Genant: gebrek aan libido

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline1985

Re: Genant: gebrek aan libido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:29

ja maar ze zegt het zo alsof het ook daadwerkelijk genant is als je zoiets hebt. En ik vind van niet! Kijk jij kan het zo voelen, maar dat een ander dan moet zeggen dat dat ook echt zo is.
Ben het daar niet mee eens en dat is niet naar jou toe hoor!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:29

Ik heb momenteel idd ook nog eens enorm veel stress, in 2 maanden 2x een baan verloren de laatste gisteren.
Misschien is dit ook niet een goed moment om er over na te denken. Hopelijk vindt ik weer snel rust en misschien mijn Libido terug Knipoog

Een cursus is wel een goed idee, zal er ook eens naar kijken.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:31

Naatus schreef:
met het eten van chocolade kun je je libido verhogen
Neusspray moet libido vrouwen verhogen
een eenvoudige champignon met verse bieslook kan je libido verhogen

Wie wil? Clown

Hahaaaaaaa, vandaar dat ik het tegenovergestelde van dit onderwerp heb. Ik ben nl. verslaafd aan chocolade, en kan er, tot mijn spijt, maar heel moeilijk van afblijven.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:32

Naatus schreef:
Ddees schreef:
heel herkenbaar. Ik heb dit dus ook al een paar jaar. Mijn partner en ik konden hier ook niet goed over praten. Hoe meer hij "aandrong" , hoe minder zin ik kreeg.
Nu ben ik een cursus aan het volgen via Annazorg (zie link vorige pagina) Je doet de cursus via internet. Het gaat er vooral om dat je je bewust wordt van je zelf. daarnaast moet je meer ontspannen en tijd voor jezelf en je partner nemen. Ik moet zeggen dat het me wel helpt, maar stress veroorzaakt regelmatig weer een dipje. Ik vraag me soms ook af, of het gemiddelde echt 2a3 keer per week is Haha! . Ik moet er niet aan denken dat ik 3 keer per week sex moet hebben Bloos . Vind 1 keer meer dan genoeg op dit moment, misschien komt dit later wel weer.
Ik blijf dit topic even volgen, kijken of er nog tips komen

Krijg jij dit vergoedt door je zorgverzekeraar? Las daar iets over op die site. Ben wel benieuwd wanneer je in aanmerking daarvoor komt.

Er staat een test op de site, die vul je in. Als de test uitwijst dat je in aanmerking komt, kun je via de site je aanmelden. Daarna krijg je nog een aantal vragenlijsten die moet invullen en komt er iemand van Annazorg langs voor een intake gesprek. Als zij je aannemen dan krijg je inderdaad alles vergoed via je zorgverzekering. De cursus doe je daarna in je eigen tempo. Er soms telefonisch contact met je begeleider, maar in welke mate kun je allemaal zelf aangeven. Ik kan er zelf niet zo makkelijk over praten, maar typen lukt wel, dus ik doe veel via mail met de begeleider.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:35

Hoe moet ik die cursus zien dan? Moet er echt iemand bij me langs komen? (dat zie ik nou net weer niet zitten)

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:39

Ik wauw van heb Bloos . Ik heb namelijk heel veel zin en mijn vriendje niet Huilen .
Dat is ook niet leuk hoor, iedere keer word ik weer teleurgesteld. En ik heb ook het gevoel dat mijn vriend alleen maar sex met mij heeft omdat ik het zo graag wil. Ik moet altijd ht initatief nemen. Dat vind ik erg jammer.
Overigens heb ik 2 kids van 6 en van 1 jaar. En ik heb nu 4 jaar een relatie met mijn huidige vriend. Maar mijn gevoel voor sex is niet minder geworden, maar wel die van mijn vriend. En ik weet dat het bij hem komt mede door druk, stress en vermoeidheid.

Groetjes, Risje

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:40

Volgens mij komt het gewoon door al die hormonen die je inslikt of ingespoten of weetikveel wat krijgt.

Zonder iets te zeggen begon mn vriend ineens: Waarom stop je niet met die troep?

Hahaha, stond eff met bek vol tanden.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:42

Ik zag dat ook niet zitten. Heb dit dus ook echt samen met mijn man gedaan. Er kwam een hele aardig mevrouw langs die vragen stelde. (ik vond het soms ook genant, ik kan er ook niet makkelijk over praten). mijn man en ik deden het intakegesprek samen. En dit is toch wel de eerste stap van het bewust worden, het praten erover. Ik weet niet of jij er met je partner er makkelijk over kunt praten? Ik niet zo, maar dat gaat nu beter.

Ik had soms het gevoel dat mijn man en ik uit elkaar dreven door dit probleem. Voor de rest is de relatie super, we weten precies wat we aan elkaar hebben en we kunnen ook alles van elkaar verdragen. Maar ja, dit was toch een tijdje een probleem. Ik voelde me er gewoon niet lekker bij en op een avond hebben we er over gepraat en hebben we smaen besloten er iets aan te gaan doen.

