Wat (te) weinig eten met je doet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Wat (te) weinig eten met je doet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:17

Linda86 schreef:
Duhelo schreef:
welke soort ben ik dan Haha!
ik weeg 62 kilo, ben 1m72
Op zich geen slecht gewicht, maar zou liever 60 wegen.
ik eet: sochtends: 1-3 kommen (varieert Haha!) choco's, met melk erbij, in een gezonde bui ook een appel oid.

smiddags : een koek, of niets (vergeet ik nogal vaak)
namiddag: een milkyway (erg gezond)
avond: warm eten (geen aardappels, 4-5 lepels groenten, stuk vlees, soms een yoghurtje toe)
savonds: koekjes of snoepjes oid...

ik blijf op hetzelfde gewicht, maar als ik dit lees is dit wel erg weinig...

Als ik je voeding zo bekijk, krijg je erg weinig binnen per dag. Het zou beter zijn om 's middags ook iets van brood te eten i.p.v zoetigheid. Je hebt een prima gewicht voor je lengte, dus er hoeft zeker niks vanaf!

Lachen
over de middag eet ik eigenlijk meestal niks
zoals vandaag heb ik 1 kom cornflakes gegeten met melk.
(rond 10 uur 30)
smiddags niks, in de namiddag stuk cake op het werk
en nu vanavond een pita (woensdag is frieten/pizza/pitta dag Haha!) en 2 minimarsjes

ik zou inderdaad beter over de middag ook eten, mss krijg ik dan in de namiddag geen honger, probleem is enkel, Wat moet ik eten? Verward
(ik ben alleen, dus voor mij alleen iets "koken" is tijdverspilling in mijn ogen, men moeder komt 10 minuten na mijn vertrek thuis)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:34

@Duhelo: Niet banketstaaf bedoeld, maar dit topic en de links gequote staan vol met tips. Begin maar eens met de 10 punten uit de quote van Shanna. Lachen

Ik heb het idee dat mensen soms helemaal niet lezen maar graag een 'pasklaar individueel antwoord' willen hebben. Terwijl je zelf toch echt al een hoop uit dit topic kan halen hoor Knipoog

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:37

Sonja Bakker is een poosje geleden op de HAN geweest om een lezing te geven. Dat wou ze wel komen doen maar dan mochten er een
Voeding&Dietetiek studenten of docenten aanwezig zijn. Ze was kennelijk toch wat bang voor kritiek Vork

Verder een goed topic! Ik probeer gezond te eten om af te vallen en vooral extra te bewegen maar dat is best moeilijk...

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:53

Lovely1 schreef:
Sonja Bakker is een poosje geleden op de HAN geweest om een lezing te geven. Dat wou ze wel komen doen maar dan mochten er een
Voeding&Dietetiek studenten of docenten aanwezig zijn. Ze was kennelijk toch wat bang voor kritiek Vork

Goh, zou ze zelf ook door hebben dat ze mensen onverantwoord uithongert Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:37

Goed topic!
Even een stipje, ik ga het morgen eens uitgebreid lezen en eens kijken wat er bij mij aan gedaan kan worden. Vorig jaar viel ik plots af zonder enige reden en slobberden mijn broeken om mijn kont, nu kom ik ineens weer (te veel) aan en zitten diezelfde broeken toch wel iets te strak. Dat terwijl er eigenlijk niets is verandert in mijn eetpatroon (op de feestdagen na, maar dat nemen we dan maar voor lief).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:52

ik roep het al jaaaaaaaren , ook op bokt in ieder lijn en dieet topic

ben door ziek zijn dik geworden en extra kilometers lopen oid
zit er voor mij niet in dus enige manier om iets kwijt te raken is ETEN
gezond en vooral niet te weinig eten

niet eten helpt niet , dieeten in de vorm van uithongeren of iig te weinig eten werkt niet tot averechts

nuttig iets minder ongezonde dingen en in plaats daarvan wel extra groenten brood etc nemen!

maar nee ..mensen wilden dat niet geloven

ben nu al paar jaar bezig en tig kilo kwijt
de laatste paar maanden staat het stil

de enige manier voor mij nu om die laatste kilos kwijt te raken
is om nog meer te eten en dan met name brood Bloos dat neem ik nog te weinig

hoop dat door de openings post van TS er idd een paar ogen open gegaan zijn..teveel vooral jonge meiden maken de fout te extreem te willen lijnen door niet meer genoeg te eten ..

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 02:04

Tomaatje schreef:
En voor de slecht gelovigen: Mensen met een maagband (die dus echt praktisch niets eten) kunnen na verloop van tijd zelfs aankomen...

Maagband brengt ook veel risico's met zich mee, Als iemand een externe eter is. (dus niet alleen reageerd op prikkels van binnenuit, maar bijv eet voor de gezeligheid etc) Je veranderd namelijk niet iemands eetgewoontes met een maagband. Dus het risico van te veel eten en dus complicaties m.b.t. de maagband.

