Zusje (16) wil spiraaltje. Wat vinden jullie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Re: Zusje (16) wil spiraaltje. Wat vinden jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:49

spiraaltje werkt toch alleen als je een kind hebt gehad of heb ik mezelf nu weer iets laten aanpraten?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:51

Een spiraal werkt bij als het goed is bij iedere vrouw, maar is bij vrouwen met kinderen makkelijker te plaatsen. Zie ook een eerdere post van mij hier in dit topic Lachen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:59

Pletje123 schreef:
Tjaldur schreef:
Als een 50-jarige man aan mijn 16-jarige zusje zou komen zou ik zijn *piep* eraf snijden! Sorry dat ik het zeg, maar het is echt niet normaal.

Het zusje doet er ook aan mee. Beide partijen hebben schuld. Misschien niet fifty fifty, maar wel allebei.

ik vind het niet terecht dat je het zo stelt pletje. Zoals is aan gegeven heeft hij gladde praatjes en weet hoe hij meiden moet inpalmen.
Feit is dat die relatie niet gelijkwaardig is. Iemand van 16 kan geen volwassen overwegingen maken. (hoewel ze anders denken)

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:11

Urko schreef:
spiraaltje werkt toch alleen als je een kind hebt gehad of heb ik mezelf nu weer iets laten aanpraten?

spiralen werken. punt. of je nu wel of geen kind hebt gehad.
Koperspiraaltjes worden ingezet nadat je een kind hebt gebaard.
Mirena spiraal wordt ook ingebracht als je nog nooit zwanger bent geweest.
De mirena is betrouwbaarder.

Maar kijk alsjeblieft even het topic door. daar staat het allemaal haarfijn uitgelegd.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:37

@barco: sorry dat ik je op je teentjes heb getrapt hoor, maar ik heb dit ooit gehoord, laat niet staan tijdens een biologie les een aantal jaar geleden. Ik heb het hele topic doorgelezen, ik zeg alleen dat ik dat zo heb gehoord! Het zou in dit geval dus wel over het koperspiraaltje gegaan zijn!

maar ontopic: Dit is een rare situatie, ik zou echt niet weten wat ik moest doen als ik in jou schoenen stond. Het lijkt mij, zoals al eerder genoemd in het topic, dat die man echt een pedofiel is. Het is toch niet gezond dat hij met meisjes van 16 naar bed gaat. Aangifte doen!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:44

@ urko ik ben niet op mijn teentjes getrapt hoor! sorry dat het zo is overgekomen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:45

Barco schreef:
Pletje123 schreef:

Het zusje doet er ook aan mee. Beide partijen hebben schuld. Misschien niet fifty fifty, maar wel allebei.

ik vind het niet terecht dat je het zo stelt pletje. Zoals is aan gegeven heeft hij gladde praatjes en weet hoe hij meiden moet inpalmen.
Feit is dat die relatie niet gelijkwaardig is. Iemand van 16 kan geen volwassen overwegingen maken. (hoewel ze anders denken)

Nee dat klopt wat je zegt. Maar het zusje kan zelf ook denken en heeft waarschijnlijk niet het IQ van een ei. Als haar omgeving aangeeft hoe zij het zien, dan gaat ze daar echt wel over nadenken. Hoewel het soms misschien niet zo lijkt.
Zelf heeft ze hier ook wat in te zeggen. Zij kiest er nu voor om met die man in zee te gaan. En iemand van 16 kan ook best volwassen overwegingen maken. Het duurt misschien iets langer voordat iemand van 16 inziet dat het onjuist is zo te handelen, omdat het nieuw is.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:47

Ik vraag mij toch in alle ernst af waarom nu iedereen het uitsluitend over een wel of niet van een spiraaltje hebben!!Is het niet ronduit schandalig dat zo'n kerel ten eerste naar bed met minderjarigen gaat??En dat hij dan ook nog eventjes getrouwd is??Dan schijnt hij het met meerdere jonge meisjes aan te leggen...moet toch niet gekker worden??Wat denken jullie over de evt. ziekte's waar hij jonge meisjes mee KAN besmetten??Ik zou toch echt liever hebben dat mijn dochter zwanger thuis zou komen,als met het bericht dat ze bv. HIV heeft opgelopen.Tja als je dan toch uit twee kwade moet kiezen,dan maar evt.zwanger.Deze kerel zou aangegeven moeten worden.Wees nu eens eerlijk allemaal je moet er toch niet aan denken dat het je dochter of zus is??Sorry maar ik zou toch echt stappen tegen hem ondernemen,en hem echt niet zomaar met zijn gangetje door laten gaan!! Boos! .

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:57

en als jij je ouders uitlegt,wat er bij die vent gebeurt?
en weten zij dat hun dochter een mutsoiercing heeft(is dit een klitpiericng?)
als moeder zou ik die vent ff een bezoekje brengen,en mijn dochter(GZD heb ik een zoon Lachenzou voorlopig de deur niet uikomen,en dat ding ging er uit,dan maar een gaatje erbij,daaronder Vork

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:15

Wat een verhaal zeg! Hopen dat je zusje snel wakker wordt en in gaat zien met wat voor persoon ze te maken heeft!

Over het spiraaltje, liever een spiraal dan zo'n jong meisje zwanger van zo'n randdebiel!
Spiraal inbrengen kan pijnlijk zijn wij adviseerden vrouwen dan ook altijd om voor die tijd 2 paracetamol in te nemen. Hopelijk is het zo pijnlijk dat ze direct genezen is (al lijkt me dat niet aan die piercing verhalen te horen Bloos ) Sterkte ermee!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:21

zie het probleem niet zo eingelijk
voordelen van pil zijn dat je als je wilt stoppen ze gewoon niet neemt , je hebt het zelf meer in de hand zeg maar
en je hoeft het niet door een arts te laten zetten
nadeel is dat je toch een hoeveelheid hormonen inneemt die je hele lijf doorgaan
en je kunt hem vergeten

voordelen van spiraal is , je kunt hem niet vergeten, want hij zit er
de hoeveelheid hormonen is veel lager en plaatselijker .
nadeel je moet hem laten zetten door een arts

beide zijn gewone reguliere voorbehoedsmiddelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:25

Draumpje: Het gaat denk ik niet zozeer over het voorbehoedsmiddel maar de manier waarop en met wie het zusje van TS omgaat Knipoog

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:26

Draumpje,ik zie het probleem van een 16 jarige die aan voorbehoedsmiddelen wil,ook niet,da's alleen maar lovenswaardig,maar dat ze het met een veel oudere getrouwde vent doet,vind ik toch wel zorgwekkend.

edit,mistral was me al voor,nou,ja Haha!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 23:30

Opzich is het spiraaltje niet echt een probleem.
Tja , ik vind haar wat jong maar dat moet ze zelf maar weten.

Nu gaat ineens de vrouw van *die man* mee naar de dokter.
Is het gek als ik dat vreemd vind ?? Bloos
Zal ik gewoon mee gaan of niet ,
Eigenlijk heeft zij er ook recht op :
Hoe * die man * werkelijk in elkaar steekt Ach gut

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:52

Ik denk ook dat het zeker verstandig is dat je zusje getest wordt op HIV en andere geslachtziektes. Als ik dat zo hoor gaat die vent met echt iedereen naar bed en dan onbeschermd. Ik zal als ik jou was zeker mee gaan naar de dokter.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:58

nightlover schreef:
Opzich is het spiraaltje niet echt een probleem.
Tja , ik vind haar wat jong maar dat moet ze zelf maar weten.

Nu gaat ineens de vrouw van *die man* mee naar de dokter.
Is het gek als ik dat vreemd vind ?? Bloos
Zal ik gewoon mee gaan of niet ,
Eigenlijk heeft zij er ook recht op :
Hoe * die man * werkelijk in elkaar steekt Ach gut

Huh??? Wat heeft die vrouw er in godsnaam mee te maken???? JA en of ik als zus zou meegaan!
Pfff... ben ff te verbouwereerd om wat uit te brengen... Ziek
Edit: niet tegenover jou hoor Knipoog meer tegen over die vrouw en je zusje...

binkyl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:07

@ nightlover..:
Ik heb dit topic even doorgelezen en nu heb ik toch een paar vragen..
Hoe weet je zo zeker dat je zusje met die man naar bed is geweest? omdat ze de pil ging slikken? Dat kan ieder meisje gaan doen zonder sex te hebben.. en wat je zelf zeg die man heeft een vrouw? zou die het goed vinden?, denk het niet.
Je loopt hier te zeuren over je zusje omdat jij vindt dat ze stom bezig is..wie zeg dat het zo is? heb je keiharde bewijzen waarschijnlijk niet?
en dan kom je nog met,,me zusje krijg veel meer dan dat ik vroeger kreeg, ik heb der een pak rammel gegeven omdat me ouders het niet doen..
Je moet 1 ding goed begrijpen jij bent haar moeder niet en je heb geen enkel recht om haar te slaan, waarschijnlijk weet je zusje heus wel waar ze mee bezig is, en dan kan je zeggen ze is pas 16, mensen van 16 hebben ook hersens..
Praat is met je zusje zoals een zus zou doen.. niet zoals een ouder zou doen, misschien kom je dan meer te weten, vraag of ze een vriend heeft, vraag wat ze zoal elke dag doet, hoe het op school gaat... waarschijnlijk gaat het veel beter met der dan jij denkt.
en oja.. als je mijn zus was geweest had ik je dit totaal niet in dank af genomen..alles op internet zetten.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:11

Urko schreef:

dat klopt niet, ik heb ook een spiraaltje en ben ook nog nooit zwanger geweest. Knipoog
je moet het wel een paar keer controleren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:13

Ketaki schreef:
Urko schreef:

dat klopt niet, ik heb ook een spiraaltje en ben ook nog nooit zwanger geweest. Knipoog
je moet het wel een paar keer controleren.

