bevallingskeuze.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dees1980

Re: bevallingskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:58

Ik wilde thuisbevallen maar liep bij de eerste 2 weken overtijd dus moest naar het ziekenhuis, god zij dank was ik daar want het ging helemaal mis.
Na mijn eerste bevalling moest ik bij de tweede ook verplicht naar het ziekenhuis.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:07

Ik moest op medische indicatie van mijn drie kinderen in het ziekenhuis bevallen. Dat is mij prima bevallen.Nadeel volgens mij is dat je met een thuisbevalling met de troep zit.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:46

Jennasilver schreef:
Ik moest op medische indicatie van mijn drie kinderen in het ziekenhuis bevallen. Dat is mij prima bevallen.Nadeel volgens mij is dat je met een thuisbevalling met de troep zit.

Dus dat halve vuilniszakje is al troep? Na een jaar komen de stinkluiers je tegemoet als je de container open trekt; da's pas troep. Haha!

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:02

Ach ja ik wilde twee keer thuis bevallen maar het is uiteindelijk twee keer ziekenhuis
geworden. Vond het achteraf gezien best prettig in het ziekenhuis.
Thuis geen rommel en inderdaad in het ziekenhuis is alles bij de hand.
Was bij de tweede erg handig want die is uiteindelijk met een keizersnee ter
wereld gekomen. Zo lang alles goed gaat kan je altijd op het laatste moment nog beslissen.
Vriendin van mij wilde in het ziekenhuis bevallen en is toch thuis bevallen omdat het
haar toch een prettig gevoel gaf. Nog even en zet hem op he!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:07

Getsie wat een enge verhalen allemaal zeg. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb laatst iets gelezen ergens over een soort kraamhotel, soort van mix tussen thuis bevallen en in een ziekenhuis, misschien is dat wat voor je?

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:13

Bij mij duurt t nog even, ben pas 31 mei uitgerekend maar heb nu al besloten dat ik naar het ziekenhuis ga. Ik vind een groot nadeel aan thuis bevallen dat als het niet gaat en je moet alsnog naar het ziekenhuis dat je dan tegenwoordig zelf de trap af moet lopen! En zo zijn er meer dingen die al in vorige posts genoemd zijn. Maarja het is toch heel persoonlijk, je moet zelf kiezen. Overigens is een vriendin van mij bevallen in het kraamhotel en dat is letterlijk en figuurlijk prima bevallen Knipoog . Let wel dat je als je daar bevalt je voor medische ingrepen alsnog naar het ziekenhuis moet. Ze hebben daar in principe alleen zuurstof e.d. net als je verloskundige.
Succes met je keuze en je bevalling iig!
Groetjes Debbie

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:27

Jennasilver schreef:

Dat valt reuze mee hoor. De troep die je misschien hebt, wordt keurig voor je opgeruimd, daar heb je geen omkijken naar.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:52

Diablo schreef:
Jennasilver schreef:

Dat valt reuze mee hoor. De troep die je misschien hebt, wordt keurig voor je opgeruimd, daar heb je geen omkijken naar.

Dat wou ik zeggen alles word dan voor je gedaan moet je misbruik van maken Duivel

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:51

Ik heb gekozen voor een ziekenhuisbevalling.
Tijdens de weëen kon het mij echt niet boeien waar ik was of wie er binnen kwam lopen.
In het ziekenhuis kon ik om een ruggenprik vragen, wat thuis niet kon.
En toen het fout ging stonden we binnen 5 minuten op de OK.
Met een thuisbevalling duurt het allemaal veel langer voor je daar eenmaal bent.
En die extra tijd kan soms net het verschil maken.

Succes met de laatste loodjes!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 13:21

Hallo

Heb even weer alle reacties gelezen,phoe wat een verhalen Haha!
Om sommige moet ik toch nog wel even stiekem lachen,hihi.(Bijv.dacht dat het door de macroni kwam):+

Maar als ik zo alles lees zijn toch de meeste in het ziekenhuisbevallen.Hebben de meeste zo te zien zelf voor gekozen.

Afijn,waarschijnlijk word ik toch medische.Het wil niet zakken in mn bekken.Als dat maandag nog zo is word ik overgedragen aan de gyn.Dan word het dus ook automatische een ziekenhuisbevalling.
Zo kon je nog kiezen en zo niet meer Haha!.

