergens last van. Lachen

Dat probleem heb ik dus nu. Tijdje terug Sanex gekocht en ben er fan van. Nu kan ik het nergens meer vinden. Heb nu de shampoo van L'Oreal op proef.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:28

Ik gebruik altijd Andrelon shampoo en creme spoeling Lachen

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 02:15

Stennisje schreef:
Ik moet zeggen dat die shampoo-bars ook wel aanlokkelijk zijn.

Welke zijn de echte aanraders?

Ik begrijp de Godiva en welke nog meer?

Ligt ook aan het soort haar dat je hebt, maar ik heb dus de jasmijn (godiva) en een paarse met jeneverbes, speciaal voor vet haar. Beiden ruiken erg lekker.. het beste kun je zelf even op de site kijken denk ik of bij de Lush binnenstappen zodat ze je een advies kunnen geven Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 02:23

Mijn oom is dus letterlijk kaal gewoden door 2 weken Head & Shoulders te gebruiken!
Zijn haar is ook nooit meer helemaal aangegroeid!

Zelf gebruik ik vaak L'oreal shampoo en Andrelon cremespoeling.
Ook gebruik ik wel eens een keer in de 2 weken haarmasker van de kapper, maar de kapper heeft mij aangeraden dat niet vaak te gebruiken en goed uit te spoelen, dus die zal ook wel behoorlijk chemisch zijn!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 07:19

De Lush zit hier 2 uur rijden vandaan, dus ik heb gewoon 4 verschillende besteld.

Bij mijn vader is met de jaren zijn roos en daarmee ook zijn haar verdwenen door Head & Shoulders.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:19

En ho zit het eigenlijk met de shampoos van Yves Rocher, hoe zit het daarmee?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:05

Ik heb heel lang en dik haar, maar na het wassen ervan doe ik altijd van dat gliss kur spul erin, je haar moet dan handdoekdroog zijn, maar ik heb het idee dat het niet zo geweldig is als ze beweren, en vind dat mijn haar er droog van wordt, iemand meer ervaringen hier mee?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:16

Ik heb ook wel eens gehoord dat de shampoo van Dove heel weinig "troep" bevat.
Wij hebben de shampoo zelf ook wel eens gehad en ik vond hem erg fijn. Verder hebben we ook vaak Herbal of Andrelon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:28

Ik heb zelf het liefst (shampoo + cremespoeling) de shampoos van Herbal Essences Lachen .

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:40

Mijn haar is echt een drama, heel dun en droog. Als kaal mij goed zou staan had ik het er allang afgeschoren Clown . Maar sinds kort gebruik ik alleen nog maar shampoo van de natuurwinkel, Urtekram is het merk geloof ik. Daar zit tenminste niet al die troep in zoals siliconen en rattengif.
Ook heb ik nog hele dure Schwarzkopf van de kapper staan, maar die ruikt alleen lekker en merk er voor de rest niets anders aan dan van shampoo van een goedkoop huismerk

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:54

ik heb van lush die blokjes zeep besteld (zijn wel wat kleiner dan op de foto...) Ben benieuwd hoe het is!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:15

Ik heb ook eens die Lush-dingen gehad, ik vond het idee heel leuk maar het werkte helaas nieterg goed bij mij.

Amsterdam is nogal ver weg en ben niet zo'n fan van bestellen dus helaas geen 2e testcase voor mij.

Zelf vind ik schwarzkopf (ofzo) en Palmolive erg fijn.

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:38

Ik heb brandnetel shampoo van de bodyshop. Ruikt heerlijk en ik vind hem erg fijn. Ook nog eens dierproefvrij, voor mij erg belangrijk.