Angst voor "leuke" dieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Angst voor "leuke" dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:12

Ik kan je trauma erg goed voorstellen..
Ik had in groep 5 een juffrouw die helemaal panisch werd als ze een lieveheersbeestje zag en dan liep ze te gillen dat die dingen giftig waren en weet ik veel wat. Sindsdien moet ik ook niks meer van die beesten hebben. Zij had ook zoiets dat ze na alles wat ze deed haar handen ging wassen. En dat moesten de leerlingen dus ook doen. Toen heb ik een tijd gehad dat ik dus echt zo'n tic had dat ik m'n handen gewoon kapot waste. Absurd dat zo iemand voor de klas mag staan.. Lips are sealed maar dat is een ander verhaal.

Libelle's en bijen vind ik ook dood en doodeng. Dan sta ik echt te shaken gewoon.
En oorwormen enzo. brrr

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:20

Spinnen Bloos
Heb lopen janken zo bang was ik !

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:26

Llama's. Nagelbijten / Gniffelen

Sinds ik ben achtervolgd door zo'n beest is het nooit meer goedgekomen. Nagelbijten / Gniffelen

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 03:29

Mazzel-meid schreef:
En oorwormen enzo. brrr

Ik heb het ook niet zo op oorwormen, omdat ze mij als klein kind eens hebben verteld dat ze in je oor willen kruipen. Toen ik dit jouw zag typen moest ik er weer aan denken en wilde ik toch ff checken of het waar is of niet:
Citaat:
De naam 'oorworm' kan afkomstig zijn van het oude volksgeloof dat deze diertjes de gehooringang van mensen binnendrongen, om binnenin eitjes te leggen.

gelukkig niet waar Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 03:43

Dat stelt mij niet gerust.

Ik vind die beesten ook niet zo geweldig. Schijnheilig

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 04:03

hahahahahahah GEWELDIG topic dit, ik vind die dikke vieze libelle's ook zoooo ranzig, zitten in de zomer altijd in onze tuin bij de vijver, en dan vliegen ze tegen het raam POK.. en je hoort ze langs vliegen echt zo hard geluid. BAH BAH BAH krijg nu zelfs helemaal kippevel als ik aan die krengen denk lol dan 10.000x liever een spin of een kikker. LOL Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:19

Lieve schatten, jullie praten allemaal over één libelle, twee libelles, maar in dat geval heb je het over een bepaald vrouwentijdschrift...

Die beesten zijn namelijk één libel, twee libellen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:22

Mijn zusje is als de dood voor vlinders/lieveheersbeestjes/motten, alle kleine dieren met vleugels eigenlijk Vork
En waarom? Niemand weet het Clown
Mijn vader werkt in Emmen en als we daar dan weleens naartoe gingen was mijn zusje altijd heeeel lief omdat ze anders bang was dat we naar de dierentuin zouden gaan en ze mee de vlindertuin in moest Vork

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:17

Haha ja ach, iedereen begrijpt het toch? 1 pot nat maar bedankt voor de verbetering! Weer wat geleerd Clown

Nouks schreef:
Lieve schatten, jullie praten allemaal over één libelle, twee libelles, maar in dat geval heb je het over een bepaald vrouwentijdschrift...

Die beesten zijn namelijk één libel, twee libellen.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:19

Don't ask me why, maar ik ben heel erg bang voor dolfijnen Bloos

x

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:04

ik ben vreselijk bang voor wespen, bijen en hommels Nagelbijten / Gniffelen ga altijd rennen als er een in de buurt van mij komt Nagelbijten / Gniffelen (ouders worden er gek van Schijnheilig ) Terwijl ik nóg nooit ben gestoken Tong uitsteken

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:36

Ik ben eigenlijk als de dood voor alle insecten, en dan vooral voor spinnen/wespen/bijen enz. Maar libellen en vlinders zijn ook niet echt aan mij besteed Nagelbijten / Gniffelen

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:01

spin is geen insect Haha! Tong uitsteken

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:11

Nee klopt maar het valt imo wel onder de categorie vieze enge kleine beestjes Knipoog Insect praat wat gemakkelijker Knipoog

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:42

ik heb dat dus met vlinders Nagelbijten / Gniffelen ..........die vlindertuin in Blijdorp meid ik ook maar als we een dagje
daar naar toe gaan..... ze zijn prachtig maar moet er nix van hebben en waarom keb geen idee...

voor de rest moet ik echt nix van spinnen, muizen, vliegen, muggen, wespen
enz enz hebben...

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:56

Ik háát wespen!
Ben dus een keertje "aangevallen" door een nest!

Bijen en hommels vind ik ook niet leuk, maar minder erg.

Waar ik ook heel erg bang voor ben: Kalkoenen! Zo gore beesten vind ik dat!

Ik ging ook een keer naar de "kinderboerderij" met een vriendin. Zitten we achterin de wei, rennen allemaal eenden achter ons aan. ik was er niet echt bang voor, maar mijn vriendin wel, voor eenden, kippen en kalkoenen.