Ach laat die kleine er nu maar uit,hij gaat nu in de weg zitten hihi.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:55

bloempje1 schreef:
Hallo

Heb even weer alle reacties gelezen,phoe wat een verhalen Haha!
Om sommige moet ik toch nog wel even stiekem lachen,hihi.(Bijv.dacht dat het door de macroni kwam):+

Maar als ik zo alles lees zijn toch de meeste in het ziekenhuisbevallen.Hebben de meeste zo te zien zelf voor gekozen.

Afijn,waarschijnlijk word ik toch medische.Het wil niet zakken in mn bekken.Als dat maandag nog zo is word ik overgedragen aan de gyn.Dan word het dus ook automatische een ziekenhuisbevalling.
Zo kon je nog kiezen en zo niet meer Haha!.

Ach laat die kleine er nu maar uit,hij gaat nu in de weg zitten hihi.

Geniet er nog maar van dat je alle kanten op kan!
Je leven draait straks met 180 graden.
Wel heel positief hoor, maar ook wel erg wennen.
Hoe snel je nu de deur uit gaat om een boodschap te doen,
zo lang duurt het straks! Haha!
Heeft hij/zij een schone luier, de borst, flesvoeding,
heb je alles bij je, spuugdoekje, luiers, doekjes enz........... Clown Haha!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:53

hahah en vergeet vooral geen schone kleren mee te nemen.......

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 17:28

Haha,ja je zal alles mee moeten nemen.
Vind ik niet erg neem ik voor lief! Clown
Tja niks vergeten met een kleine he.Haha.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:47

Ik lees alle verhalen met een grote glimlach, vooral met een 1e is het een ommezwaai, echt niet negatief bedoeld, tis gewoon zo leuk om te zien.

we hebben net een buurmeisje gekregen heel grappig, en nu gaat bij hun ook het licht om half 10 Nagelbijten / Gniffelen
Terwijl ze voor de bevalling nog zei, "nee hoor, gaat niets veranderen qua bedtijd" En de buurvrouw aan de andere kant is ook zwanger en die zijn me toch een partijtje laat op altijd, dat ik al zoiets heb van wacht maar *LOL* Vindt dat gewoon super om te zien. Tis een hele verandering, maar als je er ff inzit weet je niet eens meer hoe het was toen er nog geen kindjes waren Knipoog

Op het uitslapen na dan Schijnheilig

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:48

Mar77 schreef:
hahah en vergeet vooral geen schone kleren mee te nemen.......

en als je ergens bent, de kleine niet Bloos Bloos

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 17:56

Uffie,het scheelt ik ga altijd al vroeg naar bed door de weeks,zie 10 uur naar bed.NU zal het uiteraad later worden want de kleine zal de fles nodig hebben nog om 11 uur.Als ik me goed heb laten informeren.

Maar dat moet allemaal voor lief genomen worden Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:43

Es79 schreef:
Anna-Jelly schreef:
En blij toe ook, want moest er niet aan denken om daarna nog weer in de auto te zitten, pfff! Kon nu heerlijk in bed blijven.
Het ging bij mij overigens ook zo snel dat de kraamhulp ook te laat was Haha!

Ben nogal actief dus daar had ik geen last van, vond het heerlijk om naar huis te rijden in de auto.

Voordeel in het ziekenhuis, er is altijd wel een verpleegster aanwezig. Haha!

Ik doel meer op mijn zere onderkant, had behoorlijk last van de hechtingen (zaten erg strak).
Ik denk ook niet dat ik na een paar uurtjes naar huis had gemogen, want ik kon hier thuis nog niet eens in de douche staan, 2 pogingen gedaan maar was echt te slap.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:47

Hihi Uffie ja inderdaad! Zo dacht ik laatst ook, ga even mee boodschappen doen. Ships nee.. dr ligt er nog 1 op bed Haha!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:04

als ik het hier allemaal zo lees valt de bevalling van mijn zus dus nog wel mee.....

