Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura schreef:Zachte heelmeesters maken heel stinkende wonden in het geval van een alcoholist.
Justy schreef:Aimee, ik begrijp jouw gevoel wel, maar wat als je er zelf aan onderdoor gaat (wat in het geval van Mayo lijkt te gebeuren)? Moet je ten koste van jezelf maar iemand blijven redden die niet gered lijkt te willen worden?
Blackje schreef:En wat zeggen zijn vrienden ervan die met hem dat biertje(s) drinken?
Apple schreef:Ik sluit me aan bij Aimee. Als je vast zit in een patroon dan moet je dat patroon doorbreken. En dat gaat samen makkelijker dan alleen.
Dus misschien eens samen naar de film of uit eten als het anders een stapavond was geweest.
Blackje schreef:Maar het probleem is dat je dit ook wel samen moet willen.
Ik krijg het idee dat Mayo (misschien nu niet meer, maar zeker de eerste 2 jaar) dit allemaal heeft geprobeerd, maar het patroon nog steeds hetzelfde is.
Aimee schreef:Eerlijk gezegd vind ik het vreselijk jammer dat er zo gedacht wordt over mensen met een alcoholprobleem. Ik heb ervaring met mijn zus die drugsverslaafde en probleemdrinker was, mensen met bovenstaande instelling om haar heen zijn haar fataal geworden. Ik was nog jong en realiseerde me pas het laatste jaar van haar leven wat er echt aan de hand was, dat was te laat en dan vergeef ik mezelf nog steeds niet.
Mayo schreef:Dat is het lastige, we hebben bedacht wat we samen leuk vinden, maar dat is praktisch niks. Hij houd ook niet van uit eten en de film. We hebben erg weinig gemeen helaas.
Aimee schreef:Nee. Daarom schrijf ik ook nergens dat Mayo er niet mee moet stoppenmaar áls ze wil helpen, dan moet het totaal anders dan hoe het nu gebeurt.
Verder denk ik dus dat hij best geholpen zou willen worden, zoals ik al schreef is het drinken eerder een schreeuw om hulp volgens mij, dan negeren van de aangeboden hulp.
Om mijn zus als voorbeeld te nemen; die zat in een psychiatrische instelling, had dagelijks begeleiding en controle. Het was alleen niet de hulp die zij nodig had en daarom hielp het ook niet.
Mayo schreef:Dat is het lastige, ik realiseer het me al een paar jaar en z'n ouders hebben me gewaarschuwd en gesmeekt of ik er wat aan kon doen. Ik heb vanalles geprobeerd, maar hij steekt z'n kop in 't zand
Mayo schreef:Die vinden het wel prachtig, die doen net zo hard mee. Die hele groep is van het zuipen.
Miss_Petit schreef:Op dit moment heeft Mayo nog geen keuze gemaakt. En 'moddert' ze dus nog aan met hem...
Wat ik bij Mayo nu vooral opmerk is vooral veel woede naar hem toe, dat hij haar dit aandoet.
Ik denk totdat hij een bepaalde grens grens bij haar bereikt, en die keuze bij haar forceert.
Aimee schreef:Eerlijk gezegd vind ik het vreselijk jammer dat er zo gedacht wordt over mensen met een alcoholprobleem.
... mensen met bovenstaande instelling om haar heen zijn haar fataal geworden...
Citaat:Een echte alcoholist drinkt altijd!
Citaat:Ik ben alcoholist als ik dagelijks alcohol nodig heb om te kunnen functioneren, of andersom; als ik vreselijk ziek ben doordat ik niet drink.
Aimee schreef:Mayo schreef:Dat is het lastige, we hebben bedacht wat we samen leuk vinden, maar dat is praktisch niks. Hij houd ook niet van uit eten en de film. We hebben erg weinig gemeen helaas.
Wat vindt hij wel leuk dan?
Aimee schreef:Mayo schreef:Dat is het lastige, ik realiseer het me al een paar jaar en z'n ouders hebben me gewaarschuwd en gesmeekt of ik er wat aan kon doen. Ik heb vanalles geprobeerd, maar hij steekt z'n kop in 't zand
Wat doen zijn ouders er dan mee?
Miss_Petit schreef:Mayo schreef:Die vinden het wel prachtig, die doen net zo hard mee. Die hele groep is van het zuipen.
Leuke 'vrienden'kring
Zolang hij met hun omgaat zal stoppen/minderen helemaal niet gaan.
Mayo schreef:Daar twijfel ik op sommige momenten aan. Donderdag en zondag is het voetbalclub waar ze met het hele team zich klem zuipen, op vrijdag de kroeg in met vrienden, zaterdagmiddag voetbalclub en zaterdagavond discotheek of thuis zuipen. Maar alles is altijd met vrienden en lachen gepaard. Op maandag t/m woensdag relaxed voor de tv maar wel drinken. Met problemen drinkt hij extra.
Mayo schreef:En ik ben gewoon kwaad dat hij me zover krijgt
Mayo schreef:Die hebben ook vanalles geprobeerd, niks in huis halen, ook voorstellen van instanties, ouder gezag geprobeerd. Vanalles, maar hij zet zich alleen maar af.
Mayo schreef:Ehhh... de kroeg, stappen in skihut achtige tenten, bankhangen met een filmpje, sport kijken, poolen.
Ik hou niet van de kroeg, niet van skihut achtige tenten, bankhangen met een filmpje soms en poolen ook soms.
Aimee schreef:Sja.... is dat echt bijzonder dan?Of past dat gewoon niet bij jou leven?
Om Sander maar even als voorbeeld te nemen: maandag lacrosse met biertjes daarna, woensdag darten met biertjes daarna, in het weekend nog eens de stad in en dan wordt er ook flink gedronken. Thuis wordt er in het weekend ook altijd een fles open getrokken. Vergeleken met veel van zijn vrienden is dat extreem weinig... vooral de vrienden die nog studeren.
Miss_Petit schreef:Mayo schreef:Die vinden het wel prachtig, die doen net zo hard mee. Die hele groep is van het zuipen.
Leuke 'vrienden'kring
Zolang hij met hun omgaat zal stoppen/minderen helemaal niet gaan.
Aimee schreef:Ja... dat heeft dus geen nut. Hij heeft persoonlijke problemen door zijn jeugd, dan kunnen zijn ouders dit soort dingen wel allemaal proberen, maar dat helpt niet. Het helpt ook niet als jij het doet. Zijn ouders moeten zorgen dat de kloof tussen hen en hun zoon gedicht wordt, dan hoeft ie ook niet meer te drinken.