Alcoholisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: Alcoholisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:41

Zachte heelmeesters maken heel stinkende wonden in het geval van een alcoholist.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:49

Laura schreef:
Zachte heelmeesters maken heel stinkende wonden in het geval van een alcoholist.

Dat ligt er maar net aan... wat is het alternatief? Wat doet de zachte heelmeester? Wat gebeurt er als een "harde" heelmeester ingeschakeld wordt?
Verder gaat het om een probleemdrinker hier.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:50

Justy schreef:
Aimee, ik begrijp jouw gevoel wel, maar wat als je er zelf aan onderdoor gaat (wat in het geval van Mayo lijkt te gebeuren)? Moet je ten koste van jezelf maar iemand blijven redden die niet gered lijkt te willen worden?

Op dit moment heeft Mayo nog geen keuze gemaakt. En 'moddert' ze dus nog aan met hem...

Wat ik bij Mayo nu vooral opmerk is vooral veel woede naar hem toe, dat hij haar dit aandoet.
Ik denk totdat hij een bepaalde grens grens bij haar bereikt, en die keuze bij haar forceert.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:03

Blackje schreef:
En wat zeggen zijn vrienden ervan die met hem dat biertje(s) drinken?

Die vinden het wel prachtig, die doen net zo hard mee. Die hele groep is van het zuipen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:04

Apple schreef:
Ik sluit me aan bij Aimee. Als je vast zit in een patroon dan moet je dat patroon doorbreken. En dat gaat samen makkelijker dan alleen.

Dus misschien eens samen naar de film of uit eten als het anders een stapavond was geweest.

Dat is het lastige, we hebben bedacht wat we samen leuk vinden, maar dat is praktisch niks. Hij houd ook niet van uit eten en de film. We hebben erg weinig gemeen helaas.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:05

Blackje schreef:
Maar het probleem is dat je dit ook wel samen moet willen.
Ik krijg het idee dat Mayo (misschien nu niet meer, maar zeker de eerste 2 jaar) dit allemaal heeft geprobeerd, maar het patroon nog steeds hetzelfde is.

Klopt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:06

Aimee schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het vreselijk jammer dat er zo gedacht wordt over mensen met een alcoholprobleem. Ik heb ervaring met mijn zus die drugsverslaafde en probleemdrinker was, mensen met bovenstaande instelling om haar heen zijn haar fataal geworden. Ik was nog jong en realiseerde me pas het laatste jaar van haar leven wat er echt aan de hand was, dat was te laat en dan vergeef ik mezelf nog steeds niet.

Dat is het lastige, ik realiseer het me al een paar jaar en z'n ouders hebben me gewaarschuwd en gesmeekt of ik er wat aan kon doen. Ik heb vanalles geprobeerd, maar hij steekt z'n kop in 't zand Scheve mond

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:07

Mayo schreef:
Dat is het lastige, we hebben bedacht wat we samen leuk vinden, maar dat is praktisch niks. Hij houd ook niet van uit eten en de film. We hebben erg weinig gemeen helaas.

Wat vindt hij wel leuk dan?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:08

Dan denk ik echt dat je de knoop moet doorhakken en voor jezelf moet kiezen!
Er loopt daar buiten vast nog een vent die wel heel goed bij je past!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:09

Aimee schreef:
Nee. Daarom schrijf ik ook nergens dat Mayo er niet mee moet stoppen Knipoog maar áls ze wil helpen, dan moet het totaal anders dan hoe het nu gebeurt.
Verder denk ik dus dat hij best geholpen zou willen worden, zoals ik al schreef is het drinken eerder een schreeuw om hulp volgens mij, dan negeren van de aangeboden hulp.
Om mijn zus als voorbeeld te nemen; die zat in een psychiatrische instelling, had dagelijks begeleiding en controle. Het was alleen niet de hulp die zij nodig had en daarom hielp het ook niet.

