Ik ben 18 en zie eruit als 15, tips gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cissi_D

Re: Ik ben 18 en zie eruit als 15, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:13

Heb je geen foto?
Tja tips, een leuk kapsel, make upje, volwassen kleding. Maar ik heb niet echt een beeld van hoe je er nu uit ziet natuurlijk.
Ik werd toen ik een jaar of vijftien/zestien was, vaak een paar jaar ouder ingeschat. Mijn lichaam zag er best volwassen uit. Nu ben ik twintig en niet erg veel veranderd. Nou werd laatst gevraagd hoe oud ik was op een plek was je zestien moet zijn! En daarna begonnen nog twee mensen over mijn leeftijd! Dus het kan zomaar veranderen Cool

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:41

ik heb het ook.
als ik ergens met me zusje kom denken ze altijd dat zei ouder is Ach gut
ik ben 16 zei 14 .
ook niet altijd leuk Vork
en ik moet me ook altijd legitimeren

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:42

Ach meid, ik ben 23 en wordt 16 geschat.... lach er maar gewoon om joh, haha

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:44

ben 12, en word geschat op 17 Nagelbijten / Gniffelen Vork en nee kleed me niet ouder en draag ook weinig tot geen make up en tjah zie er volgens mij echt uit als een 12 jarige Vork

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:47

esther_sonja; ik vind jou geen 17 lijken hoor.. Bloos Gewoon 12 of 13.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:45

hasten schreef:

Ik dacht eerlijk gezegd op de onderste foto een jaar of 10 Bloos 17 kan ik me helemaal niet voorstellen..

Ben zelf 23 maar word meestal op 17 ingeschat en dat vind ik eigenlijk wel grappig Tong uitsteken ik pik van alles het voordeel mee, kan bewijzen dat ik ouder ben maar kan ook voor een jonger persoon doorgaan Tong uitsteken

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:03

lieve schat ik ben 27 en als ik ergens loop te winkelem of op jumping met mijn dochtertje erbij zie je de mensen kijken zo van jeetje is dat haar dochtertje of zou ze er op passen. Haha!
Zo zijn er ook genoeg mensen die vragen gho dat is toch nog wel niet jou dochtertje,je bent toch nog wel niet zo oud,jaar of 17 18 Boos!
Dat raak je op en duur ook wel beu,en ik draag dan nu ook nog een beugel Bloos
Kan er ook niks aan veranderen ben wie ik ben en ik ben bijna 28 Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:30

Ik heb het ook en je kunt er niks aan doen. 't Is wel eens irritant, maar ik heb gemerkt dat hoe je je kleed of hoe je je opmaakt echt niet veel uitmaakt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:36

Ik ben nu 26 en lach me rot als mensen denken dat ik 18 ben.

Ik vind het alleen vervelend met mijn werk. Heb het gevoel dat ik iets meer moet knokken om serieus genomen te worden. Dat geldt trouwens alleen bij nieuwe mensen. Als ze me eenmaal kennen is het zo afgelopen.

Ik kleed me zo neutraal mogelijk voor mijn werk. Heb mijn haar netjes (niet in een staartje) en draag een bril.

Prive doe ik er geen moeite meer voor. Ik zei laatst nog dat ik tegenwoorig een heel breed bereik heb van mannen die achter me aan zitten. Ze zijn tussen de 15 en 45 Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:40

Ik ging van de week krukken halen.. Mijn vader was mee omdat ik zelf niet kon rijden..
Zegt ze tegen mij, ben je ouder als 16? Want dan mag je zelf tekenen voor de krukken.

Ik zeg mevrouw, ik ben bijna 21! U gaat me toch niet vertellen dat u me aanziet voor een meisje van 16 he!
Ze kleurde enorm.. 100x excuses aangeboden..