@risje, zo voelde mijn man zich dus inderdaad ook!!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:42

Ow ja, ik wil er nog aan toe voegen dat ik de pil (microgon 30) heb en die zelfs door slik omdat ik genezende ben van een postnatale depressie. Dit helpt erg goed bij mij. Maar in de bijsluiter staat idd vermeld dat je minder zin in sex kunt hebben.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:43

Ik heb Mercilon.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:44

Ik heb microginon 30

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:46

@Risje80 Ik kreeg er zelfs hoofdpijnen en alles van. Ben gestopt en het scheelt wel beetje. Toen ik geen vriend had, had ik niets en ik voelde me geweldig! (toen ook mn huidge vriend gekregen en die ziet het verschil dus duidelijk)

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:47

nou veroorzaakt bij ons nog wel eens relatiestrubelingen.
Geen sex veroorzaakt soms echt wel eens ruzie... de verwijten
"jij wil ook nooit" zijn dan niet van de lucht Bloos .. zo ook niet
"ach duik toch op een molshoop" Duivel

maar goed ik vind het toch fijn (sorry hoor) om te lezen dat er meer
zijn die geen "groot" libido hebben.

oplossen is echter nog niet zo simpel. Ik vind sex leuk en "kom klaar" maar op een
of andere manier veroorzaakt die niet een impuls om het vaak te doen/hebben.

vreemd toch...

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:47

Goh, gelukkig zeg ik ben niet de enige! Ik dacht al het ligt aan mij...(ligt het ook wel)
Ik ben heel benieuwd of die cursus helpt!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:48

Dat laatste heb ik ook heel er Sabm.

Daarom snap ik het idd niet: vind het zeker lekker, maar waarom is die grens om het aan te kaarten zo groot?

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:48

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:49

Ik heb nog nooit een andere pil gehad. Ik slik deze al 16 jaar.
Ik kreeg een tip van de HA (voor mijn postnatale depressie) om een spiraaltje te laten zetten. Ik weet niet hoe dat reageerd op de libido. Misschien kun je daar eens naar informeren.
Die rothormonen ook!!!!!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:50

SabM schreef:
nou veroorzaakt bij ons nog wel eens relatiestrubelingen.
Geen sex veroorzaakt soms echt wel eens ruzie... de verwijten
"jij wil ook nooit" zijn dan niet van de lucht Bloos .. zo ook niet
"ach duik toch op een molshoop" Duivel

maar goed ik vind het toch fijn (sorry hoor) om te lezen dat er meer
zijn die geen "groot" libido hebben.

oplossen is echter nog niet zo simpel. Ik vind sex leuk en "kom klaar" maar op een
of andere manier veroorzaakt die niet een impuls om het vaak te doen/hebben.

vreemd toch...

Wat naar voor je!
Bij ons helemaal niet, mijn vriend vind het wel jammer maar het is geen reden voor ruzie.
Laatst bijgewerkt door avanoort op 21-02-07 15:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:50

Bienotje schreef:
Voor degenen die een alternatief voor de pil hebben gezocht? Welk alternatief zijn jullie dan op uit gekomen?

Nuvaring! Ideaal en een stuk minder schadelijk voor de gezondheid... Anderen hier ook ervaring mee?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:51

Ja die heb ik!

Maar ivm mirco.. 30 merk maar weinig verschil....

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:51

als ik zie hoeveel reacties die hetzelfde voelen! Is voor mij een hele opluchting dat ik niet de enige ben Clown

Inderdaad Sabm, waarom blijft die stap om te beginnen dan zo groot? Volgens Annazorg moet je er anders tegen aan gaan kijken. Sex als ontspanning en niet als iets dat moet.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:52

Ddees schreef:
als ik zie hoeveel reacties die hetzelfde voelen! Is voor mij een hele opluchting dat ik niet de enige ben Clown

Inderdaad Sabm, waarom blijft die stap om te beginnen dan zo groot? Volgens Annazorg moet je er anders tegen aan gaan kijken. Sex als ontspanning en niet als iets dat moet.

Ja maar zet die knop maar eens om...... Heel vaak ook van: o heb wel zin.... en dan: mmm laat maar ook Clown

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:53

dat gedoe denk ik dan... Rolleyes
Laatst bijgewerkt door avanoort op 21-02-07 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:54

Ja, inderdaad. Ik kijk soms zelfs op de klok. Oh is het al zo laat, ik moet morgen weer vroeg op Clown

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:55

Of je moet nog dingen doen, krap in tijd, moe, morgen weer vroeg op....je moet je altijd nog even wassen daarna..etc.

Tenminste, ik doe dat wel, jullie ook? Wij vrijen dan zonder, ik moet altijd even goed uit plassen en even onder de douch, anders vind ik het vies.
Laatst bijgewerkt door avanoort op 21-02-07 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt