Wat heb jij allemaal meegemaakt in een ziekenhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Re: Wat heb jij allemaal meegemaakt in een ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:58

Shalimar schreef:
Ik ben 9 keer geopereerd aan mijn gezicht. Ik ben geboren met een platte neus en een open verhemelte. Ik had dus schisis. (hazelip) De eerste keer was een paar dagen na mijn geboorte en de laatste keer was in 2001. Ik haat ziekenhuizen. Vooral de tijd net voor de operatie. Ik haat he infuus en ben dan ook altijd erg panisch als ik er één moet. De laatste keer was ik zo gespannen dat ik eerst een voorprikje kreeg in mijn hand maar die deed al veel pijn. Mijn hartslag schoot de lucht in. Toen kwam nog het echte infuus en dat doet verdomd pijn! Je voelt gewoon een 10cm lange naald naar binnen gaan en als ze de verdoving erin spuiten voel je dat ook en dat is totaal niet prettig!! Ik ben altijd zo bag als ik in de OK lig. Bang dat ik niet meer wakker word ofzo. Het is heel stom maar dat zit er gewoon in. Ik ben eigenlijk nog steeds niet tevreden maar ik ga echt niet nog een keer onder het mes als het niet medisch moet.

<-- zal maar niet vertellen hoe alleen bloedprikken bij mij gaat, laat staan infuus...

maargoed, geboren ben ik er.
veel veel veel röntgenfotos, vandaag nog, voor mn wervelkolom en bekken...lekker in je bijna nakie (alleen in je onderbroek..voelt zo gewennig.. Bloos ) tegen zon koude plaat aan staan voor 10 minuten Vork

veel blaasontstekingen gehad dus uroloog. Was toen 10 jaar oud, maar het was een man en ik moest daar met mn benen wijd...dan voel je je toch even niet fijn.

orthopeed voor mijn tenen..(ook weer fotos)

bloedprikken x 100
ik heb diepe rollende aders, dus die spuit gaat er gemiddeld 2x in, en dan dr in..onderhuidsverschuiven en weer wat dieper..en dr weer een beetje uit en weer kijken of ze iets hebben...en nou voordat iedereen auuuuwwww gaat roepen, ik voel het niet.
Je voelt alleen het kleine prikje als ie er in gaat.
En dat vandaag ook weer, had een jonge meid, ze kreeg het niet voor elkaar en ik maar lachen. Gelukkig kon ze er zelf ook om meelachen (ookal had ik dr gewaarschuwd dat ik erg moeilijk te prikken was)
heb ik 't toch verteld...

vorig jaar februari mijn amandelen eruit. (infuus als ik daar nog aan terug moet denken..het prikken viel mee..maar kon mijn hand daarna niet meer bewegen..en ze had m bijna in mijn arm geprikt ipv hand omdat ze geen ader kon vinden)
maar dat was ook het enigste erge.

En ooit een keer mijn pols gebroken na een val van een paard.

verder kan ik me zo niks herinneren en alles staat compleet door elkaar Tong uitsteken

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:21

Ten 1e ben ik er natuurlijk geboren Haha!

Andershalf jaar later bedacht ik mij om eens lekker op de bank te gaan springen, maar ik was zo fanatiek dat ik aan de andere kant landde, niet op mijn benen maar op mijn pols. Deze bleek gebroken te zijn waarna ik 4 weken met knalroze gips rondliep.

Toen ik een jaar of 6 was begon een klein moedervlekje uit te groeien tot een reusachtige knoert van een bult (misschien overdrijf ik nu een beetje Bloos ) Maar die moest in iedergeval weggesneden worden. De arts beloofde bij als ik niet zou huilen snoep, dus zo dapper dat ik was had geen traan gelaten maar het leverde helaas geen snoep op Wát een afperser.

6 jaar later in groep 8 was het weer eens tijd voor het 'schoolvoetbal' Ik moest en zou de keeper zijn dus ik ging na schooltijd nog even flink oefenen met een jongen uit mijn klas die op voetballen zat. Ik dacht dat ik die bal wel eventjes tegen zou houden, resultaat; bal kwam als een sneltrein tegen de vlakke kant van mijn hand aan waarna deze werd duppelklapte en mijn pols brak. Hoppa, weer 4 weken in het gips. Wat overigens thuis wel een gezellige boel was omdat mijn moeder toen haar been vanaf haar heup tot enkel in het gips had zitten Ja
( Ik hen trouwens de bal wél tegengehouden Sigaar )

Ook vaak genoeg bloedgeprikt en bezoekjes bij de huisarts gehad maar voor zover ik weet was dit alles Haha!