Maar ik heb het vaker.. In de disco, bij evenementen, zelfs als ik drank oid met leeftijdsgrens haal. Zelfs toen ik mijn vriend ontmoete dacht hij dat hij met iemand van net 16 te maken had.
Ook op mijn werk is het irritant, mensen vragen naar de chef of zijn assistend.. Maar kijken altijd raar als ik dan een om het hoekje kom..
Ik lach er maar om, en toon altijd vol humor mijn ID, die zit inmiddels vastgeroest in mijn zak..
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 26-02-07 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:41

Mijn ervaring is ook dat mensen mij wel op mijn juiste leeftijd schatten (of iig minstens 30) naarmate we langer in gesprek zijn of naarmate we elkaar langer kennen. Dat jonger geschat worden is dus vooral op het eerste gezicht. Blijkbaar kom ik in mijn doen en laten wél over volgens mijn leeftijd 'op papier'. Knipoog

Ik hecht dan ook niet zo heel veel waarde aan dat soort 'oordelen op het eerste gezicht'. Hoewel je mij niet hoort klagen als ze me over tien jaar 30 schatten terwijl ik 40+ ben. Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:44

Vroeger vond ik het ook niet leuk, tegenwoordig zie ik alleen maar de voordelen ervan. Mijn moeder en vooral mijn zus worden ook veel jonger geschat, dus vooral op latere leeftijd is dat natuurlijk super. En inderdaad, als ze even met me aan het praten zijn schatten ze me wel aardig richting mijn leeftijd, maar op het eerste gezicht heb ik gewoon een gigantische babyface. Foto's staan in mijn profiel.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:46

Dat heb ik op het eerste gezicht schatten ze me 14/15, maar als je met die mensen een gesprek krijgt dan geloven zeker dat je 18 bent. Dus ik ben in mijn doen en laten wel 18, maar zie er niet zo uit...

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:55

LadyJane schreef:
Ach meid, ik ben 23 en wordt 16 geschat.... lach er maar gewoon om joh, haha

Hier precies hetzelfde! Haha!
Ik ben nu 24 maar moet als enige van het 'uitgaansclubje' mijn ID laten zien om te bewijzen dat ik echt wel ouder dan 16 jaar ben! Vork
Af en toe best vernederend, vooral als jongere mensen (zoals mijn 2 jaar jongere zusje en haar vriendin) wel gewoon door mogen lopen... Sigaar

Iedereen zegt dan altijd tegen me: 'joh, over 20 jaar ben je er blij mee!'
En dat is dan ook wel zo, maar op dat moment is het echt niet leuk...
Maar goed, als ik er over na denk heb ik toch liever dat mensen denken: 'goh, wat een jonkie', als dat ze denken: 'wat ben jij een oud wijf!' Knipoog

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:50

hasten schreef:

Dat dacht ik ook Bloos

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:01

ik word ouder geschat Tong uitsteken
toen ik 13 was toen waren we met een groepje vrienden en vrienden van die vrienden in walibi met new years eve...maar we kende die andere dus nog niet..zaten we rond half 11 in een cafetje daar optewarmen..haden ze wat gezeur met wat 15 jarige..zegt M(jongen) zo:ach man die kleuters die moeten al lang op bed liggen..ik zo: hoe oud zijn ze dan? hij zegt: 15..ik zo: nou dan moet ik langer op bed liggen want ik ben 13 Vork
zegt hij zo: Neeeeeeeeehhh dat kan niet Bloos!
hij aan die andere vrienden vragen en zo ook zo van neeeh dat kan niet jij bent 15/16..
dat was wel laggen Tong uitsteken we hebben dubbel gelegen er om Tong uitsteken..maar misschien kwam dat op de manier hoe ik mijn haar had..het zat redelijk netjes..
ik denk dat dat al snel helpt Lachen
-je haar netjes doen
-wat egalere make-up
-niet te felle kleurtjes dragen..
-je als je zelf gedragen( Lachen )
groetjes !!

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:30

Ach mensen vinden het leuk om anderen te bekijken en te bekritiseren.

Zelf heb ik al jaren "last" van het feit dat ik er jonger uitzie dan wat op mijn paspoort staat. Ik ben nu 34 en ze schatten me zo'n 25 maar toen ik 25 was werd ik in eerste instantie geweigerd in een 18+ tent, daarna ID laten zien, terwijl mijn zusje (toen 16) en haar vriendinnen van dezelfde leeftijd zo door mochten lopen...
Ik kan geen advies geven wat je moet veranderen, het is nu even lastig maar "later" kan het leuk zijn.
Zo heb ik mijn vriend ontmoet...ik dacht dat hij 25 was en hij dacht ik 23 was uiteindelijk bleek dat hij 21 was en ik was toendertijd 29. We zijn nog steeds bijelkaar, zo zie je maar weer.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:08

Mijn haar zit altijd netjes en toch word ik jonger geschat. Haha!

Verder draag ik meestal donkerblauw of zwart én ik ben mezelf.

