Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Dat het eigenlijk te bizar voor woorden is dat je niet durft te stoppen met een pilletje, dat noemen ze een verslaving.
.
Snoevie schreef:ik vind het wel erg raar dat er gezegd word dat AD een ordinaire drug is.
Postman schreef:Helaas is er dus niks voor handen dat ff een probleem uit je hoofd tovert..
Chiqa schreef:Snoevie schreef:ik vind het wel erg raar dat er gezegd word dat AD een ordinaire drug is.
Idd drugs op seretonine is een heel groot verschil hoor, van de laatste krijg je geen kick of trip, of raak je verslaafd aan.....het is een aanvulling net als insuline.
Allleen lastig dat het zoveel ellendige bijwerkingen geeft waar je niet op zit te wachtten....
Citaat:vind het wel erg raar dat er gezegd word dat AD een ordinaire drug is.
sommige mensen hebben een normaal leven dankzij zulke medicijnen,en dat zie ik elke dag weer van heel dichtbij.
depressief zijn is een echte ziekte,omdat je bepaalde stoffen in je hersenen mist.
sommige mensen moeten er dus ook hun hele leven aan,net als bij bv hoge bloeddrukpillen.
die mensen beoordeel je toch ook niet zo?
Citaat:Ad is NIET verslavend....Je heb niet steeds meer en meer nodig (wat een kenmerk is van verslaving) en als je afbouwd heb je geen afkickverschijnselen, maar ontwenningsverschijnselen.
Chiqa schreef:Quellian schreef:Dat het eigenlijk te bizar voor woorden is dat je niet durft te stoppen met een pilletje, dat noemen ze een verslaving.
.
Ad is NIET verslavend....Je heb niet steeds meer en meer nodig (wat een kenmerk is van verslaving) en als je afbouwd heb je geen afkickverschijnselen, maar ontwenningsverschijnselen.
Ik heb diverse malen afgebouwd maar nooit ontwenningsverschijnselen gehad.....
Alleen kan ik niet meer zonder omdat ik anders bang ben dat ik de controle ove rmezelf en mn nagsten kwijtraak.
Stom mss? Geen idee maar het helpt wel op dat gebied, dus op dat vlak is er geen weg meer terug.
(Elke schakel is er één)
twinducklin schreef:Sommige mensen hebben een chronisch ( = blijvend ) tekort aan serotine in de hersenen, die stof wordt normaal zelf aan voldoende hoeveelheid aangemaakt in ons lichaam, maar wanneer dit niet gebeurd moet het inderdaad aangevuld worden, het zelfde als insuline. Alleen het verschil is dat wanneer je niet voldoende insuline krijgt, je zelfs direct aan de gevolgen dood kan gaan en dat is gelukkig bij serotine niet zo.
twinducklin schreef:Ad is wél verslavend.. Dat staat ook duidelijk in de bijsluiter te lezen, je krijgt ontwenningsverschijnselen, afkickverschijnselen klinkt anders maar heeft dezelfde betekenis.
Citaat:Antidepressiva zijn niet verslavend en leiden niet tot afhankelijkheid. Wel bestaat er een kans op (lichamelijke) onttrekkingsverschijnselen tijdens afbouw en na staken.
Citaat:Antidepressiva werken niet verslavend.
Citaat:Antidepressiva zijn niet verslavend, maar hebben wel bijwerkingen.
Citaat:Antidepressiva zijn niet verslavend, maar moeten wel afgebouwd worden als iemand ze een tijdlang heeft gebruikt en ermee wil stoppen. Anders kunnen er onttrekkingsverschijnselen optreden:
Postman schreef:Dan heb ik liever gewoon schijt aan iedereen en slik ik maar niks. Ze moeten me dan maar nemen zoals ik ben, punt uit.