Klopt dien je elke maand volgens mij na de menstruatie te controleren Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:15

het vreemde is nou dan, ik ben sinds ik het spiraaltje heb, ben ik nooit meer ongesteld.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:16

Ik snap wel dat je het vroeg vindt..
Ik ben zelf 17 en ben aan de pil..
Heb nergens last van en ik denk eigenlijk dat de dokter niet zal zeggen tegen een 16jarige van ja, ik denk dat een spiraaltje wel slim is..
Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar ik snap jou gedachte wel..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:16

Ketaki schreef:
het vreemde is nou dan, ik ben sinds ik het spiraaltje heb, ben ik nooit meer ongesteld.

Lijkt mij heerlijk Bloos

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 00:19

binkyl0ver schreef:
@ nightlover..:
Ik heb dit topic even doorgelezen en nu heb ik toch een paar vragen..
Hoe weet je zo zeker dat je zusje met die man naar bed is geweest? omdat ze de pil ging slikken? Dat kan ieder meisje gaan doen zonder sex te hebben.. en wat je zelf zeg die man heeft een vrouw? zou die het goed vinden?, denk het niet.
Je loopt hier te zeuren over je zusje omdat jij vindt dat ze stom bezig is..wie zeg dat het zo is? heb je keiharde bewijzen waarschijnlijk niet?
en dan kom je nog met,,me zusje krijg veel meer dan dat ik vroeger kreeg, ik heb der een pak rammel gegeven omdat me ouders het niet doen..
Je moet 1 ding goed begrijpen jij bent haar moeder niet en je heb geen enkel recht om haar te slaan, waarschijnlijk weet je zusje heus wel waar ze mee bezig is, en dan kan je zeggen ze is pas 16, mensen van 16 hebben ook hersens..
Praat is met je zusje zoals een zus zou doen.. niet zoals een ouder zou doen, misschien kom je dan meer te weten, vraag of ze een vriend heeft, vraag wat ze zoal elke dag doet, hoe het op school gaat... waarschijnlijk gaat het veel beter met der dan jij denkt.
en oja.. als je mijn zus was geweest had ik je dit totaal niet in dank af genomen..alles op internet zetten.

Pardon ???
Ik vraag hier om serieuze reactie's ,
Jij bent iemand die zelf in de pubertijd zit volgens mij !!
Hoe ik het zo zeker weet ?
Ik heb genoeg msn gesprekken met die man gehad waar hij het in bekend heeft
En zelfs mijn zusje heeft het eerlijk tegen mij verteld !
Ze moest er zelfs bij janken ...
Over dat het beter gaat met mijn zusje dan ik zelf denkt :
Zie jij dat ze elke dag spijbelt , Mijn vader word elke dag zowat opgebeld door die school !!!
Ik ben haar zus ja en als niemand anders haar corrigeert mag ik dat dus wel doen !!!
En dat alleen maar in haar voordeel ...
Heb ik het recht niet om haar te slaan , neej ??
Eigenlijk heb ik het recht om haar en die man hier heel het dorp rond te schoppen ...
Je geeft een heel erg domme reactie ,
Maar de volwassenen onder ons zullen dat wel begrijpen !
Ik praat met haar , elke dag opnieuw ALS ZUS.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:21

MISTRAL94 schreef:
Ketaki schreef:

Lijkt mij heerlijk Bloos

is het ook wel hoor Haha!
Scheelt me heel veel.
Alleen hoorde ik dat sommigen pijnstillers ervoor innemen??

Dat is het domste wat je kunt doen.
Ze zetten het op het moment dat jij ongesteld bent, aangezien de "ingang" dan breder is.
en hoe ontspannender jij bent, hoe makkelijker het er in is te brengen.
Ik heb er hooguit maar 1 weekend last van gehad.
Het valt dus gewoon mee.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:25

In mijn stage periode gaven wij dat advies aan patienten die belden voor een afspraak voor een spiraal plaatsen dit advies kwam van de huisarts om pijnstillers in te nemen want zodra het pijn doet gaan mensen spannen waardoor het nog pijnlijker wordt zoniet onmogelijk wordt Knipoog