En aan make-up heb ik een hekel (mijn huid ook) dus laat ik dat mooi zo. Haha!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:23

Ik herken dit ook. Wordt regelmatig ook veel jonger geschat, maar als ik met mensen wat langer in gesprek ben dan schatten ze mij wel zo rond mijn echte leeftijd (25). Lachen. Maar wordt jammer genoeg nog erg vaak voor stagiair uitgemaakt:-(. Terwijl ik nu alweer 3,5 jaar werk.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:00

Ik heb het ook ik ben 27 maar schatten mij nu zo'n 17 jaar.
Op het werk denken de mensen dat ik stagaire ben en als ik zeg dat ik getrouwd ben vallen ze nog net niet flauw, ach ik ben er wel aan gewend en...als ze het over 10 jaar nog zeggen... Haha!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:30

dwaallicht schreef:
hasten schreef:

Ik dacht eerlijk gezegd op de onderste foto een jaar of 10 Bloos 17 kan ik me helemaal niet voorstellen..

Ben zelf 23 maar word meestal op 17 ingeschat en dat vind ik eigenlijk wel grappig Tong uitsteken ik pik van alles het voordeel mee, kan bewijzen dat ik ouder ben maar kan ook voor een jonger persoon doorgaan Tong uitsteken

Whahaha Clown fun!
die foto's zijn al ouder, en ik draag soms veel make up Tong uitsteken
dan zie ik er anders uit Clown grappig Tong uitsteken
en die eerste foto ben ik 8 trouwens Tong uitsteken en de andere idd net 11 Tong uitsteken

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:32

Ik word ook standaard jonger geschat dan ik ben. Vervelend, maar niets aan te doen!
Zorgen dat je iets van legitimatie bij je hebt en er verder gewoon om lachen!
Later heb je er weer profijt van!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:29

bij mij wisselt het regelmatig hoe ik geschat wordt.
een collega dacht dat ik 23 (ongeveer) was, toen ik 16 was. maar ik werd op mijn 15e ook wel eens ingeschat als 12-jarige...

de laatste tijd wordt mijn ID altijd gecontroleerd als ik ergens naar binnen wil (ben je wel 16? nee, 18, mag ik nu doorlopen)

bij het uitgaan doe ik tegenwoordig een stuk minder make-up op (met heel veel make-up vragen ze zich al snel af of je expres veel make-up op hebt om jonge leeftijd te verbergen).

ik zou gewoon veek blouses gaan dragen, donkere spijkerbroeken (lichte worden toch meestal geassocieerd met onvolwassenheid), goede mascara opdoen, een beetje blusher, maar niet op de appeltjes van je wangen, maar meer op je jukbeenderen (en dan een lichte kleur) en onder je jukbeenderen (iets donkerder, zodat je gezicht een beetje ingevallen en dus ouder lijkt). hakken aantrekken, maar niet hoerig, gewoon een pump ofzo. kort rokje kan wel, maar dan met een blouse en pareloorbellen... gewoon zorgen dat je er een beetje 'sophisticated' uitziet...
helaas ben ik zelf vaak te lui om dat te doen... op stal heb ik nooit make-up op en hele vormeloze truien en dan geloven mensen niet dat ik echt les ga geven, want ik kan nooit ouder zijn dan 15... maar toen ik van de zomer op stal kwam om iets te bespreken en ik een vrij nette broek aanhad met een simpel topje en pumps, geloofden ze het opeens wel...

dus tjah, goede kleding en de juiste (en dat is dus niet te donkere, maar gewoon beschaafde en goed aagebrachte, waardoor het niet te veel opvalt) make-up

vooral niet gaan rommelen met donkere kleuren lippenstift, dan denken ze al gauw dat je 'je moeder's make-up doos geplunderd hebt'. (en echt rode lippenstift is super mooi, maar niet als je er daardoor jonger/hoerig uit gaat zien)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:17

esther_sonja schreef:
ben 12, en word geschat op 17 Nagelbijten / Gniffelen Vork en nee kleed me niet ouder en draag ook weinig tot geen make up en tjah zie er volgens mij echt uit als een 12 jarige Vork

Typisch, Esther_Sonja..nu staat er ineens in je profiel dat je 15 bent? Clown

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:52

dwaallicht schreef:
esther_sonja schreef:

Typisch, Esther_Sonja..nu staat er ineens in je profiel dat je 15 bent? Clown

ja idd daar keek ik ook al naar Verward