nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 15:13

auauau! heb me net vreselijk verbrand op mn werk, grote plekken op mn onderarmen, precies op mn eczeemplekken, jeetje wat kan dat zeer doen, kan wel tegen de muur oplopen! Frusty

Useful schreef:
Bij mij werkte rooibos producten echt niks.
Elke dag rooibosthee, en rooibos dit en dat, nou ik zag geen verschil.

bij mij werken rooibosproducten ook niet, helemaal geen verandering. weet ondertussen wel dat ik op moet passen met chocolade, ik kan wel een stukje eten, maar niet gelijk de hele reep Clown verder is stress bij mij ook een hele grote factor, als ik bijvoorbeeld zenuwachtig/nerveus ben voor mn tentamens, dan kan ik bijna mn klok erop gelijk zetten. suiker wist ik niet! ga dat ook maar een beetje in de gaten houden Lachen

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:28

had vroeger ook erge eczeem op mijn arem, benen en buik. grote rode vlekken tot bloedens toe waar vocht uit kwam. kreeg allemaal middeltjes tabletten en zalfjes.maar niks hielp. toen kwam er iemand op het idee om me in een bad met witte omo (ja gewoon waspoeder, wel kleur en parfumvrij) te zetten. dat maakte m'n huid wat vetter en maakte de jeuk wat minder. bij mij heeft het goed geholpen. en nog steeds als ik er last van heb ga ik in een bad met omo en het knapt na een paar x weer flink op. gewoon warm water en daar een beetje in oplossen en een kwartiertje weken. wie weet hebben jullie er ook baat bij. verder kan ik ook alleen maar tegen de wasgel van zwitsal. iedere andere zeep of shampoo hou ik absoluut heel ver bij me vandaan.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 15:31

omo? heb van dat middeltje op deze manier nog nooit van gehoord Vork maar als het helpt, wil ik het wel eens een keertje proberen Lachen de wasgel van zwitsal heb ik ook Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:37

bij mij heeft balneum hermal enorme verlichimg gebracht altijd.
is prijzig spul, maar echt een wondermiddeltje

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:38

ja gewoon de ouderwetse omo. is nog op de markt te koop. zit in zo'n grote kartonendoos. let er wel op dat er geen parfum in zit. en dat het voor witte was is Knipoog de man op de markt bij ons heeft altijd een pak achter staan voor me. die pakken die je bij de supermarkt kan kopen zijn meestal anders van samenstelling ben ik achter gekomen.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 15:39

eigenwijs23 schreef:
ja gewoon de ouderwetse omo. is nog op de markt te koop. zit in zo'n grote kartonendoos. let er wel op dat er geen parfum in zit. en dat het voor witte was is Knipoog de man op de markt bij ons heeft altijd een pak achter staan voor me. die pakken die je bij de supermarkt kan kopen zijn meestal anders van samenstelling ben ik achter gekomen.

thanx! Ja

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:46

Citaat:
suiker wist ik niet! ga dat ook maar een beetje in de gaten houden

Suiker is echt een voedingsbron voor veel eczeesoorten ik kan er echt de klok op gelijk zetten, veel snoepen = veel last
niet snoepen = nauwelijks last Knipoog

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:49

graag gedaan. hopelijk werkt het ook bij jou en alle anderen die het gaan proberen. Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 15:50

Smystique schreef:
Citaat:
suiker wist ik niet! ga dat ook maar een beetje in de gaten houden

Suiker is echt een voedingsbron voor veel eczeesoorten ik kan er echt de klok op gelijk zetten, veel snoepen = veel last
niet snoepen = nauwelijks last Knipoog

mmm, heb op alles gelet, behalve daarop. ik snoep ook eigenlijk niet veel Lachen wie weet.

