Over mij [Eetprobleem]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Myrthe

Re: Over mij [Eetprobleem]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:34

Mirr schreef:
Ik ben 14 jaar. En voordat ik reacties ga krijgen van 'Je bent nog zo jong', 'Komt door de vrouwelijke vormen', etc.
Maar ik zit in 3Gym (niet arrogant bedoelt hoor) dus nou ja wel vrij serieus enzo, iedereen schat me ook ouder en gedraag me ook ouder. Verder ben ik al zo goed als uitgegroeid, komen hooguit nog 2 cm. bij.
Ik ben 1.73, en weeg 56 kg.

hoi, ik heb niet alles gelezen maar ik ben ook 14,1.73 en 56 kg. ik heb zelf geen eetproblemen ofzo dus voor mij is het misschien makkelijk zeggen: je bent niet dik. maar iig. heel veel succes ermee Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:41

poes schreef:

Nadya: je verhaal ontroert me wel! Leuk dat jouw dochter en vriend je zoveel levensvreugde konden schenken!

Dank je wel, poes! Ja, mijn gezinnetje geeft me zoveel levensvreugde, absoluut. Ik heb heel veel geluk gehad, dat realiseer ik me elke dag weer, hoor. Het had ook allemaal zo anders kunnen lopen. Vooral doordat ik op een dag besefte dat ik zo niet door kon gaan en doordat mijn vriend me zo gesteund heeft en er altijd voor me is geweest. En nog steeds, want ups en downs horen natuurlijk bij het leven. Gelukkig is onze relatie nu een stuk gelijkwaardiger geworden. Ook wel zo fijn voor onze kleine meid. Ik hoop zo dat zij genoeg zelfvertrouwen heeft en zichzelf helemaal ok vindt, zodat ze dit nooit mee hoeft te maken. Tot nu toe barst ze van de zelfvertrouwen (maar ze is nog geen 2, dus......). We zien wel, we doen ons best om een vrolijk, gezellig en openminded gezin te hebben, waar we allemaal onszelf kunnen zijn, wie we ook zijn, zeg maar.

Ik vind het wel fijn dat mensen die nu problemen met eten hebben, elkaar een beetje helpen in dit topic. Is zo belangrijk! Want zij weten pas echt wat het is om zo te leven. Ik wens jullie allen heel veel sterkte en mijn PB staat altijd open.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:42

je bent even dik als ik Tong uitsteken (gezien de lengte en kilos) en dat is eerder dun dan dik Ja

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 14:56

Volgens zo'n GGD-ding of wat dan ook zat ik ook wel onder dat normale gewicht..
maar zo voel ik me niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:44

goed dat je beseft dat het tussen je oren zit mirr...

* zo voel ik me niet *, en je moet juist je gevoel gaan aanpassen/veranderen. Wat is je meer lief... je gezondheid en je lichaam waar je nog zeker 60 jaar mee wilt leven, of je gevoel....?

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 15:47

Er is mij ook gezegd dat ik op zoek moet naar de reden van zo eten, en niet zo zeer dat ik nu direct meer moet gaan eten.
Want het heeft geen zin als iemand mij gaat verplichten meer te eten.. ik kan beter op zoek gaan naar de reden hiervoor..
want dat weet ik zelf eigenlijk niet.. =S

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:09

nee, je moet beide tegelijk doen, wil je je lichaam ook redden.
Sorry het is hard, eten moet je. Dan blijf je er tegen vechten. En daarnaast idd hulp zoeken.

Trouwens... niemand verplicht het jou.. jij zal het moeten doen

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:02

Ik herken mezelf ook wel in jou verhaal. Al een paar jaar al het rommelen, de ene periode iets meer als de andere. Bijvoorbeeld als iemand me een tijdje niet gezien had, en zei dat ik stevig was geworden. Afschuwelijk, ik zát er al zo mee. En mijn moeder en oma zeiden het ook steeds, dus mocht ik geen taart op mijn verjaardag enz. Gelukkig is die periode over. Maar ik probeer idd wat regelmatiger te eten, en het werkt! Ontbijten deed ik vanaf de 1e klas niet meer, maar nu ik dat weer opbouw, merk ik echt verschil. Ik heb deze week een toets gehad van biologie over voeding en vertering, elke voedingsstof en waarvoor hij dient, en wat er gebeurd als je er te veel of te weinig van binnen krijgt, moeten leren. En ik moet zeggen dat wat jij je lichaam nu aandoet, niet erg verstandig is, en al helemaal niet op zo'n jonge leeftijd. Als je er echt problemen mee blijft houden en er wat aan wil doen kun je misschien ook naar een dietiste gaan, die dan een goed "dieet" samenstelt om je weer de goede weg op te helpen.
Succes!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:12