Daar twijfel ik op sommige momenten aan. Donderdag en zondag is het voetbalclub waar ze met het hele team zich klem zuipen, op vrijdag de kroeg in met vrienden, zaterdagmiddag voetbalclub en zaterdagavond discotheek of thuis zuipen. Maar alles is altijd met vrienden en lachen gepaard. Op maandag t/m woensdag relaxed voor de tv maar wel drinken. Met problemen drinkt hij extra.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:09

Mayo schreef:
Dat is het lastige, ik realiseer het me al een paar jaar en z'n ouders hebben me gewaarschuwd en gesmeekt of ik er wat aan kon doen. Ik heb vanalles geprobeerd, maar hij steekt z'n kop in 't zand Scheve mond

Wat doen zijn ouders er dan mee?

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:10

Mayo schreef:
Die vinden het wel prachtig, die doen net zo hard mee. Die hele groep is van het zuipen.

Leuke 'vrienden'kring Rolleyes
Zolang hij met hun omgaat zal stoppen/minderen helemaal niet gaan.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:11

Het klinkt misschien hard maar als de alcoholist zelf niks wil kan je weinig doen. De enige die een alcoholist de ogen kan laten openen is de alcoholist zelf. Je kunt hem natuurlijk wel steunen/helpen, mits hij erom vraagt. Anders is het water naar de zee dragen. Zonde van je energie.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:11

Miss_Petit schreef:
Op dit moment heeft Mayo nog geen keuze gemaakt. En 'moddert' ze dus nog aan met hem...

Wat ik bij Mayo nu vooral opmerk is vooral veel woede naar hem toe, dat hij haar dit aandoet.
Ik denk totdat hij een bepaalde grens grens bij haar bereikt, en die keuze bij haar forceert.

Ja, ik ben kwaad en teleurgesteld dat na zoveel pogingen er geen bal veranderd is en hij mij meesleept in zijn drankgebruik. Ik zit niet op een leven met alcohol te wachten, maar ik krijg het wel in m'n schoenen geschoven en het lukt me niet dit te veranderen. Door de zoveel pogingen heeft hij idd een grens bereikt. Het haalt me zo onderuit dat ik jankaanvallen, depriaanvallen etc krijg. M'n lichaam trekt het niet. Ik krijg alleen rust met slaappillen, waar ik nu zelfs doorheen lijk te komen. En ik ben gewoon kwaad dat hij me zover krijgt Scheve mond

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:13

Aimee schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het vreselijk jammer dat er zo gedacht wordt over mensen met een alcoholprobleem.
... mensen met bovenstaande instelling om haar heen zijn haar fataal geworden...

Okay, ik neem aan dat je mij bedoeld Knipoog .

