Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Re: Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:42

Jamezy schreef:
Waar gaat het heen met de wereld... Eersteklassers horen imo net van de barbies af te zijn!

Dat was ik al in groep 6 Slapen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:43

Jamezy schreef:
Waar gaat het heen met de wereld... Eersteklassers horen imo net van de barbies af te zijn!

Toen ik nog op de middelbare school zat, hadden de bruggers zelfs een eigen gebouw, met bijbehorende regeltjes Haha! Maar goed, drank lijkt wel met de paplepel ingegoten tegenwoordig... ik weet niet hoe erg het werkelijk is, gezien ik eigenlijk geen bruggers ken en je van de media ook niet altijd op aan kan.

Ik verheug me al op de dag dat ik oud ben en de jeugd van tegenwoordig voor mijn welzijn moet instaan Nors opkijken

Nou overdrijven is ook een vak Knipoog
weet niet of jij ooit over de hippietijd heb gehoort maar ik den dat er toen meer werd geblowd etc. dan nu ROFL

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:45

mariska12 schreef:

ik geef liever me geld uit aan me paard !

ik betaal er niet voor EN ik heb geen paard Scheve mond
[/quote]

maar ik bedoel niet echt paard.. maar gewoon er zijn wel veel nuttigerde digen om je geld aan uit geven Knipoog

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:46

__KELLY schreef:
weet niet of jij ooit over de hippietijd heb gehoort maar ik den dat er toen meer werd geblowd etc. dan nu ROFL

Weet ik, weet ik... Even serieus dan Haha! Dat was wel even een tijd geleden (vandaar ook mijn vraag... je ziet het verschil onderhand niet meer tussen een twaalfjarige en iemand van zeventien), toen dachten ze ook nog dat roken geen kwaad kon Knipoog

Blowen, zuipen etc. is in je groeiperiode is gewoon niet verstandig, maar ieder zijn meuk Lachen

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:47

Ik zit in de derde maar ik merk niks hoor.
Misschien een enkeling,..
In de brugklas was ik niet braaf maar drank of drugs?

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:48

mariska12 schreef:
mariska12 schreef:

ik geef liever me geld uit aan me paard !

ik betaal er niet voor EN ik heb geen paard Scheve mond

maar ik bedoel niet echt paard.. maar gewoon er zijn wel veel nuttigerde digen om je geld aan uit geven Knipoog
[/quote]
En als ik er nou niet voor betaal Slapen

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:49

Ik ben 12. Drink af en toe een breezertje. Op vakantie had ik een paar slokjes malibu cola gehad,maar dat was vakantie. Kheb nog nooit gerookt. Drink wel redbull oid. Voorderest mag ik het niet, en doe ik het niet, omdat ik het gewoon ranzig vind. Lachen

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:50

ik rook drink niet en gebruik geen drugs (duhh)
Ik zit in de 1e Haha!
Een paar jongens uit me klas drinken al kats veel...
niet meer normaal...
en me vriendin van 14 die gaat al met vriendinnetje van 12 naar Amsterdam... (woont in overijssel he?)
dus ze gaat dan helemaal alleen met de trein naar amsterdam...
Ik zo: wat doe je daar dan allemaal?
Zij: we gaan daar winkelen.. merkkleding kopen van indian rose... Nors opkijken
dan heb ik zo iets van okay?
en dan gaat ze s avonds daar naar een disco en dan rond 8 uur naar huis...
het lijkt me geen prettig idee dat als je ouder bent dat je kind ddan om 8 uur in amsterdam rond loopt (hangt...)

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:52

esther_sonja schreef:
Ik zit in de 1e Haha!
niet meer normaal...
en me vriendin van 14 die gaat al met vriendinnetje van 12 naar Amsterdam... (woont in overijssel he?)
het lijkt me geen prettig idee dat als je ouder bent dat je kind ddan om 8 uur in amsterdam rond loopt (hangt...)

een disco en 8 uur thuis zijn Nagelbijten / Gniffelen vreemde disco,,

idd vind ik niet normaal,,, en je hebt overal indian rose Vork en waarom moet je zo nodig merk kleding
Laatst bijgewerkt door Moirsa op 26-01-07 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:52

Mijn broertje zit nu in de brugklas, en begint idd ook al over alcohol, wilde op z'n 12e verjaardag breezers, en meer van dat soort acties.