Meid je bent dertien, en helemal niet dik, ik weet best hoe je je voelt. Maar wil je je leven echt gaan weggooien?! Anorexia hebben is geen pretje of eender welk eetprobleem. Je kan ook gezond gaan afvallen. (Wat trouwens niet nodig is) Maar als dat je gemoed optimistish houd waarom niet. Dan blijf je teminste gezond. Op dertienjarige leeftijd is het bijna normaal dat je jezelf wat te dik vind. Ik hoor ook best veel van 'hmp ik ben te dik.' Maar ik heb geluk dat ik vrienden heb die zowel molig zijn als dun. En ik weet dat ik zeker niet de dunste meiden mooi vind maar toch de wat moligeren. Dus ook ben je wat te dik, daarom ben je niet lelijk!! En dan over dat op je vriend z'n schoot zitten. Een echte man kan elke vrouw wel dragen Clown Nee het is echt niet zo dat je geen 5 min op z'n schoot zou kunnen zitten. Bij ons is het de gewoonte om als vrienden op elkaars schoot te zitten. En ik heb er nog nooit een horen klagen dat iemand te zwaar weegt hoor! Lachen

Ik zou zeggen: blijf hier over praten, en hopelijk komt alles goed. en het is toruwnes ook helemaal niet de bedoeling om je te beledigen of wat dan ook. Als je nog vragen hebt ofzo: Mijn PM box staat altijd open!

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 18:21

Soet schreef:
Meid je bent dertien, en helemal niet dik, ik weet best hoe je je voelt. Maar wil je je leven echt gaan weggooien?! Anorexia hebben is geen pretje of eender welk eetprobleem. Je kan ook gezond gaan afvallen. (Wat trouwens niet nodig is) Maar als dat je gemoed optimistish houd waarom niet. Dan blijf je teminste gezond. Op dertienjarige leeftijd is het bijna normaal dat je jezelf wat te dik vind. Ik hoor ook best veel van 'hmp ik ben te dik.' Maar ik heb geluk dat ik vrienden heb die zowel molig zijn als dun. En ik weet dat ik zeker niet de dunste meiden mooi vind maar toch de wat moligeren. Dus ook ben je wat te dik, daarom ben je niet lelijk!! En dan over dat op je vriend z'n schoot zitten. Een echte man kan elke vrouw wel dragen Clown Nee het is echt niet zo dat je geen 5 min op z'n schoot zou kunnen zitten. Bij ons is het de gewoonte om als vrienden op elkaars schoot te zitten. En ik heb er nog nooit een horen klagen dat iemand te zwaar weegt hoor! Lachen

Ik zou zeggen: blijf hier over praten, en hopelijk komt alles goed. en het is toruwnes ook helemaal niet de bedoeling om je te beledigen of wat dan ook. Als je nog vragen hebt ofzo: Mijn PM box staat altijd open!

Dit is tegen dat andere meisje bedoeld, neem ik aan? Jessbub heet ze, geloof ik.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:44

Hoi,
Het klopt allemaal wat jullie zeggen, ben vandaag weer eens met mij neus op de feiten gedrukt en dat heeft wel een beetje geholpen, me moedervroeg ernaar maar ik kon het ontkennen.
Heb net pizza gegeten, en voel me nu egt heel dik! dacht meteen: '' eet morgen niks! ''

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:51

Ik heb ook een periode dat ik wilde afvallen gehad. Maar nu ben ik hellemaal eet verslaafd. Meis je moet echt stoppen met jezelf uithongeren. Je bent nu mooier dan een skelet die je zal worden.
Mijn pb box staat open

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:52

Mirr schreef:
Soet schreef:

Dit is tegen dat andere meisje bedoeld, neem ik aan? Jessbub heet ze, geloof ik.

inderdaad.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:53

Jessbub schreef:
Hoi,
Het klopt allemaal wat jullie zeggen, ben vandaag weer eens met mij neus op de feiten gedrukt en dat heeft wel een beetje geholpen, me moedervroeg ernaar maar ik kon het ontkennen.
Heb net pizza gegeten, en voel me nu egt heel dik! dacht meteen: '' eet morgen niks! ''

Waarom wil je dan niet gaan babbelen met je moeder? *ik snap het wel hoor Lachen.* Maar aangezien ze er zelf naar vraagt lijkt me dat het toch opvalt in de omgeving... Iemand die veel bij je is kan wonderen doen. Misschien moet je toch eens gaan overwegen om met haar hier over te gaan praten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:55

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:04

Soet schreef:
Jessbub schreef:
Hoi,

Waarom wil je dan niet gaan babbelen met je moeder? *ik snap het wel hoor Lachen.* Maar aangezien ze er zelf naar vraagt lijkt me dat het toch opvalt in de omgeving... Iemand die veel bij je is kan wonderen doen. Misschien moet je toch eens gaan overwegen om met haar hier over te gaan praten..

