Wie heeft ze verstandskiezen nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knightloekie

Re: Wie heeft ze verstandskiezen nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:44

Ik heb ze alle 4. Ze zitten precies zoals mijn andere kiezen en hebben dezelfde kwaliteit.. Dus wat mij en de tandarts betreft blijven ze lekker zitten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:25

Ik heb ze ook nog allemaal. 1tje zal ook wel gaan blijven zitten want die heeft gewoon de plaats in genomen van een kies die ik nooit heb gehad Clown
De anderen doen hun best om naar boven te komen maar dat kan allemaal nog wel een poosje duren.

Gisteren net bij de tandarts geweest en die heeft even foto's gemaakt om te kijken hoe ze zaten Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:26

Ik heb ze ook alle 4 nog.
En het is echt mijn grootste angst dat ze eruit moeten Clown.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:28

ik heb ze ook nog allevier en ze gaan dr echt mooi niet uit Clown Haha!
is ook niet nodig gelukkig Haha!

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:31

Ik heb er sinds gisteren geen 1 meer.
Was wel een ramp want ze kregen em er niet uit, en ze trokken de kies ervoor ook half eruit.. Nu maar hopen dat die wortels niet gebroken zijn, want anders moet die ook eruit en hou ik nix over ! Tong uitsteken

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:23

Haha! Ik ben 23 en ze zijn nog niet eens door. Wel op een rontgenfoto zien zitten.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:42

Ik heb ze nog alle 2!
Onder krijg ik ze sowieso niet. Hebben meer mensen dat?
Ik vind het niet erg hoor Clown

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 08:51

Ik heb ze ook nog alle 4...en nergens last van...dus ze komen er echt niet aan!!!! Haha!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 08:59

Omdat ik anders maar 4 kiezen, gewone kiezen zou hebben om op te kauwen (boven 2, onder 2) heb ik mijn verstandskiezen ook nog. Haha!
Anders zou er weinig kies meer over zijn. In mijn familie komt het voor dat sommige kiezen bij geboorte niet worden ontwikkeld, dus de extra ruimte is er voor. Lachen

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:05

heb ze alle 4 nog, zijn allemaal netjes doorgekomen en heb er nog geen last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:34

Marlies22 schreef:
Ik heb er sinds gisteren geen 1 meer.
Was wel een ramp want ze kregen em er niet uit, en ze trokken de kies ervoor ook half eruit.. Nu maar hopen dat die wortels niet gebroken zijn, want anders moet die ook eruit en hou ik nix over ! Tong uitsteken

IEHHH gadverdamme, ik word hier echt helemaal naar van. Nog maar extra gaan hopen dat ze er bij mij nooit uit hoeven, dus Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:36

Als het goed is heb ik geen verstandskiezen. Maar er moeten nog een keer definitief foto's gemaakt worden.

Ik hoop echt niet dat ik ze krijg en dat ze er dan uit moeten! Brrr. ik heb het bij me vriend gezien hoe hij er na de 'operatie' aan toe was.
En ik ben sowieso al als de dood voor ziekenhuizen e.d.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:58

Ik snap nooit zo goed dat sommige tandartsten ze er perse uit willen hebben.
Toen ik verhuisde kwam ik bij een rare tandarts, een vrouwelijke chinees die niet goed nederlands sprak Nagelbijten / Gniffelen
Ik moest eerst mijn verstandskiezen laten trekken en dan mocht ik pas terug komen..
(ze zei trouwens ook dat ik 5 gaatjes had terwijl toen ik weer naar mijn oude tandarts ging maar 1 gaatje had...)
Zou het een geld kwestie zijn?
Dat tandartsen een geldbedrag/profisie krijgen als ze iemand doorverwijzen naar de kaakchirurg?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:31

Ik heb ze enkel boven nog. Onder zijn ze verwijderd omdat ik geopereerd ben aan mijn onderkaak.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:03

Botervlieg schreef:
Bij mij zijn er drie doorgekomen en vroegere
tandartsen maakten daar geen punt van.
Eén ervan is zelfs gevuld. Haha!

M'n laatste tandarts riep dat in een gezonde
mond geen verstandskiezen thuishoren
en wilde ze eruit halen.
Dat kon hij vergeten, de idioot.
Ik laat geen gezonde kiezen trekken.