Ik zelf ben eind tweede klas toch wel begonnen met af & toe een slokje meedrinken... Zit nu in de 3e en drink nog niet echt veel, een keer in de zoveel tijd op een feest wel.
Mijn vader heeft me toen ik 12 was ofzo een keer een trekje van een sigaar laten nemen, heeft goed geholpen, het was meteen klaar, nooit meer behoefte gehad tot uitproberen. Drugs al helemaal geen behoefte aan!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:01

Jamezy schreef:
__KELLY schreef:

Weet ik, weet ik... Even serieus dan Haha! Dat was wel even een tijd geleden (vandaar ook mijn vraag... je ziet het verschil onderhand niet meer tussen een twaalfjarige en iemand van zeventien), toen dachten ze ook nog dat roken geen kwaad kon Knipoog

Blowen, zuipen etc. is in je groeiperiode is gewoon niet verstandig, maar ieder zijn meuk Lachen

Nee maar probeer jij dat maar eens mensen uit de 1e klas wijs te maken Knipoog
Anders dee niemand het wel. En ook volwassenen, daarvan roken ook genoeg en zijn nt zo onverstandig om door te gaan met roken.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:12

Dionnee schreef:
Nettieejj schreef:
Tja, blowen is dom, maar XTC.... daaar word je cht nie vrolijk van ( behalve na dat je het hebt genomen Clown HUMORLOOS Clown ) Maar breezers of red-bull, dat is toch niet zo heel erg, ik neem ook niet zo vaak een breezertje, miss 1 keer in de 2 maanden? Dronken worden vnd ik niet kunnen, maar XTC slikken, oo ik vind het zooo erg dat hij dat doet. Krijg ik ook nog es te horen dat hij mij leuk vinden, nou hij kan opflikkeren met zijn XTC: +

Red bull zit geen drank in he. Knipoog

En dit soort ventjes vinden zich alleen maar stoer enzo.

Nee weet ik, maar daar kan je ook behoorlijk HAPPY van worden....

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:14

Iris_ schreef:
esther_sonja schreef:
Ik zit in de 1e Haha!
niet meer normaal...

een disco en 8 uur thuis zijn Nagelbijten / Gniffelen vreemde disco,,

idd vind ik niet normaal,,, en je hebt overal indian rose Vork en waarom moet je zo nodig merk kleding

nja en andere dure merken.. tjah
maar me vriendin gaat naar amsterdam en koopt merk kleding ik niet...
Ik loop altijd in een fijne trui met een gewone spijker broek...
Tong uitsteken zit veel fijner

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:21

Oke. Nu weet ik zeker dat onze klas heilig is. Bij ons heeft 1 iemand een tijdje gerookt een paar anderen ooit een trekje genomen en doen dat nooit meer en 1tje heeft een keet en drinkt dan iets van 2-3 biertjes ofzo. Voor de rest blijft het daar wel bij, behalve dan een paar slokken proeven en bijna iedereen is antiroken. Met verzorging hadden ze met een rollenspel ook een slogan bedacht: Vermijd ouderdom, ga roken. Oh en ik zit niet in groep 7 maar in de 2e. Hoe is het mogelijk he?

Edit: Er zijn er ook een paar bij die graag stoer zijn, maar daar zoeken ze wel andere manieren voor. Haha!

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:24

Iris_ schreef:

En als ik er nou niet voor betaal Slapen

weet ik maar.. als nog .. ik bedoel gewoon te zeggen dat ik het zonde van me geld zou vinden .. daarom gebruik ik dat allemaal niet.. en nog nooit gebruikt ook ...