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:29

1x toen ik een soort vage exceemplek op mijn been had. Daar is het onderzocht en heb ik er medicijnen voor gekregen. Nu is het weg.

1x om foto's te laten maken van mijn stuitje. Daar heb ik dus blijkbaar een afwijking aan waar helaas niks aan gedaan kan worden.

1x in december toen ik met een paard gevallen ben. Met mijn hoofd op een soort stoeprand. Ze staleigenaresse heeft me op de bank gelegd en is me een beetje gaan onderzoeken. (Ze is soort van arts) Toen ben ik een uur lang gaan hyperventileren en kwam de huisarts. Toen werd ik wel weer rustig en heb ik in het ziekenhuis foto's van mijn rug laten maken. Daar was gelukkig niks mee, wel had ik een hersenschudding. Daar heb ik nu soms nog last van.

Toen ik echt nog ''jong'' was, ben ik er nooit geweest. Best wel geluk.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:15

3maanden te vroeg geboren en verder nog na een val met paard..

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:21

mm eigenlijk niet zoveel heb er maar 1 keer echt in gelegen dat was voor een neus- en keelamandel operatie voor de rest heb ik er niet in gelegen. Wel onderzoeken gehad maar verder niet.

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:25

ik was van me verzorgpaard afgevallen en had me boven schouder gebroken die kon niet in het gips dus moes in mitella..
Was daarna nog keer van me vezorgpaard afgevallen (was echt een klote pony,, en toen had ik weer me bovenschouder gebroken een zware hersenschudding me lever gescheurd en me nieren gekneusd toen lag ik ook op het IC omdat ze niet wisten of ik het zou halen Boos!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:34

Moet toevallig vanmiddag naar het ziekenhuis.

Heb 3 weken geleden een hoef tegen mn neus aangehad. Had een pony vast aan de longeerlijn, opeens komt ie omhoog waarbij zn hoef mn neus raakte. Afijn, gelijk naar het ziekenhuis.
Daar hebben ze het schoongemaakt en het 'dichtgelijmd'. Niks geen foto's, want mn neus stond niet scheef, als ie gebroken was konden ze er niks aan doen, dan zou het vanzelf weer moeten helen.
Ik moest maar bellen als ik er last van had.
Week later voelde ik dat mn neus iets scheef staat en dat er een soort van botje 'uitsteekt'.
Dus vanmiddag een afspraak op de poli met de KNO-arts.
Ben benieuwd Lachen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:39

- Vanaf m'n zesde regelmatig voor mijn oren (gaatje in trommelvlies), telkens voor controle.
- Keel en neusamandelen
- Blindedarm ontsteking
- Gaatje in mijn oor dichtgemaakt + lipbandje door laten knippen
- En al die keren dat ik dr voor m'n vader was. Vork (die werkt daar)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 08:56

Ik had midoorontsteking, wat zo uitliep dat me halve gezicht verlamt was.
Toen ben ik in het sint jansdal geplaatst. daar heb ik 1 operatie (Niks opgeleverd) gehad en daar heb ik 3 dagen gelegen. Toen ook zwaar aan het infuus (Antibiotica). Toen ze geen verbetering zagen meteen overgeplaatst naar Utrecht. Daar ook meteen operatie gehad ( Wat ook niks opleverde) en toen 4 dagen daar gelegen aan het infuus, en eindelijk mocht ik toen naar huis, ik was geen fijne patiënt aangezien ik altijd lag tezeuren of ik naar huis mocht. Maar ondanks was het ook wel weer gezellig, mijn oud klasgenootje lag namenlijk ook in het ziekenhuis en we hebben samen wel lol gehad Pling
Mijn oor is inmiddels helemaal genezen en van de verlamming merk je nog maar weinig Lachen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:12

Toen ik net geboren was, moest ik een paar dagen blijven wegens een gat/gaatje in mijn hart.
En ik kwam ook vaak voor m'n blaas, want ik had vaak blaasonsteking enzo. (Toen was ik 7/8 jaar oud)
Kwam ook een keertje voor m'n duim/hand want ik had me hand tussen de auto-deur gehad, en toen was ie gekneusd.
Ook voor een onsteking aan m'n been, ik had boven de 40 graden koorts Nagelbijten / Gniffelen
Ze hebben er trekzalf op gedaan, en het ging langzaam over.. (Was een bult van zo'n 5 a 10 cm hoog en 5 cm breed)
Nu zit er een gat in m'n scheenbeen Scheve mond (Als het verder was gegaan, had ik geen Linker-onderbeen mee)
Kwam ook vaak voor m'n buik, vraag me niet af waarom! Weet ik zelf niet meer..
En vorig jaar (2006) heb 'k 2 dagen in het ziekenhuis moeten liggen wegens, Een val van het paard..
Had toen uhh.. Zware hersenschudding en zware gekneusde heup en een flinke....geheugenverlies..
Dat was dan in Assen, maar toen was ik niet thuis

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:10

Toen ik nog een baby was (jaartje of 1 ofzo) had ik voor de 2de keer een koortsstuip en heb ik er 10 dagen gelegen.