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:00

Hmm ik denk niet dat het daar door komt eigelijk. Mag ik vrage met welk wasmiddel jullie je kleding wassen?
Ik moet altijd neutral hebben anders krijg ik ook weer rare plekke in mijn nek of op mijn rug. Verder merk ik ook dat ik beter geen parfum in mn hals kan spuiten daar is bij mij de huid heel droog ik spuit het nu gewoon op mijn kleding dan kan ik er wel weer tegen.
Gelukkig heb ik het nog niet zo erg als sommige hier. Een vriendin van mij had het ook heel erg die moest ook 2 keer in de week na het ziekenhuis voor een teerbehandeling dan word je dus helemaal ingesmeerd met teer en dan moet je zo een tijdje blijven liggen echt geholpen heeft het niet bij haar. Verder heeft zij ook een keer helemaal in het verband gelopen echt als een mummie en dan moest ze om de 3 uur alles helemaal nat maken. Ook dat hielp niet gelukkig hoef ik zulke dinge nog niet. Maar ik ben wel erg benieuwd wat de dermatoloog te zeggen heeft over mijn huid en of het nog ooit over gaat.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:09

Ik heb het ook.

Sinds m'n geboorte [3 maanden erna] had ik dauwworm [dat is een zeer ernstige vorm van eczeem]. Altijd op m'n handen; helemaal opengekrapt.
Ik moest zelfs washandjes om mijn handen toen ik klein was, en ik vette m'n handen altijd in met uierzalf.

Sinds m'n twaalfde ben ik er overheen 'gegroeid', maar de laatste tijd [heb ik altijd als het koud is, of seizoenswisselingen] heb ik het weer heel erg.
Ik vind het zo erg, want ik word best snel en mooi bruin. Maar mijn handen en polsen zitten onder de rooie vlekken van het krabben, het zal ook nooit meer mooi bruin worden omdat het allemaal littekenweefsel is geweest.

Helemaal nu, met middelbare school enzo, vind ik het gewoon heel erg vervelend.
Ik heb best mooi gevormde handen, dunne polsen, lange vingers, lange nagels, maar zó'n droge huid.

Helaas heeft de rest van m'n lichaam daar ook last van; droge huid. Handen, gezicht, rug, en schenen. Als ik gedoucht heb, moet ik me wel 3 x insmeren met lotion en ik kan niet goed tegen heel erg geparfumeerd spul.

Op school wordt ik niet gepest, maar ik krijg altijd wel een keer een nare opmerking naar m'n hoofd; 'oma-handjes'.
Terwijl het voor m'n gevoel echt heel erg mee valt, omdat het veel erger is geweest.

Ik smeer echt de hele dag m'n handen en gezicht in. Maar ik vind het gewoon vervelend, ik durf m'n handen niet goed te laten zien, ookal zien ze er gewoon normaal uit nu.

Toen ik klein was mocht ik geen noten, chocola, koffie, thee, cola of frisdrank, bruinbrood, appels, tomaten, enz.
Daar kreeg ik allemaal jeuk van.

Voor m'n gevoel is het echt een handicap. En helaas gaat het nooit helemaal over.

Ik voelde me ook een beetje alleen, gelukkig dat ik niet de enige ben. Lachen

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:23

hahaha ook gewoon met die zelfde omo. en ja parfum gewoon op je kleren spuiten. werkt best

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:25

Ja klopt. Ja

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 16:40

parfum spuit ik inderdaad ook gewoon op mn kleren, want anders dan gaat het zo ontzettend prikken Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 11:25

Picassox schreef:
Voor m'n gevoel is het echt een handicap. En helaas gaat het nooit helemaal over.

Ik voelde me ook een beetje alleen, gelukkig dat ik niet de enige ben. Lachen

het is niet het soort handicap dat mensen verwachten, maar inderdaad, ik denk dat je het wel kan voelen als een handicap. veel mensen kijken je er toch op aan. ik denk dat je voor jezelf sterk moet zijn en het dan zelf juist niet als een handicap moet zien. niemand is perfect. wij hebben dit, andere mensen hebben wel weer iets anders Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 11:01

gebruiken nog meer mensen dermovate zalf? of hebben het gebruikt? een rood met witte tube Lachen

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:09

ik heb even geen tijd om dit hele topic door te lezen maar ik heb ook eczeem.
Ik krijg het bij stress of vanwege allergieën/intoleranties. (koemelk, huismijt, hooistof, ei)
Ik bouw een soort tolerantie op en dan krijg ik ineens heel erg eczeem. Zo'n 1,5 jaar geleden is dat gebeurd. Ik zat er helemaal onder, vooral m'n gezicht. Heel m'n huid stond ook strak zegmaar .. echt vreselijk was het. Ik mocht niet meer paardrijden dus stopte ik met mijn verzorgpaard die ik 3 x per week deed en met mijn les (1x per week) Nu ben ik weer helemaal de oude Haha! alleen heb ik er op dit moment nogal last van omdat december nogal de slechte-dingen-eten-maand is Clown

