Poging 598.... -10 kilo!! wie helpt en doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Re: Poging 598.... -10 kilo!! wie helpt en doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:16

Ketchup is erg zoet, zitten veel suikers in, dus ook niet goed. Ik heb een handige pagina gevonden voor mensen die van calorieën-tellen houden: www.calorielijst.nl

En wanneer je iets bakt kan je dit het beste in olijfolie doen ipv in boter. Maar sauzen zijn over het algemeen slecht ja...

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 17:24

zoooo al 4 blz!!!!

gaat goed!
Ik ben eigelijk wel heel benieuwd hoeveel ik weeg..

vanavond eten we:
groentesoep
aardappels met schnitzel en boontjes..

ik dacht zelf: klein stukje vlees, 1 aardappel en een berg boontjes..
is dat oke?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:27

Calorieën-tellen doe ik niet. Ik kies wel bewuster magere producten uit, maar laat niet echt alles staan. 1x in de week eten we sowieso patat + iets erbij.

Ik val (tot nu toe) iedere week een paar ons af en als ik extra veel fiets Clown meer.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:30

Mijn moeder moet vanwege haar zuikerziekte erg letten op wat ze eet en zij had van de dokter het advies gekregen om arachideolie te gebruiken. Dat schijnt nog gezonder te zijn dan olijfolie. Je kunt er gewoon mee bakken of het gebruiken in salades e.d...

annieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:45

ik meld me ook. Maar begin morgen pas want heb net snoep op Bloos bij mij zou 10 kilo eraf ook mooi zijn.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 17:49

ik wil meer gaan fietsen, en ik ben van plan meer te gaan sporten met de kids op mijn werk..

ik vindt de avond maaltijd wel erg moeilijk.. ik wil wel wat binnen krijgen want anders heb ik savonds weer zon honger..

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:50

Deze dag is heel goed gegaan tot nu toe. Ik heb alleen hele slechte tijden aangehouden. Ging pas rond half 1 ontbijten (dit kwam omdat we het eten niet hadden wat ik moest eten van Sonja Bakker, dus eerst boodschappen gedaan), en heb net mijn lunch op.. Ik ga zometeen, als het eten gezakt is, even een halfuurtje hardlopen op de loopband, en dan eet ik mijn tussendoortje en daarna even slapen (ben hartstikke moe) en dan avondeten. Hoop dat ik dan weer het schema wat heb in gehaald, haha.
Ben benieuwd hoe lang ik SB vol ga houden, ik denk dat het wel goed te doen is Lachen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:51

Arachide olie is een soort pindaolie geloof ik, daar bakte mijn pa ook altijd zn patat enzo in maar die at zoveel patat dat het waarschijnlijk weinig uitmaakte

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:52

Ik meld me ook! Ben vorige maand met Sonja begonnen en ben al 5 kilo afgevallen. Dus nu nog 5 kilo Haha!

Ook een hele handige site waar je goed je gewicht en je calorieen kunt bijhouden is : www.valtaf.nl ! Ideaal!

Heb vandaag 3 boterhammen gehad en sultana. Ga zo nog ff cup a soupje nemen (ja uurtje te laat maar goed Knipoog ). En dan vanavond maakt me moeder Chilli con carne, geen idee of dat vet is of niet :S ? Weet iemand dat?

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 17:53

@ Unexpected: waar bestaad het eten uit wat je vandaag hebt gegeten?

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:54

Zou niet weten of Chilli con carne vet zou zijn.. Denk het eigenlijk wel. Moet je maar niet te veel nemen Tong uitsteken

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:58

ilske schreef:
@ Unexpected: waar bestaad het eten uit wat je vandaag hebt gegeten?

Vanmorgen moest ik 250 gram magere yoghurt nemen en een appel. Yoghurt heb ik vervangen door Vifit Light (evenveel caloriën als de yoghurt, en het mag van Sonja Knipoog ). Als tussendoortje mocht ik 1 koekje uit zijn pakje Evergreen. Lunch is 1 boterham met 30+ kaas, en 1 boterham met kipfilet. Ik heb 20+ smeerkaas genomen, en op de andere boterham filet americain, omdat ik geen kip eet (en dit mag je ook hierin veranderen van Sonja Haha! ). Dan mag ik zometeen een plak ontbijtkoek als tussendoortje. Vanavond mag ik bloemkool eten, met aardappels en een tartaar. En dan nog een speculaasje.

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:00

ilske schreef:
ik dacht zelf: klein stukje vlees, 1 aardappel en een berg boontjes..
is dat oke?

Ik denk dat dat wel oké is Lachen Ligt er denk ik ook wel aan wat voor boontjes je gaat eten. Sperziebonen? Dat lijkt me niet vet Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:00

Leonie89 schreef:
En dan vanavond maakt me moeder Chilli con carne, geen idee of dat vet is of niet :S ? Weet iemand dat?

Wij eten vanavond ook Chili con Carne. Ik neem altijd twee verse groentepakketten, ongeveer 800 gram mager rundergehakt en kruiden naar smaak. Het gehakt en de groente bak ik rul/gaar in een koekenpan met anti-aanbaklaag met een beetje Becel vloeibaar. Voordat ik de groente erbij doe, giet ik eerst het overtollige vet van het gehakt af. Naast bruine bonen eten wij er zilvervliesrijst bij, dat maakt het wat minder 'zwaar op de maag' liggend.

Ik heb geen idee hoeveel calorieën het precies is, maar denk dat het wel meevalt.