maar goed,niet alleen de bevalling van mijn zus was een hel. ook de maanden ervoor, want ze heeft bijna mijn moeder haar middenrif aan flarden getrapt hihi. toen mijn moeder zwanger was van mij moest ze juist regelmatig een scan laten maken om te kijken of ik wel leefde.
zo rustig was is, ik trapte nooit.

mijn zus is uiteindelijk met de verlostang geboren omdat het niet lukte met de vacuumpomp. nadat ze eruit was heeft ze het hele ziekenhuis bij elkaar gekreist zo boos was ze. ze heeft daarna maanden en maanden achtereenvolgens gehuild, niet stil te krijgen. maar wat bleek toen ze een paar maanden later haar gingen onderzoeken, omdat het toch wel steeds erger werd, ze had HD. en dat moet flink pijn gedaan hebben. toen kreeg ze zo'n spreibroekje. maar nog steeds kan het een beste dramaqueen zijn op zijn tijd.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:56

Ik zit nu op 31 weken, en ga als alles goed gaat thuis bevallen. De reden dat ik thuis wil bevallen is dat ik me ergens anders niet zo snel op me gemak voel, dus daarom maar thuis.
En als het eventueel mis gaat, ik woon 5 min van het ziekenhuis dus is vast wel te doen.
Ben al best wel zenuwachtig (nu al) over hoe het zal zijn, zeker na al die verhalen hier te hebben gelezen Knipoog
Maar ik ben ook nog jong, dus moet vast wel goed komen.

En bloempje veel sterkte de komende weken en hopen dat ie nog in gaat dalen, want anders krijg je straks een KS en dat lijkt me helemaal niet zo prettig.
En vertel je als ie er is hoe het gegaan is, want daar ben ik wel benieuwd naar, als je daar toe in staat bent om te bokken. Clown

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:00

Ik had geen keus , thuisbevallen was vanaf het begin al uitgesloten.
Vond het ook helemaal niet erg om in het ziekenhuis te bevallen, uiteindelijk was het maar goed ook, ben met 31 weken opgenomen en 5 dagen later bevallen via een spoedkeizersnede.
Kind nummer 2 is ook in het ziekenhuis bevallen, dit keer was het een vaginale bevalling en ik ben zo ontzettend goed opgevangen door de mensen daar!
Als we voor een 3e zouden gaan, wat nooit gaat gebeuren, zou ik zo weer voor het ziekenhuis kiezen!

Sterkte met de laatste loodjes..

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 18:42

tears_85 ,uiteraad hou ik jullie op de hoogte hoor Knipoog
Eerst zien of ik na de eerste dagen nog puf heb om even snel achter de comp te duiken.Dat zal nu ook wel over zijn straks.

Voor de mensen die een keizersnee hebben gehad,wat ik me dus afvroeg.
Krijg je een plaatselijke verdoving of een narcose ervoor?Kan op i-net geen info erover vinden.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:16

Ik heb een spoedkeizersnee gehad, en heb een ruggeprik gehad. Voelde ik helemaal niks van, die was zo gezet. En zo heb ik toch de geboorte meegemaakt, en voelde ik hoe de gyn Fabio uit mijn buik haalde.
Alleen als de ruggeprik niet lukt, krijg je narcose. En ik weet dat bepaalde ziekenhuizen bij spoed altijd narcose doen. Maar dat ik niet leuk, want dan mag je man er niet bij zijn.
Vraag gewoon aan je gyn wat het beleid van het ziekenhuis is, dan weet je dat vantevoren in ieder geval.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:25

bloempje1 schreef:
tears_85 ,uiteraad hou ik jullie op de hoogte hoor Knipoog
Eerst zien of ik na de eerste dagen nog puf heb om even snel achter de comp te duiken.Dat zal nu ook wel over zijn straks.

Voor de mensen die een keizersnee hebben gehad,wat ik me dus afvroeg.
Krijg je een plaatselijke verdoving of een narcose ervoor?Kan op i-net geen info erover vinden.

ruggeprik!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:31

Als de ruggeprik lukt hoor. Ik werk zelf op de OK, en soms lukt het niet, bijvoorbeeld als je een scheve rug hebt. Maar bij een jong iemand lukt het eigenlijk altijd.
En wat ik al schreef: sommige ziekenhuizen doen bij een spoedsectio geen ruggepik maar narcose.