Wat kan ik in jouw ogen nog meer doen, om mijn vriendin van haar alcohol probleem af te krijgen Lachen ?
Voor de 1 miljoenste keer naar haar luisteren als ze vertelt dat de hele wereld schuld is dat d´r man bij d´r weg is gegaan, dat d´r 16 jarige zoon 0-respect voor d´r heeft ("ach dronke lor, hou toch je kop!"), dat ze in het ziekenhuis overdrijven als die zeggen dat ze met een drankkegel staat te werken (die ze een uur voordat ze naar d´r werk gaat probeert te verdoezelen door tomaten- en zuurkoolsap te drinken Lips are sealed ), zelfs als dat regelmatig ´s nachts is?
Haar keer op keer adviezen geven (óók wat betreft AA, ontwenningsklinieken enz.), waar volledig verrast op gereageerd wordt (Ik heb toch geen alcohol probleem!!").
Ze komt nauwelijks d´r huis nog uit. Niet als je d´r uitnodigd, niet als je d´r ophaalt. Nou ja, dat laatste is niet helemaal waar: als je d´r ophaalt om naar de kroeg te gaan, gaat ze nog wel mee. Maar dat is dan ook echt het enigste Scheve mond ....
Onze hele vriendengroep maakt zich nu al een aantal jaren zorgen om B., behalve B. zelf.
Die is van mening da als ze maar weer een leuke vent vindt, alles wel weer goed gaat Lachen . Het is ook echt een leuke meid om te zien, maar tot-nu-toe haakt iedere vent op z´n laatst bij het tweede afspraakje af, omdat het niet echt leuk is om de avond af te sluiten met een dronken vrouw die alleen maar over haar problemen praat, die ze vervolgens niet op wil lossen.
Het was op een gegeven moment zo, dat al onze gesprekken alleen maar om B. draaiden als we met een paar vriendinnen bij elkaar zaten en het hoofdthema was altijd hetzelfde :"hoe kunnen wij B. helpen??"
Natuurlijk klinkt het hard, maar wij zijn met z´n allen tot de conclusie gekomen, dat B. zich niet wil laten helpen !
Ze vindt het volgens ons wel lekker zo; iedereen staat (stond) voor d´r klaar, heeft genoeg mensen om iedere keer maar weer hetzelfde verhaaltje te kunnen vertellen, krijgt (kreeg) veel medelijden ...
Iedere keer wordt er eentje van ons uitgepikt, die dan aan de beurt is om extra vaak door B. te worden opgebeld.
Als diegene dan op een gegeven moment de boot afhoudt omdat zij helemaal murw gelüld is door B., wordt prompt de volgende opgebeld, zodat ze haar beklag over "de ander" kan doen en begint het spelletje weer van voren af aan ....
Dus als jij nog tips hebt over hoe we het anders/beter kunnen aanpakken: graag Lachen .
En ja, het klopt dat ik pissig en gefrustreerd van deze situatie ben! Pissig omdat het dweilen met de kraan open is en gefrustreerd dat "het er voor haar zijn" geen enkel effekt heeft, behalve dat het mij vreselijk veel energie kost.
Ik kan me van Mayo dus goed voorstellen dat de maat nu vol is....

Citaat:
Een echte alcoholist drinkt altijd!

Citaat:
Ik ben alcoholist als ik dagelijks alcohol nodig heb om te kunnen functioneren, of andersom; als ik vreselijk ziek ben doordat ik niet drink.

Deze 2 stellingen kloppen helaas niet Scheve mond . Dit heeft mijn vriendin te horen gekregen van artsen in de ontwenningskliniek, waar haar (inmiddels ex)man opgenomen is geweest.
Haar (ex)man is alcoholist. Hij heeft echter wél de wil gehad om zich te laten behandelen en is nu alweer een heel aantal jaren droog OK dan! .
Een keertje is het op een feestje fout gegaan, omdat hij dacht dat ´ie na een aantal jaren droog te zijn, nu toch wel weer een biertje kon drinken.
Hij eindigde stomdronken in een taxi die hem naar huis heeft gebracht Scheve mond . Mijn vriendin was toen inmiddels al van hem gescheiden.
Gelukkig heeft hij de volgende dag wel direkt de HA opgebeld en is weer 3 weken in een ontwenningskliniek opgenomen en heeft de laatste 5 jr. geen druppel meer aangeraakt OK dan! .
Ondanks zijn alcohol probleem, bleef hij wel goed functioneren op zijn werk.
Ook hij had dagen dat hij geen druppel dronk, wat hem dan "bevestigde" dat het "allemaal zo erg niet was" en wat hem dan het excuus verschafte, om nu dan toch maar weer een drankje te pakken "want hij had immers bewezen dat hij best zonder alcohol kon!"
Laatst bijgewerkt door Sterre op 30-01-07 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:14

Aimee schreef:
Mayo schreef:

Wat vindt hij wel leuk dan?

Ehhh... de kroeg, stappen in skihut achtige tenten, bankhangen met een filmpje, sport kijken, poolen.

Ik hou niet van de kroeg, niet van skihut achtige tenten, bankhangen met een filmpje soms en poolen ook soms.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:15

Aimee schreef:
Mayo schreef:

Wat doen zijn ouders er dan mee?