Ik heb er ook één met vulling Haha! En drie zonder.
Bij mij zitten ze er alle 4 dus nog, en ze zitten prima, andere kiezen zitten niet in de verdrukking ofzo, en ik heb zelfs nog ruimte achter mijn verstandkiezen.
Ze zitten er al 10 jaar, ben inmiddels 26 en heb 3 verschillende tandartsen gehad, maar geen enkele heeft gezegd dat ze eruit moeten.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:49

Supertje schreef:
Ik heb er ook één met vulling Haha! En drie zonder.
Bij mij zitten ze er alle 4 dus nog, en ze zitten prima, andere kiezen zitten niet in de verdrukking ofzo, en ik heb zelfs nog ruimte achter mijn verstandkiezen.
Ze zitten er al 10 jaar, ben inmiddels 26 en heb 3 verschillende tandartsen gehad, maar geen enkele heeft gezegd dat ze eruit moeten.

Dan ga ik mijn tandarts in maart mooi eens vragen waarom die van mij er met alle geweld voor mijn 25ste uitmoeten.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:39

Heb ze ook alle 4 nog. Heb wel het idee dat ze de boel onder een beetje aan het verdrukken zijn. En aangezien ik erover zit te denken om er onder nogmaals een beugeltje tegenaan te laten plakken denk ik dat deze 2 de boosdoeners zijn en er dan toch uit zullen moeten. We zien wel, heb er niet zon moeite mee.

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:10

Bij mij komen ze momenteel door WAUtss!! Ik heb al een week last van links onder! De tandarts heb je al voorbereid dat ze eruit moeten, omdat er dan meer ruimte is oid, Knipoog

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:19

Aangezien ik vannochtend 2 van de 4 kiezen ben verloren, geef ik jullie graag wat informatie over de kaakchirurg Knipoog

Ik was totaal niet zenuwachtig, ook niet voor die spuiten. Toen ik eenmaal in die stoel lag, had ik nog geen zenuwen, zelfs niet toen die spuit voor de eerste keren in me tandvlees werden gedrukt. Au die laatste, die was echt pijnlijk, in mijn gehemelte. Wat een rotgevoel! Die eerste was er super snel uit, die 2e niet want die lag overdwars, ze hebben die ook door midden moeten boren. Ik was echt bang dat hij zou uitschieten ofzo. Later was alles wel ok, ik moest even wennen aan het felle licht toen het doekje van mijn ogen was gehaald, maar ik bleef me staande houden.

En toen weer naar huis, met een lamme dikke wang haha. Ik ben wel naar school geweest, ik dacht dat kan ik best doen, en de reacties waren ook leuk. BounceBabe je bent echt gek dat je naar school gaat, ja hallo ik loop toch niet mank? En ik wou niet teveel missen, dus ik ben mooi gebleven. Later kon ik wel beter praten, nu helemaal weer. Maar het is nog wel een beetje een zeurende pijn. Ach ik eet de hele dag al spekjes en snoepjes haha, ik kauw gewoon met 1 kant.

Ik hoef niet in de spiegel te kijken, want ik kan mijn uiterlijk wel peilen aan de hand van studenten die mij in de hal passeren haha. Nou niemand die me raar aankeek! Knipoog

Ik eet best veel nu, soep, spekjes, vla, maar ontsteken? Mooi niet! En anders merk ik het morgen wel.

In april mag ik weer, dan gaan de andere 2 eruit.

Nog een sfeerplaatje erbij.
1 gespleten en 1 normale. Ze lijken trouwens geler dan ze zijn en die hele was net zolang als vanaf mijn nagel tot mijn eerste vingerkootje zeg maar, best een joekel dus!

http://img264.imageshack.us/img264/8374 ... ershi6.png

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:32

ik heb ze (gelukkig) alle 4 nog en mag ze houden Lachen

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:40

ik heb ze ook.. bijna Haha!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:41

Ik heb er al jaren drie die volledig door zijn en eentje die al jaren bezig is omhoog te komen.
Gelukkig heeft de tandarts hetzelfde motto als ik, zolang ik er geen last van heb lekker laten zitten Lachen

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:07

Ik heb ze alle 4 nog.
Hoewel de tandarts erover begon om ze te laten trekken omdat ze mischien kunnen gaan ontsteken, laat ik ze gewoon zitten, ik heb er geen last van.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:12

Ik heb afgelopen maandag de laatste 2 eruit laten halen. het ergste vindt ik de spuiten nog, beide keren met tranen van angst in de stoel. Nu nog een dikke wang maar die is al aardig aan het zakken.

Wacht trouwens niet te lang met een afspraak maken als je er wat last van begint te krijgen. Ik heb 4 maanden moeten wachten totdat ik pas kon.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:19

Die spuiten vielen wel mee, maar toen ik die ene boven in mijn gehemelte kreeg? Au! Verdrietig