Ook ganzen mag ik niet, die zaten daar(^) ook altijd.

edit: Ook sprinkhanen vind ik niet echt leuk. Zijn we lekker aan't wandelen, zit er opeens zo'n beest op me. Keek me ook echt zo aan met die ogen....

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:20

Ganzen en zwanen ben ik niet echt kapot van moet ik eerlijk toegeven Nagelbijten / Gniffelen
Het is niet zo dat ik er panisch voor ben, maar ga ze wel uit de weg Ja (als klein kind in m`n duim 'gebeten' tijdens het voederen Bloos ).

En toen ik klein was durfde ik ook niet te zwemmen in water waar vissen in zaten. Ik was me namelijk 1 keer echt helemaal rot geschrokken van een graskarper die vlak naast me aan de oppervlakte kwam toen ik aan het zwemmen was: ik ben nog nooit zo hard het water uit gerent! Vork
Maar (gelukkig) is die fobie bijna verdwenen! Haha!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:17

SmeeJ schreef:
Ooeeeh Nagelbijten / Gniffelen
Ik leef met je mee meid Ach gut
Zoo eng he "vroeger" Clown, Was er in Spanje een lieveheersbeestjes plaag nou en ik had dus een Zwart met geel gestippeld zwempakje aan en natuuuurlijk daar komen een paar miljoen lieveheersbeestjes aan vliegen Nagelbijten / Gniffelen.
Ik zat letterlijk helemaal onder die beesten je zag alleen mijn ogen nog, nou ik in het zwembad gesprongen en hele zwembad vol Lieveheestbeestjes Haha!

whahaha, ik zie het helemaal voor me, wat errúg Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:43

Uhuh Ja Nagelbijten / Gniffelen

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:47

hangbuikzwijntjes..
ik vind het verschrikkelijke beesten..
want toen ik als hummeltje van 6 geitjes ging voeren in het park kwam er opeens een hangbuik zwijn aan die inplaats van in het brood in mijn hand beet.. (en nee, niet zo zachtjes want het bloede best wel Tong uitsteken )
sinsdien heb ik het niet op ze..
van een afstand vind ik ze leuk. maar van dichtbij Scheve mond .. nee liever niet

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:31

Spinnen
libelles
reuze libelles Nagelbijten / Gniffelen
Lieve heersbeestjes
vliegen
Wespen
Honden (guut ik ben daar echt panisch voor)
Vlinders
Zeehonden Sigaar Er is een keer voor mij neus bij zo jongentje zijn hand afgebeten bloeden ect,,, echt er af!
Wormen ect.. Clown

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:39

Jullie zullen me nu wel heel raar vinden en het zijn ook geen beesten eigenlijk (ok, biologisch gezien wel) maar... kleine kinderen en sommige baby's. O die vind ik zo eng soms, haha! Vooral dat ene jongetje op de achterbank van de auto, uit die clip van Robbie Williams, die zogenaamd aan het praten is.

Ik heb ook een vriendin die kindjes eng vind, en die trekt ze echt aan. Eerst kwam er een chinees jongetje gewoon naast ons staan en naar ons kijken, hij ging niet meer weg ook, nou ze had het niet meer, haha!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:49

Hoe heb je al die lieveheerstbeestjes toen weer weg gekregen? Haha!
(sorry als het al gevraagd is..)

ik hou niet van spinnen Tong uitsteken, vind die beesten echt zo eng en vies!
vroeger had ik een pleegzus, die ging die spinnen altijd gewoon oppakken en de pootjes eraf trekken.. Brrr..
een tijdje terug ging ik zo 's ochtends naar de wc, toen in net wakker was, in de badkamer,
en wij hebben zegmaar een doorzichtige douchedeur.. nou daar zat me toch een enorme sprin op aan de binnenkant.. Gaaaap
zo'n enorme dikke, en niet gewoon zo'n kruisspin ofzo, nee echt zo'n ding van 5cm of groter ofzo met vandie enorme, dikke poten..
brrr.. sindsdien ben ik er nog 10x zo bang voor Tong uitsteken

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:53

Ja spinnen zijn ook heel eng! Maar dat geef ik maar nooit toe want er was ooit een jongen die me achterna ging zitten met zo'n dikke hooiwagen, brrrrr! Boos! (Zouden er ook mensen zijn die me achterna gaan zitten met een baby? Tong uitsteken )

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:58

mwah ik vind spinnen niet zo erg, alleen kakkerlakken, en die enge grote meikevers, oh hell.... momenteel hebben een stuk of 20 lieveheersbeestjes hun overwintering in mijn kamer gepland Vork mja ze zijn vrij rustig en als ik ze snachts op eet merk ik t toch niet Tong uitsteken ik zorg er trouwens altijd voor dat ik zeker 2 spinnen op mijn kamer heb om de muggen te vangen, en t werkt heel goed !! (mn huisgenootje vind het vreselijk Tong uitsteken )