orion1996 schreef:Dat is heel verschillend. Sommige mensen zijn binnen 3 maanden van de pijn af, andere na 3 jaar en andere blijven altijd pijn (zij het in minderen mate) houden.
Wat Moniek zegt (en ik ook al eerder zei) klopt; een van de de dingen die kunnen gebeuren na de ok is dat littekenweefsel. In hele zeldzame gevallen opereren ze daar nog een keer voor (mijn recordpatient staat op 7 ok's voor 2 verschillende hernia's net boven elkaar), maar dan komt er weer ander littekenweefsel voor in de plaats wat weer gaat drukken enz enz. Wortel-en zenuwblokkades kunnen een optie zijn, maar in sommige gevallen maken die de pijn zelfs nog erger en vaak is dit een tijdelijke oplossing. Wacht de MRI maar eerst af, ga dan maar is horen wat de opties zijn en laat je heel goed informeren. Een operatie kan een godszegen zijn, maar ook een lijdensweg na afloop.
dat klopt inderdaad wat je zegt,een zenuwblokkade is vaak tijdelijk maar we zijn gelukkig nu alweer 2 jaar verder en het gaat best goed.
Ok het zal altijd een zwak punt blijfen,maar aan de prednison en diazepam en morfine schoot ook niet meer op.
Het was zelfs zo erg dat hij bloed overgaf door al die troep.
Ik hoop ook dat het nu zo blijft gaan en dat hij van de pijn af is maar ik weet het ook niet.
ik vergeet die pijn die hij heeft gehad nooit meer.