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:30

Ik heb toen ik in de eerste zat ook wel eens gerookt en gedronken.. Kijken of het stoer is enz enz Lachen roken is zoooo slecht en drinken? ik bedoel.. Af en toe kun je best een flesje of een glas nemen..
Ik ben zelf niet zo'n drinker.. tijdje teru ffestje gehad, waarbij eht gigantishe mis ging.. had niet veel gehad maar heeel snel achter elkaar was heel erg dronken.. voor een meisje van 14 niet gezond.. Moeder was woedend maar volgende dag was ik heeel ziek.. ik raak de drank niet meer aan Knipoog heb me lesje gehad.. en mensen die nog maar in de brugklas zitten en die al druggs gebruiken moeten ze door de plee spoelen *LOL*

ik bedoel maar!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:30

Pf, belachelijk wat ik hier lees.. en dan heb ik alleen de 1e pagina gelezen..

Het begint al in je openingspost, ''zelf drink ik ook niet, ja soms een breezertje of 1 2 3 of 4 Clown ''
persoonlijk noem ik dat dus wél drinken en niet zo'n beetje ook.. (of is dat weinig?)
Ik ben nu 15 en zit in de 4e. Ik drink niet Rook niet en ik gebruik ook geen drugs.

Ik heb een keer een trekje van een sigaret genomen, nou ik stikte erbijna in, nee mij niet gezien..
werd me wel eens een paar keer aangeboden ik kijk ze gewoon raar aan en zeg dat ik niet rook, dat word gerespecteerd.
Drinken doe ik eigenlijk nog steeds niet echt, ik ga wel sinds kort uit zo'n 1x in de 2 weken, en weet je wat ik drink!?
3 spa citroen en 1 passoa jus.
Al denk ik dat ik dit niet vaak ga doen want ik merk als ik ''gedronken'' heb heel stil word Haha! Vork
Ik lust trouwens ook niet veel alcohol, breezers vind ik smerig
Enige wat ik lust is Smirnoff Ice, Passoa Jus en Bessen (= Coehberg + 7-up)
zie je de verhouding? dat terwijl ik toch een stuk ouder ben, vind ik.

Bij ons op school mag je pas vanaf de bovenbouw roken, buiten. Tja weet niet wat ik er dan van vind, dan heb je wel de beslissing bewust(er) gemaakt denk ik. En op onderbouwfeesten word geeneens drank geschonken wat ik heel verstanding van ze vind. Je ziet wel vaker dat ze ingedronken hebben.
Op een feestdag bij mij op school word ook wel eens wat afgedronken, een meisje bij mij uit de klas werd er op betrapt en is een dag geschorst, ze was dus echt dronken dan..

Drugs, ik versta zowiezo onder drugs op school alleen blowen, ik zou het niet doen, zowiezo ik moet er niet aan denken om te moeten roken ervoor.
Toch heb ik wel zoiets dat ik wel eens het gevoel mee wil maken, waarom mensen dat doen.. gewoon eens 1 keer.

XTC, wil ik geen eens over praten dat is voor mij gewoon NOT DONE..
kun je zeggen wat je willen dat is gewoon een standpunt waarvan ik zeg Nee..

hihi sorry voor mn errug lange verhaal

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:34

Justbeproud; Ben het helemaal met je eens *LOL* Drugs is ook niks voor mij! als iemand me het aanbied, hebben ze roote kans op een klap Tong uitsteken Weten mensne ook hoor, ken er een paar die blowen.. en niet zo;n beetje ook..
Bij ons op school word ook geen alcohol geschonken.. Wel drinken veel leerlingen in op onze school, en vele vna die jongens en meisjes gangsters zegen van ja ranja feest enz.. mijn reactie Lachen Find a life *LOL*

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:36

toen ik in de 1e zat (zit nu in de 3e) toen had heel veel problemen thuis, dus vriendinnen die rookte zeiden aj neem een sigaretje enzo, dus ik nam een sigaret. na een maand later was heet veel erger geworden soms kon k niet eens slapen van de ruzie die me ouders om mij maakten dus ging ik es met mijn vriendinnen een sticky (joint) roken. zo ben k er aan gekomen.
van mijn ouders mocht al wat drinken zoals bier en breezers, nou voor mij is het nu alleen nog wat bier en wat mixjes, maar geen breezers meer voor mij zijn breezers gewoon een beker limonade.
nu ben k al 2 maanden gestopt met blowen en het bevalt me wel, ma als ik weer es de kans krijg om een joint te kunnen roken zal ik wel denken ach ja die paar trekjes kan k wel hebben.