Dat geld trouwens voor de meeste dieeten, als je je voedingsgewoonten niet veranderd komt het na het dieet er net zo hard weer aan.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 07:49

goed topic weer, hoop dat het wat bewustwording brengt. Vind je topics wel goed uitgelegd, maar ik snap gewoon niks van dat hele kh/kcal/eiwit verhaal- in die zin dat ik het heel er moeilijk vind om dat in de praktijk toe te passen en uit te zoeken wat ik dan het beste kan eten Lachen . Tis gewoon scheikunde en daar was ik op de middelbare school al slecht in Haha!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:33

een super topic Laura!!

Ik kan ook meepraten over te weinig eten waar ik nu de consequenties van moet zien.
Op het moment kan ik al 2 maanden niet normaal naar de WC. Het drukt tegen mijn maag en ik ben nu de hele dag misselijk en kan mijn buik als bijzettafeltje gebruiken. zo opgezet is hij!!!!!
Mijn stofwisseling is veel te langzaam geworden. Nu moet ik van de dokter vezels gebruiken uit een zakje wat niet echt lekker is. Nu pas merk ik hoeveel ik moet eten om lekker te kunnen verbranden en mijn darmen aan het werk te houden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:43

koetje gewoon savonds iets minder vet gebruiken bij het bakken en dan iets mindjes jus
en schep groenten extra

iets minder boter op je boterham
'mager vlees of zuikervrije jam etc

neem minimaal 3 boterhammen perdag en 2 stuk fruit

goed drinken
2 grazen fruitsap geen liter
the en koffie indien je melk en zuiker gebruikt
iets minder
drink je frisdrank?
minder dat met de helft en vul dat wat je minder drinkt aan met water
je hebt 1,5 liter vocht ! per dag nodig

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:08

nou, ik heb meer het probleem dat ik ook gewoon veel te weinig eet, ben een zeikerige eter, bak al in olijfolie (pietsje maar) of pan met laag waar je helemaal niks in hoeft te doen, boter lust ik niet Haha! , net als frisdrank en de meeste zoetigheid.

Ik eet 3 broodjes per dag (1 's ochtends, 2 's middags) , liefst bruin met zonnepitten, meestal een appeltje erbij halverwege ergens, en dan 's avonds een potje groente met een aardappeltje of een kop soep, of rijst met kip. Dan houdt het ook ver op met dingen die ik lust.. ik drink ook te weinig hoewel ik op mijn werk probeer om altijd een grote kan water klaar te hebben staan om te blijven drinken, maar ik vergeet dus gewoon te eten en te drinken als ik druk bezig ben. Eet alleen mager vlees op mijn brood, lust geen zoetigheid (nouja, heeeeel af en toe eens als ik bij iemand anders ben, maar zal het niet zelf kopen). Ik heb een drukke baan met veel reistijd, dus uitgebreid de tijd om alle etiketten te bestuderen in de winkel heb ik niet (is meer het record sneuren-met-winkelwagentje-zonder-bejaarde-te-slopen-onderweg verbeteren Haha! ), dus om zelf die hele balans uit te dokteren.. het is zo'n complexe materie.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:45

Goed onderwerp, ben wel echt gefascineerd hierdoor Lachen
Zelf zat ik wel iets onder de BMR, ruim 100 kcal waarschijnlijk.
Heb ook even die hele site doorgespit en vind het super nuttig en interessant om erover te lezen. Zelf zo ver doorgezocht naar een voedings- en dieetkunde opleiding (wist niet dat dat bestond!).

Echt goed dat je het hebt gepost, hoop dat het voor andere bokkers ook duidelijker wordt!

PS, als iemand toevallig hier nog plekken etc. met de opleiding voedings- en dieetkunde weet: geïnteresseerd! Knipoog

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:08

Toch erg jammer dat ik dan onder dit topic 2 advertenties zie van afslankproducten.

Geef laura helemaal gelijk.

je hebt energie nodig om te bewegen.

Soms vertaal ik dat naar mijn paarden toe...iedereen vraagt zich af waarom ik ze biks bijvoer..gewoon voor de energie om dus af te vallen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:59

Ik ga dit topic vanmiddag eens helemaal doorlezen..

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:28

Myra schreef:
Goed onderwerp, ben wel echt gefascineerd hierdoor Lachen
Zelf zat ik wel iets onder de BMR, ruim 100 kcal waarschijnlijk.
Heb ook even die hele site doorgespit en vind het super nuttig en interessant om erover te lezen. Zelf zo ver doorgezocht naar een voedings- en dieetkunde opleiding (wist niet dat dat bestond!).

Echt goed dat je het hebt gepost, hoop dat het voor andere bokkers ook duidelijker wordt!

