lejo schreef:ik ben het wel! Ook al ben je trouwens geregistreerd donor, het is altijd aan je nabestaanden, zij kunnen dus altijd Ja of Nee zeggen, of het nou bent of niet. Het is eigenlijk alleen om hen officieel te laten weten dat je het bent, of als er niemand is.
Nee, toch? Ik meen mij te herinneren dat je kunt kiezen tussen drie dingen:wel donor, niet donor en beslissing door nabestaanden. Dat was in ieder geval wel zo. En dan kun je ook nog aangeven waar ze niet aan mogen komen.
Ik ben wel donor, ze mogen alles hebben. Ook bloeddonor in mijn vorige woonplaats, ik heb 0+ en daar zijn ze wel blij mee. Ik zal me hier ook eens gaan aanmelden. Beenmerg-donor moet ik goed over nadenken. Ik wil wel graag, omdat je mensen er heel erg mee helpt, maar ik ben echt een watje als ik denk dat iets pijn gaat doen.
Een vroegere vriendin van mij wilde geen donor worden omdat ze dacht dat de artsen minder moeite zouden doen om je te redden als ze je organen wilden gebruiken, maar daar ben ik niet paranoide genoeg voor.