ma k geef jullie een tip: luister niet naar je vriendinnen dat het helpt voor de stress want het helpt niet je denkt alleen maar dat het helpt. en als je gaat blowenn doe het dan met een vertrouwt persoon, en als je opeens es een keer moet gaan bloedprikken dan zeg k je alvast WIET blijft 1 MAAND in je BLOED zitten. dus pas op!

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:40

@ JustBepr0ud 3 of 4 breezers drink ik alleen met oud en nieuw en met carnaval, en verde rmaar heel weinig, voor de schoolfeesten eet ik veel chocola, en dan denken mensen dat ik heb ingedronken, maar ja, wat chocola alllemaal wel niet doet Clown

Maar ik drink vind ik zelf heel weinig, mijn laatste breezertje was met oud en nieuw, en dta waren er 3 over de avond verspreid. Maar ja blowen, XTC en roken.. Daar ben ik ook ZWAAR tegen..

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:40

Een breezertje of 2, 3 ,4. Een flesje breezer bevat wel ruim 5% alchohol en het gaat dan ook nog om een flesje dus meer inhoud dan een glas drank. Ze smaken dan wel als limonade maar dat is het beslist niet.

Vind dit nogal fors drankgebruik voor een brugklasser. Het is niet voor niets dat er pas drank verkocht mag worden aan mensen van > 16.

Roken en drugsgebruik vind ik voor alle leeftijden verkeerd maar als je dan zonodig toch moet vind ik dat je daar met 12/13 veel te jong voor bent.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:41

@ Misty 1: Dat zou ik dan meer tegen een jongen uit mn klas zeggen, die moet over 3 dagen bloedprikken, hij bij blowt VEEL

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:43

Weten ze ouders het *LOL* Anders heeft die denk ik feest in huis!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:45

Ik ben 14 jaar (zit in het 2de) en drink heel af en toe (1x in de 3 maand Clown ) een breezer. Nooit meer dan 2.
Ik mag best wel 1x in de week wat drinken. Mijn ouders hebben zoiets van: Als je het verbied dan doet het kind het stiekem.. Wat ook wel zo is trouwens Knipoog .

Ik vind het trouwens wel belachelijk dat sommige zeggen dat je pas op je 16de hoort uit te gaan?!
Ik ga sinds vorig jaar uit. Dit jaar ga ik bijna elke vrijdagavond uit.. Gezellig toch?

Ik vind het wel heel zielig als je zelf geen grenzen kunt stellen met hoeveel je op kan..
En roken en blowen? Nooit aan beginnen Nagelbijten / Gniffelen

En ik denk dat je bij geen een school eerder mag drinken als boven de 16! Maar daar heeft de school niet veel over te zeggen.. Er zijn namelijk maar heel weinig schoolfeesten en zat uitgaansplekken waar minder toezicht is Knipoog

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:49

@ Lindsey Echt veel breezers drink ik echt niet, kijk maar boven. En na 3 breezers ben ik eigelijk nog gewoon helder. Ok, beetje lacherigm maar dat ben ik ook na een flink stuk chocola. Maar als je 6 biertjes op hebt als burgklasser, ben je toch wel helemaal gestoord.

Van mijn moeder mag ik trouwens ook niet vaak breezers hoor, met oud en nieuw en met verjaardagen ( verjaardagen heel soms ) mag ik alleen maar, maar ik ben nog nooit dronken geweest, zelf niet aangeschoten. ik kijk er ook mee uit. En ik denk dat ik het de komende tijd toch maar bij chocola houd, daar krijg je hetzelfde effect mee ( ik dan, en dan moet ik ook nog een melige vriendin erbij Koe en dan ben ik klaar )

MAarja, drug en roken, nog even nooit niet.