Verder vorig jaar nadat ik mijn enkel op 3 plaatsen gebroken had en mijn kuitbeen gespleten. Daar moesten dus later 3 schroeven in, foto's maken (echt te vaak) en kreeg een infuus enzo, vervolgens moest ik 5 uur wachten totdat ik weer nuchter was en vervolgens na een ruggeprik een operatie. Nachtje daar gelegen, kreeg tot overmaat van ramp ook nog een catheter omdat ik nog steeds verdoofd was Boos! en de volgende dag mocht ik s avonds weer naar huis, overdag was de fysio nog geweest, haha dat was wel leuk eigenlijk, kon ik eindelijk mijn bed uit. Dag later weer terug voor een scan, dag dáárna weer terug voor de uitslag en zo ben ik een paar maanden ziekenhuis in en uit gegaan Lachen

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:18

11 februari 1988, geboren in Arnhem en meteen met sirene's doorgereden naar Nijmegen. Werd geboren met een open buik. Heb daar toen bijna een maand gelegen.
Die jaren daarna heel vaak voor controles.

pff.. 2002 ofzo, viel van het paard en moest foto's laten maken, uiteindelijk niks gebroken.

December 2004. eerste gesprek met de plastischchirurg, correctie van litteken nav open buik.

December 2005. Operatie litteken open buik.
Januari 2006, controle.

En nu vind ik het wel weer genoeg voorlopig. Tong uitsteken

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:02

ohja ik ook nog voor trekken van amandelen en weghalen van polippen ofzoiets Clown
en dan onlangs met val van mij en het paard Clown(allebei gevallen)
maar dat bleek dus niet echt erg: whiplash, lichte hersenschudding en verder gewoon die hele week uit mijn geheugen weg maar dat is alleen vervelend

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:05

Als ik sommige verhalen hier lees dan mag ik echt van heel veel geluk spreken!

Ik ben er geboren.
Toen ik 4 was neusamandelen geknipt

Verder helemaal niets!!! (en ben nu 20)
Ja alleen tot mn 12 2 keer per jaar naar de oogarts en nu alleen soms voor metingen maar dat waren meer controles.

Ik heb ook nog nooit bloed hoeven laten prikken in het ziekenhuis, (en dat ga ik ook echt NOOIT doen!! Haha! ) alleen bij ons op de universiteit wat niet zo'n succes is (licht uitgedrukt Clown )

Maar dus eigenlijk voor niets want die neusamandelen duurde maar paar uurtjes en ookal weet ik nog precies hoe die dag verliep, meer kan ik me er ook niet van herinneren Clown

* en nu even afkloppen Haha! *

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:04

- 4 of 5 keer wezen bloedprikken ( flauwgevallen 1 keer )
- gebroken arm
- heel vaak op bezoek geweest bij m'n opa, tante, vader, moeder en een vriendin.
- M'n geboorte natuurlijk, 10 dagen in de couveuse gelegen en had ook een ruisje in m'n hart, stelde niks voor.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:26

Te vaak!!!
Toen ik in groep 4 zat geopereerd aan mijn tanden.
In groep 8 mijn enkel gebroken. 6 weken gips.
In de 4e van de mavo enkelbanden gescheurd en aan geopereerd. Weer 6 weken gips. Vlak daarna pols gebroken.
Tussendoor een paar keer foto's laten maken maar bleek "gelukkig" alleen maar diverese kneuzingen te hebben.
Tussendoor nog een keer bloed laten prikken ivm de ziekte van pfeiffer.
Vorig jaar januarie blinde darm ontsteking.
Afgelopen januarie geopereerd aan een vergroeid bot in mijn hand, is niet goed gelukt en moet waarschijnlijk nog een keer.
En ben geboren met een open plek op mijn hoofd en heb een paar dagen in de couveuse gelegen.
Oja en vorig jaar mijjn kleine teen gebroken met slootje springen.
Nou dat was het wel weer en hetr lijkt me ook wel genoeg Haha!

