Gevoel van ''vallen'' in slaap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Re: Gevoel van ''vallen'' in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:04

Ik heb dus altijd dat het net lijkt of ik achterover in een ravijn stort, of achterover van een
stoel afval of iets dergelijks Clown . En dan schrik ik in één keer wakker en zit ik rechtop in mijn
bed.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:59

Ik heb het ook, of voor mijn gevoel dat ik naar beneden val.
Maar de beweging die ik maak is een hele grote schock.

Mij is altijd gezwecht:

Dan is je geest uit je lichaam, en komt hij tesnel weer in je lichaam.

Dat ''vallen'' gebeurd ook veel meer als je op je rug/buik licht en veel minder als je op je zei licht.
Hoe minder je armen/benen elkaar overdekken hoe groter de kans dat dat gebeurd.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:05

Denk dat iedereen dat wellis heb, ik heb t ook regelmatig vooral midden in de nacht heel raar gevoel maar wel grappig Haha! Nagelbijten / Gniffelen ik slaap dan altijd gelijk door Clown ik merk t wel maar verder wordt ik niet echt wakker

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:13

Oooh dat vind ik echt een geweldig gevoel altijd! Scheve mond

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:16

Als je bijna in slaap valt is hier wel een rede voor: het is zoals ik me nog kan herinneren dat je spieren verslappen als je bijna in slaap valt, er komen een soort prikkels die nog 'wakker' zijn. Die prikkel gaat ergens naar je lichaam en dan krijg je dus zo'n schok. Sorry als het niet helemaal zou kloppen, als je het precies wil weten moet je de aflevering van House zien waarin Dan met lacrosse op zijn hoofd geraakt is; op een gegeven moment komt die schok voor Knipoog

Groetjes,
Lientje

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:19

vroeger had ik dat heel vaak,, nu amper Tong uitsteken

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:19

Dromen dat je valt

Dromen dat je valt gebeurt vaak vlak voor je in slaap "valt". Ze kunnen een lichamelijke oorzaak hebben, een bloeddrukverlaging, of een beweging van de vloeistof in het middenoor.

Maar als een symbool betekent vallen het verlies van evenwicht of zelf controle. Je kan in het dagelijks leven bang zijn dat je de controle verliest. Het kan je onzekerheid of gebrek aan zelfvertrouwen vertegenwoordigen, angst om fouten te maken of onvermogen om met een bepaalde situatie om te gaan

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:26

Ik had het een paar jaar terug ook regelmatig. Altijd stond ik bovenaan een trap en viel ik naar beneden. Hierbij kreeg ik hetzelfde schrikgevoel als dat je de trap oploopt en een trede mist. Nu heb ik het al een tijd niet gehad.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:30

Ymke schreef:
Oooh dat vind ik echt een geweldig gevoel altijd! Scheve mond

Inderdaaaad ik lig dan echt helemaal te shaken Scheve mond

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:00

Ja ik heb het ook.. maar heel veel hebben het.
ik vind het bijhoorlijk eng en kom daarna ook niet zo snel meer in slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:16

xxLientjexx schreef:
Als je bijna in slaap valt is hier wel een rede voor: het is zoals ik me nog kan herinneren dat je spieren verslappen als je bijna in slaap valt, er komen een soort prikkels die nog 'wakker' zijn. Die prikkel gaat ergens naar je lichaam en dan krijg je dus zo'n schok. Sorry als het niet helemaal zou kloppen, als je het precies wil weten moet je de aflevering van House zien waarin Dan met lacrosse op zijn hoofd geraakt is; op een gegeven moment komt die schok voor Knipoog

Groetjes,
Lientje

ik kijk ook altijd house Haha! Haha!
welke afleverig was dat? hoe zag dan eruit? was dat de vorige keer met die wielrenner?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:52

Kheb het nu een tijdje niet gehad, maar tis wel altijd schrikken! Nagelbijten / Gniffelen
Toen ik nog in m'n hoogslaper sliep toen viel ik ook zeg maar naar beneden en werd wakker en meteen keek ik over de rand of ik niet was gevallen! Nagelbijten / Gniffelen
Tis echt vreemd...

Maetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:10

Ik weet wat het is.. heb het namelijk even opgezocht het is dat als je geest uit je lichaam treed en dan weer terugkomt..
Ik heb een site. http://www.doorhetraam.nl/Uittreden.htm
Hier een stukje van het "vallen"

Wie kent niet! de valsensatie: je droomt (...) bijvoorbeeld dat je vliegt of ergens op een hoog punt bent en opeens val je naar beneden. Met een duizelingwekkende plof schrik je wakker en terug in je lichaam. Er is een duidelijke valsensatie. Dit is niet toevallig: je bent daadwerkelijk terug in je lichaam gevallen, dus wat je voelt is geen bedrog, maar het daadwerkelijke vallen! Je hing met je astraallichaam tijdens het dromen ergens boven je lichaam of was zelfs nog een stuk verder weg.

Ohja er staan ook herkenpunten bij waaraan je dus kunt herkennen wanneer je geest uit je lichaam treed. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Maetje op 22-02-07 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:14

Ik heb het wel eens als ik nog niet helemaal slaap. Dan lig ik zegmaar gewoon, en voelt het net of je matras ineens een halve meter naar onder "gaat".
Ze zeggen dat dat gebeurt als je volledig ontspannen bent oid.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:15

xxLientjexx schreef:

Groetjes,
Lientje

Dit bedoel ik dus Vork

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:19

heerlijk gevoel vind ik dat Haha!
net als vroeger als ik de hele dag op e trampoline bezig was geweest en dan savonds laat in bed het gevoel had alsof me benen nog op die trampo waren Tong uitsteken

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:21

Je vliegt 'tijdens een droom' boven steden en landschappen en denkt: hé, ik ben geheel bewust, ik weet waar ik me bevind (dit hoeft niet geografisch te zijn, maar in ieder geval visueel) en ik controleer mijn eigen bewegingen.

Dit herken in echt. Vorig jaar liep ik dus stage bij een welsh pony fokkerij. Meestal staat daar wel een auto of trailer een beetje midden op het terrein. Zei wonen ook echt vlak langs de snelweg.
Dus ik droomde dat ik over de snelweg ging en linksaf sloeg en dus over hun terrein 'vloog' (normaal kan je daar helemaal niet linksaf slaan). alles opgeruimd, trailers aan de kant, auto op z'n plek en de hond kwam uit de stal lopen. Dus die dag, ik op me fiets erheen. Ik fiets het terrein op, trailers stonden allemaal netjes op een rijtje achterin, auto op z'n plek en dan ook nog eens die hond die uit diezelfde stal kwam lopen. Ik dacht huh, dit herken ik Verward
Echt zo'n vaag iets!

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:23

Dat is toch een deja vu?

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:24

volgens mij is dit de overgang van REM (rapid eye movement) slaap naar diepe slaap Knipoog

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:25

ja kan wel. Maar omdat er allemaal puntjes stonden op die site waar je zo'n uittreding aan kan herkennen en deze herkende ik dus echt!

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:27

Hmm dat uittreden geloof k niet Vork

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:29

ik heb het ook wel eens! echt een heel vreemd gevoel.. maar ik heb het echt maar heel soms.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:39

jaaaaaaaaaa ik ook!! dan heb ik het gevoel dat ik echt val!! Clown

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:41

Nannes schreef:
.... Ik dacht huh, dit herken ik Verward
Echt zo'n vaag iets!

dat heb ik soms ook.. dan denk ik dat ik het al eens eerder heb meegemaakt.. echt heel vaag idd!!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:53

ik had gehoord dat je geest dan boven je staat.. je lichaam even verlaat??
ik geloof t niet maja ...