Bij mij lukte het ook nooit, tot ik aan de pil ging... Die zijn zo klein.. Ik heb veel kunnen oefenen hiermee en nu gaat het heel makkelijk.. Met Yogi lukt het vaak nog beter, omdat dat 'dik' is en je het pilletje dus nieteens meer voelt
mij lukt het soms ook niet dan wil ik bijv. een paracetmol dan moet ik het of oplossen = vies of kauwen = nog viezer. van die capsules krijg ik echt niet weg daar kun je niet eens op kauwen
ik had dat ook heel erg. Totdat ik in het ziekenhuis lag, en ik moest zóveel pillen per dag slikken ( in 1 dag meer dan dat ik in mn hele leven had gehad geloof ik )
Ze deden het dan met zo'n apparaatje door drieën, zodat ik het makkelijker kon wegkrijgen. Toen deden ze het door tweën, en nu kan ik het -zonder te kokhalzen oid- wel slikken.
Wel vaag, maar wel fijn (alhoewel ik nooit aspirines oid neem )
Niet je hoofd achterover gooien maar recht voor je uit kijken, dan is je keelgat het grootste, Niet achterop je tong leggen, maar midden op (i.v.m. kokhalsreflex)
En verder, paracetamol heeft ook andere vormen van tabletten, ik heb nu ovale tabletten die iets meer glad zijn (van eigen huismerk) dat slikt beter door.
Ik gaa altijd over me nek als ik pillen moet slikken.. Zelfs met kleine pilletjes , Dan ligt ie gewoon al weer in me handen.. Vroeger wou ik het ook niet door slikken!!! Toen, heb ik alles eruit gespuugd.. Ook al hadden ze het met appelmoes gedaan, wist ik gewoon dat het pilletje daar in zat.. Ben dus ook een moeilijke slikker (alleen met pillen) Ik duw het dan altijd in me keelgat Dus vinger in de keel en hij is weg
ik doe alles met een stuk brood of wat anders. wel groot genoeg dat je die hap kunt doorlsikken,pil erbij en doorslikken.... gewoon met water lukt niet,dan slik ik t water door en de pil houd ik vast
ik doe altijd een slok wat erin mijn mond die ik ni 1x kan doorslikken, dan doe ik asprinetje of watdan ook erbij en meteen slik, weg.. paar grote slokken erachter aan en klaar
pfft nou had er net weer aardig moeite mee *zucht* alleen die inimiuni's kan ik doorslikken melotonine bijv heb ik geen moeite mee maar wordt t iets groter bah ik weet niet vaag Ik eet geen brood haha maar zou dat werkelijk helpen? dalijk breekt ie pil dan en dan euhm is t zo bitter oid.
Vroeger perste ik een asperine met 2 lepels(dus dat je alleen maar kruimeltjes heb) en at het met vla.. maar dat kan niet met alle pillen. Nu doe ik hem gewoon door het midden breken. en ik doe eerst water in mn mond en dan pas de pil erbij, en dan je hoofd iets naar achteren kantelen en gewoon slikken/
Goh bekende verhalen, ik krijg zelf de pil (zo klein ) niet goed doorgeslikt. Het enige wat bij mij goed werkt, is eerst een grote slok water in mn mond, mond stukje open, pil/tablet erbij gooien en alles doorslikken, dan zit dat ding ergens in het midden, ligt het niet zo op je tong ofzo!
als je geen brood eet kan t ook met wat anders hoor,stuk koek,of fruit,maakt niet uit wat je neemt gewoon een vrij grote hap,zo groot dat je makkelijk je pil erin kan verstoppen, en vlak voordat je het doorslikt pil erbij en klaar. had gisteren een capsule,nou die zijn echt groot,toen was een grote hap chips zelfs nog voldoende
anders krijg ik t gewoon echt niet weg..en je mag t met eten doorslikken,dat maakt dacht ik niet zoveel uit
Ik persoonlijk heb totaal geen moeite met het doorslikken van pillen (mijn record is 12 pillen van verschillende grootte met 1 slok water doorslikken ) maar goed, daar ben jij nog niet mee geholpen...
Wat ik meestal doe is eerst een slok water of iets dergelijks nemen en daarna de pil door getuitte lippen naar binnen duwen. Het vergt wel enige oefening om dat zonder knoeien te doen, maar op die manier voel en proef je weinig van de pil in je mond (hij raakt je tong niet maar drijft naar achteren) en zul je niet zo snel die kokhalsreflex krijgen. Als je dan gewoon slikt zul je er minder van moeten voelen. Je kunt het altijd proberen toch?