Die hebben ook vanalles geprobeerd, niks in huis halen, ook voorstellen van instanties, ouder gezag geprobeerd. Vanalles, maar hij zet zich alleen maar af.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:16

Miss_Petit schreef:
Mayo schreef:

Daar ben ik ook bang voor...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:16

Mayo schreef:
Daar twijfel ik op sommige momenten aan. Donderdag en zondag is het voetbalclub waar ze met het hele team zich klem zuipen, op vrijdag de kroeg in met vrienden, zaterdagmiddag voetbalclub en zaterdagavond discotheek of thuis zuipen. Maar alles is altijd met vrienden en lachen gepaard. Op maandag t/m woensdag relaxed voor de tv maar wel drinken. Met problemen drinkt hij extra.

Sja.... is dat echt bijzonder dan? Bloos Of past dat gewoon niet bij jou leven?
Om Sander maar even als voorbeeld te nemen: maandag lacrosse met biertjes daarna, woensdag darten met biertjes daarna, in het weekend nog eens de stad in en dan wordt er ook flink gedronken. Thuis wordt er in het weekend ook altijd een fles open getrokken. Vergeleken met veel van zijn vrienden is dat extreem weinig... vooral de vrienden die nog studeren.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:17

Mayo schreef:
En ik ben gewoon kwaad dat hij me zover krijgt Scheve mond

Je bent er zelf bij, en laat het nu toe.
Trek een streep/grens.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:19

Mayo schreef:
Die hebben ook vanalles geprobeerd, niks in huis halen, ook voorstellen van instanties, ouder gezag geprobeerd. Vanalles, maar hij zet zich alleen maar af.

Ja... dat heeft dus geen nut. Hij heeft persoonlijke problemen door zijn jeugd, dan kunnen zijn ouders dit soort dingen wel allemaal proberen, maar dat helpt niet. Het helpt ook niet als jij het doet. Zijn ouders moeten zorgen dat de kloof tussen hen en hun zoon gedicht wordt, dan hoeft ie ook niet meer te drinken.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:20

Mayo schreef:
Ehhh... de kroeg, stappen in skihut achtige tenten, bankhangen met een filmpje, sport kijken, poolen.

Ik hou niet van de kroeg, niet van skihut achtige tenten, bankhangen met een filmpje soms en poolen ook soms.

Wat zijn de redenen, dat jullie samen zijn? Op wie/welke eigenschappen ben jij verliefd geworden? Gaan samenwonen?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:21

Aimee schreef:
Sja.... is dat echt bijzonder dan? Bloos Of past dat gewoon niet bij jou leven?
Om Sander maar even als voorbeeld te nemen: maandag lacrosse met biertjes daarna, woensdag darten met biertjes daarna, in het weekend nog eens de stad in en dan wordt er ook flink gedronken. Thuis wordt er in het weekend ook altijd een fles open getrokken. Vergeleken met veel van zijn vrienden is dat extreem weinig... vooral de vrienden die nog studeren.

Niet heel bijzonder, maar wel hóe lam hij thuis komt. Ik heb er geen problemen mee als ie wat biertjes drinkt, maar iemand die 4 dagen per week lam thuiskomt, waar dan geen land mee te bezeilen is en je allerlei rottigheid naar je kop gesmeten krijgt en jij nogeens de klerezooi kan opruimen die hij met z'n lamme kop maakt. En dan de overige 3 dagen tot aangeschoten drinkt.

Nee dat past niet bij mij en daar pas ik ook voor. Ik wilde met hém samenleven, niet met een drankprobleem en een lamme kop.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:21

Miss_Petit schreef:
Mayo schreef:

Denk ik ook, helaas..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:22

Aimee schreef:
Ja... dat heeft dus geen nut. Hij heeft persoonlijke problemen door zijn jeugd, dan kunnen zijn ouders dit soort dingen wel allemaal proberen, maar dat helpt niet. Het helpt ook niet als jij het doet. Zijn ouders moeten zorgen dat de kloof tussen hen en hun zoon gedicht wordt, dan hoeft ie ook niet meer te drinken.

Daar heb je op zoch gelijk in, maar het is ook lastig als hij daarin niet meewerkt.