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:02

@ unexpected
Is dat dag 1? Die wilde ik ook eigenlijk doen vandaag haha! Maar er was niets in huis. Ben eigenlijk al in week 6, maar heb me in de kerstvakantie niet echt aan het dieet gehouden. Dus wil deze week ff week 1 overnieuw doen. Die was het meest effectief bij mij. 1,8 kilo kwijt in 1 week Haha!

Ja me moeder maakt de chili con carne, weet eigenlijk niet hoe zij dat doet. Maar ben blij dat het iig niet al te vet is dus! Neem vanavond toch denk ik geen tussendoortje meer, dus dat scheelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:04

Ik doe mee Haha!.

En dat wel door nu elke dag naar school/stage te fietsen (minstens 40 km per dag)
1x per week Fitnis en 2x per week zwemmen Haha!
& minder snoepen natuurlijk.

Ik begin deze week.

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:04

Ik wil niet meedoen (al mag er nog wel 3 kilo af)
maar ik heb vorig jaar het 40punten dieet gedaan
Nou had ik geen overgewicht, en ging het niet erg snel.
maar heb ook van andere hele positieve dingen hierover gehoord!
Als je je aan de punten houdt val je elke dag ongeveer 0.1 af
(sporten deed ik niet, paard kreupel en te lui voor sportschool etc)

www.40punten.nl
Het komt er ook niet meer aan als je bijna op je streefgewicht zit elke week 2 punten meer per dag eet

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:06

CocoChanel schreef:
Ik doe ook mee. Ik eet ook al best gezond, maar dat wil ik volhouden dit jaar en daarom doe ik mee. Vanaf vandaag zal ik ook vermelden wat ik eet/beweeg.

O: bruin rond,zacht broodje met kaas en sla.
M: 2 snee bruine boterham met sla en tomaat.
(tot nu toe)

Een nieuw topic met een nieuwe groep is fijn, hoop dat het topic blijft.

O: bruin rond zacht broodje met kaas en sla
M: 2 snee bruine boterham met sla en tomaat
A: bordje wortelstampot

Sport: 1 uur gefietst en halfuur intensief gereden.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 18:07

wow unexpected dan mag je nog best veel eten dus!!!

hoeveel callorien is een tussendoortje bij bijvoorbeeld sonja bakker?

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 18:07

*ik vindt de sultana hartig zooo lekker* maar deze zijn 58 callorien per 1 koekje (3 in een pak).. is dat te veel voor een tussendoortje?
Laatst bijgewerkt door ilske op 08-01-07 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:09

Leonie89 schreef:
@ unexpected
Is dat dag 1? Die wilde ik ook eigenlijk doen vandaag haha! Maar er was niets in huis. Ben eigenlijk al in week 6, maar heb me in de kerstvakantie niet echt aan het dieet gehouden. Dus wil deze week ff week 1 overnieuw doen. Die was het meest effectief bij mij. 1,8 kilo kwijt in 1 week Haha!

Ja me moeder maakt de chili con carne, weet eigenlijk niet hoe zij dat doet. Maar ben blij dat het iig niet al te vet is dus! Neem vanavond toch denk ik geen tussendoortje meer, dus dat scheelt!

Ja dat is dag 1 Lachen Haha ik hoop dat ik het wel gewoon vol hou Tong uitsteken Weet niet of ik het tot week 6 ga doen, want wil denk ik geen 6 kilo afvallen. Wil gewoon wat afvallen tot ik zelf tevreden ben met mijn gewicht. Mijn ouders zeggen al dat ik het niet moet doen, maar ze snappen wel dat ik tevreden met mijn gewicht wil zijn, dus mag ik het toch doen.
Zou dan ook het tussendoortje voor de zekerheid maar niet nemen Lachen En voordat je gaat eten zou ik even een groot glas water drinken, dan neem je al sowieso wat minder Lachen

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:11

Ilske, ik pak ff het boek erbij, dan zal ik het wel even voor je opzoeken!

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:12

Ik vond Sonja heel goed te doen! Maar ben blij dat ik ff een pauze heb genomen in de vakantie om te genieten van al die heerlijke kerstmaaltijden en appelflappen :p en heb een fruitdag tussendoor gehouden. Dus ik weet nog hetzelfde als aan het begin van de vakantie. Nu moet ik er maar weer tegenaan haha!

56 calorieen is trouwens niet veel voor een tussendoortje hoor! Lijkt me prima hoeveelheid.

edit: oh 56 calorieen per koekje! Das weer wat anders Tong uitsteken... Sonja zegt dat je van de sultana of liga altijd maar 1 koekje mag en dus niet het hele pakje

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 18:16

Leonie89 schreef:
Ik vond Sonja heel goed te doen! Maar ben blij dat ik ff een pauze heb genomen in de vakantie om te genieten van al die heerlijke kerstmaaltijden en appelflappen :p en heb een fruitdag tussendoor gehouden. Dus ik weet nog hetzelfde als aan het begin van de vakantie. Nu moet ik er maar weer tegenaan haha!

56 calorieen is trouwens niet veel voor een tussendoortje hoor! Lijkt me prima hoeveelheid.

edit: oh 56 calorieen per koekje! Das weer wat anders Tong uitsteken... Sonja zegt dat je van de sultana of liga altijd maar 1 koekje mag en dus niet het hele pakje

en dat is moelijk voor mij!!!! de andere 2 koekjes laten liggen Duivel
1 in de ochtend.. 1 in de middag en 1 savonds?

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:16

Ilske: Je mag wel 1 sultana koekje, maar geen heel pakje. Kan niet vinden hoeveel caloriën dat zijn. Maar als je over een hele dag 3 tussendoortjes neemt, kan je dus steeds een sultana eten Haha!