Ja maar ze wilde niet dat ik me zou uithongeren.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:05

Weet ze hier dan van?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:12

vandaag zeiden een paar mensen er wat over, of ik me onzeker voelde en of ik weinig at enz..
en toen zei ze ja je gaat je toch niet uit hongeren ..

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:00

Moderatoropmerking:
In dit topic komen nogal wat meiden die met eetstoornissen te kampen hebben. Aangezien voor die meiden het noemen van BMI's, calorie-inname of voedselhoeveelheden triggerend kan werken wil ik jullie vriendelijk verzoeken het daar niet meer over te hebben. Het is namelijk niet de bedoeling dat dit topic ontaardt in een competitie 'wie is de beste lijner'.

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:05

Thnx Justy, kan idd erg triggerend werken Knipoog...
Ik heb zelf ook anorexia gehad, en nog last van een eetstoornis, maar het gaat gelukkig een heel stuk beter!
Ik ben 22, en op m'n 13e kreeg in de eetstoornis. Heb verschillende opname's gehad, en heel veel hulp, waardoor het nu weer heel goed gaat!
Ik wil jou heel veel sterkte wensen, blijf erover praten, en blijf hulp houden!!! Het is zo vernietigend... Het is ook bijna mijn dood geworden, maar gelukkig ben ik er nog Knipoog!
En het gaat goed met me nu, soms ups en downs, maar ik blijf positief, nu kan ik dat, en daar ben ik erg blij om!!!
Heel veel sterkte meid!!!!

Liefs, Charlie.

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:34

Of ik me herken in jouw verhaal... ik zal zeggen: ik had het zelf geschreven kunnen hebben, precies alles wat je zegt komt overeen met mijn gedachtes/eetpatroon! verder weet ik even niet zoveel te zeggen, ik volg dit topic even.. Lachen

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 21:53

Blij dat ik niet de enige ben..

Hoop binnenkort weer even met diegene waar ik mee praat erover te kunnen praten. Lachen

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:05

ok ik zal toch maar even de dingen plaatsen waar ik me toch zo ontzettend voor schaam..
Laatst logeerde er een vriendin bij mij, en we gingen koekjes bakken, ik zei dat ik ze niet lustte, maar mijn vriendin vond echt zeker dat ik ze ook moest eten, dus ik doe um in mijn mond en ik kauw, en houd 'm in mijn mond totdat ik zo snel mogelijk een wc/vuilnis bak zie, daar gaat ie dus gelijk in.. echt uitkotsen heb ik nooit gedaan gelukkig, wel met m'n hoofd boven de wc gestaan, maar me toen weer omgedraaid. En ik zeg dat ik allerlei dingen niet lust als ik het niet neem. en zo nog veel meer smoesjes..

En, ik weet niet of het er mee te maken heeft, ik ben vorige zomer voor het eerst ongesteld geworden, maar de 2e keer is nooit gekomen, of duurt dat altijd gewoon wat langer?

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:23

Dit herken ik ook zo ! =|
Zeggen dat je dingen niet lust, boven wc gestaan hebben maar toch omdraaien..

En dat met ongesteld worden.. tsja kan aan 2 dingen liggen:
1 - Vrijwel iedereen is in het begin onregelmatig, tussen 1e en 2e keer kan dus lange tijd zitten
2 - Je lichaam heeft niet genoeg voedingsstoffen, en gebruikt dat aan belangrijkere dingen.. en dus niet ongesteld worden..

Het kan ook allebei zijn..

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:41

dan maar hopen op het 1e..
oja voor de geinteresseerden, ik ben 1.75 en ik weeg 55 kg. iets minder dan een jaar geleden was ik nog 65 kg.. Ik zag ook iemand anders in het topic die ook misbruikt is? nouja ik dus ook, het zal er ook wel mee te maken hebben. alhoewel ik dat toch wel redelijk achter me gelaten heb.
Het was zo raar toen ik de beginpost las, echt precies mezelf. Alleen dan een jaartje ouder Bloos