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:41

ik kom bijna nooit in het ziekenhuis..
ik ben er alleen een paar keer geweest om bloed te laten prikken.. en toen ik van mn paard af was gevallen Clown
en gewoon op bezoek.. verder niet eigenlijk Lachen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:00

Hmm, nou...

Van mijn geboorte tot mijn 3e ben ik wel vaak langsgeweest. Was allergisch voor iets in die babyprikken leek. Dus naja ik zwol wel eens op en zo haha. Naja en na die tijd eigenlijk nooit meer voor mezelf, gelukkig!

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:13

nou dan ik ook maar heb eigelijk niet zo veel gehad! Lachen

toen ik een jaar of 4 was zijn mijn neusamandelen eruit gehaald hiervan was er er ziek geworden en moest een nachtje blijven... ook heb ik rond die leeftijd een paar keer van die buisjes in mijn oren gehad voor mijn gehoor... nu hoor ik gewoon goed hoor.. Lachen en toen een hele tijd niets... toen ben ik een keer van een pony gevallen met mijn neus tegen de bakrand.. neus was gebroken Tong uitsteken tja en nu vorig jaar een knie van een paard tegen mijn knie gekregen ging niet hard... maar ik had heel erge pijn en het begon te knakken... maar bn gewoon door gelopen... na een tijdje ging het iets beter nog wel veel pijn en het knakken ign gniet over.. dus ik naar de dokter en die heeft me doorverwezen naar een orthopeet.. die zei dat het gewoon van de groei kwam en moest met tape therapie en fysio overgaan... nou niet dus... ik kreeg steeds meer last dus ik terug naar de dokter en die heeft me doorverwezen naar een andere orthopeet.. zij wou toch kijken of er niet kraakbeen loszat of iets... dus foto's laten maken maar daar was niets op te zien... daarna een MRI laten maken en kreeg vrijdag de uitslag met het volgende je hebt je binnenste en buitenste meniscus allebei gescheurt... nou fijn wordt volgende week meteen geopereerd Tong uitsteken tja en dit was het Tong uitsteken

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:50

Ik werk in een ziekenhuis, dus kom er bijna dagelijks.
Heb er al heel veel meegemaakt, maar dat was gelukkig niet voor mij iets persoonlijks.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:56

best veel.

1 amandelen
2 gebroken sleutelbeen (fiets)
3 gebroken arm (paardrijden)
4 bijna gebroken rug (paardrijden)
5 zwaar gekneusde elleboog (paardrijden)
6 bijna gebroken rug en nek (paardrijden)
7 bijna gebroken elleboog. (fiets)

dat is een behoorlijke lijst.. wat zou het zijn, ik kan niet paardrijden, en niet fietsen Clown

lijstje van mijn zus:
1 amandelen
2 wormbesmetting
3 hersenschuddig+2 hechtingen. (paardrijden)

zo zie je maar.. anniek is heel wat slimmer qua vallen Vork

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:21

ik ben der de laatste weken te vaak Tong uitsteken
er is uitgekomen dat ik suikerziekte heb, dus loop der nu best vaak rond Boos!

vroeger kwam ik om de zoveel tijd bij de oogarts.controles enzo, want had een lui oog.

ook zit mijn orthodontist in het ziekenhuis.

voor de rest gelukkig (klopt af) nog nooit wat gebroken of opgenomen geweest.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:30

Ik ben eigenlijk nooit echt 'opgenomen'..

Maar mijn (toendertijd) vriendje wel..
Hij heeft er best een tijd gelegen..

(en toen hadden we sex in het ziekenhuis) Nagelbijten / Gniffelen

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:47

Uhm, heb 1 keer mijn pink gebroken tijdens gym en toen moest me arm in het gips.
En de 2e keer dat ik naar het ziekenhuis moest was omdat ik mijn jukbeen had gebroken. Een paard had ertegenaan getrapt en me hele rechterkant van me gezicht was geschaaft en dik en opgezet. Behandeling was overigens wel erg goed. Ja
Overigens nooit een nachtje ofzo blijven slapen. Knipoog

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:12

Uhm ok nu ik P
* geboorte Vork
* keelamandelen+ neus
* zo maar bloedingen....
* ogen vroeger en nu weer
* op bezoek bij mama Verdrietig was geen leuke iets.. * zie profiel*
* met vriend bloed prikken
* tong riem door laten knippen * onder verdoving!*

verder weet ik niet Clown