PS, als iemand toevallig hier nog plekken etc. met de opleiding voedings- en dieetkunde weet: geïnteresseerd! Knipoog

Ik doe de opleiding Voeding en Dietetiek in Nijmegen aan de HAN. Ik zit nu in het derde jaar. Als je vragen hebt wat betreft voeding mag je ze altijd stellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:51

Ik vind het erg jammer dat alles wat hier geschreven wordt zo klakkeloos aangenomen wordt. Er staan nog een hoop onzindingen in namelijk Knipoog Zoals bijvoorbeeld het 6 keer per dag eten, dat is echt het stomste wat je kan doen. Maar goed, laten we met zijn allen het voedingscentrum geloven Haha!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:58

Liek_ schreef:
Ik vind het erg jammer dat alles wat hier geschreven wordt zo klakkeloos aangenomen wordt. Er staan nog een hoop onzindingen in namelijk Knipoog Zoals bijvoorbeeld het 6 keer per dag eten, dat is echt het stomste wat je kan doen. Maar goed, laten we met zijn allen het voedingscentrum geloven Haha!

Waarom dan? Kritiek geven is heel makkelijk, kom maar met argumenten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:01

Liedje schreef:
Liek_ schreef:

Ik heb geen zin om het hele verhaal van alle honger regulerende hormonen op te gaan kwakken Knipoog Komt er kortgezegd op neer dat door zo vaak per dag te eten je die hormonenproductie op gang blijft houden, waardoor je dus steeds sneller honger krijgt en bv. een dieet finaal mislukt Knipoog

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:16

[/quote]
Ik heb geen zin om het hele verhaal van alle honger regulerende hormonen op te gaan kwakken Knipoog Komt er kortgezegd op neer dat door zo vaak per dag te eten je die hormonenproductie op gang blijft houden, waardoor je dus steeds sneller honger krijgt en bv. een dieet finaal mislukt Knipoog
[/quote]

Zou ik wel doen. Onderbouw je tenminste een beetje meer je verhaal. Nu spui je maar wat en maakt het voor ons niet begrijpbaarder.
We kunnen toch allemaal van mekaar wat leren.
Kan jij aangeven wat dan de down sides zouden zijn van het nuttigen van 6 maaltijden per dag? Hoe zat dat met die hormonen en wat zou dan volgens jouw wel een GO zijn?
Ik hoor het graag Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:20

Ik spui niks, ik geef alleen aan dat ik het jammer vind dat er dingen klakkeloos aangenomen worden zonder dat er ook maar één persoon is die verder kijkt dan zijn neus lang is. Om dát te onderbouwen geef ik er een voorbeeld bij. Nu denken jullie hmm, waarom dan? Missie geslaagd Haha!

Waarbij ik overigens Laura niet af wil zeiken oid Knipoog Toppie initiatief verder hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:21

niks missie geslaagd
Geen onderbouwing is voor mij ook niet geloof waardig.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:22

Nee idd, er wordt niks bewezen dat het dan slecht zou zijn.
Dus je missie is zeker niet geslaagd.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:25

Liek_ schreef:
Ik spui niks, ik geef alleen aan dat ik het jammer vind dat er dingen klakkeloos aangenomen worden zonder dat er ook maar één persoon is die verder kijkt dan zijn neus lang is. Om dát te onderbouwen geef ik er een voorbeeld bij. Nu denken jullie hmm, waarom dan? Missie geslaagd Haha!

Waarbij ik overigens Laura niet af wil zeiken oid Knipoog Toppie initiatief verder hoor Lachen

Waarom wij ' klakkeloos aannemen' ? Omdat we er zelf niet genoeg verstand van hebben en Laura er op een professionele manier mee bezig is...

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 16:32

Liek_ schreef:

Misschien gaan ze liever uit van argumenten van iemand die wEl zin heeft om het hele verhaal neer te zetten dan klakkeloos aannemen van iemand die daar de tijd niet eens voor wil nemen, dat het niet klopt?
Kritisch zijn? Graag hoor, maar iets meteen als onzindingen afdoen vind ik een beetje te makkelijk.
Hormonenproductie? Prima, welke hormonen?
Hoe staat jouw hormonenproductie in verhouding tot het voordeel dat je je verbranding op gang houdt en je lijf geen enorme hoeveelheden maaltijd hoeft te verteren, maar optimaal blijft verbranden? Neem een openhaard als voorbeeld, wanneer verbrand die het meest: als het vuur op gang blijft. Als die bijna dooft en je gooit er 4 houtblokken op, dan duurt het een eeuw voordat de vlammen weer op gang zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:35

De omzetting van suikers in monosachariden, de afbraak van eiwitten in aminozuren, de productie van ATP etc. heeft níks te maken met hongerregulerende hormonen Haha!

Ik zal het wel even opzoeken, geen zin om mijn boek over te typen Knipoog