Heb veel homeopatische middelen gehad, hormoonzalf gebruikt (een klein beetje toen het echt niet meer te stoppen was), en een soort kruidenzalf ofzo? Het is niet meer te bestellen, maar het werkt geweldig goed!*D

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 14:03

is wel vet echt minder als je daardoor moet stoppen met paardrijden. ga je nu helemaal niet meer met paarden om, xMarit?

Mnon_Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:08

Ja ik ook...

Vroeger in mijn ellebogen en knieholtes..
nu vooral in mijn gezicht. Verdrietig
het is zomerexceem, als het bijvoorbeeld heel warm is de hele tijd en dan opeens
koud of regen, dan speeld het weer op.

We hebben al allemaal zalfjes geprobeerd,, niks helpt! nu zijn we naar de dokter geweest,
een hele sterke zonnebrandcreme, dat helpt wel een beetje,
gelukkig valt het niet heel erg op.

Mensen die ook exceem hebben , hebben jullie tips PM me! Knipoog

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:15

*sluit zich aan bij de groep*
Geboren met eczeem, leven met eczeem, Sterven met eczeem.
Als baby en kind had ik het heel erg, toen gelukkig in m'n middelbare school periode was ik er van verlost...vervolgens toen ik 17-18 was kwam het heel heftig terug en nu...ik zit weer onder.
Het schijnt een normaal patroon te zijn voor eczeem. Dat het heen gaat en terug komt...joepie joepie.

Ik moet zeggen dat als ik op m'n hele droge eczeem gewoon uiercréme smeer dat het in elk geval niet meer jeukt, en daardoor kan het in elk geval wel een beetje genezen. Natte eczeem heb ik gelukkig niet zo heel erg meer, vroeger als kind wel echt extreem dat het vocht langs m'n gezicht liep.
Ik ga er nog steeds een keer mee naar een homeopaat en hoop dat die me kan helpen.

Overigens heb ik ook voedselallergiën en astma(de kwellende drie eenheid) en als ik wat meer op m'n voedsel let valt m'n eczeem ook weer mee. Maar als het weer benauwd of vochtig is en ik weer last krijg van astma begint alles weer te jeuken en te doen...gvd

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 14:18

@ woogy: heb helemaal hetzelfde Lachen ook als baby en kind gehad en daarna jaren weggeweest. zit sinds een jaar of 3-4 weer helemaal onder. gelukkig droog en niet nat. vorig jaar wel een keer goed natte eczeem gehad, maar toen bleek er ook nog eens een infectie bij te zitten. maar ik gebruik inderdaad ook uiercrème (gewoon een grote pot voor een paar euro bij de kruitvat gekocht Knipoog ) maar heb je er op dit moment ook last van? kou en vochtigheid?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:52

Ik zou ook niet goed tegen chocolade kunnen, tegen alle soorten thee niet ( behalve kruidenthee ) en bepaalde suikers. en appels, peren etc. ik weet het niet zeker of het klopt. maar ik ga gewoon kijken, als ik het niet eet. of het werkt. Lachen

Krabben jullie ook in je slaap? écht heel vervelend, ik dus wel Boos!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 15:56

krabben doe ik op de een of andere manier juist in mn slaap, hierdoor wordt ik vaak wakker 's morgens en dat ik mn hele bed kan verschonen, vanwege het bloed Boos! heel vervelend! mn vriend maakt me midden in de nacht weleens wakker, omdat hij er wakker van wordt Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:53

heb et nu bij mn mond..
Net vanmiddag een strandrit gemaakt, voel het direct

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 20:47

heb vrijdag mn onderarmen verbrand met werken, doet me ook vreselijk zeer. precies op mn eczeemplekken... lekker handig! Boos!

@ karoliefje_: flink balen, doet het branden? door de koude lucht of de zoute lucht? heb je het ergens mee ingesmeerd? misschien is het handig om het van te voren dik in te smeren met vette crème ofzo? Lachen